Piritu - 1.000.000 - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-11

Kikerültek a jobb oldali ajtókból a hangszórók:
1. - 2 . Focallal
3. Újra az eredeti állapotban.
4. A bitumenozott ajtó.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-01-09

Két nap és 442 km város-országút (3-5 személlyel) után egy gyors összefoglaló az eddigi tapasztalatokról a 156-hoz képest (+ tetszik; - nem tetszik) :
+ Van pohártartó, egy fél literes flakon jól megáll benne.
- Kevesebb a pakolóhely, nagyon hiányzik a 156 váltó előtti lyuk, nincs hová tennem a brifkót.
- Nincs aprópénz tartó.
+ A telefon nagyon jól megáll a hamutartó helyén, nem kell tartó.
- A műszerfal teteje tükröződik a szélvédőn.
- Blue&Me csak gyújtással működik, ez azt jelenti, hogy ha kiveszem a kulcsot csak a rádiót lehet hallgatni, az USB-t nem.
+ USB lejátszás akár hangvezérléssel is működik.
- - - A gyári zenecucc hangja finoman szólva is kritikán aluli, azt még megértem, hogy mély nincs (mert nincs mélynyomó), de hogy magas sincs, azt nem.
- Be- és kiszálláskor a koszos küszöb összekoszolja a nadrág szárát.
+ Megfelelő beállítással indulás után az ajtók bezárnak.
++ Diszkréten, de jól működik a visszagurulás gátló.
++ A futómű nagyon jól szigeteli az úthibákat, stabil az autó.
+ Nagyon jó a tompított fény.
++ A ködlámpa nagyságrendekkel jobban világít, mint a 156-ban (ott semmi értelmét sem látom). Ma sikerült hatalmas ködöt elcsípnem Veszprémnél.
++ Csendes az utastér,
- emiatt nincs sebességérzet, nagyon kell figyelni az órát.
-- Nagyon lájtosan, bejáratósan hajtva 6,8 l/100km-es átlagfogyasztást mutat a fedélzeti, nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan mérték az 5,4-es átlagos katalógus adatot. Remélem ez még alakul.
+ Eddig háromszor kellett a gázra lépnem, mindhárom esetben "tanultak" a partnerek. Szóval megy a Párduc, ha kell...
-- Két csomagtérháló rögíző fül hiányzik a csomagtartóból. (holnap megreklamálom)
+ A pótkerék helye a teljes kerékre van méretezve, így egy hatalmas habszivaccsal van kitöltve a "felesleges" hely (szükségpótkerék van). Minden "tartozékot" el lehet majd ide rejteni.
- A belső tükör "éjszakai" állásában tükröződnek benne a belső világítás piros LED-jei.
- Az USB aljazat helye nem tetszik, a stick gyakorlatilag elfoglalja a kesztyűtartó ezen részét.
+ Nagyon jók az ülések, az ülésfűtés 1-es fokozata "testhőmérsékleten" tartja az ülést.
+ Hála a dönthető ülőlapnak eddig a legjobban beállítható ülés, amivel találkoztam.
+ Hidegen indulva pár km után már működik a fűtés.
+ A szellőztető rendszer zajtalanul működik.
- A csomagtartót csak a tetejénél fogva lehet lecsukni, két nap után tele van ujjlenyomatokkal.

...egyenlőre ennyi.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-01-08

Ma felkerültek a "kötelező" matricák.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-01-07

Némi kerülővel, 166 km megtétele után hazaérkeztünk.
Pár észrevétel:
- 6,8 l/100km átlagot ír a comp,
- a gyári HiFi rettenetes,
- a futómű hihetetlenül jó, szinte elnyeli az úthibákat
- az általános zajszint sokkal alacsonyabb, mint a 156-ban,
- bőrülés nagyon jó,
- 4-en nagyon jól elférünk, sokkal nagyobb a hely,
- ...
Más kategória, mint a 156...

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-01-07

15 óra körül érkezés a győri Riegler szalonba. Némi papírmunka és pénzügyi tranzakció után, találtam egy piros színű idegen testen a Mazda szalonban. Az OFF-os eladó bizonygatja, hogy egy Moszkvics van alatta, majd jön a kolléga és az megcsiribúcsiribázza...
Pillanatok múlve érkezik a "kolléga" - nevezzük nevén: Farkas Dániel - és lőn. Csiribú-csiribá!
A piros lepel alatt ott a Párduc.
Néhány apróság vár még a beltérben: sapka, 159 modell, KRESZ csomag ízléses táskában, grátisz felrakott téligumik...
Némi ismerkedés után a Párduc felmordul és 16:05:30-kor szép komótosan kioson az OFF kereskedés ajtaján.
Km-óra állás: 0

