Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Kép 1: Eredeti állapot. Jól látni, hogy a balansztengely tömítésénél szivárog az olaj, innen származik a motorblokkot összemaszatoló olaj.
Kép 2: Az új tömítések.
Kép 3: Itt szivárog
Kép 4: A régi főtengely szimmering.
Kép 5: Szerelés közben
Kép 6: Új tömítésekkel






Kép 1: Még a gyári Valeo kuplungot találtuk a kocsiban, futott: 142.100 km-t
Kép 2: Az idegen test nyomai a szerkezeten. A kuplungból sem hiányzik semmi. Ha ezek a nyomok nem lennének nem is cserélném ki, mert nincs elkopva. A karistolások viszont gyanúsak. Fő az üzembiztonság, tehát csere.
Kép 3: A kiszerelt tárcsa, több kopásra számítottam.
Kép 4: A visszaszerelt lendkerék.
Kép 5: Az új szett a Valeo-tól, a régi is ilyen volt. Remélem legalább ugyanennyit el is megy.
Kép 6: A régi és az új tárcsa.
Kép 7: Az új kuplung a helyére került.
A működésben különbséget egy ponton érezni, induláskor. A csúsztatás végén lágyabban rögzül a kapcsolat. Jó lenne, ha már többé nem kellene cserélni…







Már régóta gondok vannak a váltóval. Mióta megvan szivárog. Mivel a javítás többe lett volna, mint ez az újabb Phontól, ezért került bele. A régi megmarad tartaléknak, ha lesz időm szétszedem és letömítem. Józska bá szerint nincs benne semmi buktató, célszerszám sem kell, egyszerűen szerelhető.
Kép 1 : A régi váltó
Kép 2: Nemrégiben valami el volt szabadulva a kuplungházban, mert friss karcolások vannak a váltóházon. Hiányzó résznek nyomát nem találtuk, a keringő darab és a forrása nem lett meg.
Kép 3: A kivett és a beszerelendő váltó
Kép 4: Lassan átkerülnek a "sallangok" a beépítendő új váltóra. (pl. gumiharang)
Kép 5: Még mindig folyik valami a beépítendő váltóból. Mintha víz és olaj keveréke lenne.
Kép 6: Már a helyén, de még nincs összecsavarozva
Kép 7: Az új helyén a cseredarab (65 ezret futott autóból származik)
Kép 8: Miután teljesen ki lett eresztve a régi lötty az új váltóból, következett a feltöltés friss olajjal.
+1: A Mesterek munkában
Az összes fokozatot szépen veszi, semmi különbséges sem lehet észrevenni az eredetihez képest. A váltó olajfolyás ezennel megszüntetve.









Ma megejtettük a felújítás terv utolsó elemét, melynek során:
- váltócsere egy nem folyatósra,
- kuplungcsere,
- főtengely szimering csere,
- balansztengely szimering cserelett végrehajtva.
A terven felül még:
- kormányösszekötő gömbbej csere,
- futómű állítás,
- ékszíj csendesítés,
- nosztalgia Zsiguliba ülés,
- 147 ajtózás hibakeresés
is történt a nap során.
Mindez természetesen a Csörgő Autószerviz közreműködésével.
Képeken: előtte - közben - utána + Zsiguliban




