Piritu - 1.000.000 - főkép

- tankolások száma: 159
- km óra állás: 128468 km
- össz. menetidő: 1.751,08 óra (72,96 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 7.661,74 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,92 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,86 Ft/km
- életkor: 1.004 nap
- átlagos napi futás: 127,96 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,27 %

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-20

Sok-sok honfitársunkkal egyetemben mi is kihasználtuk a hosszú hétvégét. A szálláshelyen és általában mindenhol magyar autókkal találkoztunk. Hallstatt belvárosában volt hogy 7 magyar autó jött egymás után.
A cél Hallstatt és a Dachstein volt. Az előbbi meglett, az utóbbi a sok látogató miatt nem (beteltek a helyek a foglalásokkal).
900 km mindenféle jóval:
- autópálya (120 km/ó, tempomat, csukott tető 22 fokban)
- szerpentinek (nyitott tető)
- országút (nyitott tető)
Természetesen mindez kátyú mentesen.

Összesen 4 deci olajat kellett rátölteni, tehát a MOTUL se megoldás.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-16

A bal ajtó záró izéje már az első pillanattól feljebb volt mint a másik.
A rúd tűnt hosszúnak így levágtam belőle fél centit.
Most nagyjából egyforma a kettő. Eddig zárva állt ki annyi mint most nyitva.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-16

Már régóta zavart hogy kezdett vakulni a tükör széle.
Phon tudott egyet küldeni. Miután lekezeltem műanyag tisztítóval és egy ápolóval felraktam. Kicsit más mint az eredeti, de jó.
Újabb lényegtelen problémát sikerült megoldani :-)

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-16

ebay - 3.620,20 Ft
Ma megjött, felraktam.
Királyság van.
Nem is értem hogy eddig miért nem volt.
Próbaüzem holnap :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-12

0. FONTOS! Minden lépés előtt fényképezni! Az összerakásnál a pozíciók beállításához hasznos lesz.
1. Ablakmosó csöveinek lehúzása a karok tövénél. Óvatosan hogy a borításon lévő műanyag cső ne törjön el!
2. Karok leszerelése. A csavar oldása után lehúzható a tengelyről.Kúpra zár, nincs ricni.
3. Műanyag burkolatok leszedése. A csavarok kiszedése után patentok tartják még a felső szélét. Két megoldás van. az egyik a patentok kifeszítése a helyéről, de ilyenkor a borításban is kárt tehetünk. A másik hogy kifelé, a tükrök felé lehúzzuk a patentekről. Nem egyszerű, de a legkevésbbé kockázatos. A patentek ezután már egyesével könnyen kiszedhetőek.
A vezető felőli burkolat alul csatlakozik az ablakmosó csövéhez, azt is óvatosan le kell húzni.
4. A szerkezetet rögzítő három csavart kitekerjük. A pollenszűrő felőli alatt nálam volt egy nagy alátét azt célszerű nem belejteni a vízlevezetőbe, mert nehéz lesz a kocsi alól kibányászni.
5. Most jön az ördöglakat. A szerkezetet ki kell emelni a helyéről. Valami mindig útban van.
6. A motorról le kell húzni a két csatlakozót. Ehhez az alsó oldalukon található fémet (drótot) be kell nyomni. Nálam a csatlakozóról le volt csúszva a gumiharang, visszatettem és betekertem szigetelő szalaggal.
7. Célszerű újra lefényképezni a karok és a motor pozícióját! A motor tengelyéről az anyát le kell tekerni, majd a kart levenni róla.
8. A motort rögzítő 3 csavar kitekerhető. A motor így lejön a szerkezetről.
9. A hátsó fedelet nem érdemes lepattintani (ragasztva is van) mert alatta csak az áramkört találjuk.
10. A motort az elektronikával összekötő 3 érintkezőt szét kell forrasztani. A motor része villás végű, abban van keresztben a másik. Melegítés közben finoman kifeszíthető.
11. A motor felőli 4 db kereszthornyos csavart ki kell tekerni, az egész vezérlést azok rögzítik a motorra.
12. Láthatóvá válnak az érintkezők és a motoron lévő érintkező felület. A motorról még a takaró fémlapot érdemes leszedni, így hozzáférni a fogaskerekekhez és a kapcsoló felülethez. A gyári zsír nálam teljesen belekeményedett, a fogaskerekeket már egyáltalán nem kente. Kiszedtem újra zsíroztam.
13. A három érintkezőt szintén megtisztítottam, mert a felgyülemlett és bekeményedett zsír már nem hagyta mozogni. Az érintekőket kicsit meghajtottam kifelé, hogy egy síkba legyenek.
14. Fémlapot és a vezérlő elektronikát visszarakva és három érintkezőt visszaforrasztva már tesztelhető a motor. A csatlakozókat visszadugva gyújtáson már működik is. Érdekes hogy a motor az alaphelyzetbe fordított forgásiránnyal megy. Hagyjuk is ott. A csatlakozókat húzzuk le. (Előtte gyújtát levenni!)
15. A három csavarral vissza a szerkezetre.
16. A korábbi fényképek alapján a szerkezet karjait pozícionálva a tengelyre vissza lehet tenni a csavart.Itt fog mindenki rájönni, hogy a szétszedés előtt kevés fényképet csinált.
17. Mielőtt visszamegy a szerkezet az alatta lévő esővíz elvezető csatornát érdemes kitisztítani.
18. A szerkezet visszarakható a helyére. Előny ha a kiszerelésnél megjegyeztük hogy hogyan jött ki, mert különben ördöglakat II. A három rogzítő csavart az alátétekkel együtt visszatekerni. A két motorcsatlakozót visszadug.
19. Karok nélkül újabb teszt. Ha mindent jól csináltunk a rendszer ugyan úgy áll mint a szétszedés előtt készített képeken.
20. Burkolatok vissza. A patenteket célszerű berakni a fedélen a helyükre és úgy visszapattintani a kaszniba. Az ablakmosó csövét ne felejtsük el!
21. Karok visszarakhatók. Célszerű minél jobban az ablak alsó széléhez tenni őket, mert a szerkezet elvileg az alsó (rejtett) pozícióban van. Az ablakmosó csöveit is vissza lehet tenni.
22. Próbaüzem. Ha elég sok képet csináltunk és mindent sikerül a korábbi helyére tenni, akkor működnie kell.
23. Sört bont.

