Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-09-08

Tettünk egy 210 km-es karikát a sógoréknál.
Két magassági pontot is érintettünk:
- Guglhupf 778m
- Wenzelanger Sattel 719m - tavaly már megvolt, de útba esett

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-09-01

2016.05.06-án költözött be a Pók az új garázsba.
Ma befejeztük.
Felkerültek az OSB lapok a plafonra és még egy a falra faliújságnak.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-29

Nyitott tetővel elindultunk a Balcsira. Odaérve felcsuktam a tetőt, de közben egy rugó és egy tengely esett ki belőle az asszony ölébe. Aztán feltűnt hogy nem tudja beakasztani a kampót a szélvédőbe, mert nincs meg...
Hazaérve hamar megtaláltam a kampót a tetőt tároló rekeszben.
Gondoltam a másik oldal alapján összerakom, de ott meglepetés ért. Már egy csavar van benne, tehát valamikor a korábbi tulajnál az is szétesett.
Végül sikerült visszarakni. A tengely vége egy ricnis résszel van belepréselve a fémbe. Az engedte el magát, de még tart.
Esztergáltatni kell bele mindkét oldalra egy csapot a télen.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-29

Km óra állás: 68.089 km
Együtt megtett út: 12.589 km
Együtt töltött idő: 383 nap
Tankolt üzemanyag: 1.041,36 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,82 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,59 Ft/km
Napi átlagos futás: 32,87 km/nap
Összes költség: 242,38 Ft/ km

 

- tankolások száma: 159
- km óra állás: 128468 km
- össz. menetidő: 1.751,08 óra (72,96 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 7.661,74 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,92 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,86 Ft/km
- életkor: 1.004 nap
- átlagos napi futás: 127,96 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,27 %

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-20

Sok-sok honfitársunkkal egyetemben mi is kihasználtuk a hosszú hétvégét. A szálláshelyen és általában mindenhol magyar autókkal találkoztunk. Hallstatt belvárosában volt hogy 7 magyar autó jött egymás után.
A cél Hallstatt és a Dachstein volt. Az előbbi meglett, az utóbbi a sok látogató miatt nem (beteltek a helyek a foglalásokkal).
900 km mindenféle jóval:
- autópálya (120 km/ó, tempomat, csukott tető 22 fokban)
- szerpentinek (nyitott tető)
- országút (nyitott tető)
Természetesen mindez kátyú mentesen.

Összesen 4 deci olajat kellett rátölteni, tehát a MOTUL se megoldás.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-16

A bal ajtó záró izéje már az első pillanattól feljebb volt mint a másik.
A rúd tűnt hosszúnak így levágtam belőle fél centit.
Most nagyjából egyforma a kettő. Eddig zárva állt ki annyi mint most nyitva.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-16

Már régóta zavart hogy kezdett vakulni a tükör széle.
Phon tudott egyet küldeni. Miután lekezeltem műanyag tisztítóval és egy ápolóval felraktam. Kicsit más mint az eredeti, de jó.
Újabb lényegtelen problémát sikerült megoldani :-)

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-16

ebay - 3.620,20 Ft
Ma megjött, felraktam.
Királyság van.
Nem is értem hogy eddig miért nem volt.
Próbaüzem holnap :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-12

