Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-12

Az első évfordulót a Mediterrán Party-n ünnepeltük.
Mondhatnám azt is hogy direkt emiatt szervezték mára, csak a szervezők nem tudtak róla :-)
Az esemény a szokásos Chivas Regal koccintással kezdtük Jóska bátyámmal. Igaz a korábbi hagyományokkal ellentétben már nekem kellett vinni, de a hagyomány az hagyomány. Ilyen apróság nem állhat az útjába.
A folytatás - mint mindig - jól sikerül, volt minden.
Sikerült elkészíteni az évszázad képét is, ahol Ákos látható alkotás közben.

Az odaút viszont érdekesen telt.
Induláskor esett, így tető fel, ablaktörlő be. Sümeg után csendesült az eső, így kikapcsoltam az ablaktörlőt. Ellenben PHuBi másként döntött. Menette tovább. Minden állás működött, csak a kikapcsolás nem. Ilyenkor rendszertelenül tett egy próbakört és nem állt vissza a kiinduló helyzetbe.
Ki akartam venni a biztosítékját, de Giovanni nem ragasztotta fel a fedélre hogy melyik melyiké, így maradt.
Érdekes volt, a lehető legváratlanabb pillanatokban törölt kettőt. Volt hogy 5 percenként, de volt hogy folyamatosan.
Aztán valahol a déli part közepén egyszer csak visszaállt az alaphelyzetbe és úgy is maradt. Innentől már csak azért izgultunk hogy ne kelljen még egyszer elindítani.

Hazafelé - hogy teljes legyen a Tour de Balaton - az északi parton mentünk. Örvényesen betértünk a szokott helyre. A pontot a napra a bableves elleni partedli tette fel :-)

Szép nap volt.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-10

Egy éve és egy órája találkoztunk először.
A képek készültek: 2017.08.10. 20:25

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-09

Mivel már úgyis 10e km volt a Racing-ben ezért ma lecseréltük. Az olajfogyasztásra való tekintettel kipróbáltuk a MOTUL 8100 x-power olajat. Szintén 10W60, de a Racinggel ellentétben API SN-t tud. (Racing SG)
A hétvégén megyünk a Balcsira, abban lesz autópálya is. Akkor eldől, hogy segít-e.
Egy biztos, a hazafelé vezető 100 km-en nem fogyott.

update 2018.08.11.
A Mediterrán Party után még nincs fogyás :-)

update 2018.08.20.
A 900 km-es Hallstatt túra alatt 4 dl fogyott :-(

 

Ma dél körül kaptunk egy kavicsot az anyósülés elé. Három irányba megindult a repedés.
Még útközben megrendeltük az újat.
Délután bejelentettük a biztosítónál.

update 08.09.
16 órakor megejtette a biztosító a szemlét

update 2018.08.13.
Ma kapott egy új szélvédőt. A rendszám matricát sikerült átragasztani. A német szállópor matricát viszont nem. Vennem kell majd újat.
Ja, a felső szélére is kell a sötétítő csík, mert nagyon hiányzik.

update 2018.08.15.
3e Ft-ért kapott új csíkot a szélvédőre. Újra a régi a Vas :-)

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-07

A múltkor már kicseréltem a "szofitát" LED-re. A másikba egy sima 5Wattos kell. Korábban már vettem oda is egy LED-et, de az nem jó irányba világított. Ráadásul a lámpában megfordul a polaritás is, így a LED nem világított.
Rendeltem az ebay-en több LED-eset. Nos ez se világít a fordított polaritás miatt.
Vagy a lámpában kellene megfordítani a polaritást (3. kép két nyíllal jelölt pálya) vagy valahogy az "izzóban".
A lámpát nem akartam kendácsolni, így maradt az izzó.
A végén lévő forrasztást melegítve az egész kihúzható. A két drótot fordítva hajlítva a korábbi "test"-et forrasztottam a végére.
Királyság, működik :-)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-05

