Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-16

Tegnapelőtt - a végül is meg nem tartott találkozóra készülvén - meglepve tapasztaltam, hogy a motoros antennám nem megy ki. Tegnap végigmértem a vezetékeket, feszültséget és vezérlő 12V-ot kap, ahogy kell. Szétszedve látszott, hogy a mechanika van megszorulva. A fogaskereket feszültek össze, mert az a műanyag lap, amire felépítették az egészet enged és elmozdulnak a tengelyek. Érzésre túl nagy erőnél kapcsol le a motor.
Ma megkerestem az elsőnek vettet, amiben túl rövid a kitoló szál. A kettőből csináltam egyet és beraktam.
Remekül működik, érezhetően kisebb erőre áll le, talán tovább bírja.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-15

Miután már napok óta a netet bújom FRA hibakód ügyben újra nekiláttam. Egy lengyel fórumon olvastam (köszönet a gugli fordítónak), hogy nagyon sok érzékelő adatainak az eredménye a hibaüzenet. (Többek közt a km jeladót is említették.) Továbbá a tisztán látás és az analizálás megkönnyítése érdekében egy reset-et javasoltak.
Korábban furcsa volt, hogy a hibatörlés ellenére az érték (FRA=35,6; TRA=-6) mindig ugyan annyi volt. Az első kép kiolvasása is ezt mutatta.
Majd jött a reset, amit az áramtalanító kapcsolóval könnyen ki lehetett vitelezni. A második teszten lehet látni, hogy a TRA elindul felfelé, majd a harmadik grafikonon szépen beáll egy új értékre. FRA maradt nulla.
Az második grafikon végén volt egy lambda integráló hibaüzenet, de a törlés után már nem jött elő.
Ha az időjárás engedi megyünk egy kört és utána újra megnézzük a helyzetet.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-13

Találtam a garázsban egy hűtőventilátor előtét ellenállást. Pontosabban kettőt találtam, de az egyiknek a ponthegesztése odavan, így csak az egyik használható. Betettem a pókba. Az alsó tűnt megviseltebbnek, úgyhogy oda. (Anno a 156-ból lettek kiszedve.)
Mindkettő ledobta a zöld védő réteget, tehát vagy a ponthegesztést kell megoldani, vagy még egy kell.
Megmértem a lambda fűtőszálának ellenállását is. 4,7 ohm, a neten 3-at találtam. Lehet, hogy nem gyárira cserélte az előző tulaj és amiatt van az FRA hibaüzenetem, hogy nem folyik elég nagy áram a lambdán??

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-05-08

A kiolvasottak szerint mégis csak regenerálgatja a kocsi a DPF-et. Soha semmit sem vettem észre.

READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 13 431,7 km
Km-állás utolsó regen óta: 295,2 km
Részecskeszûrõ eldugult: 35,84 %
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 939 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 568 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 627,16 °C
Olaj elhasználódás foka: 75,99 %

READING ERROR CODES:
Nincs hibakod

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-05-04

Nem tudom, hogy a gyárban milyen módon mérik a fogyasztási adatokat, de feltűnően kicsik. Főleg az országúti, a maga 4,4 l/100 km adatával.
Ma kísérletet tettem a reprodukálásra.
Nem sikerült, pedig az út vagy 450(!!) métert lejtett lefelé. Gyakorlatilag motorfék végig.
Valaki már elárulhatná, hogy hogyan is lehet ezeket reprodukálni!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-02

Kicsit utána olvasgattam a neten. Néhány külföldi fórumban találtam is bejegyzéseket a témában. Azt mondják, hogy bizonyos ECU esetén a FES nem ismeri az odometer korrekciós tényezőt, ezért egy számot olvas ki belőle, nem a km értéket. Ezt a számot meg kell szorozni az odometer korrekciós tényezővel és úgy kapunk km értéket. Azt is írják, hogy ezt a számot meg is lehet határozni. Ki kell olvasni az ECU-t és felírni a hozzá tartozó km-t. Menni minél többet és megismételni a kiolvasását. Az ECU és a km-óra szerint megtett értékekből számolható a faktor.
(ECU[nagyobb]-ECU[kisebb]) / (Km[nagyobb]-km[kisebb]) = szorzó
Innen az óra által mutatott érték * szorzó = ECU

Ma mentünk 44 km-t. A motorvezérlőnek ez 64 km-t jelentett, tehát többet számol.
Km óra: 143.771 - 143.727
ECU: 206.893,3 - 206.829,3
Az arány 1,45. A kiolvasott és az óra által mutatott érték 1,44, tehát stimmel.
A kocsi ténylegesen csak annyit futott, mint amennyi az órában van!

>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-01

Sokszor volt már topik téma, hogy mit mutat a vízhőfok műszere. Ha már rá volt dugva a számítógép utána néztem. Tényleg 80 fok az a bizonyos vonal.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-01

Összedugtam a kábeleket és megnéztem az ABS vezérlést. Nincs hiba tárolva.
Rádugtam az ECU-ra is a gépet és két hibakódot találtam.
Kitöröltem őket, de az FRA kis idő múlva visszajött. Jó lenne tudni, hogy mit jelent a "nyitott áramkör" magyarázat a hibához. A kiolvasott értéke stabilan áll 25,6-on.
LMM és a lambda jele mozog, jónak tűnnek.
Az igazi meglepetés azonban a futott km:
A km óra állása: 143.727 - ECU állása: 206.829
Hmmm, az előző gazdájától 4 évre visszamenőleg megvannak a számlák, azon végig ott az óra állása, sőt egy van még az azt megelőző első gazdájától is, az is stimmel...
Néhány dolog, ami nehezen hihető a kiolvasott km óra állással kapcsolatban:
- most dobtuk ki a gyári kuplungot, nem igazán volt megkopva a tárcsa,
- 8 ezerrel ezelőtt dobtam ki az eredeti első féket,
- gyakorlatilag nem fogyaszt olajat a motor (ki hallott már olyat, hogy TS blokk 200 ezerrel a háta mögött nem zabálja az olajat?)
- a kormány kopása se volt vészes,
- ...
Most akkor hogy is van ez????
Biztos, ami biztos megyek pár km-t és újra olvasunk. Ha valami olaszos Giovanni féle kavarásról van szó, a 44%-os többletet látni kell.
Ha nem lesz különbség, akkor meg volt buherálva a Pók.

>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-04-28

Megjött a másik rendelt csatlakozó is.

Ajándékként küldtek mellé 4 arany szelepsapit is. Hiányzott, mint egy falat kenyér. :-DD

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-04-27

A sofőrülés egyre gyakrabban és egyre hangosabban nyekergett. A hangja erősen emlékeztetett a békebeli heverők epeda rugójának hangjára. Ma felkerestem a győri márkaszervizt némi garanciális beavatkozásért.
Már mindenre fel voltak készülve, a kárpitos már fente a szerszámait...
A helyzet némi szemrevételezés után hamar megoldódott. Giovanni elfelejtette megkenni az ülés csúsztató sínjét. Lehet, hogy karácsony előtt már kifogyott a szerszám és nem volt kedve után tölteni...
Szóval némi zsírozás után jött a próbakör és csodák-csodája elhallgatott.
A szerelők megtörölték a homlokukat, hogy mégsem kell szétszedni az ülést, mi pedig elindultunk haza.
Hazafelé újra élvezettel hallgattam a semmit. Újra csend honol a fedélzeten.
Már csak a cukorkás pléhdobozt kellene kidobni, mert zörögnek benne a cukrok. Ezt talán a Spideren szerzett szerelési tapasztalataimmal egyedül is meg tudom oldani :-)