2012.10.02. Csütörtök!
Elvitték a Puntómat...
2 évig volt velem, ezen tanultam meg mindent.
Ezen idő alatt sikerült 5 szín variációt összehoznom rá.
(szürke-kék-matt fekete-barna-fehér)
Igazi kis kaméleon volt :)
Több száz munkaóra, és több százezer forint után őt sikerült összehozni.
(A végére már a milliós tételt is átléptük....)
Vártam már,hogy elvigyék, ugyanis kellett ahoz,hogy a 156 projectemet előre lendítse.
Egyik szemem sír, a másik meg nevet.
Viszont biztos,hogy sok boldogságot fog hozni az 56' :)
Ha a jó isten is úgy akarja szerdán már papirokkal, MAGYAR RENDSZÁMMAL hozom haza. Úristen.... Alig várom!!!
Utolsó képen az látható ,hogy miből lett a cserebogár.





Nagy örömömre bekerült a powerbox az autóba!
Az egész nem jöhetett volna létre zee cartárs nélkül. Ő intézte, köszönet érte neki!
Olaszországból lett rendelve, italianspeed.it-ről.
Mondjuk nem italianspeedeset kaptam,hanem Drakebox2-t de lényegtelen :D
/Egyébként ua. csak a matrica más rajta/
Nézegettem, unalmamba feldobtam kicsit, nem tetszett az a színes csicsás gyári feliratot.. Alapból "carbon" mintás volt a doboza, így én is azzal fedtem le az eredeti logót, és kapott tőlem egy Novitec(micsoda képmutatás :D) ,és egy Alfa Romeo matricát.
4-5 munka nap alatt haza is ért, FedEx hozta repülővel.
Kaptam linket amin nyomon tudtam követni, így jött :
FIUMICINO(Italy)->Paris(France)->VIENNA(Austria)->
VECSÉS(Hungary)->BUDAPEST(Hungary)->NYIRÁD(Hungary)
És ,hogy valami tapasztalatot is írjak...
Érezhetően gyorsabban pörög az autó, nyomatékosabb lett, ez tény.
1-9 fokozat között lehet állítani, 9-esen elvileg 190nyihaha jönne le a draketuning.com szerint, na az egy baromság.
6os beállításon találtam a legjobbnak,most ez marad.
160Le-t viszont röhögve tud... :)
Tehát a konklúzió:
Hoz teljesítményt, rugalmasabb, főleg nyomatékosabb lesz az autó. Ezért a pénzért nem lehet nagyobb teljesítményt elérni semmivel!




Megérkezett az ideiglenes, Alfa jelet helyettesítő matricám!
A matricát megint GT intézte!
Sajna mivel a gyári jelek 8K/db ba kerülnek, bontottat meg nem teszek fel ,így addig ezek szolgálnak. Mellesleg nem is néz ki rosszul, főleg az eredetihez képest.



Végre megjöttek a "reklám" rendszámaim (Ha már igazira nem fussa' még) :)
Talikra, fotózni, ilyesmikre szánom... Nekem tetszik!
Azért remélem mihamarabb lesz már rendes rendszámom amivel útra mehetek :(


Csak a mihez tartás végett felraktam az alfa kígyóhoz. Így már tudják a cartársak,hogy hova tartozunk... :)
A matricákat GT-től vásároltam, köszi!
Vettem még tőle Novitec feliratot is, annak még helyet kell találni.




Kicseréltük a fékbetétet.
Az egyik oldalt szinte újak voltak a betétek, a másik oldalt szörnyű állapotban voltak.
Így műszaki elött megejtettük a cserét.
A tárcsákat szabályoztattattam, jóknak bizonyultak, majd gyönyörűen összekopnak.
A csere itt sem ment zökkenőmentesen, az istenért nem ment vissza a munka henger.
Mire kiderült,hogy ezt nem nyomatni kell,mint általába,hanem tekerni és nyomatni.
Jó móka volt...
Akkor a jobb oldalon az alsó csúszka teljesen bevolt rohadva,semmit nem mozgott.
Azt is orvosoltuk.
Az egész művelet vagy 3órán keresztül tartott (általában kb 30perc alatt megvan)


Megkapta ma a vas a telipolírt!
Elötte alaposan visszacsiszoltam a lakkot minden elemen 2000-es papirral, majd amikor kellően bemattult jött egy barátom, profi Festool géppel felnyomatta.
Először zöld kupakos 3M pasztát használt, majd kék kupakos 3M-et ezzel fényesítette, szedte vissza a hologrammokat.
Még kap majd egy wax réteget,ezt már én intézem.
A lámpa kapott egy alaposabb polírt, 400gép, 1500 gép, 3000 gép , majd paszta.
Az egész meló közel 6órát vett igénybe.
A képek nem adják vissza közel sem ,hogy milyen.
Sajna egy ajtót újra kell fújnom....





