Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2010-06-09

Némi utánajárás eredményeként sikerült a szakszerviz árának a feléért hozzájutnom egy vadonatúj turbóhoz és a cseréhez szükséges cucchoz. Szám alapján ez kell bele, remélem tényleg.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-06-09

A 156-nak meghalt a turbója, Erhard tudott jóárasítottat hozni.

Ha már lúd, legyen kövér alapon rendeltem nála egy pár alsó lengőkart, kutyacsontokat, Spider feliratot és új emblémákat is a Pókhoz. A hátsó kivételével ma meg is jött minden. Az elsőt rögtön fel is raktam, nem kicsit dobott az összképen.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-06-01

Valamikor decemberben rendeltem egy pár új szőnyeget a Pókba.
Nos, ma megérkezett.

 
>> EseményAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2010-05-30

A reggeli szakadó esőre és az időjárásjóslásra való tekintettel, az eredeti tervvel ellentétben az SW vitt minket ma AlfaCity-be.
A konvoj Pápáról a terv szerint el tudott indulni, majd Téten és Győrben megszaporodván érkeztünk AlfaCity-be.
A rendezvény a vártnál is jobb volt:
- fantasztikus műsorok voltak,
- rengeteg ismerőssel találkoztam,
- nagyon jó idő lett, le is égtünk rendesen,
- végre beülhettem egy Maserati Quadroporte-ba, ha megnyerném a lottóötöst ilyet vennek,
- végre tudtam képet csinálni a tankkal, és
- láthattam, ill. beülhettem az új Alfába
Köszönet a szervezőknek a mai napért!

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-05-28

Néhány (8) órányi kézi varrás után elkészült a szélfogó háló. Sikeresen körbeszegtem műbőrrel. Sajna a műbőr nehezen nyújtható (legalábbis számomra), így a belső fele hullámos lett, de nekem tetszik.

Felragasztottam a kötelező „Registered alfa driver” matricát is.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-05-25

Elkészült a bőrözés, király lett. egészen feldobja az utastér hangulatát.

A szélfogó beszegését nem fogadta el, úgyhogy vettem tőle műbőrt és nekiálltam beszegni. Nem kicsit macerás a kézi varrás.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-05-20

Ma Győrben járva valamiféle szegőanyagot akartam keresni a szélfogó hálóhoz, amivel a szúnyogháló szélét el lehetne takarni. Végül egy kárpitos mesternél landoltam, úgyhogy holnap reggel viszem beszegni, AlfaCity-re kész lesz.
Aztán kifelé jövet feltűnt, hogy az udvaron áll egy OFF kormány nélkül, tehát gyorsan visszamentem megkérdezni, hogy kormánybőrözést vállalnak-e? Szóval a kormányt is viszem holnap. :-)
Nem igazán volt egyszerű dolog leszedni, mert nem volt 24-es kulcsom, úgyhogy kölcsön kellet kérnem egyet, aztán kormánylehúzó szerkezetet kellett fabrikálnom három csavarból és némi fémből, de sikerült.

 
>> SzervizAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2010-05-13

Ma megejtettük a szokásos szervizlátogatást. Közeleg a 160.000 km a kocsiban, így olaj és szűrőcsere, stb.
Mivel egyre hangosabban fütyül a turbó, hát megnézettem és a következő infókat kaptam miután visszamentem:
- igen, tényleg fütyül, nem kifújást hallani. Ellenőrizték, tömített a rendszer.
- a lapátok nincsenek elgörbülve, lehet használni
- ha megszorul, a kocsi mozgásképes marad, csak nem turbós módjára megy
- olyat még nem cseréltek, amelyik megszorult volna, fütyülőst már igen
- 600.000(!!!!!) Ft-ért tudnak adni gyári új túrót
- 460.000(!!!!) Ft-ért van felújított is
- ha tudok olcsóbban gyárit vinni beszerelik szívesen
Hmmm...
A kocsi értékének több,mint 20%-át ki kellene fizetni egy túróért??????

Update:
A fenti infó nem igaz, el volt görbülve a lapát.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-05-09

Elkészült a Pók! Hétfőre ígérték, de ebéd előtt hívtak, hogy mehetek érte, mert egy másikat hoznak ezért befejezték.
A polírozás kicsit nehezebben ment, mint a "hétköznapi" autóknál, a szaki szerint keményebb a lakk.
Szép lett. :-)

Hazaérve a garázsba kicsit meglepődtem, mert füst jött a kocsi alól. Benézve alá, kiderült hogy a 700 fokig hőálló festék "szárad" a kipufogón :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-05-08

Reggel visszavittem a lefestett kipufogót a festőműhelybe és megnéztem, hogy áll a Pók.
- Az alja kész, kérdéses rész és a küszöbök lefújva. Szinte semmi meló nem volt vele a festésen kívül.
- Sárvédő lealapozva, a finom csiszolás és fújás még délelőtt meglesz
- Az első fele már kétszer átpolírozva, a hátsó csak egyszer. Hihetetlen, mintha új lenne a festés a polírozott részeken. Sajnos a kőfelverődések látszanak rendesen.

Hétfőn délután mehetek érte. :-)))