Mutasd

>> Egyéb2021-02-11

Tegnap reggel megrendeltem a szelepszár szimeringeket, ma meg is jött. ZS+U gyors volt, lehet hogy máskor is ellátogatok hozzájuk. Az eddigiek szerint lehet hogy csak egy kell, mégis készletet vettem mert ismerve magamat mind ki lesz cserélve. Csöri 19-ben elring-et tett bele, most Viktor jön.
A leömlő hővédője se tetszett, keresni kezdtem. Erhardot kérdeztem, ő 25 feletti összeget mondott. Már felrémlett a szemem előtt a drótkorong és a kályhaezüst amikor eszembe jutott Alfa Depo. Az újabb cikkszámosból (ami a 147-hez tartozik) volt nekik 16-ért, lecsaptam rá. Az is megjött ma :-)
Ellenben száradna le a keze annak aki a papír címkét ilyen erős ragasztóval tette rá a gyárban. Lehetetlen levakarni. Ez a helyén meleg lesz, a papír meg ugye jó gyújtós...
Majd le kell áztatni róla, csak most nehéz lenne kiszedni a jégből :-)

Előszedtem a gyakorló motoromat. Sikerült összehoznom egy rugóösszenyomót, kettőt ki is szedtem. A szimeringgel nem boldogultam, rendesen be vannak gyúgyulva. Holnap megreszelek hozzá egy laposfogót, azzal talán kijön.

PHuBi közben az éjjel elvérzett. Kifolyt a motorolaj és a hűtővíz is.

 
>> Szerviz2021-02-10

...
- fékszervó tartály és a hozzá tartozó tartóvas leszedése (1-2 kép), hogy el ne vesszenek visszacsavaroztam (3.kép),
- szívósor alsó két tartócsavar kitekerése (4.kép) - elég hosszú hajtószár kell hozzá,
- motorolaj leeresztése (5. kép) - feltűnően sötét a színe, nincs benne 3e km. Megint egy erős mínusz a Motulnak.
- hűtőfolyadék leeresztése (6. kép)

Elvileg minden készen áll, hogy holnap le tudjam venni a hengerfejet.

 
>> Szerviz2021-02-10

Először kis kamerával benéztem a kipufogó szelepre. (1.kép) Semmi biztató :-(
A mai menü:
- szívósor összes csatijának széthúzása (2. kép),
- benzincsövek széthúzása (3-4 kép),
- kartergáz elvezető cső leszedése (5. kép).
- hengerfej és pillangószelep testvezeték oldása (6-7. kép),
- kábelköteg lecsatlakoztatása, lebontása, félre hajtása (8.kép),
- van egy csati a szívócső alatt is (9.kép),
- fojtószelep leszedés (10.kép)
- vákumcső kicsavarás (11. kép),
- van még egy csati a fojtószelep alatt is (12.kép)
.....

 
>> Szerviz2021-02-09

Ma is lekerült pár dolog:
- vízcső tartó,
- Hosszbordás szíj + feszítő + görgő - A hosszbordás állásában felvette a formát, kiszerelve is úgy maradt. (10.kép)
- vezérműszíj burkolatok,
- kikerült az első olyan cucc is ami már nem kerül vissza, a kipufogósor tömítése,

illetve összejelöltem a csatlakozókat, hogy könnyebb legyen mindent visszatenni.

Kellene rendelni szelepszár szimeringet, meg mégiscsak kellene egy új hővédő a leömlőre, mert nagyon csúnya a belseje. A gyári új 25.700Ft, kicsit sokallom....

update 2021.02.10.
Hővédő lesz az Alfa Depóból, szimering meg a ZS+U-tól. Ma megrendeltem mindkettőt.

 
>> Szerviz2021-02-09

Már tegnap is feltűnt a 4-es hengernél a sok korom. Ma sikerült jobban befényképeznem és nagyon nem tetszik ami a képen van.
Holnap belenézek egy endoszkóppal.
Ha a hengerből jönne az olaj, akkor mindkettő szaftos lenne, de itt csak a jobb oldali. Szelepszár szimering? Elvileg Csöri újat tett bele 19-ben...

update 2021.02.10.
Valami tuti nem kerek.
Kis kamerával a 2-4 képeket sikerült készíteni. A többi mint az 5-6.
Rendes fényképező: 7-8 a 4-es henger, a többi mint a 9.

A projekt a szelepek kiszedésével bővült, a szimeringeket megrendeltem.

 
>> Szerviz2021-02-08

Az első képen a csavar amivel tegnap nem boldogultam. Van még egy is. Vajh milyen kulcs kellene ide, mert a csillagkulcs nem fér oda.
Leszedtem a szívósor csavarjait, majd az egészet kicsit billentve lejött a tőcsavarokról. Aztán lefelé az egész kijött. (2.kép) Visszarakáshoz ketté kell majd szedni, mert így ördöglakat lenne a gravitáció ellenében felrakni.
A nívópálca is kikerült (felet mutatott) és egy gumidugó ment a helyére.

