Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-03-15

Mivel nem tudtam újat szerezni hát megfoltoztam a kipuff feletti hővédő lemezt a tartócsavarnál. Nem mondanám, hogy csinos lett, de a funkcióját tökéletesen ellátja.

Majd belepróbáltam a Spiderbe a JBL mélyládát. Jól mutat, de gyenge a végfok hozzá. Durván hallani a különbséget Hifonics javára.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-03-10

Hiába légtelenítettem újra a fékrendszert továbbra sem tetszett. A helyi szerelőgárdával konzultálva úgy döntöttem hogy a főfékhenger is cserés lesz, de többek tanácsára nem magam vágtam neki, hanem egy helyi márka független műhellyel.

A szerelő a légtelenítés során megjegyezte, hogy milyen patentül néz ki a hátsó futómű, úgy hogy csináltam pár képet róla.

Ja és ha már alatta voltunk végre lecseréltük a benzinszűrőt is, amit augusztus óta a polcon tartok. Még az eredeti volt benne, 12 év és 137e km után már aktuális volt.

Aztán itthon majdnem infarktust kaptam, mert a képeket nézegetve felfedeztem, hogy mindkét oldalon hiányzik egy-egy anyacsavar a futóműből. Gyorsan bepaszíroztam magam a kocsi alá és pótoltam. Azért maradt el mert ki sem tudtam szedni a csavart annyira beleette magát az alumíniumba, emiatt nem került be a meghúzandó csavarok listájába tehát vissza se lett téve...

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-03-05

Ma megtaláltam a régi bőrápoló viaszt, ami Angliából származik és drága bőrgarnitúrákhoz adták anno a BNV-n. Szóval bekentem vele mindent ami bürke. Hősugárzóval befűtöttem a kocsiban. Holnap meglátom az eredményt.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-03-04

A kocsi elkészült, bakokról lekerült, áramtalanító kapcsoló ON helyzetbe, kulcs a helyére és elfordít....

....több mint 3 azaz három hónapi állás után talán ha ötször körbefordult a főtengely és jár a motor!
Km óra állása: 137.090

Pár percnyi alapjáratozás és több mint 4 hónapnyi egy helyben álldogálás után kigurultunk a garázsból, és kocsikáztunk vagy 20 km-t. Minden működik, a féket még egyszer légteleníteni kell, a fékpofáknak össze kell kopni, de a HANG amit 5ezer felett ad a motor, az csodás.

Megérte a rengeteg idő, amit eddig rááldoztam. :-)

Kép az nincs, mert elhagyta magát az akku a fényképezőben-

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-03-04

...a hiányzó alkatrész. Szóval hála minden Alfák alkatrész kereskedőjének megérkezett a jobb hátsó ABS jeladó.

Amilyen gyorsan csak tudtam beraktam. Kész az autó :-))))

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-03-01

Megvan az új akku. Két év garancia van rá, remélem többet fog kibírni.
Beszereltem, ha pár mm-el szélesebb nem fért volna be. Így elég volt egy kicsit a felfogató furaton reszelni és belement a csavar a helyére.

Még mindig nem indítottam be, majd ha nem lesz bakon...
November 27-óta nem forgott a motor. :-((

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-02-28

Már hónapok óta itt áll a tetőhöz szükséges impregnálószer, amit még decemberben kaptam KGBMAN Cartárstól, ma elérkezettnek éreztem a napot...
Fél órás porszívózás tisztogatás után, "lemaszkoltam" a tető szélét, hogy ne menjen máshová a cucc. 10m2-re írja elegendőnek a doboz, de háromszor is befújtam, elhasználtam vagy kétharmadát. Mind a három alkalommal a vászon beszívta mint a szivacs a cuccot. Lehet, hogy holnap befújom még egyszer.

Aztán megjelent a garázsban az első légy, ha már a spré a kezemben volt gyorsan leimpregnáltam azt is. Eredmény az utolsó képen. :-))

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-02-28

Először visszatettem a bal hátsó kereket, elvileg kész. Közben sikerült eltörnöm az "akciós" készlet hosszabbító szárát, nem bírta a 100Nm-t.
Nekiálltam a motortér kapcsolónak, mert állandóan jelzett. Nem egyszerű hozzáférni, ki kell szedni a lámpát. Kicsit megjárattam a mikrokapcsolót, talán jó lesz. Minden esetre derék ablakmosó tartályt szereltek a Pókba! 5 liter biztos megvan. :-)
Kiszedtem az eredeti szőnyeget és a német mentőcsomagot. Előbbi megy a kukába, a második relikvia lesz.
Megpróbáltam feltölteni az akkut, de reménytelen a helyzet. Egyértelműen cellazárlatos. Új kell.
Végül összeállítottam az úti csomagot:
- elakadásjelző, ami szintén eredeti Alfás darab 98-ból, a tokon az egyes országok segélyhívő számával (egy részük már nem jó)
- szerszámok, csavarok, drót, miegymás
- izzók
- magyar segélydoboz
- kettő sárga mellény (az osztrákoknál meg olaszban kell - ha jól tudom)

Mindennek találtam egy stílusos piros táskát :-)

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-02-21

Sikerült mindent a helyére tenni, szól a zene, csak az akku nem bírja. Sajna így 8 éves korára csere érett lett.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-02-20

Tegnap sikerült hozzájutnom egy MacAudio MP4000-es végfokhoz, így ma először annak a kissé kopott alsó lemezét csiszoltam le, majd lefújtam feketére.
Eredetileg a zárható rész belső oldalára szerettem volna tenni, de roppant körülményes lett volna fúrni, bekötni, beállítani így kívülre került. A díszfedelet így meg kellett fordítanom.
A gyári mélynyomó kivágásába keretestül helyet kapott ideiglenesen egy 20 cm-es koax. Egyenlőre ő játssza el a mélynyomó szerepét.
Két csatornáról mennek az ajtók kettő hídba megy a mélyre.
Elég nehéz volt hátravinni a vezetékeket, de sikerült miután kivettem az anyósülést. Középen mennek a drótok.
A rádiót érdekesen szerelték be az első képen látható toldóval. Gyakorlatilag megtoldották a drótokat...
Már csak vissza kell rakni mindent a helyére.