Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Felkerült az ajtóborítás.
A 6. képen lévő két alkatrész maradt ki.
Ablak működik :-)
Ablakemelő-2021.03.08. Ablakemelő saga - Projektzárás
Ablakemelő-2021.03.07. Ablakemelő saga - Facelift előttit a faceliftesbe!
Ablakemelő-2021.03.05. Ablakemelő saga - egy kis változatosság
Ablakemelő-2021.02.02. Ablakemelő saga - jobbos motor
Ablakemelő-2021.01.16. Ablakemelő saga - 159 fogaskereke
Ablakemelő-2021.01.06. Spider vs. Megane2 - Ablakemelő fogaskerék - Part II.
Ablakemelő-2021.01.05. Spider vs. Megane2 - Ablakemelő fogaskerék
Ablakemelő-2020.12.29. Ablakemelő motor vadászat
Ablakemelő-2020.12.28. Ablakemelő motor
Ablakemelő-2020.12.25. Jobbos ablakemelő
Ablakemelő-2020.11.16. Ablakemelő - fogaskerék kakukk
Ablakemelő-2020.10.26. Ablakemelő - Part IV
Ablakemelő-2020.09.28. Egy igaz alfás segítség
Ablakemelő-2020.09.26. Ablakemelő - ez az út se járható
Ablakemelő-2020.09.24. Ablakemelő - első próbálkozás
Ablakemelő-2020.09.23. Ablakpucolás :-)
Ablakemelő-2020.09.20. Ablakemelő - kiszerelés







A hengerfej leszerelő listám, ami az összeszerelésnél fordított sorrendben működött. Minden sorszám egy a szétszedéskor készített fényképet takar. Egy áttekintés a World fájlról az első képen.
001 - felemelés, bakolás (csak az eleje)
002 - műanyag motorburkolat
003 - kartervédő
004 - jobbos sárvédő burkolat
005 - kerékjárat burkolat
006 - kipuff hővédő
007 - Katalizátor leszedése
008 - a leömlő csavarjait letekerni
009 - nívópálca is kikerült és egy gumidugó ment a helyére
010 - szívócső lekerül, az LMM-et letakartam
011 - trafósor csatlakozóinak összejelölése, kiszerelése (A csavarjait sárga szigszalaggal ráragasztottam) A többi csavar bezacskózva, feliratozva
012 - vízcső tartó a motor elején
013 - Hosszbordás szíj + feszítő + görgő
014 - vezérműszíj burkolatok
015 - kipufogósor tömítése,
016/017 - összejelöltem a csatlakozókat, hogy könnyebb legyen mindent visszatenni
szívósor összes csatijának széthúzása
018/019 - benzincsövek széthúzása
020 - kartergáz elvezető cső leszedése
021 - hengerfej testvezeték oldása
022 - pillangószelep testvezeték oldása
023 - kábelköteg lecsatlakoztatása, lebontása
024 - van egy csati a szívócső alatt
025 - fojtószelep leszedés
026 - vákumcső kicsavarás
027 - még egy csati a fojtószelep alatt
028/029 - fékszervó tartály és a hozzá tartozó tartóvas leszedése (visszacsavarozva)
030 - szívósor alsó két tartócsavar kitekerése alulról, hosszú hajtószár kell
031 - motorolaj leeresztése
032 - Alsó cső lekötése a hűtőről, hűtőfolyadék leeresztése
033 - termosztát le
034 - Gyertyák ki
035 - szelepfedél le
036 - felső holtpontot 1-es hengernél beállítani
037 - vezérmű kerék mögötti két műanyag védőlap leszerelése
038 - balansztengelyek szíját leszed
039 - vezérlésrögzítőket felrak
040 - klímakompresszor leszedése (4 nagy csavar)
041 - klímakompresszor tartót leszedni, 5 nagy csavar tartja
042 - henger előtti vízvezeték bal oldali rögzítésének oldása – TÖMÍTÉS!
043 - kitekertem a hengerfej csavarokat (20+40+3*90fok)
044 - pár vezeték még rögzítve volt a szívócsőhöz, azokat ki kellett bontani
045 hengerfej le

