Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-02-21

Ma Phonnál jártunk. Két órányi várakozás után előkerült és adott egy váltót. Ez lesz berakva a jelenlegi folyatós helyett. Átvételkor csontszáraz volt. Szerencsére vittem műanyag ládát, mert mire hazaértünk egy csomó kifolyt belőle.

Sikerült visszacserélnem a korábban kapott, kissé túlméretes emelőt is, most már be fog férni a pótkerékbe.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-02-20

Ma nekiálltam, hogy kicseréljem a hátsó ajtókban a hangszórókat. Természetesen nem sikerült. Ért néhány meglepetés.
A "mély" eleve egybe van fröccsöntve egy kiemelő kerettel. Ilyet kell szerezni, hogy másikat lehessen betenni.
A made in china feliraton elborzadtam. Ide süllyedtünk???? :-OO

A gumi tömítés viszont pozitívan meglepett...
A magas cseréje szintén érdekes dolog lesz, spéci helye van, ahová bepattintható. Még csak elképzelni sem tudom még, hogy fog itt egy "normális" magas megmaradni.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-02-20

1. Kilincs mögött fedél kipattintása után csavart kitekerni. (1. kép) Kilincs és a burkolat marad a helyén (!) ellentétben a 156-al, ahol ki kell pattintai a kis műanyag burkolatot.
2. Könyöklő alján lévő csavart kiteket, könyöklőt kivesz, kapcsolóról csatlakozót levesz.
3. Két rögzítőcsavart kiteker (4. kép)
4. Ajtó alján 3 db csavart kiteker (2. kép)
5. Az ablak hátsó sarkában lévő műanyag burkolatot kipattint. (3. kép) Felül lehet bátran feszíteni, az alsó vége kampószerűen csatlakozik a kárpithoz.
6. Patentokat kipattint. Az első és a hátsó oldalon vannak. (6. kép)
7. Burkolat alját kifelé feszítve a magas sugárzót helyéről kipattint.
8. Burkolatot felfelé emelni és az ablak alatti peremről leakasztani.
9. Kilincset tartó műanyagot belülről lepattintani. Kicsit hátrafelé kell húzni.
10. Kész. (5 kép)

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-02-13

Gáz van.
Ahogy mondták a szervizben, a rádión tényleg nincs vonal kimenet. Hangszóró jelet nem akarok az erősítőre vinni, így a lehetőségek után kutatva szétkaptam.
A rádión megcsapoltam a végfok előtt a jelet. A képen a négy vízszintesen álló kondi közül a felső kettő jobb oldalát. Közvetlenül a végfokra menő oldalt. (Mint kiderült a hátsó két csatorna jele ez)
Elsőre DC csatoltam, beiktatva egy 1k-s ellenállást sorban, hogy ne tudjak semmit se rövidre zárni. No, így halkan szólt és kis frekin gerjedt a rendszer.
Az ellenállást 330nF-ra cserélve a gerjedés megszűnt, de nagyon gyenge a jel. Most így két kondi van sorba kötve, a panelon lévő és az én 330nF-om.
A végfokot teljes érzékenységen se hajtja meg.
Gyakorlatilag a végfok nem szól hangosabban a rádiónál.
Lehet, hogy a rádión belül 100mV alatti jelek szaladgálnak?
Nem hinném, hogy a panelon lévő kondi bal oldalára átforrasztva a vezetéket jelentős szintnövekedést érnék el :-(
Lehet, hogy kell egy kis szintű erősítő?
u.i.
Megpróbáltam, átraktam a kondi másik oldalára. A helyzet változatlan. Halk...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-02-12

Szóval vettem még egy motoros antennát. Beraktam. Prímán működik.
Már csak egy kapcsoló kell, hogy ne menjen ki állandóan. Ha CD-t hallgatok nem kell.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-02-10

