A hátsó fék elkezdett nagyon csikorogni. Gyorsan vettem is fékbetétet és ki is cseréltem. Aránylag gyorsan ment. Az offos autónál bevált asztalosszorító + tekerés most is működött a munkahengerek visszatolásánál. A betétek hátulja kapott rézpasztát is. :O)
Befejeztem a mélyláda építést. Bútorlapszabászatban vágattam egy megfelelő méretű 2cm vastag MDF lapot. Síkbareszeltem egy ráspollyal a fűrészelt felületet és felcsavaroztam rá az új hátlapot, amit ragasztóval tömítettem. Száradás után belekerült a hangszóró is. Már csak a helyére kellene építeni...
Egy angliai 156-osból származó kárpitból átraktam a (mű)bőrös betéteket az ajtópanelbe és a hangszóróimat is belefaragtam.
Bekábeleztem a Hifi-t. Az előző kazettás magnó CD-váltójának a kábelét használtam behúzó kábelnek.
1.kép: előkészület
2.kép: "behúzó kábel" eleje
3.kép: "behúzó kábel" vége
Új csavar beszerzése után pillanatok alatt négy kerékre került a jármű. Nem nyüszög, nem kopog. Tiszta, száraz feszes érzés! :O)
A mélyládám az 5 ajtós Scorpio-ba még éppen belefért, de a 156-osba már nem tudtam beletenni (talán egy SW-be belement volna). Túl szűkre szabták a csomagtartó nyílását.
Két megoldás maradt:
1. Új ládát gyártok és a régit megpróbálom eladni.
2. A meglévőt faragom át.
Végül is a második mellett döntöttem így a 68 literes zárt ládából faragtam egy 45 literest (a hangszóró gyári ajánlása bassreflex ládához) ami így ferdére vágva pont passzol a hátsó ülés mögé.
Jöhet rá a hátlap, bele a hangszóró, lehet vezetékelni, meg az erősítőket elhelyezni...
Be került a bal oldali alsó lengőkar is. A stabpálca gömbfeje meg elforgott, ezért szakszerűen patentfogóval rögzítettem...
Természetesen nem sikerült befejeznem az összerakást mert egy csavarnak megszakdt a menete nyomatékra lehúzás közben...
Sikerült kiszedni az alsó lengőkart is! A gömbfej kinyomó nem fért rendesen oda, kiütni nem lehetett, végül az lett a megoldás, hogy a csavarnál emelővel alátámasztottam és a lengőkar végénél a gömbfej háza meg a kerékagy közé feszítővassal befeszítettem, amitől gömbfej kipattant a helyéről. A felső lengőkar csere, meg a stabilizátor pálca csere gyorsan ment, az alsó lengőkarokkal viszont sokáig elmókoltam. A bal oldalira nem is maradt időm...
Az utóbbi egy hét alatt annyira elhervadt az első futómű, hogy már úgy kopog mint annak idején a ladák a krék kitörése elött... Eddig csak a szilentek nyüszögtek, de most már a gömbfejek is erősen kopognak. A nyárra tervezett futómű felújítást előre hoztam és gyorsan be is szereztem a lengőkarokat...
Délután neki is kezdtem, a jobb felső gyorsan ment, a jobb alsó gömbfejénél elakadtam egy kicsit, de az is ki jött, aztán rám sötétedett...
Fojt. köv.
Kicseréltem az egyik motorház tartó telót, mert egy erősebb szellő le tudta csapni a motorháztetőt. A Unixos utángyártott teló olyan erős, hogy az offos autóm csomagtartóját a párom alig bírta lecsukni a két teló ellenében, ezért csak egyet vettem az Alfába, ami úgy néz ki, hogy elég is lesz.