Megejtettem először a diffiben az olajcserét, majd 2napra rá megérkezett a váltóolaj is.
Diffi FIAT 9.55550-DA9 specifikációt kér, ezt a Ravenol, és a gyári tudja. Ennek már Shadin is utána járt a blogjában olvasható.
A váltó FIAT 9.55550-MZ7 csak a gyári Tutela, más alternatívát nem találtam.
Felkerestem a Ravenolt: "Unfortunately, we are currently unable to offer you a suitable product."
2 Liter Ravenolt vettem ,mert nem tudtam melyik differenciálművel lett szerelve a kocsi, aláfeküdtem, lefotóztam ,de se a QR kódra, se a cikkszámokra nem találtam érdemi infót.
0.9liter kellet bele, így maradt egy bontatlan.
A váltóolaj 1,4liter, így következőre elég lesz 1litert venni hozzá.
Úgy terveztem ,hogy 30ezer múlva lecseréltem mindkettőt megint.
Feltéve ha még meglesz :)
211.100km , a hardy tárcsa is kitűnő, teljesen repedésmentes állapotban van.
A váltó szerintem finomabb lett, lehet placebo, nem tudom :D
A cserék meglepően egyszerűek, a mai napra beiktattam a feleségem 159ti-jén is a váltóolaj cserét ,ráment a fél délután. Az olajleeresztő csavar írtó béna helyen van, úgy kell kikönyörögni belőle a váltóolajat... Ez a Giulián 2perc alatt kifolyik...
Elkészült a lakatolás, egy cimborámmal csináltuk.
Volt a padlólemez 1-2 helyen foltozva. Még bírja magát, jó lesz egyelőre.
Kellett rá még 2 folt, illetve egy hátsó emelési pont lett javítva!
Legalább lett haladás vele :)
Első fém fékcsövek cserélve lettek.
Gumi fékcsövek
Fékfolyadék
Stabilizátor
Kormánymű gumiharang
Augusztusba jönne vissza forgalomba, én erre reális esélyt nem látok, hogy elkészül, szóval ezen valószínű fogok tolni.
Ez a típusú gyári felni tetszik a legjobban, legalábbis a 17-es méretben.
19-es Ti-nek ugye pápá-t intettünk.
Mivel nem találtam a 166 csoportba kiírtam, hogy vennék. Többen írtak, egy sráccal hamar megegyeztem. Elhozta Veszprémig. Mire odaért valahogy nem egészen olyan volt , mint amit megbeszéltünk. /Borzasztó állapotúak voltak a gumik/ Ezt a matek részének csökkentésével kompenzáltuk. Jó, hogy személyesen vettem át…
A felnik egyébként karc és padkamentesek, aránylag friss porfestés van rajta.
Ez szerintem elég ronda,(nagyszemcsés ezüst túlságosan csillog) Meg a porfestés minősége nem versenyezhet egy lakkozott felülettel. Legalábbis esztétikában :) így ha időmilliomos leszek, átfényezem normálisan.
Egyébként egy vadi ujan vásárolt, gyári 166 facelift felni volt rajta, téli gumikkal, azt meghagyom télinek, mert amúgy nem különösebben tetszik.
Súlyát és árát kis túlzással aranyból is kaphattam volna.
Mióta megvettem az autót volt egy bosszantó tulajdonsága, hogy ha nem jól lett becsukva az ajtó (felhúzott ablakos gtv-nél nem nehéz) akkor belülről nem nyílt. Ilyenkor ablak lehúz, kinyúlsz a gombhoz, majd bevágod, mint az ólajtót.
Nem túl szofisztikált megoldás.
Rákadtam, hogy kilincs rugót kell cserélni.
Megrendeltem, egy borítékban volt a képen látható semmiség 4000+2000postáért…
Nyilván darabokra kellett szedni az egész kárpitot, nem lehet csak úgy pikk-pakk kicserélni. Öreg autó lévén arra számítottam. Én kis naív :D
Mivel a másik már darabokban volt, ki is kellett sakkozni,hogy passzol .
Azért egy jó 1.5 órát el lehetett vele sakkozni. Képeket nem is készítettem eléggé belemerültem.
A sokkoló árán túllendülve baromi fasza lett az ajtó. Szóval nehezen mondom ki, de megérte. 😆
Végre visszakaptam a 2.5 hónapja elküldött kormányomat bőrözésről.
Legalább 5 autóm kormányát csináltattam ,és vagy 10embert küldtem oda. Utoljára.
Ez a munkamorál az én értékrendemmel nem összeegyeztető, főleg,hogy időpontra küldtem. A munka egyébként kifogástalan.
A kormányt én szereltem ki, csiszoltam le, és fényeztem újra.
2x3 réteg lakkot kapott ,első 3réteg száradása után bemattít, megint 3réteg.
Az ezüst csíkot is rekonstruáltam, mert 1-2 helyen picit megkopott.
Ezt már februárban megcsináltam. Most végre valahára bekerült, a szintén általam felújított fa váltógombal egyetemben.
Olyan brutál nehéz volt levenni a kormányt, hogy én 4, faterom 2 vízhólyagot szerzett a kezére, de lejött. A CSAVART KAPASSÁTOK VISSZA LEVÉTELNÉL. Drága az új fogsor. :)
Nekem nagyon tetszik, iszonyú szép.
Veterán találkozó Ajka-Padragkúton.
3 , azaz három szavazattal sikerült lecsúszni a kupáról. Csak a szokásos 😆 Megérdemelten nyert a BMW 850i tulaja, akivel sikerült elég jól összebarátkozni rövid idő alatt.
