Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-11-13

Az idén március 12-én kezdődött a szezon, ma lezártuk.
Mentünk még egy majd 50km-es kört, teletankoltuk a "jobbikból", lemostuk és bejártunk a téli szállásra. Ott felpumpáltam a kerekeket 0,5-el majd lekötöttem az akkut.
A szezon 246 napos volt és 6.842 km-t tettünk meg.

Km óra állás: 97.426 km
Együtt megtett út: 41.926 km
Együtt töltött idő: 1.807 nap
Tankolt üzemanyag: 3.340,95 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,84 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 34,77 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,82 km/nap

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-11-13

A Spider talira készülve nekiálltam a totó kérdéseinek. Próbáltam a kérdéseket a napi használattal kapcsolatos dolgok felé terelni ezért a második kérdéshez bekerült egy a tanksapkával kapcsolatos pont. (1.kép)
Gyakorlatilag senki sem találta el :-)

Hogy miért is? Indulás előtt megpróbáltunk a végére járni.
Hamar rájöttünk hogy nem véletlenül nem olcsó gyártani az Alfákat.
Az 5 kocsiban kétféle tanksapkát és háromféle ajtót találtunk :-DD

Kétféle tanksapka:
- A kilátszó része egyenes, a belül lévő rész egy "fül"-ben végződik és egy gumiszállal van kikötve (2-3. kép) Itt vagy lógni hagyjuk a gumiszálon vagy mint a 2-es képen felakasztjuk a fülre. (A totókérdés erre vonatkozott.)
- A kilátszó rész egy pöcökben végződik, belül nincs "fül" és gumiszál sincs.(4-5-6-7. kép) Itt a "pöcökkel" lefelé bele lehet tenni a tanksapka tetején lévő tartóba.

Az ePER 4 cikkszámot hoz:
Az első generációhoz:
- 60810510
- 60575668

A facelifthez:
- 60816454 CF2
- 46746613 CF3, JTS

Tankajtó gyakorlatilag 3 féle létezett:
- sima ajtó felül tartóval (5-6-7. kép)
- az ajtó alsó részén vagy egy "dudor", de nincs rajta akasztó (4.kép)
- van tartó, van "dudor" és van akasztó (2-3.kép) - Ami még furcsább hogy a hozzá tartozó sapkán nincs is olyan rész amivel a felső tartóba azt bele lehetne tenni, tehát tök felesleges.

A cikkszámokat már meg se néztem...
A 8-as kép a CF2 motorok rajza az ePER-ben, a 9-es a CF3-é.


Egy ilyen egyszerű részletet nehéz lett volna jobban megbonyolítani...
...és akkor még nem beszéltünk az esetleges cserékről az évek során.

Erős a gyanúm hogy a többi akkor gyártott Alfában is ezek vannak.

 
>> EseményAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-11-08

Megjöttek az árak: 
 
MULTIAIR modul - 701.241 Ft
Tömítéskészlet - 35.000 Ft 
Olajszűrő - 7.609 Ft 
Olaj - 8.890 Ft ebből 5,2 liter kell
Szelepfedél tömítés - 14.700 Ft 
Munkadíj - 224.476 Ft (ebből tudnak adni 10% kedvezményt)
Céges autó ide vagy oda a végösszeg a maga 7 jegyű összegével már túl van a fájdalomhatáron.

Mellette megkérdeztem Csörit és Erhardot is ők is hasonló összegeket neveztek meg a modulra.

Ja közben még egyszer előjött a rángatás + lámpa.
Most is nagy rutinnal indítgattam újra így eltűnt.

Vakarhatjuk ott is ahol nem viszket...

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-11-03

103.907 km
A nyáriak 88.785 km-nál kerültek fel, a téliekben akkor 37.048 km volt.
A tél még simán meglesz. Jobban bírja mint gondoltam.

 
>> EseményAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-10-24

Elmentünk Győrbe, mert bejelzett az olajcsere lámpa.
A múltkor cserélve volt valószínűleg nem lett lenullázva.

A gépre kötve egyértelmű volt hogy a nullázás elmaradt, megtették.
Multiair hiba nincs a rendszerben.

A nagyobb baj hogy a központ arra hivatkozva hogy 100ezer felett jár az autó elutasította a garanciális cserét.

