Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma sikerült beszéltem Bárdóékkal. Két hét múlva lesz idejük a küszöbcserére.
Az alkatrészek – miután Csöri talált és megrendelte - úton vannak, a remény - hogy újra lobogó hajjal száguldunk - újra éled.
Tervbe van még az összes olaj (motor, hidraulika, fék) cseréjére, addig az is meglesz.
Sőt, már tervezzük a nyári utat. Végső cél: Gotthard hágó..
Németországban az autópályán többen ismét bepróbálkoztak, nem sikerült nekik.
GPS szerint közben új csúcsot futottunk.
Ma leszedtem a küszöböket védő műanyag burkolatot. Bekövetkezett, amire csak a legvadabb rémálmomban számítottam.
A burkolat belseje tele sós földdel. A korábbi telek sós latyakja itt gyűlt össze, és dolgozott. Nem kicsit.
A jobb oldali küszöb egyértelműen kukás. A külsejéről pikkelyesen jön le a rozsda. A gumidugón benézve a belseje is ilyen. Tehát, átért. A lyukon keresztül jól látni, hogy a belső küszöb ép. Azon rozsdának nincs nyoma.
A bal oldali küszöb csak kívül rozsdás, belül nem. Még menthető lenne, de ha már a másikat cserélni kell ez is cserélve lesz.
Szerencsére színre festeni nem kell, mert a műanyag takarja.
Tud valaki egy jó karosszériást? Valószínűleg Bárdossyékhoz fog kerülni, de előbb küszöböt kell szerezni.
A szokásos téli nézelődés részeként ma megnéztem a gyertyákat.
Az első meglepetés akkor ért, amikor felfedeztem, hogy a gyertyák feletti fedélben a rögzítő csavarok közül több laza, lötyög a fedél.
A második, amikor a termosztát felőli gyertyákat olajban úszva találtam. (Anno Csöri pasztával tette be az általa legjobbnak ítélt tömítést.)
A harmadik, akkor, amikor észrevettem, hogy a szelepfedél több csavarja kézzel tekerhetően laza. Szóval ezért folyt a gyertyához az olaj.
Már csak arra kéne rájönni, hogy mitől lazultak ki a csavarok. Ott voltam, amikor Csöri meghúzta őket... (Lehet, hogy csavarrögzítőt kellene használni?)
Biztos, ami biztos érzéssel utána húztam a laza csavarokat és a kérdéses gyertyáknál kikentem folyékony szilikonnal.
Jelentem működik!
Mentünk egy kört és közben tetőt nyitottunk, sajnos a nap menet közben elbújt a felhők közé.
+5 fokban, ráadott fűtéssel városban semmi légmozgás, a kocsiban kellemes idő van. A sok nép meg les, hogy most milyen idő is van? :-))
A városból kiérve 70-80-ig változatlan a helyzet. Felette viszont elindul a légmozgás az ülés és az ajtó között, kezd fázni az ember keze a könyöklőn. Itt sokat segít az olasz módi, a bőrdzseki (made in Tarvisio), mert nem fúj át rajta a szél.
Szóval 10 fok felett, napsütésben nyugodtan lehet nyitni a tetőt, a projekt elérte a célját. :-)))
Kész.
A karton minta alapján a beszerzett plexiből dekopírral kivágtam a formát. A rögzítéséhez az item profilrendszer ajtópántját használtam. A csavarokat még el kell tüntetni, vagy lefesteni, mert feltűnőek. Már csak fóliát kell rá szerezni, addig rajta hagytam a plexi eredeti fehér védőfóliáját.
Remélem, hamarosan ki is lehet próbálni, mert most esik...
u.i.
Fólia nem kell rá. a csuklópántok prímán megtartják, nem ér az üléshez.
Ma véglegesen rögzítettem a kalaptartót. A hátsó része kettő darab L alakú sarokpánttal és lemezcsavarokkal csatlakozik a hátfalhoz. Az első élére egy szög alu idomot csavaroztam fel. A két vége a háló rögzítésére is szolgáló fülekre van csavarozva.
Több szabásmintát is készítettem kartonból, ami alapján majd a plexit kiszabom. Próbáltam a nyári hálónál alacsonyabbat készíteni, de túl alacsonyat sem akartam. Szerencsére a talikon rengeteg képet készítettem a gyári hálókról, így azok magasságát céloztam meg. A véglegesnek tűnő verzió szélességben teljesen kitölti a tető alatti teret.
Régóta bántotta a szememet, hogy a jobb oldalon az ajtó felett lóg a tetőkárpit. Arra már korábban rájöttem, hogy a kárpitot tartó gumiszalag nyúlott meg, gyakorlatilag már nem fejt ki semmi feszítést. Sikerült beszereznem ugyan olyan szélességű gumiszalagot és ma kicseréltem. A két végét elég komplikált rögzíteni. Popszegeccsel van megoldva, de hogy mozogni tudjon a végpont egy persely is van benne. Egy perselyt sikerült elvesztenem, úgyhogy készíteni kellet egyet.
A végeredményt már majdnem tökéletesnek lehet minősíteni. A gumit egy kicsit még vághattam volna rövidebbre, hogy jobban kifeszüljön.
Nekiálltam a zárt szélfogó projektnek. Az elképzelés szerint a vízszintes rész rétegelt lemezből lesz, a tényleges szélfogó része pedig plexiből. Nem régiben sikerült szereznem egy megfelelő méretű rétegelt lemezt.
A vízszintes részhez először hullámpapírból egy sablont farigcsáltam. A dolog kicsit bonyolultabb, mint az ember gondolná. Apránként lehet csak farigcsálni, mert amíg nagy nem fér be, hogy odapróbáld. Amint meg befér, már gyakorlatilag kicsi. Szerencsére volt itthon hullámpapír bőven. A karton szabásminta alapján aztán 10-es rétegelt lemezből kivágtam és bevontam olyan anyaggal, amivel a hangfalakat is szoktam.
2011.12.25. Boldog Karácsonyt!
2011.10.30. Csoda!
2011.09.25. Badacsony
2011.09.24. Güssing
2011.09.13. Balatoni naplemente
2011.09.13. Gyorsulás eredménye
2011.08.16. Veszprém
2011.08.05. Emlék
Nagy Túra I.
2011.07.19. Hazaértünk: "Nagy Túra"
2011.07.19. – 10. nap: Hazafelé II.
2011.07.19. – 10. nap: Hazafelé I.
2011.07.17-18. – 8-9 nap: Grado
2011.07.16. – 7. nap: Irány a tengerpart!
2011.07.15. – 6. nap: Gardaland
2011.07.14. – 5. nap: Sirmione - Garda tó
2011.07.13. – 4 nap: Út Sirmionéba
2011.07.12. Nagy Túra – 3. nap: Stelvio hágó
2011.07.12. Nagy Túra - 3. nap: Ausztria/Svájc/Olaszország körút
2011.07.11. Nagy Túra – 2 nap: Zell am See - Nauders
2011.07.10. Nagy Túra - 1 nap: Út Zell am See-ig
2011.05.28. Alfa City 11ght
2011.05.22. Tour de Balaton I.
2011.04.24. Tihany
2011.04.07. 143.000 km
2011.04.03. Ébresztő!!