Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Nem tudom, hogy a gyárban milyen módon mérik a fogyasztási adatokat, de feltűnően kicsik. Főleg az országúti, a maga 4,4 l/100 km adatával.
Ma kísérletet tettem a reprodukálásra.
Nem sikerült, pedig az út vagy 450(!!) métert lejtett lefelé. Gyakorlatilag motorfék végig.
Valaki már elárulhatná, hogy hogyan is lehet ezeket reprodukálni!
Kicsit utána olvasgattam a neten. Néhány külföldi fórumban találtam is bejegyzéseket a témában. Azt mondják, hogy bizonyos ECU esetén a FES nem ismeri az odometer korrekciós tényezőt, ezért egy számot olvas ki belőle, nem a km értéket. Ezt a számot meg kell szorozni az odometer korrekciós tényezővel és úgy kapunk km értéket. Azt is írják, hogy ezt a számot meg is lehet határozni. Ki kell olvasni az ECU-t és felírni a hozzá tartozó km-t. Menni minél többet és megismételni a kiolvasását. Az ECU és a km-óra szerint megtett értékekből számolható a faktor.
(ECU[nagyobb]-ECU[kisebb]) / (Km[nagyobb]-km[kisebb]) = szorzó
Innen az óra által mutatott érték * szorzó = ECU
Ma mentünk 44 km-t. A motorvezérlőnek ez 64 km-t jelentett, tehát többet számol.
Km óra: 143.771 - 143.727
ECU: 206.893,3 - 206.829,3
Az arány 1,45. A kiolvasott és az óra által mutatott érték 1,44, tehát stimmel.
A kocsi ténylegesen csak annyit futott, mint amennyi az órában van!
Sokszor volt már topik téma, hogy mit mutat a vízhőfok műszere. Ha már rá volt dugva a számítógép utána néztem. Tényleg 80 fok az a bizonyos vonal.
Összedugtam a kábeleket és megnéztem az ABS vezérlést. Nincs hiba tárolva.
Rádugtam az ECU-ra is a gépet és két hibakódot találtam.
Kitöröltem őket, de az FRA kis idő múlva visszajött. Jó lenne tudni, hogy mit jelent a "nyitott áramkör" magyarázat a hibához. A kiolvasott értéke stabilan áll 25,6-on.
LMM és a lambda jele mozog, jónak tűnnek.
Az igazi meglepetés azonban a futott km:
A km óra állása: 143.727 - ECU állása: 206.829
Hmmm, az előző gazdájától 4 évre visszamenőleg megvannak a számlák, azon végig ott az óra állása, sőt egy van még az azt megelőző első gazdájától is, az is stimmel...
Néhány dolog, ami nehezen hihető a kiolvasott km óra állással kapcsolatban:
- most dobtuk ki a gyári kuplungot, nem igazán volt megkopva a tárcsa,
- 8 ezerrel ezelőtt dobtam ki az eredeti első féket,
- gyakorlatilag nem fogyaszt olajat a motor (ki hallott már olyat, hogy TS blokk 200 ezerrel a háta mögött nem zabálja az olajat?)
- a kormány kopása se volt vészes,
- ...
Most akkor hogy is van ez????
Biztos, ami biztos megyek pár km-t és újra olvasunk. Ha valami olaszos Giovanni féle kavarásról van szó, a 44%-os többletet látni kell.
Ha nem lesz különbség, akkor meg volt buherálva a Pók.
Megjött a másik rendelt csatlakozó is.
Ajándékként küldtek mellé 4 arany szelepsapit is. Hiányzott, mint egy falat kenyér. :-DD
A sofőrülés egyre gyakrabban és egyre hangosabban nyekergett. A hangja erősen emlékeztetett a békebeli heverők epeda rugójának hangjára. Ma felkerestem a győri márkaszervizt némi garanciális beavatkozásért.
Már mindenre fel voltak készülve, a kárpitos már fente a szerszámait...
A helyzet némi szemrevételezés után hamar megoldódott. Giovanni elfelejtette megkenni az ülés csúsztató sínjét. Lehet, hogy karácsony előtt már kifogyott a szerszám és nem volt kedve után tölteni...
Szóval némi zsírozás után jött a próbakör és csodák-csodája elhallgatott.
A szerelők megtörölték a homlokukat, hogy mégsem kell szétszedni az ülést, mi pedig elindultunk haza.
Hazafelé újra élvezettel hallgattam a semmit. Újra csend honol a fedélzeten.
Már csak a cukorkás pléhdobozt kellene kidobni, mert zörögnek benne a cukrok. Ezt talán a Spideren szerzett szerelési tapasztalataimmal egyedül is meg tudom oldani :-)
A dolog úgy kezdődött, hogy elindultunk kilenc körül ebédelni. Mindegy hová, valahová, csak menni lehessen.
6x km után Szigligetnél elértük a Balatont, hát elindultunk északnak a 71-en. Valahol megálltunk fényképeket csinálni, csodaszép az idő és a táj.
Végül Tihanyban a hegytetőn kötöttünk ki a kilátó étteremben. Nagyon szép a kilátás és a kaja is első rendű. Szerencsére találtunk parkolót a Visszhang óvoda mellett a hegytetőn. A parkolójegy meglétét a sárga mellényes úr ellenőrizte is.
Hazafelé indulva megálltunk egy kép erejéig az Ötvös Csöpi féle üldözéses jelenet helyszínén.
Szép időben, végig nyitott tetővel vagy 250 km-t kocsikáztunk. Szép nap volt. A Spider ismét bebizonyította, hogy jobb szórakozást tud nyújtani bárminél.
u.i.
Mind a két alkarom ropogósra sült és a napszemüveg nyoma is egyértelműen kivehető...
Reggel nekiláttam a súly restaurálásának. A változatosság kedvéért ezüst színű lett.
Levelet hozott a posta. Megérkezett Kínából az egyik rendelt csatlakozó. Az USB-ODB II átalakító. Már csak a másik pakknak kell megjönnie, ami az ODB-ből három pólusút kreál, hogy rádughassam a Pókot a számítógépre.
Hetedszer is eljöttünk Esztergomba.
Mint mindig most is jó társaságban tölthettünk egy napot. Mint mindig, most is rövid volt az idő mindenkivel beszélgetni.