Elmormogtam a bajuszom alatt pár nyomdafestéket nem tűrő szót és megkértem őket hogy adjanak egy ajánlatot a cserére.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-10-23

Utoljára majdnem egy éve összesítettem a gyűjteményt.
Nézzük hogy állunk az idei "2022 Nagy Túra" után:

Magassági pont 1.098db - 1.513.095m
Hágó 847 db - 1.036.569m
Végpont 229 db - 434.793m
Vízválasztó 34 db - 34.006m
Érvénytelen (nem járható) 24 db - 56.978m
Földút miatt nem járható 21 db - 47.856m
Egyéb akadály 22 db - 52.202m
Gyalog elérhető 116 db - 274.253m
Autóval elérhető 954 db - 1.194.999m

Teljesítve:
Mennyiség % Magasság %
Megvolt 347 db - 714.389 m - 31,60% - 47,21%

Gyalog 85 db - 203.126 m - 7,74% - 13,42%

1 PHB-574 Spider 156db - 283.149 m - 14,21% - 18,71%
2 LHU-600 Spider 62 db - 113.086 m - 5,65% - 7,47%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db - 71.431 m - 4,74% - 4,74%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db - 13.557 m - 1,00% - 0,90%
5 RSB-559 Giulia 11 db - 20.754 m - 1,00% - 1,37%
6 Egyéb autó 6 db - 4.631 m - 0,55% - 0,31%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db - 4.652 m - 0,46% - 0,31%

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-10-08

A keménymag ismét összejött egy évzáró körre.
Az időjárás is megörült a bandának mert ideális kabriós idő kerekedett.

9-től gyülekeztünk a szokásos Ötvös Csöpi emlékpontunkon, a Lepke Étterem és Apartmanház előtt. Itt tervben volt hogy reggelizünk, de már nem voltak nyitva. Miután már csak gtviktor hiányzott felhívtuk. Sajnos az egészségi állapota nem engedte hogy eljöjjön.
Többen éhesek voltunk ezért már itt módosult a tervezett menetrend. Megálltunk Örvényesen a Huszár étteremben reggelizni.
Az északi parton indultunk tovább. Megálltunk egy benzinkútnál amiről csak az ottani beszélgetés során derült ki hogy szintén Ötvös Csöpi féle nevezetes pont. Itt olajozta meg a kutas a motorházfedél zsanérját mielőtt felrobbant a Merci :-)
Pár gyors kép a keszthelyi kastély bejáratánál és irány Rádpuszta! Itt fél 3 körül megebédeltünk...
...és természetesen ahogy ez Alfás körökben szokásos elbeszélgettük az időt.
Kitöltöttük a Spider és az Ötvös Csöpi tesztet. Jókat nevettünk mert a benzinkutas rész is kérdés volt. Mindenki eltalálta :-)
Csináltunk kinek van hosszabb mérést is (amit elvesztettem) és felfedeztük a tanksapkák titkát is.
5 óra körül indultunk tovább a Balatonvilágos kilátóhoz hogy még elérjük a naplementét.
Sikerült, pazar látvány volt.

Hogy ez a nap is méltó legyen az Alfa hírnevéhez a Pók akkuja elhagyta magát és úgy kellett betolni. Cserébe hazavitte a gazdáját.

Jó buli volt, jövőre a szezonnyitón veletek ugyanitt!

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-09-15

A megbeszéltek szerint reggel megjelentem Győrben.
Mint kiderült a múlt héten vártak, de mivel minden megvolt beállt Júlia a szervizbe.
A szokásos olajcsere mellett kiolvasták a múltkori csekkendzsin okát is.
A szerelő szomorúan jött ki az előtérbe:
- Multiair modul hiba, úgy néz ki cserélni kellene...

Némi fejtörés után megegyeztünk hogy bejelentik garanciára a cserét.
Tekintettel a Fiat-nál történő rendszer átállításra 3 hét múlva érdeklődjek.
Persze ha megint előjön a lámpa akkor is.

A lámpát Júlia 103.123 km-nél tárolta el, ez azt jelenti hogy túl vagyunk a garanciahatáron, de egy próbát megér.

 
>> EseményAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-09-07

Reggel miután kikanyarodtam az utcából elkezdett rángatni Júlia. (Kb 200 métert tettünk meg az indulás óta.)
Mire észbe kaptam már jött is a sárga tengeralattjáró lámpa, de a motor járt.
Félreálltam, leállítottam, próbaképp újraindítottam.
Működött ahogy kell, lámpa továbbra is világít.
Párszor még leállítottam és újra indítottam és a lámpa "eltűnt".
tehát eseti hiba volt nem áll fenn, mehetünk melóba.

Felhívtam a szervizt hogy mi a történt és megegyeztünk egy jövő csütörtöki szervizlátogatásban. Az olajcsere is lassan aktuális lesz és akkor ránéznek hogy mi a lámpa oka. Persze ha újra előjön azonnal fogadnak.

 
>> EseményAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-09-04

1.118 nap utána ma elértünk egy nevezetes óra állást, a 100.000 km-t!
Pár fénykép erejéig megálltunk és folytattunk az utunkat a végtelenbe és tovább!

Az utolsó képen az elmúlt bő 37ezer km átlagai. Nem rossz :-)