Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Visszavittem a termosztátot és elkezdtük keresni a megfelelőt. Némi katalógusböngészés után meg is találtuk. A gond csak az volt, hogy a talált katalógusszám volt az általam visszavitt dobozon is. A tartalmat jobban megvizsgálva világosság gyúlt: A dobozban nem az volt, mint aminek lennie kellett volna!!!
Gyors telefon és ki lett cserélve egy olyanra, amiben az is van.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048344t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048345t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048346t.jpg)
Ma délelőtt Győrben a Riegler-nél 183.521 km-el és 8 nap híján 4 évvel a háta mögött a KMW012 (vagy KMW-012) rendszámú Alfa 156 SW eredményes műszaki vizsgát tett.
Természetesen csont nélkül.
Már régóta izgat, hogy a kartervédő olajos. A földre nem cseppenik, de olajos. Mivel már volt egy váltófolyásom, kicsit utána néztem a dolognak.
Egyértelmű, hogy két szivárgással van dolgom. A motor felőli és a váltó felőli olajos rész nem ér össze. Szóval a blokk eleje majdnem mindenhol olajos. A kipufogók mögött, alatt, felett, a blokk alul és a lendkerék felőli rész is. Már csak arra kellene rájönni, hogy honnan származik. Ki nem fúj a kipufogó, onnan nem. Lehet, hogy a szelepfedél tömítés, különben mitől lenne olajos a kipufogócsonk feletti rész? (A gyertyák felé ereszt, van is már cseredarabom.)
A váltó oldalt is megvizsgáltam. Nagyon úgy néz ki, hogy itt sincs nagy baj (már bontott váltó vételén is gondolkodtam).
A folyási irányokból arra következtetek, hogy a csavar mellett szivárog, nem az illesztések mellett.
Szereznem kell valami tömítő anyagot a csavarhoz, utána meglátjuk.
Más:
Miután beindítottam a motort, elkeseredett nyekergéssel tudatta, hogy most nincs kedve hozzá. Néha régebben is csinálta, de csak pár másodpercig, most viszont nem hagyta abba.
A motortérben körülnézve szinte egyértelmű, hogy a generátorcsapágy nyekereg. Lehet, hogy csere lesz, szereznem kellene egyet. Type A127IR 100A - 63321349
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048333t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048334t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048335t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048336t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048337t.jpg)
Mivel a múltkori ébresztőnél egyértelművé vált, hogy a termosztát eltávozott az örök vadászmezőkre, beszereztem egyet. Ma minden szükségessel felfegyverkezve nekiálltam a cserének.
Azaz álltam volna, mert az újon kevesebb csatlakozást találtam. Az enyémnek a jobb oldalán is van egy cső, az újon ott nincs is lyuk.
A számok a beépítettről: 83C A116 60602148
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048300t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048301t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048302t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048303t.jpg)
A jó időre való tekintettel ébresztőt fújtunk. Akku be, és pöccre indul a Pók. Pár kép és 40 km kocsikázás után újra nyugovóra tér. Sajnos a tetőnyitás elmaradt, ahhoz hideg volt.
A Spider pont az ellenkezője annak a filozófiának, amit a 159 követ. Ahhoz képest hangos, kényelmetlen, "vezetni" kell, bőg a motor, mélyre kell ülni, nehéz kiszállni, szűk a beltér, stb.
Egyetlen észérvet se tudok mondani mellette.
Nem is kell, mert nem más, mint maga az ALFA-vírus.
Az ébredést kihasználva összetereltem az Alfa csapatot és csináltam pár közös képet is.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048296t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048297t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048298t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048299t.jpg)
A jó időre való tekintettel összetereltem a csapatot pár fénykép kedvéért.
Összesen:
- 12 kerék
- 10 ajtó
- 12 férőhely
- 12 henger
- 470 LE
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048098t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048099t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048100t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048101t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048102t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048103t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048104t.gif)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048105t.gif)
Utolért a végzet, a hideg időben befagyott a kézifékem. Hogy el tudjak menni dolgozni, kicsit "túlhúztam" a kart. Segített, mert megmozdult, de pár szál elszakadhatott, mert innentől olyan hangokat adott, mint a reszelő. A Párduc átvételekor a mai cserében állapodtunk meg.
