Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma sikerült beszereznem két nagyon fontos alkatrészt Phontól. Egy ellensúlyt, ami ugyan kissé rozsdás, de a gumírozása sokkal jobb állapotban van. Drótkefe és festés várja.
Egy hátsó fékerő szabályozót, ami szintén kissé rozsdás. A felfogató lemeze viszont nagyságrendileg jobb állapotban van az enyémnél. Drótkefe és festés várja, és végre szétszedhetem, hogy hogyan működik.
A magas sugárzó sűrű rácsát az első képen, a jobb oldali résszel kezdjük. Két pattintó van, könnyen kijön, ha csavarhúzóval finoman aláfeszítünk.
A "hátsó" fele egy kis kampóval van rögzítve, simán kiakasztható. Ezek után már csak a csatit kell kihúzni. Egy kis pöcköt kell benyomni, hogy kijöjjön.
1. A kilincs alatti kupakot pattintsuk ki. Az alatta lévő imbusz csavart tekerjük ki. A kilincs marad a helyén!! A műanyagot ne próbáljuk meg kivenni, mert nem lehet!
2. Könyöklőben a gumi betét alatt lévő csavart kiteker. Hátsó felét feszítve műanyag betétet kipattint. Kapcsolóról csatit lehúz.
3. Két imbuszt kiteker.
4. Ajtó alján 3 db csavart kitekerni.
5. Ajtóborítás alján lévő lámpát a hátsó felénél kezdve kipattint, csatit lehúz.
- Kép nélkül: tükörnél lévő háromszöget felülről feszítve kipattint. Az alsó része a kárpit mögé van beakasztva.
6. Alulról kezdve a kárpitot lefeszít. Elöl és hátul vannak a patentok. A törés ellen közvetlenül a patentnál a csavarhúzós feszítés segít.
- Kép nélkül: A kilincset belül kissé hátra felé húzva le lehet pattintani.
A múlt héten megjöttek a beépítő keretek a hangszórókhoz. Ma nagy levegőt vettem és nekiálltam az első ajtóknak.
A kínai cucctól megint elborzadtam, lesz, ami lesz meg kell szabadulni tőle.
A magas kiszerelése egyszerűbb, mint gondoltam. A hangváltó a hangszórón van egy elkó formájában. Az igazi gáz az, hogy nem sikerült megtalálnom, hogy hogy ágazik el a vezeték. Ha meglett volna, oda tettem volna a hangváltót. Újra kell kábelezni, amit ugye az ajtóátvezető nehezít meg. Üres csatlakozó van benne. Nincs mese profival kell bekábeleztetnem.
A fekete leves ekkor jött. A Focal - ami már a szívemhez nőtt és szeretném megtartani - nem fér be a helyére. A hangszóró mögötti vaslemeztől (8. kép) nem fér el a mágnese. Nem hiányzik sok, csak pár mm. Esetleg, ha az alsó rögzítő csavart egy kicsit megbuherálom és akkor a lemez hátrébb kerül...
Szóval visszaraktam mindent.
Résztvevők:
- Halesz
- Bazsi
- G-Mann
- Tomek
- Tibooo
- Csöri
- Csöri édesapja (a sárga Spider tulajdonosa)
és én
Rövid időre Zsolti is megjelent, de vele nem tudtam beszélgetni.
A szervizlátogatás előtt felraktuk a gyárilag a kocsihoz adott (Michelin Primacy 225/50*17 98W) nyári tappancsokat.
km óra állás: 4.920
A mai 160 km után (napsütés és eső is volt) teljesen meg vagyok elégedve velük.
Elértük a bejáratás végét, így ma szervizlátogatás volt a menü. Végül is 4 dolog került terítékre:
- Olaj és szűrőcsere, továbbá számláló nullázása - terv szerint megvolt
- Nincs a hibáknál hangjelzés, azt hittem, hogy a biztonsági öv jelzésével az is ki lett véve. - Nos nem. A rádugott géppel tesztként megcsipogtatták a cuccot. Azóta minden működik, csipog rendesen. Természetesen az öv nem, de azt szigorúan csatolom, tehát semmi szükség rá.
- Szivargyújtó beszerelése a műszerfal alá a navinak - a lehetőségek megvitatása után a következő alkalommal kapok egy lengőaljzatot alulra (u.i. végül is elmaradt a projekt)
- Az olajcserekor pár csepp olajat vettünk észre a váltó alján. Mint kiderült nem a váltóból jön, hanem fentről a fojtószelep (vagy mi a szösz) házából. Minden valószínűség szerint egy O-gyűrű hagyta el magát. Mivel csak a hozzá tartozó csővel együtt volt az eperben, komplett lett rendelve, szintén gariban.
Km óra állás: 5.008
Szóval várom a hívásukat, hogy mikor mehetek megint.
No, ma ismét konzultáltam kedvenc autó HiFi szakemberemmel.
CAN illesztő beszerzése folyamatban, csak a szállítójánál sincs éppen. Be kell hozni az országba. (Valószínűleg nem keresik minden nap.)
Rádió beépítőkerettel dettó ez a helyzet.
A hangszórókhoz való beépítő keret még nehezebb ügy, a beszerzési forrásai között nem talált, nem tartanak.
Nekiugrottam a guglinak és találtam. Meg is rendeltem itt
Holnap postázzák, holnapután itt van.
No, ma konzultáltam kedvenc autó HiFi szakemberemmel.
A 156-ban is használt Blau illesztő használhatóságáról nem tudott infót szerezni. Nem talált senkit, aki érdemben értene hozzá (hát nem egy tömegcikk).
Jó hírrel is szolgált: Létezik 159 specifikus CAN-busz illesztő (kb 22 ropi), ami a kocsi CAN rendszeréről leszedi a szükséges infót és egy rádióspecifikus csatlakozón (kb 2e Ft) bármelyik rádióhoz illeszthető.
Szóval bármi beépíthető.
Blu&Me mehet a levesbe:-)
Egyenlőre a terv szerint megy be a régi Blau rádió. Ha később cserélem csak a 2e Ft-os csatit kell.
Ja és a 2DIN - 1DIN beépítő kerettel (megrendelve) lesz egy pakolóhelyem is a műszerfalon. Abból eléggé nagy a hiány.
Megpróbál szerezni hangszóró beépítő keretet is. Holnapután többet tudunk....
No, ma tankoltam és egyre érdekesebb lesz a dolog...
Kigyulladt a tartalék lámpa, pont az első vonáson állt a mutató. Comp szerint 114 km-t tudok még menni a városi pár km után. Nosza kanyarodtam is be a kútra.
Teletöltöttem, hogy láttam a nyálat a csőben, tehát tele lett. Így 53,98 liter ment bele 805 km-re. A mutató mint a cövek a tele jelzésen áll. Eddig jó, de a gyárilag megadott 70 literes tankot figyelembe véve 16 liter volt még benne????
Lehet, hogyha a szintjelző az üres feletti első vonalon áll még ennyi van benne? A könyv emlékeim szerint 9 litert ír, amikor kigyullad a lámpa.
Először 66,63 liter ment bele.
Nem értem...
159 tulajok! Kinek mennyi fér bele, ha kigyullad a sárga lámpa?