Megjöttek a tehermentesítők, és rákerültek a Conti gumik.
A gumi kicsit nagy rá (225/45R19) /35 lenne a váltója, de az meg nagyon kicsi oldalfalú, egy szép ültetést igényelne, ezzel most kitölti a kerékjáratot ami miatt jól néz ki ,de nem annyira optimális. Az autó viselkedése nem tetszik ezekkel a kerekekkel, pár dolgot még kicserélek a futóműben, kap egy beállítást, ha továbbra sem tetszik, eladom a szettet,és kap egy 17-es gyárit nyárinak.
Amúgy elég dög :)
Mikor a kipuffogót csináltam észleltem, hogy az egyik stabilizátor porvédője totál tönkrement, a másik jó állapotú volt, de más fajta. Így zavarta a szemem és cseréltem párban Febire. Ami fura, hogy elég feszes volt a kiszakadt porvédős is, a másik meg főként. Na mindegy , nyugodtabb a lelkem :D
Kicseréltem a stabszilentet is, nem volt vészes állapotban, de a cseréje nem vészes így ha ott matattunk, cserélve lett.
Le lett festve a stabrúd visszaszerelés előtt.
Haladunk tovább :)
Vásároltam egy félig leharcolt 159 Ti szettet amit újrafényeztem, rendeltem bele központosítót, ha azok megjönnek, gumizás után fel tud kerülni.
A 159Ti-nkről maradt 4db jó állapotú Continental SportContact5 azt tervezem rá.
Veloce diffuzornak indult, de mivel levehető horgos az autó (amit mondjuk soha az életben nem használtam, de egy komoly extra nem tervezem megszüntetni) kicsit vágni kell a lökös betétet a felszereléshez, es szerintem a veloce diffuzor szárnyába bele kellene vágni. Facebookon szembe jött egy gyári “sima” dupla kipuffos, így le is csaptam rá.
Ma gondoltam egy 20perc alatt feldobom, amiből lett 4 óra. :D
A prizmákat hátulról tartja egy miniatűr kereszthornyos csavar amit ki kell szedni , mert a prizmák alatt fogja torx a betétet. Ezt kiműteni akna nélkül nem sikerült ezért ráálltam és kivettem. Mindkettő kipuffogóvéget felpolíroztam, aztán a következő probléma az előző tulaj beletörte a végekbe az alsó rögzítô csavart, ami amúgy egy tervezési hiba, indokolatlanul hosszúra hagyott amúgy gyenge, talan m4-es vékony csavar ami kapja a nedvességet és törik , mint a ropi. Én sikeresen ki tudtam szedni a sajátomból, így egy másikat kellett keresni mellé. (ezt szeretném cserélni 2db új, egyformára)
Egy újabb probléma, hogy minden lemezanyát levettek róla így azt is túrni kellett, de megvannak.
Végezetül ki kellett vágni a vonóhorog helyét, amit dekopirral végeztem, mert a flex(sarokcsiszoló) olvasztja a műanyagot…
Szerintem mérföldekkel jobb dupla véggel, nem is szabadott volna szimplàval kiadni.
Végül egy alapos mosást kapott (a betét), az autó esővert :)aztán 2 körön APC jól bedolgozva ecsettel , végezetül Labocosmetica Hydra műanyag sealent, látványos :)
Agyérgörcsöt kapok , hogy állandóan elforgatja a képeket.
Mivel voltak üzemanyag ellátás problémára utaló jelek ezért rendeltem egy magnetti marelli üzemanyag szivattyút és egy új szűrőt.
A szűrőhöz kapott réz alátétekkel spriccelt a benzin. Febinél azért ez nagyon nem megszokott. Szerencsére van réz alátét szettem, kicseréltük, jó lett.
Az AC-t kijátszani jó buli, hátsó üléssor ki, fedél le, aztán jöhet az egység .
Nyilván egy coupéba kuporogni remek, főleg, hogy mindig kell valami ezért ki-be mászni csodás 🤯😁
Mivel itt komplett egységet nem lehet kapni (felesleges is lenne cserélni) , csak a szivattyút cseréltrm. Mikroszűrőt, és az egység alját kitisztítottam, valamennyi kosz volt benne, de szerintem még bontatlan , 29éves ahhoz képest oké.
Hamar felkapta az anyagot, semmi sem folyat, haladunk tovább.