Kisütött a nap és 20 fok felett volt, így ma ismét kocsikáztunk egy kicsit. Menet közben 638 napi együttélés után elértük a 143.000. km-t.
Holnap megyünk Csörihez és gyakorlatilag befejezzük az újjáépítést. Kap két új balansztengely és egy főtengely szimeringet, hogy ne szivárogjon a motorolaj, és kap egy tömített csereváltót, hogy onnan se csepegjen az olaj.
Ha már le lesz véve a váltó minden valószínűség szerint kap egy új kuplungszettet is. Hacsak a régi nem lesz 143e km után feltűnően jó állapotban.
Bekerült a 156-ban is remekül szolgáló Hifonics végfok az autóba. A kalaptartó aljára tettem négy csavarral, mint anno a 156 Sedanban. A tápkábel egyenesen a végfokra csatlakozik, a kondenzátornak még várnia kell a polcon. A négy csatornából egyenlőre kettő terheletlenül pihenőre van fogva. Az ajtókba később beköltöző Focal szett lesz rákötve. A másik két csatorna hídban megy a JBL ládára.
Ideiglenesen a síalagúton keresztül bekötöttem a végfokhoz tartozó vezetékes hangerő szabályozót is, hogy a sokféle műsorforráshoz be lehessen állítani a mélyek arányát.
A ládát jobb híján egy spaniferrel rögzítettem. Tervezem egy másik láda készítését, amiben előre, a ferde előlapon lesz a hangszóró, hogy a síalagútba szólhasson.





Megtörtént az első garanciális javítás és az első igazi Alfa élmény :-(
Szóval a fojtószelephez vezető cső lett cserélve, mert Giovanni amúgy olaszosan szerelte be az O-gyűrűt és becsípte azt. Innentől nem tömített és az olajpára itt távozva olajcseppeket idézett elő. Mellékesen kifújt a turbó is.
A tömítés cseréjéhez a csövet is cserélni kellett (37e Ft), mert külön tömítés NINCS. Még szerencse, hogy gariban volt.
Hazaérvén Győrből leparkoltam, majd amikor indítom a motort közli a Párduc, hogy alacsony az olajszint. Pálca ki, tele van. Indítás, újra közli. Lesz@rom, megyek tovább...
Megállás után megint közli, hogy ellenőrizzem és üreset mutat. Pálca ki, tele. Hazajöttem. Miután az akku és az elektronika ki lett véve csőcseréhez, átmozgattam a csatikat, hátha.
Innentől nem kérte az ellenőrzést, rendes szintet mutatott. remélem holnap is így lesz, mert ha nem Győrben maradok a szervizben.
Ma megjött a 2DIN-1DIN rádió beépítő keret, tehát beugrott a régi Blau rádió a kocsiba. A CAN busz illesztő remekül működik, a Blu&Me rácsatlakozásához kell még egy csati, hogy ne kelljen a gyárit szétszedni. Egyenlőre a "made in china" hangszórókkal működik együtt a rádió, de már így is sokkal szebben szól. Furcsa hogy újra van magas a zenében.
Pár percre bekötöttem a Hifonics-ot is a JBL-el. Az volt a pont az i-betűn. A héten tuti bekerül fixen.
A beépítő keret pár mm-el beljebb van, mint a műszerfal, de csak lesz erre is megoldás.
Az is tuti, ha másik rádió lesz, csak matt fekete jöhet szóba.
Ja, és a Focal szettnek is kell 2 mm-t találni még, hogy beférjen a helyére.








A jó időre való tekintettel ébresztőt fújtunk.
Gyors mosás, keréknyomás beállítás, majd 80 km örömautózás. Újra megmutatta a Pók, hogy mi is a nyitott kocsikázás és az Alfa érzés lényege. Ramazotti zenél és csak menni, menni, menni...
A gázreakciók hihetetlenül jók a 159-hez képest. (Aki azt hangolta szívesen beültetném egy körre.) Nincs késlekedés, azonnal harap a TS. A legkisebb útegyenetlenséget is érezni, rángat a kormány, üvölt a motor. Meg sem próbál "normális" autóként viselkedni, amint produkál, az maga az Alfa Vírus.
Amikor az emberfia 50-el elhagy egy falut, dupla kuplunggal és gázfröccsel visszateszi kettőbe, odalép, majd elforgatja 7ezerig. Lehet akármilyen jó a kormos, EZT nem tudja pótolni.



8.728 km
136,18 óra menetidő
64 km/ó átlagsebesség
661,13 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
6,81 liter / 100 km átlagfogyasztás