Meglepő volt számomra mindenesetre, hogy ennyi közönségszavazat jött a GTV-re, mert nem az a tipikus Old-Timer 🙂 Jópár gyerkőcöt és felnőttet remélem boldoggá tett, hogy behuppant az OMP kagylóba 🙂
Más:
Először úgy gondoltam ,hogy az autó márciusra készen fog állni pályanapokra.
Ezt főként a sokszor felmerülő ilyen-olyan megoldandó dolgok meghiúsitották.
Aztán a házon voltak mindenféle projectek, na meg minden más project is van. -mindig- :D
Kicsit bele is fáradtam ,hogy őszinte legyek.
Arra jutottam ,hogy amennyire görcsösen akartam, kicsit visszább veszek, és elkészül ,amikor elkészül. Ez tőlem eléggé nem megszokott. Biztos öregszem. :)
Ha az év vége felé, akkor sem probléma.
Próbálok precízen, a lehető legtöbb hibaforrásra gondolni, azokat megelőzni.
Jelenleg stabilan működik az autó 👌
Eddig csak helyben mozogtam az autóval, akkor is éreztem, hogy nem oké, kicsit hosszabb távon egyenesen katasztrófa, G-szem hiba azonnal kijött, ami 17essel nem érződik. Brutálisan más volt az autó viselkedése, mikor felkerült írtam a postba, hogy nem tetszik, így attól függetlenül, hogy a G-szem cserélve lesz, nem kerülnek vissza.
Oly’ annyira, hogy rögtön el is adtam. Egy laza 350 km-t utaztak érte :)
Visszakerült a 17-es, hiába nézett ki jól a Ti vel, nem ér annyit.
Így már értem az előző tulaj is miért vette le és adta el (főleg eladás előtt) a szintén 19-es Ti-t.
Csak ő azt mondta, hogy azzal “kényelmetlen” volt, nehéz lett volna megmondani az igazat :)))
Felkerült a plexi click rendszámrögzítés. Eddig ragasztva volt, de így levehető a rendszám, jobban mutat a fotókon. A mindennapokba minimálisan bénább, mint ragasztva, ennyi kompromisszum belefér.
Végre bekerült a VDO olajhőmérő. Ez egy minőségi cucc.
Szereztem egy bontott szellőzőt abba faragtam bele. Nem kevés időt raktam bele, először besüllyesztettrm, de nem tetszett ahogy állt, plusz volt egy perem ami először úgy gondoltam nem zavar, aztán mégis 🤷🏻
Kivettem, újraterveztem, műanyag hegesztettem (Giulia diffúzor volt a hozaganyag😆), csiszoltam, alapoztam majd lefestettem lökös , struktúrás festékkel.
Az olajszűrő sandwich régebben felkerült már a szenzorral, most jutottunk el a kábelezésig. Frankón működik, mondjuk ezért a pénzért működjön is :) Nem hat természetellenesen, szerintem jó. Az A oszlopra csak végszükség esetén raktam volna, szerencsére befért a szellőzőbe. A világítását nem kötöttem be, felesleges.
Bal első fényszóró hol világított, hol nem. Nekiálltam nyomozni, és két eloxidálódott tűzősaru volt az izzón , szigszalaggal betekerve. A saru érintésre porladt szét. Javítani 5 perc -lenne- , de a vezetékhez nem lehet hozzáférni a fényszóró kivétele nélkül.
Tehát , kerék, dobbetét le, a nagyon sok éve nem mozgatott lökhárító csavarok közül 2 nagy nehezen kijött, harmadik dr. flex vette kezelésbe. Cserélve átmenő csavarra.
2 lökös tartó a 4ből rozsdás volt, levettem, homokszórtam, lefestettem. Ha már ott matattam…
Lámpa kint, javítás 5 perc :) Lökhárító szereléssel 1.5 óra.
Ha már a dobbetétbe bújtam kivettem a kürtöt, mert nem szólt. Biztoítékját egy ideje ellenőriztem. Az egyik saru oxidos volt, illetve mikor vettem ki szétesett így akkor már a belseje is ki lett pucolva, , réz kommutátor felcsiszolva. Összeraktam, működik :)
Az feltűnt, hogy nagyon racing piros, és kicsit toyota yarisosan bénán kürtöl, valszeg nem gyári már :D
Valamelyik nap észerevettem, hogy a bal hátsó lámpa nem világít.
Sejtettem, hogy a hiba az átvezető kötegben lesz.
Igazam lett, 2 szál el volt szakadva, jópár szálnak a szigetelése már öregszik. A 2 szálat újra forrasztottam, zsugorcsöveztem. El ne felejtsem, a kötegbe gányolt plusz vezetéket is kiszedtem a francba, valószínű innen kapta a Jedit a “remek” ledes tolató fény amit pár postal elöbb szórtam ki az autóból.
A sérült szigetelések szigszalaggal voltak szigetelve, ezeket én is csak újra tekertem, mert már el volt rajtuk öregedve. Egy helyzetjelző is ki volt égve, és a dupaszálas helyzetjelzője is, mindkettőből kapott újat.
Elöl-hátul megfelelő a világítás az autón. :) És mostmár tudok dudálva szitkozódni 😆
3 lépcsős polírt kapott az autó. Iszonyat karcos és hologramos volt. DeWalt forgó gyapjú korongal kezdtem (igényeltem a powert 🤣), Makita excenterrel folytattam. Koch Cemie és Labocosmetica pasztákat használtam.
Labocosmetica Cupido nano sealent-el zártam. 16 órát dolgoztam rajta.