update 2018.08.14.
Kapott két új ablaktörlő gumit is.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-12

Az első évfordulót a Mediterrán Party-n ünnepeltük.
Mondhatnám azt is hogy direkt emiatt szervezték mára, csak a szervezők nem tudtak róla :-)
Az esemény a szokásos Chivas Regal koccintással kezdtük Jóska bátyámmal. Igaz a korábbi hagyományokkal ellentétben már nekem kellett vinni, de a hagyomány az hagyomány. Ilyen apróság nem állhat az útjába.
A folytatás - mint mindig - jól sikerül, volt minden.
Sikerült elkészíteni az évszázad képét is, ahol Ákos látható alkotás közben.

Az odaút viszont érdekesen telt.
Induláskor esett, így tető fel, ablaktörlő be. Sümeg után csendesült az eső, így kikapcsoltam az ablaktörlőt. Ellenben PHuBi másként döntött. Menette tovább. Minden állás működött, csak a kikapcsolás nem. Ilyenkor rendszertelenül tett egy próbakört és nem állt vissza a kiinduló helyzetbe.
Ki akartam venni a biztosítékját, de Giovanni nem ragasztotta fel a fedélre hogy melyik melyiké, így maradt.
Érdekes volt, a lehető legváratlanabb pillanatokban törölt kettőt. Volt hogy 5 percenként, de volt hogy folyamatosan.
Aztán valahol a déli part közepén egyszer csak visszaállt az alaphelyzetbe és úgy is maradt. Innentől már csak azért izgultunk hogy ne kelljen még egyszer elindítani.

Hazafelé - hogy teljes legyen a Tour de Balaton - az északi parton mentünk. Örvényesen betértünk a szokott helyre. A pontot a napra a bableves elleni partedli tette fel :-)

Szép nap volt.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-10

Egy éve és egy órája találkoztunk először.
A képek készültek: 2017.08.10. 20:25

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-09

Mivel már úgyis 10e km volt a Racing-ben ezért ma lecseréltük. Az olajfogyasztásra való tekintettel kipróbáltuk a MOTUL 8100 x-power olajat. Szintén 10W60, de a Racinggel ellentétben API SN-t tud. (Racing SG)
A hétvégén megyünk a Balcsira, abban lesz autópálya is. Akkor eldől, hogy segít-e.
Egy biztos, a hazafelé vezető 100 km-en nem fogyott.

update 2018.08.11.
A Mediterrán Party után még nincs fogyás :-)

update 2018.08.20.
A 900 km-es Hallstatt túra alatt 4 dl fogyott :-(

 

Ma dél körül kaptunk egy kavicsot az anyósülés elé. Három irányba megindult a repedés.
Még útközben megrendeltük az újat.
Délután bejelentettük a biztosítónál.

update 08.09.
16 órakor megejtette a biztosító a szemlét

update 2018.08.13.
Ma kapott egy új szélvédőt. A rendszám matricát sikerült átragasztani. A német szállópor matricát viszont nem. Vennem kell majd újat.
Ja, a felső szélére is kell a sötétítő csík, mert nagyon hiányzik.

update 2018.08.15.
3e Ft-ért kapott új csíkot a szélvédőre. Újra a régi a Vas :-)