Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
- életkor: 1.381 nap
- km óra állás: 151.476 km
- össz. menetidő: 2.160,17 óra (90,01 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 10.177,61 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,68 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,59 Ft/km
- átlagos napi futás: 109,7 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,5175 %
Megpróbálom összeszedni a teendőket a téli leálláshoz. Induljunk ki abból, amit a Spider 1997-ben kiadott könyve ír, a gondolatjel után a saját kommentárom:
1. A kocsit hagyjuk a szabadban megszáradni. Ha lehet, jól szellőzött helyen állítsuk le. A tető legyen zárva.
2. Tegyük sebességbe. - Ebben nem hiszek. Kétlem, hogy az erőátvitelnek jót tesz, ha terhelés alatt hagyjuk. Személy szerint inkább fa gerendából maradt darabokkal támasztom meg a kereket. Ha a garázs sík, úgyse akar elgurulni.
3. Kéziféket ne húzzuk be.
4. A lakkozott felületeket tisztítsuk meg és viasszal óvjuk. - Ezt gondolom még az első pont elé kellett volna írniuk.
5. Az ablaktörlő gumiját kezeljük púderrel és emeljük el az ablaktól. - Ebben sem hiszek. A lapátnak nem lesz semmi baja, ha az ablakon van. Induláskor kell megnézni, hogy nem ragadt-e oda. Szerintem rosszabb, ha lapátot az ablakhoz húzó rugót nyújtjuk meg.
6. Az ablakot résre nyissuk ki.
7. Az autót szövettel, vagy lyuggatott műanyaggal takarjuk le. Ne használjunk légzáró műanyagot, ami a párát visszatartja. - Régi lepedő, pokróc, ill szövet hálózsákot használtam eddig.
8. A keréknyomást 0,5 bar-ral fújjuk a normál nyomás fölé. Időnként ellenőrizzük. Itt jön egy német mondat, amit nem értek: ...möglichst auf Holzachsen stützen,... Tipp?? - Grando: "A kerek nyomását 0,5-tel feljebb nyomni az előírtnál, és (a kerekeket) lehetőleg sodrófákon megtámasztani, illetve a nyomást néha ellenőrizni." (Megj: Holzachse)
Valójában ez egy javaslat arra hogy bakoljuk fel az autót és ezzel tehermentesítsük a futómű elemeit. - Ilyet én sose csináltam.
9. Ha riasztót kikapcsoltuk (már ha van), vegyük le az akku csatlakozását. A sarut vazelinnel kezeljük. Havonta ellenőrizzük a töltöttséget. - Vazelinnel még egy kocsit se kentem. Tapasztalatom szerint, ha jó az akku, nem kezdi ki a sarut. Havonta egy-két hétig C-TEK töltőn szoktam hagyni.
Még néhány dolog:
10. Folyadékokat maxra töltöm. FIGYELEM! Fagyálló, téli ablakmósó kell!!
11. A tankban lehetőleg kevés üzemanyagot hagyok, így a biokomponensek miatt nem sok romlik meg tavaszra.
update 2024:
Mivel fémtankos a Spider sokan javasolják hogy inkább legyen tele, de ne E10-el. Az idén tettem bele 45 litert a "jobbikból". (A tavasszal kiszereltünk egy benzinszivattyút egy GTV-ből amiben másfél éve rohadt az E10. Azon kívül hogy olyan volt mintha trágyadombon ülnénk csupa rozsdapor volt a szivattyú. 2.kép)
12. Leállítás előtt szoktam menni egy nagyobb kört, hogy a kipufogó átmelegedjen, és ne ne maradjon benne víz. A kondenzvíz belülről rohasztja el.
13. Télen a kondenzvíz képződés miatt sose indítom be a motort. Szerintem felesleges.
14. A rágcsálók ellen a kocsi alatt és a garázs eldugottabb helyein szoktam elhelyezni néhány BioStop-pal kezelt kartonlapot. A lapok közepére száraz kutyakaját szoktam tenni. Eddig minden télen volt 2-3 "fogás". Az idén taktikát váltottam télre. Ultrahangos rágcsáló riasztót (teleshop-ost) dugtam a konnektorba. Nem jöttek be, nem volt fogás a ragacson sem.
Aztán, amit eddig hallottam:
15. Szigeteletlen betonra ne álljunk, mert a talaj kipárolgása szintén korróziót okozhat. Ha ilyen a padló, tegyünk fóliát a kocsi alá.
A blogot vitaindítónak szánom, ha bárkinek tippje/ötlete van írja meg a Spider topikba. Kidumáljuk és ha meggyőztök bekerül ide :-)
Egy német írás a téli leállításról: Oldtimer
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063903t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114397t.jpg)
Indulás előtt visszacseréltem a szélfogó hálót a plexire. Ha nem esik, nyitva lehet a tető.