Na eljutottam addig,hogy lefényezzem a küszöböt.
Persze nem volt séta galopp ez sem.
Megvettem a lehető legsz@rabb állapotban lévő küszöböt ami létezik.
(valószínű berakták egy árokba ,kocsival együtt)
Legalább 6helyen volt eltörve, darabok hiányoztak ,stb...
Egész délutános műanyag hegesztés , műanyag pótlás után nagyjából elgitteltem
Az egyik végén az ív is ki volt törve, jó móka volt. Talán a jobb oldali a képen,de nem vagyok benne biztos :D
.
Ment rá 2K fekete filler, megcsiszoltam, és lefényeztem-lakkoztam.
Nem mondom ,hogy tökéletes, de az mind a legalja,nem fog látszani :)
A küszöb 10rongy volt, ez tükrözi az állapotát (a jó 25-30 és nagyon nehéz találni)
További költség nincs,mindent én csináltam ,és mindenem volt itthon!
Remélem holnap felkerülnek!

Úgy érzem ma születésnapot ünneplünk.
Újjá született az autóm.
Poraiból lett feltámasztva, vagy ha úgy tetszik a halálsorról megmentve!
Hogy őszinte legyek nem akartam én ezt az autót.
Egy 1.9-es SW-t szerettem volna ,de később , mert még a Punto is megvan.
Volt egy kis pénzem ,gondoltam próbáljuk ki magunkat,és bontsuk el.
Viszont a kis dög megfertőzött hazafelé, ez nekem KELL!
Így lett 1,9 SW helyett, 2,4 Sedan :))
Nagyon putri volt kívülről/belülről, nem számított.
Nem számított ,hogy akkora lyuk van a küszöbön ,hogy az öklöm befér, nem számít ,hogy nincs egy ép eleme, nem számít ,hogy semmi fénye nincs a fényezésnek.
Már akkor tudtam ,hogy ő is meglesz mentve (mint anno a Puntom)
Elkezdődött a lakatolás, kezdtem a küszöbbel ,hamar végeztem.
Alábújtam ,és láttam két pöttyöt az alján, hurrá, jöhet ki a szőnyeg.
Csavarhúzó a kézbe, hát nagyon hamar szitát csináltam az ajlából
/ Itt már nem volt őszinte a mosolyom /
Nem volt más lehetőség fel kellett borítani az oldalára,és uccu' neki.
Ki lett hegesztve minden rozsda, lekenve rozsdamaróval, rozsdagátló alapozóval, ki lett tömítve, és az egész alja le lett rücsizve (kerékjáratok is!!!)
Ez is kész lett.
Jöhetett a kemény dió, a fényezés.
(Nagyon sokat törtem a fejem a színen, fehéret szerettem volna,de a másik kocsim is fehér ,és úgy vagyok vele,hogy ami volt,az már nem lehet :D)
A választásom az Alfa Giulietta gyöngyház pirosra esett, de ,hogy egyedi legyen kevertettem bele lila gyöngyöket!
2hét kemény műanyag hegesztés , gittelés , csiszolás után megszületett.
Még van néhány apróság , pl küszöb szpoilerek. (Na ezzel is felszálltam a szopó rollerre, ugyanis elég gatya állapotúak) szeretnék bőr belsőt, bőr kormányt,és váltógombot ,meg ezt-azt. Majd idővel meglesz az is.
Az autó felélesztésében nem sok ember vett részt, viszont aki igen,annak köszönöm!
Édesapám : Lakatolásban való segédkezés
Gonosztevő: Szét és összeszerelés
Minden más az én kezem munkája(Lakatolás,fényezés, szét és összeszerelés)!!!
Beszéljenek helyettem a képek...