Ma minden kikerült a kocsiból.
1. előtte
2. utána
3. A bitumenezés.
4 - 5. A hátsó ajtó lakói. Lehet találgatni, hogy melyik a gyári.
6 - 7. Focal (Nr 10A0000841) a dobozában várja a 159-be való beépítést.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055584t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055585t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055586t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055587t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055588t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055589t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055590t.jpg)
Kikerültek a jobb oldali ajtókból a hangszórók:
1. - 2 . Focallal
3. Újra az eredeti állapotban.
4. A bitumenozott ajtó.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055580t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055581t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055582t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055583t.jpg)
Két nap és 442 km város-országút (3-5 személlyel) után egy gyors összefoglaló az eddigi tapasztalatokról a 156-hoz képest (+ tetszik; - nem tetszik) :
+ Van pohártartó, egy fél literes flakon jól megáll benne.
- Kevesebb a pakolóhely, nagyon hiányzik a 156 váltó előtti lyuk, nincs hová tennem a brifkót.
- Nincs aprópénz tartó.
+ A telefon nagyon jól megáll a hamutartó helyén, nem kell tartó.
- A műszerfal teteje tükröződik a szélvédőn.
- Blue&Me csak gyújtással működik, ez azt jelenti, hogy ha kiveszem a kulcsot csak a rádiót lehet hallgatni, az USB-t nem.
+ USB lejátszás akár hangvezérléssel is működik.
- - - A gyári zenecucc hangja finoman szólva is kritikán aluli, azt még megértem, hogy mély nincs (mert nincs mélynyomó), de hogy magas sincs, azt nem.
- Be- és kiszálláskor a koszos küszöb összekoszolja a nadrág szárát.
+ Megfelelő beállítással indulás után az ajtók bezárnak.
++ Diszkréten, de jól működik a visszagurulás gátló.
++ A futómű nagyon jól szigeteli az úthibákat, stabil az autó.
+ Nagyon jó a tompított fény.
++ A ködlámpa nagyságrendekkel jobban világít, mint a 156-ban (ott semmi értelmét sem látom). Ma sikerült hatalmas ködöt elcsípnem Veszprémnél.
++ Csendes az utastér,
- emiatt nincs sebességérzet, nagyon kell figyelni az órát.
-- Nagyon lájtosan, bejáratósan hajtva 6,8 l/100km-es átlagfogyasztást mutat a fedélzeti, nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan mérték az 5,4-es átlagos katalógus adatot. Remélem ez még alakul.
+ Eddig háromszor kellett a gázra lépnem, mindhárom esetben "tanultak" a partnerek. Szóval megy a Párduc, ha kell...
-- Két csomagtérháló rögíző fül hiányzik a csomagtartóból. (holnap megreklamálom)
+ A pótkerék helye a teljes kerékre van méretezve, így egy hatalmas habszivaccsal van kitöltve a "felesleges" hely (szükségpótkerék van). Minden "tartozékot" el lehet majd ide rejteni.
- A belső tükör "éjszakai" állásában tükröződnek benne a belső világítás piros LED-jei.
- Az USB aljazat helye nem tetszik, a stick gyakorlatilag elfoglalja a kesztyűtartó ezen részét.
+ Nagyon jók az ülések, az ülésfűtés 1-es fokozata "testhőmérsékleten" tartja az ülést.
+ Hála a dönthető ülőlapnak eddig a legjobban beállítható ülés, amivel találkoztam.
+ Hidegen indulva pár km után már működik a fűtés.
+ A szellőztető rendszer zajtalanul működik.
- A csomagtartót csak a tetejénél fogva lehet lecsukni, két nap után tele van ujjlenyomatokkal.
...egyenlőre ennyi.