Első lépésként le kell fúrni a tegnapi szerzeményről a motort. Három csap tartja.
Már van egy pár "régi" hajtóművem (7.kép)
A múltkor már két lyukat felfúrtam a javított tartómba, most felfúrtam a harmadik csavar helyét is. Az új csavarok feje pont elfér a fogasívtől. A hosszuk meg befér az ajtó domborításába úgyhogy nem kellett levágni a csavarokból.
Visszakerült a rugó és a mikrokapcsolót működtető alu idom is.
Az egész vissza az ajtóba. Külső akkuról működtetve fincsin jár le és fel.
Holnap összerakom az ajtót, akkor talán vége lesz a szeptember 20-óta tartó projektnek :-)












Ahogy tegnap este kitaláltam, ma újra levettem a szelepfedelet hogy utána nézzek a hidróknak.
Nos, egyformán "puhák" voltak. Szóval még egyik se tellett fel teljesen.
Hogy a mai napra is meglegyen a sz@pás, a negyedik képen a bal oldali (középső ujjam mutat rá) csőről leesett a bilincs. Hosszas keresés után már újra le akartam venni a fedelet - hogy nem esett-e oda - amikor megtaláltam a lambda csatlakozója alatt.
Motorindítás - kb. fél perc alatt elhallgattak a tőkék :-)))))))))
Motorburkolat, sárvédőburkolat, dobbetét visszakerült.
Már csak újra talpra kellett állítani.
Február 7-én, pont egy hónapja emeltem fel.
70,5 órát töltöttünk el egymás társaságában a garázsban.
Szeptember 27-óta nem mozdult, holnap - ha sikerül rendbe hoznom az ablakemelőt - újra gurulhat.
50-100 km-es etapot kell menni, utána olajcsere.
Utána jöhet a napi használat :-)









Bekerült a másik 4 gyertya a helyére.
Miután sikerült levakarnom a gyári papírcímke nyomait felraktam az új hővédő pajzsot is a leömlőre.
Jöhet az elektromosság.
Visszakerültek a gyújtótrafók.
Felkerült a fojtószelep és az összes csatlakozót visszadugtam a helyére. Vagyis csak dugtam volna, mert a fehér és a barna csati alulról jövő vezetéke nem ért el a csatlakozási pontig. A szívósor alján rossz tartóba tettem be. Átrakni alulról lehet a kipufogó mögötti résen felnyúlva. Viszont már felraktam a cuccot úgyhogy esélyem se volt.
Szedhettem fel a katalizátortól az első csatlakozásig. Eredetileg nem itt szedtem szét mert a leömlőt a katalizátorral összekötő idom csavarjai kicsit mókásak, de most akkor is itt szedtem szét. Nem volt egyszerű.
A vezetékeket a nekik megfelelő helyre kerültek, így már elértek az ellendarabig.
Kipufogó visszakerült.
Visszaraktam a szívócsövet is a motorra.
Most jött az indítás.
Akku vissza és gyújtás, indítás. Pár másodperc után be is indult.
Szépen jár de durva hidrotőke hangja van. Olajnyomás lámpa kialudt, tehát nyomás van csak időre van szüksége a tőkéknek.
Kb egy percig járattam, kicsit emeltem a fordulatszámon. Sorra hallgattak el, de kb. kettő még mindig hallatja magát.
Majd holnap folytatom, mert le kellett állítanom. A garázs megtelt füsttel. A sok WD40, csavarlazító és társa erősen füstölt a leömlő csatlakozásánál.
u.i 2 óra múlva
Erősen gondolkodom hogy holnap lekapom a szelepfedelet és megnyomkodom kézzel a hidrotőkéket hogy melyik nem keményedett fel.












Betettem a frissen beszerzett kicsi gyertyákat, hogy meg tudjam mérni a kompressziót.
A műszert nemrégen vettem erre a tesztre. Ha nem sikerült valamit rendesen berakni nem lesznek egyformák az értékek.
Nos egyformák :-)
4-es henger: 11,5 bar
3-as henger: 11,9 bar
2-es henger: 12 bar
1-es henger: 11,5 bar
Feltöltöttem a hűtőkört is. Kicsit a max fölé, de valószínűleg úgyis csökken ha jár a motor és kidolgozta a levegőt.
Felkerült a szívósor és a leömlő is. Alul még a felfüggesztő gumikat kell "felpattintani", ez azért maradt el mert menni kellett az ablakemelőért.