A kipufogó csatornáiban elég sok koksz van, a szelepek tiszták. Gondolom az elégett olaj maradványai. Feltűnő az 5. képen a vastag koksz réteg. Mintha válna el már a falról olyan vastag. A bal oldali szelepszár is feketének tűnik, míg a többi szürke. Lehet hogy itt keresendő a túlzott olajfogyás oka???

Lekerült a szívócső is, az LMM-et letakartam egy törlőpapírral.
Kikerült a trafósor is. A csavarjait sárga szigszalaggal ráragasztottam hogy meglegyen.
A többi csavar bezacskózva, feliratozva.
Gyűlnek a csekklistában a bejegyzések.

 
>> Szerviz2021-02-07

2020.08.18-án megfogalmazódott a gondolat hogy valahogy meg kellene oldani az olajfogyasztás problémát.
Azóta sok mindennek jártam utána, beszereztem a szükséges szerszámokat, alkatrészeket. Gyakorlásnak szétkaptam egy ugyanilyen motort, hogy rájöjjek miért verte ki a blokk oldalát.
Kiadások terén 165ezernél tartok, ebből 99 az alkatrész, a többi a szerszámok, segédanyagok. Már csak motorolajat kell beszerezni. A bontás után látottak döntik el hogy mi lesz benne. Visszatérünk a Seleni Racing-hez vagy újra Motul 8100x-Power 10W60 kerül bele. Kérdéses még egy szett gyertya is, mert a múltkor elég ramatyul nézett ki és lassan lejár a 100ezres csereperiódusa is.
Készültek csekklisták, Excel táblázatok, mérési adatgyűjtő lapok.

Ma rendet raktam a garázsban, készítettem két LED-es reflektort hogy lássak és nekiálltam:
- felemelés, bakolás (csak az eleje)
- műanyag motorburkolat,
- kartervédő,
- jobbos sárvédő burkolat,
- kerékjárat burkolat,
- kipuff hővédő,
- katalizátor leszedés. Itt elakadtam, mert alulról nem tudom kitekerni a katalizátort a leömlőhöz fogó csavart.
Folytatás holnap.

 
>> Egyéb2021-02-02

JCsabi elkezdett bontani két GTV-t, az egyikben még szabad volt a jobbos ablakemelő. Igaz a mechanika kukás, de nekem csak a motor rész kellett. Ma megjött, folytatódhat a történet.
Megint rá kellett döbbennem hogy Giovanni az használja amit a polcon talál.
A GTV-ből kibontott motor azonos a 166-osból kinyerttel, és természetesen mindegyik más mint PHuBi-é.
Sajnos a balos ajtóba az ablakállító szerkezet miatt nem fér el. Mindenképp balos áttétel kell.
A fogaskerék átrakása eleve kiesett, mert más a méret.
Marad a motor átrakása a 166-ból származóra.
No itt hagytam abba, mert a szénkefék ponthegesztve vannak. Tudnám forrasztani, de előbb alszom rá párat.

update 2021.02.03.
Azt hiszem megvan a megoldás. A jelenlegi jobbos (jó) ablakemelőből át tudom tenni balra a műanyag fogaskereket. A most beszerzett jobbosból meg berakom a helyére a komplett motort. Nem kell forrasztgatni, ponthegeszteni. Csak össze kell rakni a szétszedett motort :-)

update 2021.02.04.
A gondolatot tett követte. Giovanni rokonságának sűrű emlegetése közben sikerült kb. tizedszerre összeraknom a motort. Most már kíváncsi lennék hogy a gyárban hogy csinálják. Eredetileg is ennyi időt szántam a rá, de a két ajtó szét- és összeszerelését is meg akartam csinálni.

 
>> Egyéb2021-02-01

A "gyakorló" motoron kipróbáltam a szerzeményt..
A keret ahhoz kell hogy a fúrógép tokmánya megakadjon és ne tudjam túltolni a főtengelyre. Még lehet lejjebb állítani mert az alsó 2 cm-t nem éri el.
A második kép a még tisztítatlan, a 3-4 a már tisztított felület.
A nyomok jól láthatóak.
Már csak az "előtolást" kell kiszámolni és metronómmal beállítani hogy kiadja a kívánt crosshatch értéket.

Mi is ez a cucc

 
>> Egyéb2021-01-29

Megjött a nullás tokmány a fúrógépbe, így már 3 mm-él vékonyabb fúrót is be tudok fogni.
Belekerült egy 2 mm-es és a gyakorló motor 4-es dugattyúján kipróbáltam az olajátvezető furatok készítését.

A neten volt aki szerint nem is kell 4-4 lyuk, csak 2-2 db 1,5-öst fúrt be és nem tért vissza az olajfogyasztása. Lehet hogy ennél maradok én is.

A Wössner cég alap és tuning TS dugattyúja az utolsó képen...