Megtettük újra a 2014.03.22-én már megtett kört.
Az időjárás először nagyon nem akart kedvezni a nyitott tetőnek. Olyan köd volt, hogy már a hátsó ködlámpa kapcsolását fontolgattam. De nem hagytuk magunkat, nyitott tetővel, maxra felnyomott fűtéssel tettük meg az első 30 km-t. Kitartásunkat látva feladta az időjárás és kisütött a nap. Innentől kezdve hatalmasat kabrióztunk.
A nap fényét két dolog emelte tovább:
- Találkoztunk a régi 156-ommal. Mögöttünk jött egy darabig. Jó volt látni.
- A visszhang kilátó parkolójában sikerült egy csodaszép 159 mellé parkolni.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063344t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063345t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063346t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063347t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063348t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063349t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063350t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063351t.jpg)
- életkor: 1.357 nap
- km óra állás: 148.266 km
- össz. menetidő: 2.119,45 óra (88,31 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 9.971,29 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,68 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,62 Ft/km
- átlagos napi futás: 109,26 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,5078 %
Szép időt ígérnek a hétvégére, ideje elindulni valahová. A tekintetem a karácsonyra kapott „Tenkes kapitánya” DVD-re esik, ami dobja is az ötletet: Siklós. Szállást némi keresgélés után találtunk is, így ebéd után elindultunk.
275 km fedél nélküli kocsikázás várt ránk, optimális időjárással. A Pók – köszönhetően az új vezérlés módosítónak – szinte hangtalanul suhant.
A Bock pincészetbe épp időben érkeztük, hogy az esti pincebejárást elérjük. Érdekes volt látni a milliónyi boroshordót rejtő pincéket. Az ovális hordók különösen tetszettek, amiből a legnagyobbak 6.500 liter jóféle vörösbort rejtettek. A vacsora mellé borkóstolást tartottunk, összesen 8 féle került a terítékre.
Másnap irány Siklós! A várat meg is találtuk, csak parkoló helyet nem, így ebből a programból nem lett semmi. Aztán eszünkbe jutott, hogy útközben átmentünk Szigetváron. Ott viszont még sosem jártunk! A naviban benne a vár, már indulunk is!
A vár nagyobb, mint elképzeltem. A kiállítás érdekes és tanulságos. A kihelyezett dokumentumok alapján nagyon jól követhetők a történések. Főleg a híres ostrom, ami két nagy ember halálát is okozta: Zrínyi Miklósét és a Szulejmán szultánét. Ez utóbbiról nem is tudtam, így meglepetésként ért.
A várban lovas szobor és emlékmű áll az utolsó nagy kitörés helyszínén. Számomra mindkettő lehangoló látvány volt. Az emlékmű málladozó betonja és az a göthös gebe, amire Zrínyit ültették (meg úgy általában a szobor kinézete) szerintem méltatlan az emberekhez, akik anno a haláluk árán is védték az országot és Európát.
A veszteségeket leíró számok megdöbbentőek: 2.300 védő és 25-30.000 török vesztette életét a harc alatt. (Forrásonként más az adat)
A városból kiérve megtaláltuk a török-magyar emlékparkot, ahol a török szultán szimbolikus sírja található. Ide temették el a belső szerveit, míg a testet bebalzsamozva hazavitték. Az itt felállított szobrok már méltóak a történelmi eseményhez.
A hazafelé vezető 275 km - egy rövidke esőt leszámítva - végig nyitott tetővel tellett.
562 km, 313 fénykép, és rengeteg új élménnyel tértünk haza a másfél napos kirándulásról, amire egyedül az utak minősége vetett árnyékot. Kb. 70%-át katasztrófálisnak kell minősítenem. Amíg a táj helyett az utat kell erősen figyelni, hogy hol vannak a gödrök és kátyúk, amíg rendszeresen leér a szériánál 1 cm-el magasabb kocsi alja, amíg szintbeli lépcsők vannak az úton keresztben, amíg a nyomvályúk vezetik az autót helyettem, addig gondtalan „élményautózás”-ról nagyon nehéz beszélni. Erre maradnak az osztrák határon túli utak :-(((((
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062905t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062906t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062907t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062908t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062909t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062910t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062911t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062912t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062913t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062914t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062915t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062916t.jpg)
Pisában megígértem a Póknak, ha gond nélkül hazahoz, kap egy új vezérlés módosítót. (Mióta megvan hallani a hangját indításkor, de a hegyeket mászva többször menet közben is hallottam.)