0. FONTOS! Minden lépés előtt fényképezni! Az összerakásnál a pozíciók beállításához hasznos lesz.
1. Ablakmosó csöveinek lehúzása a karok tövénél. Óvatosan hogy a borításon lévő műanyag cső ne törjön el!
2. Karok leszerelése. A csavar oldása után lehúzható a tengelyről.Kúpra zár, nincs ricni.
3. Műanyag burkolatok leszedése. A csavarok kiszedése után patentok tartják még a felső szélét. Két megoldás van. az egyik a patentok kifeszítése a helyéről, de ilyenkor a borításban is kárt tehetünk. A másik hogy kifelé, a tükrök felé lehúzzuk a patentekről. Nem egyszerű, de a legkevésbbé kockázatos. A patentek ezután már egyesével könnyen kiszedhetőek.
A vezető felőli burkolat alul csatlakozik az ablakmosó csövéhez, azt is óvatosan le kell húzni.
4. A szerkezetet rögzítő három csavart kitekerjük. A pollenszűrő felőli alatt nálam volt egy nagy alátét azt célszerű nem belejteni a vízlevezetőbe, mert nehéz lesz a kocsi alól kibányászni.
5. Most jön az ördöglakat. A szerkezetet ki kell emelni a helyéről. Valami mindig útban van.
6. A motorról le kell húzni a két csatlakozót. Ehhez az alsó oldalukon található fémet (drótot) be kell nyomni. Nálam a csatlakozóról le volt csúszva a gumiharang, visszatettem és betekertem szigetelő szalaggal.
7. Célszerű újra lefényképezni a karok és a motor pozícióját! A motor tengelyéről az anyát le kell tekerni, majd a kart levenni róla.
8. A motort rögzítő 3 csavar kitekerhető. A motor így lejön a szerkezetről.
9. A hátsó fedelet nem érdemes lepattintani (ragasztva is van) mert alatta csak az áramkört találjuk.
10. A motort az elektronikával összekötő 3 érintkezőt szét kell forrasztani. A motor része villás végű, abban van keresztben a másik. Melegítés közben finoman kifeszíthető.
11. A motor felőli 4 db kereszthornyos csavart ki kell tekerni, az egész vezérlést azok rögzítik a motorra.
12. Láthatóvá válnak az érintkezők és a motoron lévő érintkező felület. A motorról még a takaró fémlapot érdemes leszedni, így hozzáférni a fogaskerekekhez és a kapcsoló felülethez. A gyári zsír nálam teljesen belekeményedett, a fogaskerekeket már egyáltalán nem kente. Kiszedtem újra zsíroztam.
13. A három érintkezőt szintén megtisztítottam, mert a felgyülemlett és bekeményedett zsír már nem hagyta mozogni. Az érintekőket kicsit meghajtottam kifelé, hogy egy síkba legyenek.
14. Fémlapot és a vezérlő elektronikát visszarakva és három érintkezőt visszaforrasztva már tesztelhető a motor. A csatlakozókat visszadugva gyújtáson már működik is. Érdekes hogy a motor az alaphelyzetbe fordított forgásiránnyal megy. Hagyjuk is ott. A csatlakozókat húzzuk le. (Előtte gyújtát levenni!)
15. A három csavarral vissza a szerkezetre.
16. A korábbi fényképek alapján a szerkezet karjait pozícionálva a tengelyre vissza lehet tenni a csavart.Itt fog mindenki rájönni, hogy a szétszedés előtt kevés fényképet csinált.
17. Mielőtt visszamegy a szerkezet az alatta lévő esővíz elvezető csatornát érdemes kitisztítani.
18. A szerkezet visszarakható a helyére. Előny ha a kiszerelésnél megjegyeztük hogy hogyan jött ki, mert különben ördöglakat II. A három rogzítő csavart az alátétekkel együtt visszatekerni. A két motorcsatlakozót visszadug.
19. Karok nélkül újabb teszt. Ha mindent jól csináltunk a rendszer ugyan úgy áll mint a szétszedés előtt készített képeken.
20. Burkolatok vissza. A patenteket célszerű berakni a fedélen a helyükre és úgy visszapattintani a kaszniba. Az ablakmosó csövét ne felejtsük el!
21. Karok visszarakhatók. Célszerű minél jobban az ablak alsó széléhez tenni őket, mert a szerkezet elvileg az alsó (rejtett) pozícióban van. Az ablakmosó csöveit is vissza lehet tenni.
22. Próbaüzem. Ha elég sok képet csináltunk és mindent sikerül a korábbi helyére tenni, akkor működnie kell.
23. Sört bont.

update 2018.08.14.
Kapott két új ablaktörlő gumit is.