Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma Phonnál jártunk. Két órányi várakozás után előkerült és adott egy váltót. Ez lesz berakva a jelenlegi folyatós helyett. Átvételkor csontszáraz volt. Szerencsére vittem műanyag ládát, mert mire hazaértünk egy csomó kifolyt belőle.
Sikerült visszacserélnem a korábban kapott, kissé túlméretes emelőt is, most már be fog férni a pótkerékbe.
Ma nekiálltam, hogy kicseréljem a hátsó ajtókban a hangszórókat. Természetesen nem sikerült. Ért néhány meglepetés.
A "mély" eleve egybe van fröccsöntve egy kiemelő kerettel. Ilyet kell szerezni, hogy másikat lehessen betenni.
A made in china feliraton elborzadtam. Ide süllyedtünk???? :-OO
A gumi tömítés viszont pozitívan meglepett...
A magas cseréje szintén érdekes dolog lesz, spéci helye van, ahová bepattintható. Még csak elképzelni sem tudom még, hogy fog itt egy "normális" magas megmaradni.
1. Kilincs mögött fedél kipattintása után csavart kitekerni. (1. kép) Kilincs és a burkolat marad a helyén (!) ellentétben a 156-al, ahol ki kell pattintai a kis műanyag burkolatot.
2. Könyöklő alján lévő csavart kiteket, könyöklőt kivesz, kapcsolóról csatlakozót levesz.
3. Két rögzítőcsavart kiteker (4. kép)
4. Ajtó alján 3 db csavart kiteker (2. kép)
5. Az ablak hátsó sarkában lévő műanyag burkolatot kipattint. (3. kép) Felül lehet bátran feszíteni, az alsó vége kampószerűen csatlakozik a kárpithoz.
6. Patentokat kipattint. Az első és a hátsó oldalon vannak. (6. kép)
7. Burkolat alját kifelé feszítve a magas sugárzót helyéről kipattint.
8. Burkolatot felfelé emelni és az ablak alatti peremről leakasztani.
9. Kilincset tartó műanyagot belülről lepattintani. Kicsit hátrafelé kell húzni.
10. Kész. (5 kép)
Gáz van.
Ahogy mondták a szervizben, a rádión tényleg nincs vonal kimenet. Hangszóró jelet nem akarok az erősítőre vinni, így a lehetőségek után kutatva szétkaptam.
A rádión megcsapoltam a végfok előtt a jelet. A képen a négy vízszintesen álló kondi közül a felső kettő jobb oldalát. Közvetlenül a végfokra menő oldalt. (Mint kiderült a hátsó két csatorna jele ez)
Elsőre DC csatoltam, beiktatva egy 1k-s ellenállást sorban, hogy ne tudjak semmit se rövidre zárni. No, így halkan szólt és kis frekin gerjedt a rendszer.
Az ellenállást 330nF-ra cserélve a gerjedés megszűnt, de nagyon gyenge a jel. Most így két kondi van sorba kötve, a panelon lévő és az én 330nF-om.
A végfokot teljes érzékenységen se hajtja meg.
Gyakorlatilag a végfok nem szól hangosabban a rádiónál.
Lehet, hogy a rádión belül 100mV alatti jelek szaladgálnak?
Nem hinném, hogy a panelon lévő kondi bal oldalára átforrasztva a vezetéket jelentős szintnövekedést érnék el :-(
Lehet, hogy kell egy kis szintű erősítő?
u.i.
Megpróbáltam, átraktam a kondi másik oldalára. A helyzet változatlan. Halk...
Szóval vettem még egy motoros antennát. Beraktam. Prímán működik.
Már csak egy kapcsoló kell, hogy ne menjen ki állandóan. Ha CD-t hallgatok nem kell.
