Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A Spider topikban Dimmu adott egy tippet első hangszóróra.
Megrendeltem, megjött, ma beraktam.
Mivel az ajtó felső részén lévő gyári magassugárzót benne akarom hagyni azt az újból ki kell kötni. Mivel a vezeték felül megy egyszerű (3.kép) csak el kell vágni a drótokat tőben. (4.kép)
Sajnos a gyári hangszórókon nincs jelölve a polaritás ezért azt egy ceruzaelemmel kimértem. A membránnak kifelé kell mozdulni és akkor az elem adja a polaritást (5.kép) Innentől már csak a vezetékek színeit kell azonosan bekötni.
A sárga csatlakozóból szemből egy csipesszel benyúlva ki lehet szedni a kontaktokat, azok jó rászorulnak az új hangszóróra, nem kell forrasztani.
Az új két végén is van egy-egy fül. Ezeket először csak lehajtottam, de a rács felrakásakor kiderült hogy le is kell törni mert a rögzítő fül nem megy a helyére.
A rácsból a két oldalsó fület ki kell pattintani mert nincs helye az új hangszóró mellett.
A két végén lévő megtartja és nem is zörög.
A rádiót bekapcsolva egy új világ nyílik meg.
Először is hangosabban szól, jobb a hatásfoka. A jóval nagyobb mágnest látva nem is csoda.
Hangszínszabályozó nélkül mintha a középtartományban kiemelne, de ha kell van mélye is. A sub-ot ráeresztve azzal szépen együtt dolgozik, összesimul a két hang.
Szóval jó, nagyot dob a zenén.
Köszönöm a tippet és csak ajánlani tudom minden GTV/Spider tulajnak.
Szerdán leeresztettem a régit, ma feltöltöttem.
Elég feltölteni a kiegyenlítő tartályt majd kinyitni a hűtőn lévő légtelenítőt (mondjuk elég sz@r helyen van a tekergetéshez) és feltöltődik a rendszer.
Elsőre 3 liter Paraflu Up és 2,2 liter desztillált víz ment bele hogy maxon legyen a szint.
A motort beindítva és bemelegítve a minimum alá ment szint.
Vízből még ment bele vagy 8 deci.
Összesen kb. 6 liter.
A szervizkönyv szerint 8,4 liter kellene bele.
Aha, mint a 70 literes benzintartály amibe csak 60-at lehet tölteni.
Gyanúm hogy mindkettő a V6 adata.
Szerdán lefejtettem és feltöltöttem a szervórendszert.
Ma a légtelenítés miatt felébresztettem PHuBi-t a téli álmából.
Indítás után először habosodott rendesen a tartályban az olaj és zajongott a teljes rendszer. Pár mp után elhallgatott, a szint csökkent ezért töltöttem utána..
A kormányt (az eleje még mindig fel van emelve) ide-oda tekergetve feltöltődött e rendszer.
Érdekes volt érezni a kormányon a darabosságot az első tekerésnél. Második ide-odára már eltűnt.
A szintet ellenőrizve kicsit magas volt ezért szedtem még ki belőle. 12ml-es fecskendőt találtam itthon, azt használtam a múltkor is a leürítésnél.
A bal oldali flakonban a "maradék" olaj van, a jobb oldaliban a lefejtett a mai leszedettel.
A kettő illetve a jelenlegi kicsivel max feletti szint jól kiadja a litert. A lefejtés előtt nem volt maximumon.
Tavaly a szezonkezdésnél feltűnt valami:
"Induló állás: 90.584 km
(Hmmm, érdekes altatáskor 90.586 km-t írtam a táblára, most 2-vel kevesebbet mutat az óra. Kép anno nem készült az óraállásról úgyhogy bármi is lehet.)"
Ma viszont elkaptam PHuBi-t.
Ma 2023.01.22-én 97.424 km-t mutat. (1.kép)
Anno a táblára 97.426-ot írtam (2.kép) és az akkor készült fénykép is annyit mutat. (3.kép)
Szóval hosszabb leállásoknál 2 km "eltűnik".
Vajon mi történik ilyenkor?
Még mindig tud újat mutatni egy 20 éves autó :-DD
Még mindig fent van a hirdetés, tehát még nem sikerült eladni Júliát.
Jövő szerdán megyünk az ötezres olajcserére, ha még meglesz meglátogatom.
Megjött a Paraflu a fiatalkatreszek.hu-ról. Nem tudom hogy csinálják de utánvétellel is olcsóbb volt mint máshol lett volna maga a lötty.
Szóval leengedtem az ideiglenesen visszatöltött hűtőfolyadékot. Most csöpög, majd holnap feltöltöm.
Tekintettel arra hogy a légtelenítéshez be kellene indítani PHuBi-t szereném akkor légteleníteni a kormányszervót is.
