Elkészült a két cső toldó, gyorsan el is mentem a helyi autósboltba gumi csövekért és be is kötöttem a "bödön"-t. Még csak egy kisebb teszt útra mentem el vele, de olajpamacsot nem láttam a kipufogón távozni. Ígéretesnek tűnik, majd meglátom, hogy mennyi idő alatt és milyen váladék gyűlik össze...
Az üres bödönt kicsit átalakítottam, hogy valóban hasznos legyen.
Az egymás mellett lévő két csonk között az olajpára nagy része ki is menne. A bödön átalakításához a neten van pár megoldás.
Terelő lapos, csöves, fémdörzsis és ezek keverékei vannak: http://www.evolutionm.net/forums/evo-how-tos-installations/485682-how-another-diy-catch-can-mod-dual-baffles-extended-inlet-tube.html http://www.xr-underground.com/forum/showthread.php?t=43691 https://www.tacomaworld.com/threads/oil-catch-can-install-guide.231227/page-11 http://forums.neons.org/viewtopic.php?f=8&p=3385063 http://www.ford-trucks.com/forums/1322291-factory-intakes.html
Végül is a csöves/fémdörzsis mellett maradtam. Az alu cső egy Ford Scorpio klima csőből lett kivágva (a limlomok között találtam...). Az oldalát megfúrkáltam, hogy ha olaj alá kerülne a vége, akkor is könnyen tudjon rajra áthaladni a gáz. Már csak a csőcsonkok különböző mérete (10mm, 12mm, 16mm) miatt szükséges csötoldók elkészültére várok...
Nagy fordulaton, főleg váltásnál lila füstpamacsokat köpköd a macchina. A kartergázban lévő olajpárát nem szeretném a kipufogón keresztül eregetni. Meg is jött a "bödön" aminek a belsejét még át kell alakítanom...
Mivel a szonda tisztítás nem járt sikerrel, valamit ki kellett találnom...
Az E85 átalakító miatt a lambda szonda jele be van vezetve a kormány alá az E85Power-be. Gyorsan be is iktattam egy kapcsolót, így az első pár perc alatt a lambda szondát lekapcsolva sikerült megoldani a problémát. Csak az volt a baj vele, hogy néha elfelejtettem visszakapcsolni...
Kell egy időzítő... Gondoltam gyorsan összedobok egyet, de el kellene menni alkatrészboltba, aztán forrasztgatni, ehh ellustultam már, meg időm sincs rá... végül is szégyenszemre Ebay-en rendeltem egy programozhatót, ami nem is volt drága...
Be is szereltem, beállítottam először két és fél percre, de az még nem volt elég, aztán 3 percre és így tökéletesen működik! :O)
Az időzítő alatt a lambda monitor van, amin a lambda jelet ellenőriztem, de most már szerintem nem nagyon fogom nézegetni. :)
Legalább 80ekm-t futott 2000 előtti 1.8TS, 2.0TS-ek szoftverhibájával küzdök...
Hidegen kehes a lambda szondám, a szonda fűtés bezavar a lambda jelbe és becsapja az ECU-t, ami idejekorán kezd el szabályozni a lambda jel alapján és a túl dúsnak érzékelt keveréket addig szegényíti, hogy a 144 lóból kb. 30..40 marad, olyan mintha csak 1, vagy 2 henger menne a 4-ből... Ezt indítás után kb. 1 perccel kezdi és kb 1 perc múlva abba is hagyja.
A hibával nem csak én találkoztam:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=26527#369019
Szoftver upgrade elvileg segít a problémán (2000 utáni verzióban később kezd csak lambda jel szerint szabályozni).
Biztos, hogy a lambda szondával van gond, ezért megpróbálkoztam egy lambda szonda tisztítással...
Először ezzel az ecetben áztatós módszerrel:
http://www.driftworks.com/forum/technical/53770-lambda-sensor-cleaning-advice.html
Aztán fél nap áztatás után égettem így:
https://m.youtube.com/watch?v=5dTi2xGyVbc
Aztán megint áztattam fél napot.
A tisztítás sikeres volt, sokat javult a helyzet, első pár indításnál nem is volt probléma, de végül nem szüntette meg teljesen a hibát...
Sikeresen belefúródott egy nagy csavar a bal hátsómba. Jött a dilemma: téli garnitúrára cserét még korainak tartottam, ennek a nyári garnitúrának még egy hónapot adtam. Kukacos javítással adtam neki még egy utolsó esélyt. Úgy néz ki, hogy nem ereszt.
A sötétített hátsó szélvédő nagyon megnehezítette az esti tolatásokat. Tolató radar jó lett volna, de nem akartam megfurkálni az ütközőt. Ezért olyan típust választottam aminek az antennáját az ütköző műanyagjának a belsejére kell felragasztani. Az ütköző leszedése könnyen ment. Arra is jó volt ez, hogy lássam, hogy a műanyag jótét takarása mögött mi a helyzet: szerencsére törés és/vagy rozsda nyoma sincs :O) . Ennek megörültem, mert az ütközőn látszik, hogy fényezték, de szerintem csak kisebb meghúzás lehetett...
Összeszerelés és a tolató lámpára bekötés után ki is próbáltam. Elsőre nem működött, nem érzékelt semmit, aztán rájöttem, hogy a forrasztópákához kihozott hosszabbítót ki kellene húzni a konnektorból és valóban, a 230V megzavarta...
Utána már jól működött. Egyik hátránya (ha ezt annak lehet venni), hogy csak akkor jelez, amikor mozog az autó. Ha tolatás közben el kezd lassan/gyorsan/majd folyamatosan sípolni és megállok, akkor abbahagyja a sípolást, ha utána tovább tolatok, akkor a sípolást onnan folytatja ahol abbahagyta. A másik hátrány, hogy az egész ütközőt egy zónaként kezeli.
Nekem ezek nem jelentenek problémát, viszont az számít, hogy nem kellett kifurkálni az ütközőt és elrondítani kerek jeladókkal...
... és ez nem a kinézetére vonatkozik. Az éles és nyomakodó kis PEI dómok helyett kicsit nagyobb selyem dómokat építettem be. Ezekkel már tényleg hallgatható lett az autóhifi!
A bal hátsó sárvédőt meghúzta egy fehér autó egy szupermarket parkolójában. (köszönöm szépen, hogy üzenet nélkül elhajtott...). A fényezés szerencsére nem sérült (a karcolásokat kipolíroztam), de két kisebb horpadás maradt, ami zavart, így vettem a képeken látható horpadás javítót. A két horpadást sikerült vele teljesen láthatatlanná tenni. Fel is lelkesedtem és az előző tulajoktól örökölt horpadásoknak is neki estem. Végeredmény: 3 teljesen eltűnt, 3 kisebb lett (ezeket valami élesebb tárggyal ejtették és az élek lenyomatai megmaradtak). Van még négy horpadás, amit alkalomadtán kihúzok majd...
Itt volt az ideje az olajcserének. Az új olaj betöltése után feltűnt, hogy az olajnyomás lámpa nem világít. A második képen van az oka... Vagy lejött a kábel a váltó kiszedésnél, vagy egy menyét húzta le. Mindenesetre leszedtem a légtömegmérő és a fojtószelep közötti légcsövet és visszatornáztam a helyére a vezetéket. Most már látnám, ha nem lenne olajnyomás... :)