Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Tegnap összehasonlítottam a fogaskerekeket, de a tervhez képest másfelé indultam el.
Egy ismerőst már régebben megkérdeztem hogy tud-e fogaskereket esztergályozni, tegnap válaszolt:
- Igen
Innentől ha többi alkatrészt bántom, a másolat nem fog passzolni. Csak a "Megane2"-t alakíthatom.
Szóval a két tervezett helyet leesztergáltattam, a maradéknak fúrógépbe fogott maróval álltam neki.
Először a belső átmérőt növeltem hogy beleférjen a gumi és a sárga ellendarab.,
Eddig sikerrel jártam, működik is a motorral, csak a fedőlapot 1 mm híján nem tudom a helyére tenni mert magas a két kerék (4. kép). A sárga műanyagnak bele kellene süllyedni a fehérbe (5. kép)
A belső ármérő peremét tovább faragva valamennyire sikerült, de a sárga darab 3 csapja (6.kép) felütközött a fehér alján. Kicsit mélyítettem a helyén, de még mindig kellene fél-egy mm.
Az eredeti alja nem véletlenül van megsüllyesztve kb 1,5 mm-el, itt nyernek helyet a sárga "vastagságának".
Ha nagyon sürgős lenne össze lehetne rakni és működne is így, de sose aludnék nyugodtan.
Szóval megpróbálom lemásoltatni a fehéret...






Tavaly megrendeltem, ma megjött.
Gyorsan betettem a helyére és megpörgettem a motort. Tekeri ahogy kell, tengelyátmérő, külső átmérő és fogosztás stimmel - pipa
Maga a fogaskerék keskenyebb, de a középvonala ugyan oda esik, mert a régi alján van egy bemélyedés. (7-8. kép) - pipa
A tengely furata a régin 7,4 mm hosszú, az újon 12,4 mm - itt az új felső feléből le kell venni 5 mm-t.
Az újnak az elején van egy pereme ami kiáll a fogaskerékből, erre nincs szükség - le kell esztergálni
A régi belső átmérője 45 mm, az újé csak 41. A betét és a gumi csillapító így nem fér bele. - Két megoldás lenne:
1. A furat bővítése, ezzel viszont elfogyna a teljes perem és a bordázott részig érne a lyuk. Elvesztenénk a perem miatti tartást. Főleg úgy hogy az alsó részen útban lenne az esztergakésnek a három váll ami az erőt adja át.
2. A bele való darabból veszünk le 4 mm-t átmérőben, innentől passzol. A gumit meg kézzel bele lehet faragni.
A másodikat választottam.
Holnap esztergályozás lesz :-)












A múltkori szerszámos posztban még függő volt a hónoló kérdése.
Tavaly (értsd tegnap és tegnapelőtt) [k i z z o] rávezetett hogy mégis a flexhone kell, úgyhogy a himnusz után rendeltem egyet az ebay-en.
A visszaigazoló levél 0:39-kor jött, az ebay még dec 31-el igazolta vissza mert amerikában még tavaly volt..
Szóval várjuk, elvileg februárban érkezik.

A netes képeket nézegetve feltűnt hogy sok autó ablakemelő motorja hasonlít a Spiderére. (Mondjuk sok esetben a mechanika is hasonló.)
Az első két kép az enyémben lévő.
A harmadik egy véletlen találat folytán egy 2-es Magáné. Nagyon hasonlít. Főleg a középső fehér kerék.
Elkezdtem keresni Megane 2 emelőt...
... és láss csodát, van külön kerék !!!!! (4.kép)
Átmérő 59,6 mm, én kb ennyit mértem :-)
Az új rendszer árának töredéke, megrendeltem.
Ha mégse jó, akkor buktam 3.555 Ft-ot. Ennyit megér a buli.
Ha jó, akkor minden GTV/Spider tulaj nyer. Szurkoljatok!