... illetve olaj nincs.
A tegnapi Spider találkozón az oda és visszaúttal kb 500 km-t mentünk.Ebből 2x50 km autópálya 120-130-al (így volt kellemes nyitott tetővel), Herend-M7 (oda-vissza) 110-el, a többi nyugis tempóval.
Hazaérve kb fél liter olajhiányt tapasztaltam, ami már egy kicsit sok.
Nagyon úgy néz ki, hogy 110 alatt nem fogy, de felette...
A múltkor egy Herend-M7 (oda-vissza) 110-es utat tartalmazó túra kb. 1,5 decibe került. Előtte országúton szinte semmi.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-07-30

A csütörtök esti kocsikázásnál kicsit keveselltem a tompítottat.
Hazaérve nekiugrottam a netnek és elkezdtem kutatni a HB3-as izzókat.
A Lumenet oldalán elég sokat találtam. Mindegyikhez ott a specifikáció is. Érdekes, hogy a "normál" izzó 1700 Lumen-t tud. A +120%-osnak mondott meg 1860-at, ami akárhogy osztom-szorzom csak +10%. Egyedül az élettartama látványosan kisebb.
Szóval inkább Lumenre válogattam.
A választás egy 1860 Lumenesre esett, nagy élettartammal:
Osram
Egy dolog kerülte el a figyelmemet, hogy ez HB3A típusú, nem "sima" HB3. A csatlakozója egyenes, nem 90 fokos.
A berakásnál szerencsére nem okozott gondot. Teszt később.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-07-27

Már a vétel óta zavar, hogy a külső tükrök lötyögnek, zörögnek.
Ma leszedtem a bal oldalit és megnéztem hogy a csavarok meg vannak-e húzva. Nos, megvannak. Mégis jobb lett mint volt.
Az egyik csavar természetesen beleesett az ajtóba, amit aztán szétszedtem. Az is természetes, hogy nem találtam meg a csavart.
update másnap:
Útközben hallottam, hogy leesik a csavar, tehát már megvan, csak ki kell szedni.

update 2018.08.10.
Ma sikerült kiszedni a csavart. Egyúttal a zár gombjának rúdján is állítottam, hogy könnyebben záródjon.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-07-27

349 nappal és 10.000 km-el ezelőtt tankoltam először a kereskedés mellett és vágtunk neki a közös útnak.
A 10e km eddigi útjának több mint 15%-a, az életének 6% alatt.
Nálam 28,31 km-t tett meg átlagosan naponta, míg korábban 9,92 km-t.
Magyarul időarányosan nálam ment eddig a legtöbbet, korábbi gazdái szerencsére nem hajtották ennyit.

Jártunk sok helyen, sok felé. Minden km élvezetes volt, remélem még nagyon sokáig így is lesz.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-07-18

A magassági pontokat tartalmazó táblázatomat újra kiértékeltem. Az eredmény:
- összesen 684 magassági pont
- reálisa bejárható: 668 (pl. a földút alapú pontok kiesnek)
- Autóval járható: 630 pont - megvolt: 137
- Autóval járható hágó: 564 - megvolt: 101
- Autóval járható magassági pont: 66 - megvolt: 36
- Gyalogosan elérhető (pl. felvonóval): 38 pont - megvolt: 21

A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):
- OFF: 6 db - legmagasabb: 1.209 m - összesen: 4.631 m
- Alfa 156 SW: 5 db - legmagasabb: 1.121 m - összesen:4.084 m
- Alfa 159: 11 db - legmagasabb: 1.793 m - összesen: 12.629 m
- Spider "Pók" : 59 db - legmagasabb: 2.829 m - összesen: 96.313 m
- Giulietta: 44 db - legmagasabb: 2.652 m - összesen: 61.420 m
- Spider "PHuBi" : 27 db - legmagasabb: 2.802 m - összesen: 46.051 m