Ja, a kipuffogón lett igazítva még.
A váltóolaj csere nem volt tervezett. Megörvendeztette a garázsom padlóját egy literrel.
Nagyon pipa voltam, másnap megemeltem ,és alánéztem ,hogy felmérjem a károkat.
A féltengely csúszott ki kb. 2mm-el. Nem igazán értem ,hogy ez ,hogy történt meg.
De még szerencse ,hogy itthon.
Levittem a műhelybe aknára, kivettük a féltengelyt. A seeger gyűrűt nagynak találtam, azt gondoltam valami nem rávalóval szerelték össze.
Pár napig szomorkodott az aknán, majd 5 boltot végigjárva sem lehetett venni rá új seegert.
Közben ePerben ki cikkszámoztam, gyári van rajta. Csak ennek van ilyen formája, rendelni minimum 5öt lehet gyáriba, vagy ebayről angliába... Mivel gyári és látszólag nincs baja ezért összeraktuk újra, ugyanazzal. Kapott friss váltóolajat. Egyelőre jónak tűnik.
Szerencsére aki előzőleg szerelte mindent zsírral rakott össze ahogy azt én is szoktam és szeretem így a szerelés meglepetésektől függetlenül, jól sikerült.
A szervóolaj tartályba nagyjából a puncs puddingra emlékeztető valami volt.
Az életben nem láttam még ilyet...
Vettem 2l automata váltó olajat, 1literrel átmostam, majd feltöltöttem.
A puncs puddingból meggylevest lehetett elérni. :D
Totális rendszer átmosás kéne neki, franc tudja hány liter menne a kukába ,hogy meg tudjuk őrizni az automataváltó olaj színét, de erre most nem fogok sort keríteni. Nem tudom mi az úristent öntött bele valaki ,valamikor.
Az autót vadi új szélvédővel vettem, de a regisztrációs matricát nem cserélték, és elég csúnyácska volt, gondoltam ,hogy átírásnál rendelek is egy újat.
Eredetvizsgán szóltak is érte, úgyhogy az esztétikán kívül is kellett cserélni :)
Megrendeltem, de ezt nem küldik ki, úgyhogy érte mentem. Felkerült.
A hátsó lámpák a 166 betegségben szenvednek. Mattulnak, és picit el is kezdett anyagában repedezni. Becsiszoltam, műanyag alapozó után 2k lakkot kapott 3rétegben.
Pici fekete bázist raktam a lakkba, minimális sötétítést elérve.
Így vélhetően nem fog tovább repedni (ezért lett lakkozva, nem csak polírozva, illetve sok repedést el is fedett), és nagyon szép fényes lett.
A lámpákban kicseréltem a tolató izzót simára, a kínai ledet dobtam a francba, alig világítottak. A rendszám felett egy ledcsík volt felragasztva tolató lámpa kiegészítése gyanánt. Na most fekete ablakok mellett ez is halottnak a csók, illetve olyan borzasztóan gagyi volt ,hogy kivágtam a kukába.
Kiírattam a motorvezérlőből az immot , mert vagy 1.5 hétig szívtam miatta. Remélem többet nem lesz ilyen jellegű probléma vele.
Felkerült az olajszűrő sandwich ,hogy olajhőfok és olajnyomás mérőt tudjunk bekötni. Ezzel egyidejűleg megkapta az Motul 10W60-at.Bosch szűrővel.
165.050km, ergo 1300km-t ment az előző 10W50 Total Racing-el amit szinte pontosan 1éve cseréltem.
Rákerült a biztonsági övcsat is az OMP kagylóra, vagy 1.5hónapja rendeltem meg...
Elkezdtem összerakni a belsejét, de még mindig vannak anomáliák az autóval ,szóval pályára még nem áll készen.
Kicseréltem a kormányt a bontott bőrkormányra (míg a fa felújítás alatt van), és az aftermarket nem tetsző embléma miatt a légzsákot is. Az eredeti Alfa logot csak rongálva tudták kiműteni...
Óracsoport foghíjasan világított, vettem bele új osram izzókat. Ami jó volt, benne hagytam ,de este látni lehetett,hogy halványabbak az eredetiek így mindet cseréltem, kivéve a km számlálónál, oda raktam egy fáradtabbat, mert túl erősen világított a többihez képest.
Elkezdtem a fa kormány felújítását ,lakkozás után küldöm bőrözésre.