Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Km óra állás: 70.373 km
Együtt megtett út: 14.873 km
Együtt töltött idő: 589 nap
Tankolt üzemanyag: 1.219,04 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,81 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,40 Ft/km
Napi átlagos futás: 25,25 km/nap
Összes költség: 234,09 Ft/ km + benzin
Itt a tavasz menni kell.
Bő 250 km-es túra keretében begyűjtöttük az idei első magassági pontunkat, a Bühlhofer Höhe-t a maga 1.120 méterével.
Jelenleg 42 begyűjtött magassági pontnál járunk, összesen 59.120 méterrel.
PHuBi jól viselkedett, bár a szerpentinkanyar utáni kigyorsítás még csak 5.000-ig tart a "bejáratás" miatt.
Jó hír: olaj az eddigi kb. 600 km alatt semmi sem fogyott. A motorgenerál elérte célját.
Rossz hír: a szelepfedél tömítés elöl egy kicsit ereszti az olajat. Talán a csavarok utánhúzása segít. Holnap reggel megejtem.





2018.03.11. Ébresztő!
2018.04.22. Helyzetjelentés
2018.05.12. XIX Selenia
2018.06.09. Helyzetjelentés
2018.07.03. Megjöttünk - Nagy Túra 2018
2018.07.03. Helyzetjelentés
2018.07.03. Nagy Túra 2018
2018.07.03. Nagy Túra 2018 - Part II.
2018.07.07. AlfaCity - Pókok ha találkoznak...
2018.07.18. Helyzetjelentés hágó ügyben
2018.07.27. 10.000km
2018.08.10. Egy éve találkoztunk először...
2018.08.11. Szülinapi Mediterrán Party
2018.08.20. - Éljen augusztus 20!
2018.08.29. Helyzetjelentés
2018.09.08. Jó idő van menni kell
2018.10.06. Tour de Balaton
2018.10.12-13. Kirándulás a jó utak földjén
2018.10.14. Helyzetjelentés hágó ügyben
2018.11.02. Alfás tali ajándékkal
2018.11.22. Szezonzárás
Névnapi ajándékként ma kaptam egy igazi alfás könyvet :-)
Csöri küldött pár képet azokról az eseményekről amin nem tudtam ott lenni :-)
u.i.
PHuBi kedvéért beszereztek egy gyűrű szerelő készletet, a horonytisztító is abban volt :-)



Nézzük mi lett kiszerelve PHuBi-ból:
1. Kipufogó tömítés
2. Hengerfej tömítés
3. Szívósor tömítés
4. Karter tömítés
5. Vezérműtengely szimering
6-7. Szelepszár szimering
8. Vízpumpa (látni a piros víz nyomát)
9. Hengerfej csavarok
10. Hajtókar csapágyak
11-12. Dugattyúgyűrűk












4 nap távollét után hazatértünk Csöritől.
Ami ki lett cserélve:
- dugattyúgyűrűk (egyértelműen el voltak kopva, gyűrűhézag nagy, felfújt mellette az olaj),
- hajtókarcsapágyak (látható nyomok),
- szelepszár szimmeringek (szívószelepen jól kivehető olajnyomok)
- vezérműtengely szimmering (ha már ki volt szedve),
- vízpumpa (sajnos szivárgott ezért nem került vissza a régi),
- hengerfej csavarok (a régi nem rakható vissza),
- tömítések - hengerfej, kipufogó, szívósor, karter (ezeket se illik visszatenni),
- motorolaj - Selenia Racing (visszaállt az eredeti rend),
- olajszűrő,
+
- Szelepcsiszolás (ha már le lett véve a hengerfej),
- motor belső tisztítása,
- kipufogó tőcsavarok beragasztása (ez az én kérésem volt, mert a régivel sokat kínlódtam, levett hengerfejnél könnyebben megy),
A költségeket nem írom le, mert úriember pénzről nem beszél :-DD
Szóval van egy 69.848 km-t futott autóm bejáratós motorral :-)
Hazafelé vígan gurultunk, talán még csendesebb lett a motor.
Köszönet a Csörgő Autószerviznek a lelkiismeretes, gyors és precíz munkáért!


Szét lett bontva a motor.
A dugattyúk mellett feljött az olaj, jól láthatóan lemosta a kormot.
A dugattyúgyűrűk elkopva, a hézag 0,6 mm körül a megengedett 0,2 helyett.
A henger nem kopott, a hónolás nyoma jól látható.
A doktori konzílium eredménye:
- gyűrűhornyok tisztítása,
- gyűrűcsere,
- hajtókarcsapágy csere,
- szelepcsiszolás,
- szelepszár szimering csere,
- új tömítések,
- új hengerfejcsavarok,
- stb.
Ha minden igaz jó esély van a gyógyulásra.
Elvileg csütörtökön már gurulhatunk.












PHuBi elgurult Várpalotára hogy bentlakásos kezelésen vegyen részt. Cél az olajfogyasztás csökkentése.
Az út azért is emlékezetes mert a feleségem vezetett. Először ült a kormány mögé és rögtön 100 km-t ment vele :-)
Visszakerültek a nyári kerekek.
150.250 km
A téliek a szezonban 12.995 km-t mentek, így összesen 33.365 km van bennük. Még egy szezont tuti kibírnak.
A nyáriakban eddig 22.815 km van.