Az első telünk a futómű rendbe hozatalával telt, az idei télen a meghajtás van soron. Első lépcsőben ma felébresztettem a Pókot a téli álomból, majd elgurultunk Várpalotára. A Csörgő autószerviz az alábbiakat cserélte:
- Vezérműszíj, görgővel és feszítővel
- Balanszszíj a feszítőgörgővel
- Hosszbordás szíj a feszítővel
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés
- Termosztát
- Motorolaj és szűrő

A szakrendelés megvizsgálta az olajfolyások okait is:
- A váltó jobb oldala alatt szivárog. A másik felét tömítettem le anno, ehhez a feléhez szét kell szedni a váltót. Minden valószínűség szerint csereváltó beszerzése lesz az egyszerűbb és a szerelés szempontjából gyorsabb megoldás.
- A motorolaj a váltó/motor találkozásánál jön, ami a balansztengelyek szimmeringjére utal. A javításhoz le kell venni a váltót és ki kell szedni a kuplungot. Az első dolog miatt úgyis le lesz szedve a váltó, viszont ha a kuplungot is kivesszük nem ártana egy újat visszarakni.

Nem egyszerű a feladat...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-02-06

Már régóta piszkálta a szememet a Pók hátulján lévő antenna. A gyári helyett szerelhette be valaki, valamikor. Mivel általában CD megy, nem kellene oda. Hosszas keresgélés után, tegnap sikerült szert tennem egy motoros antennára. Ma beraktam. Bár ne tettem volna!
A beszereléssel semmi gond sem volt, de a próbajáratás közben - miután kivettem a vezetőhüvelyt, mert a használati első rajza ezt mutatta - kitolta a teljes teleszkópot. Az a padlóra esett. Miközben azon fáradoztam, hogy visszategyem egy rossz mozdulattal sikerült a fogóval elvágnom a kitoló szálat. Innentől teljesen kitolva kicsit "lötyög" az egész, nem feszül össze. Van pár ötletem, de a leginkább egy új teleszkóp kellene.
Szereznem kell még egy kétpólusú csatlakozót és egy kapcsolót, amit a rádió után be tudok kötni, hogy csak akkor menjen ki, ha akarom.
Szóval a történet még folytatódik...

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-02-03

Kicsit méricskéltem és az eredményeket összevetettem a korábbiakkal. Az eredmények másodpercben:
-tól, -ig..........156SW........159
0-100...............9,7.............9,5
0-130.............17,1...........16,1
IV 60-100.........6,1.............6,3
V 80-120..........8,4.............8,8
VI 80-120.......11,3...........11,5
VI 80-140.......17,2
III 60-100.............................4,6
0-140................................17,8

==>> Gyakorlatilag ugyan úgy megy a két Vas!

A mérési módszer nagyon egyszerű.
Mindkét Vas km óráját összevetettem GPS-el és úgy találtam, hogy mindkettő kb. egyformán mutat többet, de csak pár km-el. Innentől egyszerűen felvettem videóra az "eseményt" és később, itthon, a videón mértem.
Az eredmény még ha metrológiai szempontból nem is pontos, de összevethető.

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-28

Ma tűnt fel, hogy a 156-al készült utolsó közös képünkön ugyan az a kardigán van rajtam, mind az első közös képünkön.
Nincsenek véletlenek :-)

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-27

Lássuk az KMW-012 Alfa Romeo 1,9 M-JET SW eddigi életét számokban a leadáskori, 2011.01.26-i időponttal:
Megtett távolság: 183.805 km
Tankolások száma: 220 db
Menetidő: 2.586,23 óra, ami 107,76 nap
Átlagsebesség: 71 km/óra
Tankolt üzemanyag: 11.528,49 liter
Összes átlagfogyasztás: 6,24 liter/100km
Átlagos eltérés a fedélzetin kijelzett és a tényleges fogyasztás között: -0,94 liter/100km (ennyivel mutat kevesebbet a fedélzeti)
Legkisebb eltérés: -0,04 liter/100km (plusszba sose "csalt")
Legnagyobb eltérés: -3 liter/100km
Átlagos üzemanyagköltség: 19,56 Ft/km