Mutasd

>> Szerviz2020-06-14

2018.01.09-én kapott PHuBi egy új akkut, ami másnap be is került.
A szolgálata 887 napig tartott...
Tegnap - kihasználva a jó időt - hágóvadászatot tartottunk volna, de PHuBi - miután felragasztottam az osztrák autópálya matricát - úgy döntött hogy nem indul.
Pontosabban a garázsból még ki tudtam állni, de onnan már sehová.
Szerdán a tető próbálgatásakor a végén feltűnt hogy kevés a kraft, de arra gondoltam hogy a tetőnyitások csappantották meg az energiaszintet.
Feltöltöttem és vártuk a szombatot.
Szombaton meg történt ami. Rájöttem hogy bekapcsolva maradt a rádió az szívta le.
Újra töltöttem, de ma reggel egyértelmű volt hogy nem veszi be a kis gyomra a belepumpált villanyt. 10,7 Volt várt reggel, úgyhogy ma se mentünk kabriózni.
Helyette akkubeszerző útra indultunk Júliával.
Találtunk, bekerült.
Várjuk a jó időt :-)

 
>> Szerviz2020-06-10

Badacsonyban nem volt hajlandó PHuBi becsukni a tetőt. Kézzel kellett. A szitu hasonlított a 18-as esetre, ahol a fedél bezárását nem vette észre és megállt.
Ma nekiugrottam.
A diagnosztika ugyan azt mutatta mint anno. A vezérlés nem "látja" hogy a jobb oldali zár be van csukva. Rutinszerűen csatit széthúz, kontaktspré, és semmi...
Mint kiderült tényleg nem kapcsol a mikrokapcsoló.
Az ok prózai, megszorult a bowden, így nem húzza vissza a rugó a zárat teljesen. A teflon betét kicsúszik belőle. Kéne egy új bowden.
Amíg nincs egy kis WD40 beugrott. Megjáratva helyreállt a rend.
Azaz állt volna, mert a kiolvasásokkal és a teszt nyitás-zárásokkal sikerült majdnem teljesen kimeríteni az akkut. Még éppen beindult.
Szóval CTek-re fel és pár óra alatt helyreállt a világegyetem egysége.

 
>> Egyéb2020-06-07

Egy kisebb Tour de Balatonnak indult a dolog, de nem az lett belőle.
Fedetlen fővel, jó hangulatban elgurultunk Badacsonyba. Mivel a hegyoldalban érkeztünk felmentünk a Kisfaludy-házba a kilátás miatt. Aztán ha már ott voltunk megejtettünk egy jóféle ebédet. Tele hassal a melegre való tekintettel arra jutottunk hogy elindulunk hazafelé.
Szóval tető fel, klíma be, zene be.
A jó hangulatú utat még Sümegen megszakítottuk egy fagyi erejéig.
Kezd túl jó idő lenni a kabriózáshoz. Mivel lehet menni, el kéne indulni a hegyekbe...

u.i.
Giulia és PHuBi nagyon jól kiegészítik egymást. A bő 20 év technológiai különbség jól érezhető és a kettő együtt adja az autózás sava-borsát.
Szóval jó a két benzinfaló a családban :-)

 
>> Egyéb2020-06-04

Sok tervünk volt a nyárra, mind füstbe ment - hogy az a víruselterjesztő akárki kapja be!

Elsőként egy Dél-Tirol túra, 15 magassági ponttal. Köztük az Európában autóval elérhető legmagasabb pont, az Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Südportal a maga 2.829 méterével.
Nos ebből nem lett semmi, mert Pünkösdre volt tervezve. Corona zárlat miatt törölve :-)
Másodikként a Francia-Alpok túra 24 magassági ponttal. Július első két hetére tervezve. Mivel a vírus miatt bizonytalan a szitu, ez is el lett halasztva :-(
Megyek iszom egy Coronita sört...

Megtörtént...

Szóval valamit csak kéne tenni, mert 2020 nem maradhat ki a "Nagy Túra" sorozatból.
Régi szállások lemondva, új tervek szőve.

Nagy Túra 2020 újra lett gondolva szeptemberre - ha akkor is helyzet lesz, Európa monnyonle!
Szóval terv kész, szállások lefoglalva. 2.100 km, 30 magassági pont betervezve:
1169m Packsattel - Hágó -
1219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
1259m Staatsgrenze Taufers i.M.
2149m Ofenpass - Hágó -Km
2358m - Centro - Tagliede - Costaccia
2749m - Carosello 3000 - Livigno
2402m - Mortolina Seilbahn
2315m Forcola di Livigno - Hágó -Km
2330m Berninapass - Hágó -Km
2208m Passo d’Eira - Hágó -Bm
2291m Passo di Foscagno - Hágó -Km
3012m - Bormio 3000 - felvonó
2501m Umbrailpass - Hágó -Fm
2758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
287m Passo S. Giovanni - Hágó -Bm
1255m Passo Bordala - Hágó -Bm
1610m Passo Coe - Hágó -Fm
1782m Valbona-Pass - Hágó -
1496m Bocchetta degli Alpini - Hágó -Bm
1341m Sommo-Pass - Hágó -Bm
1083m Valico della Fricca - Hágó -Bm
1290m Passo del Cost - Hágó -Fkm
1402m Passo Vezzena - Hágó -Bn
1261m Kaiserjägerstraße - Hágó -
730m Passo Cimirolo - Hágó -Bm
1650m Monde Bondone - Hágó -Fm
584m Passo San Udalrico - Hágó -Bm
287m Passo S. Giovanni - Hágó -Bm
1159m Pian delle Fugazze, Passo - Hágó -Bm

Már csak a szabad útban reménykedünk...

