Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2015-02-23

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2015-02-21

Megpróbálom összeszedni a Spider történetét.

1. A technika története:
A linkek nem tartalmazzák a nem szereléssel kapcsolatos eseményeket, pl AlfaCity.
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017

2. A kirándulások története:
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017

3. A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2015-02-17

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2015-02-13

Egy sima olajcserének indult...
Tegnap felhívtam Csörit, hogy sürgős lenne a dolog. Mára kaptam időpontot rendelőben.
Megemlítettem még, hogy esetleg egy hátsó fék generál is kellhet, mert a múltkor már nem túl hosszú karriert jósolt neki. A válasz, "ez nem jelenthet gondot" volt.

Szóval kocsi fel, olaj ki. Közeben szokás szerint a kocsi alatt bámészkodom.
Különösen a kipuff érdekelt, mert a múltkor menet közben furcsa hangokat hallatott. Akkorát pattant, hogy meg is álltam megnézni, de semmit se láttam. Most igen. A külső héj hagyta el magát. Szerintem, akkor pattant el. Most meg ronda. Elsősegélyként le lett operálva a dobról. Az alatta lévő réteg szép, a következő olajcseréig kitart.

A féket tanulmányozva jól látható, hogy a belső betét a vason megy. A külső még egész pofás. A féloldalas kopás oka, hogy a betét hátulján lévő réteg elvált a betéttől és féloldalasan állt. A tárcsa alig láthatóan vállas, egy új garnitúra betétet még kiszolgál. Kapott is. Hazafelé a többi közlekedő miatt be is koptattuk őket.

Már csak olaj kellett bele, és pöcc-röff...
... 150 km után megállapíthatom, hogy a motor csendesebben jár. A korábban meglévő finom remegést se érezni. Sőt hazafelé a kocsi fogyasztása majd fél litert esett. Szóval megérte.
Lehet találgatni, hogy mi került bele...

update 2015.02.28.
kb 3e km megtétele után:
"Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 995 km"
Olajcserekor:
"Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 820 km"
+20%, ami ugye kevesebb kormot jelent :-)

 
>> EseményAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2015-02-12

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2015-02-10

- életkor: 1.496 nap
- km óra állás: 160.368 km
- össz. menetidő: 2.312,88 óra (96,37 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 10.755,86 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,67 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,36 Ft/km
- átlagos napi futás: 107,2 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,442 %

 
>> EgyébAlfa 156 1,6 TS // 2015-02-07

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk, merre jártunk....

 
>> EgyébAlfa 156 1,6 TS // 2015-02-07

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk, merre jártunk....

 
>> EgyébAlfa 147 1,6 TS 120 LE 5 ajtós // 2015-02-07

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2015-01-10

MES infó:
"Particulate filter clogging: 97,61 %"
Hoppá, regen lesz! MES marad és megyünk egy kört!
1. kép:
Először a befecskendező korrekciókra néztem rá. Furcsa, hogy nulláról indul. A 156-ban "megjegyezte" a korábbi értékeket, majd azt korrigálta tovább. Szerintem nincs gond.
2. kép: Motormelegítés folyamata. A szűrő 100% fölé dugult. A vízhőmérő 86 fokos vízre már 90-et mutatott.
3. kép:
A teljes tisztítási folyamat. A kocsival úgy mentem, ahogy bármikor. Szépen lehetett látni, hogy nagy gáznál - pl. előzés - megemelkedik a DPF hőfoka, motorféknél kicsit vissza. A turbónyomáson semmit sem vettem észre! A vízhőfok mérő végig a 90-en állt, mintha odaszegezték volna. A pillanatnyi fogyasztás sem ugrott meg észre vehetően. Viszont az is igaz, hogy a teljes 27 km alatt 7,8 lett az átlag. Regen nélkül saccra 7 alatt lett volna.
4. kép:
A tisztítás vége jó látható, a dpf hőmérséklete elkezd esni.
Innen már érdekelt, hogy mi a helyzet normál üzemben.
5. kép:
Visszatérés a normál állapotba. A DPF kb. 200 fokos.
6. kép:
Normál üzem.

A teljes regenerálás a görbe alapján 490-500 mp volt, ami bő 8 perc.
Fogyasztás:
A 25 km átlaga 100 km-re vetítve durván egy literrel lett magasabb a szokásosnál, ez azt jelenti, hogy durván negyed liter plusz gázolajamba került ez a 25 km.
Száz km-re vetítve (ha a többi 75-öt normál fogyasztással teszem meg) ez pont negyed liter növekedés a fogyasztásban. Az utolsó 5 regen átlag távolsága 820 km volt. Erre a távra vetítve 0,03 liter/100 km a fogyasztás növekedés. (Egyszerűbben számolva, 0,25 liter plusz elégetett üzemanyag 820 km-re.)
Pont egy stampedli gázolajba kerül 100 km-enként a korommentesség.
Nekem ennyit megér.