Ahhoz meg valahogy le kell üríteni a rendszert.
Anno a szervizben látottak alapján jártam el.
Egy fecskendővel kiszívtam a tartályból az olajat. A kocsi meg volt emelve így könnyedén tudtam jobbra-balra forgatni a kormányt. Közben a rendszerből visszatolta az olajat a tartályba, ahonnan ismét kiszívtam. Jól hallható ahogy nyomja vissza a folyadékot a tartályba.
A 3-as képen látni hogy mennyi jött ki belőle. Több mint fél liter.
Megtaláltam a 2017-ben használt folyadék flakonját is a garázsban. (4.kép)
Az 5-ös képen jól látni hogy mennyi hiányzik belőle, a leszívott is kb. ennyi, tehát nem sok maradhatott benne.
Egyenlőre feltöltöttem a friss olajjal a tartályt, majd ha beindítom utántöltöm.
Egy Budweiser-rel zártam a napot :-)
Tegnap kiszedtem a hűtőt.
A két hűtő súlya közt óriási különbség van. Saccra az új fele olyan nehéz mint a régi.
Meg jobban is néz ki.
A sallangokat át kell rakni és mehet a helyére.
A sorrend a kiszedés fordítottja.
Az alsó lemezt lecsiszoltam és lefestettem, egy darabig jó lesz.
Visszatöltöttem a leeresztett vizet, de nem marad benne. Ugyan nem régi, de az új hűtőhöz friss dukál.
Meg is rendeltem 4 liter Paraflu Up-ot.
- tankolások száma: 8 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 3.768 km
- életkor: 40 nap
- össz. menetidő: 54,67 óra (2,28 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 358,45 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 8,04 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 54,58 Ft/km
- átlagos napi futás: 94,19km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,69 %
A szilvesztert egy érdekes helyen töltöttük, egy focikomplexumban:
- új stadion a település lélekszámát sokszorosan meghaladó hellyel,
- 6 villanyfényes edzőpálya,
- fedett - vélhetőleg - edzőpálya,
- saját termálmedencés szálloda.
Az ember azt gondolná hogy valami menő csapaté, de nem...
Lehet találgatni hogy melyik országban voltunk :-))
A vízhűtő kiszerelése:
- Akkusarut leszed - mondjuk ezt már a téli leállításkor megtettem :-)
- A hűtőventilátor és az előtét ellenállás csatlakozásait lehúz,
- A légszűrő alatti kartervédő műanyagot leszed,
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar + a klíma csöveit tartó konzol amit felülről lehet egy csavarhúzóval kitekerni) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszedni - nálam a motorbontásos akciókor kötegelők is kerültek ide a pattintósak a függőleges fülek mellé. A kábeleket amennyire lehet a motor felé el kell húzni. - 2. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed - 3.kép
- Ventilátor tartót kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni. A gumicsíkot ami a tartó alsó fülén van ne vesszük el!)
- Kiegyenlítő tartály kupakját letekerni hogy kapjon levegő a rendszer
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt.
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker (8-as kulcs) - 4. kép
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2 csavart hosszú szárú 8-as krovával kiteker - 5. kép
- a hűtőt az alsó légterelő műanyaghoz csavarokat kiteker és a műanyag idomot kiszed. A műanyag két furata az előbb kitekert csavarok alatt van, ki kell akasztani. Ördöglakat Nr.1 - 6.kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker
- Hűtőt kivesz. Lefelé simán kijön, de mivel nekem ott a padló ezért felfelé kell kiszedni. Leengedve elfordítható annyira hogy felfelé kijöjjön. Ördöglakat Nr.2. Célszerű megjegyezni hogy hogyan jött ki mert az új is így megy vissza.
- Sört bont
A kijött hűtőventilátor jól néz ki, az előtét ellenállás is mehet vissza. (7-8.kép)
Jó lenne belenézni a motorba hogy milyen állapotban vannak a szénkeféi.
Alternatíva lenne egy dupla ventilátoros egység beszerelés mint a régi Spiderben volt, de akkor át kellene huzalozni a rendszert amit nem akarok.
A kijött hűtő még bírta volna, de már pár helyen elkezdett zöldülni - 9.kép
Már hosszabbodnak a nappalok, felcsillant a remény hogy jön a tavasz :-)
Nézzük mit kell még tenni a szezonkezdésig:
- Hűtőcsere,
- Szervóolaj csere,
- Szélzúgás okának megkeresése/megszüntetése a bal ablaknál,
- Aktív mély átszerelése a polc feletti hátfalra, mert így a hasznos teret foglalja,
- Ablaktörlő lapát gumi cseréje/rögzítése hogy ne tudjon kicsúszni mint tette a francia Alpokban a legnagyobb viharban,
- Olaj- és szűrőcsere, de ez már csak az ébresztés után.
...ennyi :-)