 
>> Esemény2020-06-03

2019.03.14-én jöttünk haza Csöritől, ahol a korábbi tulajok 5W30-as olajainak a következményét orvosolták.
A kiszerelt alkatrészeket anno elhoztam emlékbe.
A hétvégén nekiálltam hogy a garázs falára feltett lapra egy kis emlékfalat hozzak össze belőlük.
Az utolsó képen a hajtókarcsapágyak - ajánlom mindenkinek aki NEM 10W60-at tesz a 2.0 TS-be.

 
>> Egyéb2020-05-31

Bő 15 éve hogy az utolsó GTV Spider kigurult a gyár ajtaján.
A többiekkel és a kereskedőkkel beszélgetve egyre inkább rá kell döbbennem hogy elkezdtek elfogyni az alkatrészek az autóhoz. Mindig találok valamit ami nincs. A legutóbb ilyen volt a csomagtartó kédergumi.

Szóval el kell kezdeni a vadászatot az alkatrészekre. Még akkor is ha éppen működik és még jónak tűnik, mert ha kell akkor nem lesz.
Oké, de mit is kéne bespájzolni?
Sok minden "maradt" az elmúlt évekből a garázsban és sok mindent dobtam ki ami viszont már nincs...
Sok minden van a listámon és tuti van ami nem került még rá de fontos lenne.
Vannak cuccok amik bontottként is játszanak, de van amiből nem.

A lényeg hogy megkezdtem a beszerzést és rendeltem egy új (NOS) harmonika levegőcsövet a fojtószelepház elé. Anyagszáma: 60658050
Bő hét mire megjön, addig ki kell találnom hogy hová pakolom őket a garázsba és hogy milyen rendszer szerint katalogizálom. Ebből egy újabb Excel tábla lesz :-)

 
>> Esemény2020-05-16

Az első találkozó a hosszúra nyúlt tél után.
Nehezen indult a dolog, de Giuseppével már régóta keressük a megfelelő pillanatot. Ma úgy néz ki hogy eljött.
Veszprémvarsányban a benzinkúton találkoztunk, ahonnan átgurultunk Zircre főtéri kávézó teraszára. Kávé után irány Veszprém.
A Shell kúton megtankoltam, majd hamarosan megérkeztek a többiek is.
Némi kocsimustra után irány a Balaton. Végül is a Halászcsárdában kötöttünk ki. Láthatóan feldobtuk a hangulatot a parkolóban.
A további menetvonalat tervezgetve szóba jött az Ötvös Csöpi emlékpont, megálltunk pár képre. Aztán több lett, mire végignéztük egymás autóit elment az idő. Krisznek is mennie kellett.
A kompozás így elmaradt. Körbegurultunk a félszigeten és mi balra, a többiek jobbra.
270 km, jó társaság, optimális kabriós idő.
Ennél nem is kell több egy Alfásnak :-)

 
>> Szerviz2020-05-14

Az ablakpolírozás kicsit megviselte az ablaktörlő lapátokat, ma letisztítottam és újra összeraktam őket.

 
>> Egyéb2020-05-14

6 év után sikerült egy Cartársat üdvözölnöm születésnapja alkalmából.
Igaz 14 február óta nem is járt erre, már az előzőt se láthatta...

update 2020.04.20.
7 éves is lett...

update 2020.05.14.
8 éves is lett..

 
>> Szerviz2020-05-13

Szombaton felmerült bennem a gyanú hogy nem indul a hűtőventilátor első fokozata így ma vallatóra fogtam:

ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2020.05.13. 17:12:22
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '03 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------

ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002

READING ERROR CODES:
Nincs hibakod

EXECUTING ACTUATOR...
1. hûtôventillátor
KESZ


EXECUTING ACTUATOR...
2. hûtôventillátor
Aborting...
ABORTED

Szóval megy ahogy kell. Klassz volt látni a tempomat kapcsolóinak a működését:
Cruise kapcsoló: Bekapcsolt
Cruise gyorsítás (+): Nem kért
Cruise lassítás (-): Nem kért
Cruise visszaállítás kapcsoló (RCL): Engedélyezve

Viszont újra rácsodálkoztam hogy van kipörgésgátló is. Jó lenne rájönni hogy hogyan lehet aktiválni. Furi hogy "tudja" az autó hogy manuális váltó van rajta és hogy melyik fokozatban van:
Kipörgésgátló (ASR): Jelentkezik
Automataváltó: Mechanikus
Használt sebességfokozat : Semelyik/Üres

Hagytam bemelegedni:
Kulcs állás: Be
Motor bemelegítés: Megtörténg

Úgy tűnik hogy minden rendben :-)

Hogy könnyen megtaláljam: Bosch Motronic Me7.3.1