Folytattam az online és az offline kutatást motor ügyben.
Offline:
A szerkezetet szétszedve egyértelmű hogy a fogaskeréknek annyi. A közepéből ki lehet szedni az átalakítót a fém fogaskerékhez, ez sértetlen. A kettő között egy érdekes alakú gumibetét van csillapításként, ez is ok. Marad egy egyszerű műanyag fogaskerék, amit akár le is lehetne gyártatni - ennek a lehetőségnek utána nézek.
A másik lehetőség egy másik motorból kiszedni. Eddig arra gondoltam hogy egy jobbost veszek bontva és abból, de ma más gondolatom támadt.
Online:
- ebay-en van új (általában nem gyári hanem valami utángyártott) szerkezet 220-250 Euro + posta,
- online boltban találtam már 149+22 Euroért is, de általában ott is az ebay-es árak mennek (pl. )
- ebay használt (jobbos) már 70 Euro körül is van,
- itthon eddig 75.000 Ft-os ajánlatom van, de van ígéret olcsóbbra is,
- bontott nem nagyon van, mert elkapkodják. Ráadásul a bontókban se nagyon van friss kocsi a karantén miatt,
- a motornak megtaláltam a cikkszámát: Fiat 46831640, elvileg a Stiloban van ilyen. Viszont 30ezer felett lenne a neten,
- csak fogaskereket nem találtam a neten.
Szóval lehetőség tengernyi.
Egyenlőre várok a magyar bolti új ajánlatra.
u.i.
Azt hiszem kezd elkapni az alkatrészkutatási láz. Nem is az eredmény (54ezerért lenne új cserealkatrész pár napon belül) hanem a kutatás, keresés kezd lenni a lényeg.










Mivel a balossal meggyűlt a bajom ma utána néztem hogy mi a helyzet a jobb oldalival. Ha már keresni kell újat akkor nem mindegy hogy hányat kell.
Szóval kiszedtem, de semmi különöset nem találtam. A bizonyos gyenge pont is jónak tűnik, szóval minden megy majd vissza.
Szerintem az ajtó még nem volt szétszedve, minden eredetinek tűnt.
2020.12.28.
Bezsíroztam a szerkezetet és visszatettem a helyére.
A két sinet amin az ablak csúszik szintén megkentem.
Működik.
A hangszóróra nem tettem vissza a szivacsot, mert gyakorlatilag szétporladt.









PHuBi kapott a nyáron egy tabletet, ezzel kinyílt e lehetőségek tárháza. Lett pl saját email címe is :-)
A tavaszig szeretném megoldani az autó élőadat figyelését. ODB-n keresztül elvileg olvasható. Volt itthon egy bluetooth-os kiolvasó, de sajna valamiért nem kommunikál a bluetooth-on keresztül. Az ablakemelő miatt pár hónapja jegeltem a projektet.
Nemrégiben GTViktor-tól megkaptam az ő régi androidos fejegységét, mert újított egy másikat.
Valami nem kerek vele, mert Viktor szerint a ventilátor beépítése óta az érintő része nem működik.
Szóval felmelegítettem a projektet és rendeltem ODB kiolvasót. Aztán lehet hogy nem lesz belőle semmi, marad a tablet. A navihoz kicsit lent van a rádió kijelzője, de egy próbát megér.
Amíg megjön a cucc nekiálltam hogy megfejtsem a rádió baját.
Egyenlőre szétszedtem, de a garázsban hideg van így behoztam.




Egy hete megjöttek a cuccok, tegnap megjött az utolsó szerszám is.
Mit is kellett összeszedni a meglévő készleten túl? (1. kép)
- kompressziómérő (2.kép)
- vezérlésrögzítő (3.kép)
- külső-belső imbusz készlet (4.kép)
- RIBE készlet (5.kép)
- dugattyúgyűrű fogó (6. kép)
- olajszűrő letekerő (7. kép)
- gyűrűszorító (8. kép)
- hónoló (1.kép legelöl) - három karú, de lehet hogy Flexhone lesz belőle (megj. később: az lett belőle)
- szögskála a 1/2-es hajtókarhoz (9. kép)
- némi aprólék dugókulcs készlethez (10. kép)










2020.08.18-án próbáltam összefoglalni az olajfogyasztás problémakörét.
2020.09.02-án elindult a projekt és erős felindultságból beszereztem NPR gyűrűket.
Azóta gyűlnek az infók, szaporodik az Excel-tábla, készülnek a csekklisták.
Ma Erhard242 meghozta a legfontosabb alkatrészeket:
- hengerfej csavarok,
- hengerfej tömítés,
- szelepfedés tömítés,
- szívósor tömítés,
- kipufogósor tömítés,
- nívópálca tömítés,
- fagyálló,
- olajszűrő (2db).
Már csak a motorolaj (bejárató és végleges) hiányzik. Hogy mi lesz majd a motorbontáskor dől el a látottak alapján.
A szükséges szerszámok már megvannak.









Már tavaly beszereltem és remekül is működött a lámpánál a kamera áramellátása. A gond a DRL beszerelésével adódott, mert a világításról ment a töltő.
Először nem is jöttem rá hogy miért hagyta abba a felvételt a kamera, aztán rájöttem. Nincs bekapcsolva a világítás...
Akkor felkerült a garázs falán az elvégzendők listájára, ma átkötöttem a fix 12Voltra. Innen megy a belső világítás is.
Egy forrasztás volt az egész.
Feladat kipipálva.