Utoljára több mint egy hónapja volt porondon az ablakemelő.
Február 14-én jött egy füles hogy hamarosan érkezik Pápa mellé bontásra egy GTV. Még facelift előtti, ha minden igaz jó benne az ablakemelő. Gyorsan lecsaptam rá. Kicsit lassan történtek az események, de ma elmentem érte és elhoztam.
Elsőre semmi baját se látni, a mechanika jó.
A motor is jó, holnap majd letesztelem.
A lényeg hogy ezzel már össze tudom rakni az ablakot, a próbaútra már nem kell ablak nélkül menni.
ps.
Készül az új műanyag fogaskerék is, rögtön 3 darab. Már a fogazás kész. Ezen a vonalon még lassabban zajlanak az események.








Már délután rátettem a töltőt az akksira úgyhogy nem volt akadálya a motor átforgatásának.
A feladatot az indító motor kapta. A cél hogy az olajnyomás amennyire lehet felépüljön és az elinduló motor terhelése ne okozzon gondot.
A próba előtt kivettem a fő biztosítékokat és az indítómotor kapcsoló szálát ide dugtam be. Olyan könnyedén pörgette át a motort hogy elsőre nem is hittem el hogy minden stimmel. Nem tudom hogy a háromszor kb 10 másodperces tekeréssel mennyire sikerült feltölteni a hidrotőkéket, de hangjuk nem volt. Felvettem videóra hogy később jókat röhöghessek ha valami nem stimmel. De úgy néz ki hogy stimmelt minden :-)
Holnap még egy kicsit "nyektetem" a rendszert mielőtt beindítom a motort.
Felkerült az új kipufogó tömítés.
Visszakerült az alu vízcső tartó.
Visszaraktam a vezérműszíj burkolatokat.
Felkerült a hosszbordás szíj is.








Újra átnéztem a balansz szíj pozíconálását és korrigáltam rajta. A feszítő meg tudja viccelni az embert, mert "elviszi" a beállítást. Végül összejelöltem a szíjat a kerékkel és egyel odébb tudtam tenni. (1.kép) Jó lesz.
Következő lépésként visszaraktam a két segéd burkolatot. Itt megint szóba kerül Giovanni és rokonsága mert a szétszedésnél ki tudtam venni amíg fel volt rakva vezérműszíj, de visszarakni már nem. Szóval le kellett venni a szíjat. Szerencsére a rögzítők még fenn voltak.
Itt jött el az a pont amikor kézzel átfordítottam a főtengelyt. (Ehhez persze le kellett venni a balansz szíjat, mert nem ment rá a dugókulcs.) Gond nélkül átfordult kettőt, a vezérműtengely pozíciói stimmeltek. Videóra is vettem a nagy eseményt.
Visszakerült a szelepfedél is. Eddigi tapasztalataim alapján NEM tettem rá pasztát. A jó tömítés a kritikus helyen több tömítőélet tartalmaz és működik. Az elring ilyen, szóval bizalmat kapott.
Visszatettem a nívópálcát is, természetesen új tömítéssel (7.kép).
Feltöltöttem kb. 4,5 liter olajjal a motort. Ennek az olajnak nem lesz sokáig dolga, de ami lesz az annál fontosabb. A motornak kb. 50 km-t kell megtennie vele. Ki kell mosni mindazt amit a projekt alatt beletettem. Segédolajat, koszt, csodaport, hónolási maradékot. Fel kell töltenie a hidrotőkéket egy "életre" és be kell koptatnia a gyűrűket. Szóval nem lehetett valami lowcost olajra bízni hanem csak ugyanarra ami később is használva lesz.
Végül visszaraktam a termosztátot. Mivel nem volt új tömítésem bevetettem a Reinz pasztát. A próbaút alatt ki fog derülni hogy működik-e.











Tegnapelőttelőtt megegyeztem PHuBi-val gyertya témában.
Megjött a szett a fiatalkatreszek.hu-ról.
A legnagyobb tétel az olajfogyasztás projektben. Mivel igazából nem is része a projektnek nem fogom beleszámolni költségekbe.









2
615