Ma jött el az ígéret betartásának napja, meg még valamié. Régóta töröm a fejem, hogy kellene egy pollenszűrő, de gyárilag ilyesmit nem tettek a Pókba. Több bontót is végigkérdeztem, hogy van-e tartó tálca, de vagy nem is válaszoltak, vagy nem volt. Csöri utána nézett, kiderült van. 7.500 Ft a gyári csavarral együtt. Szóval megrendeltük.
Először a polenszűrő került be. (Maga a tálca a beleöntött dátum alapján 1996. júliusi, tehát öregebb, mint a Pók!) Minden passzolt.
A második menüpont a módosító. A csere nem kis meló, de Várpalotán nem probléma. Érdekes, hogy a régi kézzel mozgatva is "lötyög", valószínű ez a holtjáték adja a hangot. Az újat nem sikerült kézzel megmozdítani.
Csendesebb lett a motor és hazafelé a szakadó eső ellenére jót kocsikáztunk.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062632t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062633t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062634t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062635t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062636t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062637t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062638t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062639t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062640t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062641t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062642t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062643t.jpg)
- életkor: 1.316 nap
- km óra állás: 144.097 km
- össz. menetidő: 2.060,38 óra (85,85 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 9.698,20 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,68 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,62 Ft/km
- átlagos napi futás: 109,66 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,53%
Nyolc előtt elindultunk. 135 km az út, pont optimális távolság, hatalmasat kabrióztunk. Csodák csodája, az idén csak egy lámpányit (kb. negyed órányit) kellett dugóban csücsülni. Szerintem a nyaralók még aludtak...
Leparkoltunk a beléptető sátor mellé, felhúztuk a zászlót.
Kezdésként Jóska bátyámmal a megbeszéltek szerint megittuk az üdvözlő chivas regal & gyömbér kombónkat, majd belevetettük magunkat a forgatagba.
A hangulatot leírni nem lehet, ott kell lenni.
Napsütés, párakapu (de jól jött volna City-ben is!), ismerősök, klassz kocsik, műszaki csemegék, pezsgő, szendvicsek, üdítő, jégkrém, jégkrémtorta, pizza, kávé, vetélkedő, autó szépségverseny, tombola. (Talán egy, amin lehetne javítani. Az épületben nem hallani a "hangosbemondót".)
A szerencsével is jól álltunk, sikerült megnyerni a tesztet (egy már régóta nézegetett Alfás pólót nyertünk a Ritának) és minden tombolánk nyert! Sőt, kaptunk egy alfás lufit is.
Hazafelé Spider konvoj indult. Először négyen voltunk, majd hárman, aztán már csak ketten. Érdemes volt a járókelők arcán látni a felismerést, hogy ezek együtt mennek!
A sort Csöri vezette a GTA-val. Vele még egy darabot mentünk ketten is.
Szép nap volt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062535t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062536t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062537t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062538t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062539t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062540t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062541t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062542t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062543t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062544t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062545t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062546t.jpg)
Várpalotán ambuláns kezelést kapott a Párduc.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062386t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000062/0000062387t.jpg)
2014.09.28. Tuor de Balaton light II.
2014.08.30-31. Villány & Szigetvár túra
2014.08.09. Mediterrán Party - Siófok
2014.08.01. Pók a magasba tör
Nagy Túra 2014:
2014.07.24. Megjöttünk a 2014-es Nagy Túráról
2014.07.24. Nagy Túra 11. nap: Hazafelé
2014.07.23. Nagy Túra 10. nap: Maranello Village
2014.07.23. Nagy Túra 10. nap: Maranello - Museo Ferrari
2014.07.23. Nagy Túra 10. nap: Passo delle Radici
2014.07.22. Nagy Túra 9. nap: A tenger
2014.07.21. Nagy Túra 8. nap: Pisa
2014.07.20. Nagy Túra 7. nap: Milánót érintve irány a tenger!
2014.07.19. Nagy Túra 6. nap: Autózás Bellagio-ba
2014.07.19. Nagy Túra 6. nap: Como, George Clooney háza
2014.07.18. Nagy Túra 5. nap: Como-i tó
2014.07.17. Nagy Túra 4. nap: Irány a Como-i tó!
2014.07.16. Nagy Túra 3. nap: Kaunertaler Gletcher
2014.07.15. Nagy Túra 2. nap: Vissza a rézkorba!
2014.07.15. Nagy Túra 2. nap: A legmagasabb aszfaltozott út
2014.07.14. Nagy Túra 1. nap: Út a gleccserek vidékére
2014.07.11. Felkészülés a Nagy Túrára
2014.07.05. AlfaCity
2014.06.21. Mönichkirchner túra
2014.06.14. Práter túra
2014.04.12. Liszt Ferenc túra
2014.03.30. Gumiteszt (Gabcikovo)
2014.03.22. Tuor de Balaton light