Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-04-22

Levelet hozott a posta. Megérkezett Kínából az egyik rendelt csatlakozó. Az USB-ODB II átalakító. Már csak a másik pakknak kell megjönnie, ami az ODB-ből három pólusút kreál, hogy rádughassam a Pókot a számítógépre.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-04-22

Hetedszer is eljöttünk Esztergomba.
Mint mindig most is jó társaságban tölthettünk egy napot. Mint mindig, most is rövid volt az idő mindenkivel beszélgetni.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-04-16

Esztergomból hazafelé, az utcánk végén elértük a 10.000 km-t. Mire meg tudtam állni egy fénykép kedvéért, már 10001 lett.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-04-16

Ma újra útnak indult a szokásos konvoj, most Esztergomba mentünk.
Kép 1-2: Gyülekező Pápán
Kép 3: Megálló Zotyáéknál, a zászlóért be kellett ugrani
Kép 4: Győr, ahol még többen csatlakoztak
Kép 5: Vasúti átjárónál, az erőd mellett
Kép 6: Komárom egy kicsit szétzilálta a csapatot, a város szélén össze kellett állnia a konvojnak
Kép 7-8: A szokásos pihenő az immárom már bezárt benzinkúton.
A következő alkalomra valami megoldást kellene találni, mert Komárom gyakorlatilag átszelhetetlen már 5 autóval is. Szinte mindenhol lámpa van, a főútnak gyakorlatilag nincs elsőbbsége, folyamatosan meg kell állni. (A lámpa biztos olcsóbb megoldás, mint a szintbeli kereszteződések helyett felüljárókat építeni.)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-04-11

A nyári nagy túrára készülődvén eszembe jutott, hogy jó lenne, ha ki tudnám olvasni a komp adatait. Némi érdeklődés után Liquid Cartárs hívta fel a figyelmemet a csatlakozóra és a hozzá tartozó átalakítóra. Elvileg a kettőt összedugva megvan az összeköttetés a laptop USB aljazata és a Pók három pólusú csatlakozója között.

A Cartárs meg is rendelte nekem a cuccot, már csak meg kell várni, amíg megjön.

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-04-10

Előkerestem a tavalyról maradt angol bőrápoló cuccot, majd 1 sör egyenértékű fizikai munkával bedörzsöltem az üléseket. Szépek lettek, remélem holnapra teljesen beissza, mert ha nem esik, reggel megyünk melóba.
Már csak a gumik leápolása maradt, a már régóta a polcon lévő cuccal. A képeken látható a különbség.
Majd bevetettem a tegnapelőtt szerzett vegyszereket.
A tisztító folyadékkal először befújtam a vásznat, majd egy kefével beledörzsöltem. Jó habos lett, a habot simán vízzel le lehetett öblíteni. Kb. negyedszerre sikerült elérnem, hogy többet nem habzott a víz. Majd hagytam, hogy megszáradjon a napon.
Miután megszáradt, csak be kellett fújni az impregnáló szerrel. Mint a szivacs, úgy itta be a tető. A teljes flakon elfogyott.
Szerintem szebb lett, mint tavaly. Akkor nem volt tisztító szerem, csak lefújtam az impregnálóval.

Egyenlőre a hétre ennyi...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-04-08

Várpalotáról hazafelé túlléptük a 10.000-dik közös km-t.

A költségről csak annyit, hogy ma túlléptük azt az összeget is, amit csak 7 számjeggyel lehet leírni. Az üzemanyag még erre jön...

Egyetlen racionális érv sem szól mellette, mégis csak imádni lehet!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-04-08

Történt, hogy a féltengely kiszerelése közben a Mester egy laza mozdulattal eltörte az egyik gömbfej csavarját. A laza mozdulatot szó szerint kell érteni, erőről szó sem volt. Természetesen még a gyári eredeti volt. A törésnél mintha anyaghiba lenne, el sem tudom képzelni, hogy mi lett volna, ha ez menet közben törik el...
Szerencsére sikerült gyorsan rendelni, de ha már az egyik cserés, akkor kettőt.
Kép 1: Itt törött le a csavar (a tavaly téli festés során nem szedtem szét, kár)
Kép 2: Az eredeti páros
Kép 3: Megjöttek az újak
Kép 4: Immáron az újak kerülnek be.
Kép 5: A végső mozzanat, a futómű állítása

Most gyakorlatilag a kerékagy és a kerékcsapágy kivételével minden új az első futóműben.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-04-08

Kép 1: Eredeti állapot. Jól látni, hogy a balansztengely tömítésénél szivárog az olaj, innen származik a motorblokkot összemaszatoló olaj.
Kép 2: Az új tömítések.
Kép 3: Itt szivárog
Kép 4: A régi főtengely szimmering.
Kép 5: Szerelés közben
Kép 6: Új tömítésekkel

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-04-08

Kép 1: Még a gyári Valeo kuplungot találtuk a kocsiban, futott: 142.100 km-t
Kép 2: Az idegen test nyomai a szerkezeten. A kuplungból sem hiányzik semmi. Ha ezek a nyomok nem lennének nem is cserélném ki, mert nincs elkopva. A karistolások viszont gyanúsak. Fő az üzembiztonság, tehát csere.
Kép 3: A kiszerelt tárcsa, több kopásra számítottam.
Kép 4: A visszaszerelt lendkerék.
Kép 5: Az új szett a Valeo-tól, a régi is ilyen volt. Remélem legalább ugyanennyit el is megy.
Kép 6: A régi és az új tárcsa.
Kép 7: Az új kuplung a helyére került.
A működésben különbséget egy ponton érezni, induláskor. A csúsztatás végén lágyabban rögzül a kapcsolat. Jó lenne, ha már többé nem kellene cserélni…