Itt volt az ideje az olajcserének. A légszűrő ugyan koszos volt, de nem volt annyira mocskos, mint vártam főleg úgy, hogy egy 100mm átmérőjű cső akadály nélkül vezeti rá a menetszelet közvetlenül a ködlámpa mellől. A légszűrő házban is csak két kis levél volt az összes szemét. A légszűrőház javított csavarjai is jól vizsgáztak, gond nélkül szét lehetett szedni és össze lehetett rakni.





Az előző akksi kezdte megadni magát. Egyszer sikerült nem beindítani a motort, pedig csak 2 napot állt a kocsi és 0 fok körüli hőmérséklet volt reggel. Az önindító ugyan forgatta a motort, a befecskendezés is működött, de a gyújtáshoz már kevés volt (indítás közben 8 volt alá esett az akksi feszültsége). Az új akksi beszerzéséig rendszeresen töltöttem a régit tegnapig, mert megvettem az újat, egy Varta Silver Dynamic D15-öt (63Ah kapacitás, 610A hidegindítási áramerősség). A kisebb és halálán lévő akksihoz képest ég és föld a különbség: kb kétszer olyan gyorsan teker és szinte azonnal be is röffen a motor. :O)

A mélynyomó erősítője kontakt hibás volt, minden bukkanónál puffant egy óriásit a mélyláda. Szétszedtem és találtam pár rossz forrasztást. Az egyik hiba az 1/2-es csatorna RCA aljzat nyákról lerepedt fóliája volt (ezzel a már egy cserélt aljzattal vettem az erősítőt, a csatlakozó nem volt rögzítve rendesen). A másik hiba a kis nyák átvezető csatlakozójánál egy forrasztás volt körberepedve. Miután javítottam a hibákat, megjött a mély is rendesen (eddig a mélynyomó egyik tekercsét hajtotta csak meg az erősítő).





Múlt héten egy zsákutcába tolattam be, amikor az út szélén parkoló autónak kinyitották az ajtaját amibe a bal oldali tükröm beleakadt és szét is tört a belseje. Nemcsak előre/hátra lehetett hajtani, hanem felfelé is... Gyorskötözővel rögzítettem ideiglenesen. A burkolata amúgy is lötyögős volt, most eljött az ideje a cserének. A jobb oldalon bevált és olcsó Alkar tükröt szereztem be bal oldalra is. Szerencsére a csere nem bonyolult, csak egy burkolat, három csavar meg egy csatlakozó amit meg kell bontani, pár perc alatt megvan... :)








Az utas oldali övfeszítőre panaszkodott a légzsák vezérlő. Az övfeszítőt már kicseréltem, de visszajött a hiba. Most akkusaru leszedés után széthúztam a csatlakozókat a vezérlőnél és kontakt spray-vel sikerült rendbe rakni. Most már remélem, hogy nem jön vissza a hiba...
A szélvédőt még februárban sikerült egy szerelés alkalmával elrepesztenem:
http://www.alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/27013
Az akkor 10cm-es repedés most már 40cm-nél tartott. Az akkor tervezett összegnél drágábban, de gyári beszállítótól származó üvegre lett kicseréltetve az első szélvédő. A felső fekete fóliacsíktól végre megszabadultam, meg a kőfelverődésektől is...
A színezett üveg helyett víztiszta lett, de így sokkal jobban tetszik! Eddig mintha homályos szemüvegen keresztül néztem volna a világot, most már minden szépen élesen tisztán látszik! :O)
A rain-x-nek is adtam egy esélyt. Bekentem vele az új szélvédőt (haverom rendszeresen használja). Elsőre jónak tűnik.
A Wahler termosztát nem bírta 1 évig... Már korábban tönkrenent, csak nem tudatosult bennem, hogy a lassú bemelegedés és a max 60...70 fokos hűtőfolyadék a döglött termosztátnak köszönhető...
Ma be is ugrott helyette egy Behr. Remélem ez tartósabb lesz...
Tegnap reggel befagyott a kilincs. A múlt télen bevált módszerrel védekezek idén is... ;)

Mivel a légszűrő elötti levegőcső bevált, a következő olcsó, de hatásos tuning, a légtömegmérő átalakítása következett. A műanyag rács és a drótháló feladata a turbulens áramlás "kiegyenesítése". Vannak akik szerint a nagyobb szennyeződésektől védik a légtömegmérőt, amihez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem volt semmi ilyen szennyeződés a rácson fennakadva és egyébként is régen rossz, ha ilyeneket kell megfognia...
Szóval ez a két dolog jókora fojtást visz a szívó részbe, de szerintem csak kevés pozitívumot tesznek. Vannak jobb megoldások, mint a vaskos műanyag rács+ drótháló (pl. a Mitsubishi lemezből készült méhsejt rácsa). Sajnos nem sikerült olyan méhsejt rácsot felkutatni, ezért a sima eltávolítás mellett döntöttem. A tesztút bizonyította, hogy a teljesítmény szempontjából felesleges az a rács meg a drótháló. :)

Az áprilisban berakott légzőcső időközben kikerült, mert a lambdaszonda/ECU hibát hatványozottan megnövelte a gyári rezonátor doboz ellenállásának megszüntetése. Mivel a hiba egy kerülő megoldással már a múlté, ezért vissza is kerülhetett a 100-as gégecső. Ha már visszaraktam, a ködlámpa mellett lévő szellőzőnyílásra kötöttem. A légzőnyílásból kivágtam a műanyag rácsot, hogy szabadabban tudja nyelni a levegőt. Reményeim szerint a felfelé hurkolt gégecső miatt esős időben sem fog vizet nyelni a motor (ahhoz, hogy az egész nyílás víz alatt legyen, legalább tengelyig kell érni a víznek, de akkor már a küszöbön is átfolyik). Azt nem várom, hogy légköri nyomásnál nagyobb lesz a szívócsonknál a nyomás, de a szívó rész veszteségeit szerintem jócskán lecsökkenti.
A ram air rendszerem tesztelése holnap indul...
Ha bevált, akkor jön a légtömegmérő tuningolása...