>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-06

Nekiálltam a HiFi kiszerelésének:
1. Előtte
2. Utána
3. - 4. Kikerült a Blau rádió illesztője a multikormányhoz
5. A rádió csatlakozójában a PIROSat és a ZÖLDet kellet visszacserélni, hogy működjön a gyári rádió
6. Kikötésre kerültek a végfok csatlakozói
7. Majd kikerült a végfok is az alaplappal együtt
8. Az RCA és hangszóró kábel is kikerült.
Kiszedtem még a kondit is - erről nincs kép
Az ajtókban kell még visszacserélni a hangszórókat a gyáriakra.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-01-06

A márkakereskedés nem tudott téli gumit szerezni. (Állítólag nagy hiány van. ezt az itthoni gumis is megerősítette.)
Aztán ma végre sikerült - itt helyben - hozzájutnom 4 db Continental Wintercontact TS830P márkájú gumihoz, az idei ADAC teszt második helyezettjéhez. El is vittem Győrbe, hogy holnapig szereljék fel, így téli gummával tudom elhozni.
Vittem még egy nagyon fontos kelléket a kerékhez, 4 db Alfás szelepsapkát. Egy sima fekete műanyaggal mégse hozhatom haza a Párducot...
Ha már ott jártam megszemléltem újra. Még mindig koszos kissé, mert a mosás csak az átadás előtt lesz. A +12Voltot és az RCA-t hátra húzták. Sajnos, mint tájékoztattak a rádiónak NINCS vonal kimenete (ugyan úgy, mint a 156-nál) - buherálni kell rá majd.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-12-31

2010.11.29. Biztosítás
2010.11.14. Ébresztő!!
2010.10.31. Akku kiugrik
2010.10.24. Téli álom
2010.10.12. Lassan ideje a téli álomnak
2010.09.13. Benzinpancsolók
2010.09.12. Helyzetjelentés az alkohol frontról
2010.09.07. Csavarcsere
2010.09.04. Megnyitott a Csörgő autószerviz Dunaújvárosban
2010.08.29. Ablaktömítés és kopásjelző
2010.08.10. Indul az alkatrészgyűjtés
2010.07.16. Ami még nem volt kicserélve...
2010.06.22. Hasmagasság = 7,5 cm
2010.06.12-13. Embléma és felirat csere
2010.06.12. Meglepetés
2010.06.09. Első embléma
2010.06.01. Megérkezett a szőnyeg
2010.05.28. Szélfogó háló
2010.05.25. Kormány
2010.05.20. Kárpitos
2010.05.09. Karosszéria projekt 3.
2010.05.08. Karosszéria projekt 2.
2010.05.07. Kipufogófestés
2010.05.06. Először nedves úton
2010.05.06. Karosszéria projekt 1.
2010.04.25. Tolatóradar...
2010.04.25. Emelő
2010.04.17. Harc a rozsda ellen Part X+Y
2010.04.16. Dilemmák
2010.04.12. Jöhet a meleg!
2010.03.20. Szélfogó háló
2010.03.20. HiFi projekt kész
2010.03.15. Hővédő lemez
2010.03.10. Fék mizéria...
2010.03.05. Érezzük belül is jól magunkat
2010.03.04. Újra szól a négylövetű :-)
2010.03.04. MEEEEEEEEEEGVAAAAAAAAAAAN....
2010.03.01. Új akku
2010.02.28. Tetőimpregnálás
2010.02.28. Néhány apróság elintézése...
2010.02.21. Szól már a zene :-)
2010.02.20. Zene projekt indul
2010.02.19. Zene projekt indul, Part I. - A gyári cucc
2010.02.19. Fény az alagút végén, de remélem nem fog dudálni...
2010.02.13. Rugót a helyére!
2010.02.12. Megjöttek a rugóbetétek hátra :-)))
2010.02.08. Már csak alkatrészre várunk....
2010.02.07. Haladunk...
2010.02.04. Küzdelem a rozsdával Part x+4
2010.01.31. A hátsó ablak mizéria vége
2010.01.25. Az energiatároló egység
2010.01.20. Már csak talpra kéne állni!
2010.01.17. Már látni a fényt az alagút végén...
2010.01.16. Féknyergek felújítása
2010.01.14. Fékek felújítása
2010.01.13. Féktartó konzol
2010.01.06. Első kerekek a helyükön
2010.01.03. Eleje kész lenne, ha
2010.01.02. Rozsda és festék
2010.01.01. Folytatódik a fetés 2010-ben is

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2010-12-21

Reggel hívtak a kereskedésből, hogy meghozták az autót. Felkerekedtünk, hogy megnézzük a leendő útitársunkat.
Látni rajta, hogy nem volt egyszerű útja a kereskedésig. Enyhén szólva piszkos lett. Imponáló látvány még így is.
Meglepően puha a bőr, amiből a belseje készült. Ehhez képest a Póké olyan, mint a páncél. Kellemes meglepetés.