Az első telünk a futómű rendbe hozatalával telt, az idei télen a meghajtás van soron. Első lépcsőben ma felébresztettem a Pókot a téli álomból, majd elgurultunk Várpalotára. A Csörgő autószerviz az alábbiakat cserélte:
- Vezérműszíj, görgővel és feszítővel
- Balanszszíj a feszítőgörgővel
- Hosszbordás szíj a feszítővel
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés
- Termosztát
- Motorolaj és szűrő
A szakrendelés megvizsgálta az olajfolyások okait is:
- A váltó jobb oldala alatt szivárog. A másik felét tömítettem le anno, ehhez a feléhez szét kell szedni a váltót. Minden valószínűség szerint csereváltó beszerzése lesz az egyszerűbb és a szerelés szempontjából gyorsabb megoldás.
- A motorolaj a váltó/motor találkozásánál jön, ami a balansztengelyek szimmeringjére utal. A javításhoz le kell venni a váltót és ki kell szedni a kuplungot. Az első dolog miatt úgyis le lesz szedve a váltó, viszont ha a kuplungot is kivesszük nem ártana egy újat visszarakni.
Nem egyszerű a feladat...
Már régóta piszkálta a szememet a Pók hátulján lévő antenna. A gyári helyett szerelhette be valaki, valamikor. Mivel általában CD megy, nem kellene oda. Hosszas keresgélés után, tegnap sikerült szert tennem egy motoros antennára. Ma beraktam. Bár ne tettem volna!
A beszereléssel semmi gond sem volt, de a próbajáratás közben - miután kivettem a vezetőhüvelyt, mert a használati első rajza ezt mutatta - kitolta a teljes teleszkópot. Az a padlóra esett. Miközben azon fáradoztam, hogy visszategyem egy rossz mozdulattal sikerült a fogóval elvágnom a kitoló szálat. Innentől teljesen kitolva kicsit "lötyög" az egész, nem feszül össze. Van pár ötletem, de a leginkább egy új teleszkóp kellene.
Szereznem kell még egy kétpólusú csatlakozót és egy kapcsolót, amit a rádió után be tudok kötni, hogy csak akkor menjen ki, ha akarom.
Szóval a történet még folytatódik...
Kicsit méricskéltem és az eredményeket összevetettem a korábbiakkal. Az eredmények másodpercben:
-tól, -ig..........156SW........159
0-100...............9,7.............9,5
0-130.............17,1...........16,1
IV 60-100.........6,1.............6,3
V 80-120..........8,4.............8,8
VI 80-120.......11,3...........11,5
VI 80-140.......17,2
III 60-100.............................4,6
0-140................................17,8
==>> Gyakorlatilag ugyan úgy megy a két Vas!
A mérési módszer nagyon egyszerű.
Mindkét Vas km óráját összevetettem GPS-el és úgy találtam, hogy mindkettő kb. egyformán mutat többet, de csak pár km-el. Innentől egyszerűen felvettem videóra az "eseményt" és később, itthon, a videón mértem.
Az eredmény még ha metrológiai szempontból nem is pontos, de összevethető.
Ma tűnt fel, hogy a 156-al készült utolsó közös képünkön ugyan az a kardigán van rajtam, mind az első közös képünkön.
Nincsenek véletlenek :-)
Lássuk az KMW-012 Alfa Romeo 1,9 M-JET SW eddigi életét számokban a leadáskori, 2011.01.26-i időponttal:
Megtett távolság: 183.805 km
Tankolások száma: 220 db
Menetidő: 2.586,23 óra, ami 107,76 nap
Átlagsebesség: 71 km/óra
Tankolt üzemanyag: 11.528,49 liter
Összes átlagfogyasztás: 6,24 liter/100km
Átlagos eltérés a fedélzetin kijelzett és a tényleges fogyasztás között: -0,94 liter/100km (ennyivel mutat kevesebbet a fedélzeti)
Legkisebb eltérés: -0,04 liter/100km (plusszba sose "csalt")
Legnagyobb eltérés: -3 liter/100km
Átlagos üzemanyagköltség: 19,56 Ft/km