Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-13

Utolért a végzet, a hideg időben befagyott a kézifékem. Hogy el tudjak menni dolgozni, kicsit "túlhúztam" a kart. Segített, mert megmozdult, de pár szál elszakadhatott, mert innentől olyan hangokat adott, mint a reszelő. A Párduc átvételekor a mai cserében állapodtunk meg.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-12

Ma minden kikerült a kocsiból.
1. előtte
2. utána
3. A bitumenezés.
4 - 5. A hátsó ajtó lakói. Lehet találgatni, hogy melyik a gyári.
6 - 7. Focal (Nr 10A0000841) a dobozában várja a 159-be való beépítést.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-11

Kikerültek a jobb oldali ajtókból a hangszórók:
1. - 2 . Focallal
3. Újra az eredeti állapotban.
4. A bitumenozott ajtó.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-01-09

Két nap és 442 km város-országút (3-5 személlyel) után egy gyors összefoglaló az eddigi tapasztalatokról a 156-hoz képest (+ tetszik; - nem tetszik) :
+ Van pohártartó, egy fél literes flakon jól megáll benne.
- Kevesebb a pakolóhely, nagyon hiányzik a 156 váltó előtti lyuk, nincs hová tennem a brifkót.
- Nincs aprópénz tartó.
+ A telefon nagyon jól megáll a hamutartó helyén, nem kell tartó.
- A műszerfal teteje tükröződik a szélvédőn.
- Blue&Me csak gyújtással működik, ez azt jelenti, hogy ha kiveszem a kulcsot csak a rádiót lehet hallgatni, az USB-t nem.
+ USB lejátszás akár hangvezérléssel is működik.
- - - A gyári zenecucc hangja finoman szólva is kritikán aluli, azt még megértem, hogy mély nincs (mert nincs mélynyomó), de hogy magas sincs, azt nem.
- Be- és kiszálláskor a koszos küszöb összekoszolja a nadrág szárát.
+ Megfelelő beállítással indulás után az ajtók bezárnak.
++ Diszkréten, de jól működik a visszagurulás gátló.
++ A futómű nagyon jól szigeteli az úthibákat, stabil az autó.
+ Nagyon jó a tompított fény.
++ A ködlámpa nagyságrendekkel jobban világít, mint a 156-ban (ott semmi értelmét sem látom). Ma sikerült hatalmas ködöt elcsípnem Veszprémnél.
++ Csendes az utastér,
- emiatt nincs sebességérzet, nagyon kell figyelni az órát.
-- Nagyon lájtosan, bejáratósan hajtva 6,8 l/100km-es átlagfogyasztást mutat a fedélzeti, nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan mérték az 5,4-es átlagos katalógus adatot. Remélem ez még alakul.
+ Eddig háromszor kellett a gázra lépnem, mindhárom esetben "tanultak" a partnerek. Szóval megy a Párduc, ha kell...
-- Két csomagtérháló rögíző fül hiányzik a csomagtartóból. (holnap megreklamálom)
+ A pótkerék helye a teljes kerékre van méretezve, így egy hatalmas habszivaccsal van kitöltve a "felesleges" hely (szükségpótkerék van). Minden "tartozékot" el lehet majd ide rejteni.
- A belső tükör "éjszakai" állásában tükröződnek benne a belső világítás piros LED-jei.
- Az USB aljazat helye nem tetszik, a stick gyakorlatilag elfoglalja a kesztyűtartó ezen részét.
+ Nagyon jók az ülések, az ülésfűtés 1-es fokozata "testhőmérsékleten" tartja az ülést.
+ Hála a dönthető ülőlapnak eddig a legjobban beállítható ülés, amivel találkoztam.
+ Hidegen indulva pár km után már működik a fűtés.
+ A szellőztető rendszer zajtalanul működik.
- A csomagtartót csak a tetejénél fogva lehet lecsukni, két nap után tele van ujjlenyomatokkal.

...egyenlőre ennyi.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-01-08

Ma felkerültek a "kötelező" matricák.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-01-07

Némi kerülővel, 166 km megtétele után hazaérkeztünk.
Pár észrevétel:
- 6,8 l/100km átlagot ír a comp,
- a gyári HiFi rettenetes,
- a futómű hihetetlenül jó, szinte elnyeli az úthibákat
- az általános zajszint sokkal alacsonyabb, mint a 156-ban,
- bőrülés nagyon jó,
- 4-en nagyon jól elférünk, sokkal nagyobb a hely,
- ...
Más kategória, mint a 156...

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-01-07

15 óra körül érkezés a győri Riegler szalonba. Némi papírmunka és pénzügyi tranzakció után, találtam egy piros színű idegen testen a Mazda szalonban. Az OFF-os eladó bizonygatja, hogy egy Moszkvics van alatta, majd jön a kolléga és az megcsiribúcsiribázza...
Pillanatok múlve érkezik a "kolléga" - nevezzük nevén: Farkas Dániel - és lőn. Csiribú-csiribá!
A piros lepel alatt ott a Párduc.
Néhány apróság vár még a beltérben: sapka, 159 modell, KRESZ csomag ízléses táskában, grátisz felrakott téligumik...
Némi ismerkedés után a Párduc felmordul és 16:05:30-kor szép komótosan kioson az OFF kereskedés ajtaján.
Km-óra állás: 0

>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-06

Nekiálltam a HiFi kiszerelésének:
1. Előtte
2. Utána
3. - 4. Kikerült a Blau rádió illesztője a multikormányhoz
5. A rádió csatlakozójában a PIROSat és a ZÖLDet kellet visszacserélni, hogy működjön a gyári rádió
6. Kikötésre kerültek a végfok csatlakozói
7. Majd kikerült a végfok is az alaplappal együtt
8. Az RCA és hangszóró kábel is kikerült.
Kiszedtem még a kondit is - erről nincs kép
Az ajtókban kell még visszacserélni a hangszórókat a gyáriakra.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-01-06

A márkakereskedés nem tudott téli gumit szerezni. (Állítólag nagy hiány van. ezt az itthoni gumis is megerősítette.)
Aztán ma végre sikerült - itt helyben - hozzájutnom 4 db Continental Wintercontact TS830P márkájú gumihoz, az idei ADAC teszt második helyezettjéhez. El is vittem Győrbe, hogy holnapig szereljék fel, így téli gummával tudom elhozni.
Vittem még egy nagyon fontos kelléket a kerékhez, 4 db Alfás szelepsapkát. Egy sima fekete műanyaggal mégse hozhatom haza a Párducot...
Ha már ott jártam megszemléltem újra. Még mindig koszos kissé, mert a mosás csak az átadás előtt lesz. A +12Voltot és az RCA-t hátra húzták. Sajnos, mint tájékoztattak a rádiónak NINCS vonal kimenete (ugyan úgy, mint a 156-nál) - buherálni kell rá majd.