Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Már a múltkor vettem egy távirányító nélküli kulcsot.
Ma vettem egy komplettet, amiben a chip is másolt.
Így most van két "használós" új kulcsom és egy régi, ami működik.
Meg egy régi amiben nincs immo chip.
Két hatalmas záporon keresztül ma reggel elgurultunk Várpalotára Csörihez, hogy az autóvásárlás után elmaradtakat pótoljuk. A múltkor cserélteken felül a mai menü:
- Vezérlés + görgők cseréje,
- vízpumpa cseréje,
- szelepfedél tömítés cseréje,
- balansz szíj feszítő csere,
- hosszbordás + feszítő csere,
- futómű állítás,
- bal kormány gömbcsukló cseréje (a csavar kellett volna, de csak együtt volt, így komplett cserélve lett),
- klímatöltés (360 gr jött le, 575 ment bele),
A fentieken kívül még 2l Racing került beszerzésre tartaléknak és megnéztük a hűtőventilátor előtét ellenállását is..
60.775 km
Elgurultunk Várpalotára Csörihez, hogy átessünk a NAGY karbantartáson.
Ami cserélve lett:
- vezérműszíj görgővel, feszítővel,
- vízpumpa,
- motorolaj + szűrő,
- gázolaj szűrő,
- váltóolaj,
- váltó hidraulika olaj,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- hosszbordás szíj.
A munka a megszokott magas színvonalon folyt.
119.925 km
Folytatás csütörtökön PHuBi-val :-)
Bekapcsoltam GPS tracker-t.
Odaút: 799,9 km átlagsebesség 99,32 km/ó, max 199 km/ó, fogyasztás 5,6 l/100km
visszaút:754,41 km, átlagsebesség 98,26 km/ó (a dugóban állást nem számolja bele az átlagba), max 164 km/ó, fogyasztás 6,2 l/100 km
Miután nem találtam futóművest a környéken elkezdtem keresgélni és ezt a videót találtam.
A gondolatot tovább folytatva készítettem egy "derékszöget" egy távtartó csavarral. Így a méretet a padlóra ragasztott szalagra tudtam jelölni. A méret maga mindegy, a különbség az érdekes, a távtartó mindenhol ugyan annyit tesz hozzá.
Lejelöltem még a felni közepét is.
A kocsit kitolva lehet mérni. Feljelöltem minden méret közepét is. Így kiderült, hogy a hátsó kerék teljesen szimmetrikus a két oldalon, elöl meg 2 mm-el balra áll a kormány.
Elöl: összetartás -8mm a -2 helyett. lehet hogy ezért eszi a gumi belső oldalát?
Hátul: összetartás 6mm a 3 helyett. Ez utóbbit visszaállítottam 3-ra. Mindegyik oldalon pont egy "felet" kellett fordítani a szemen. Először 360 fokot tekertem mindkét oldalon (kb. 1 mm), de az pont 0-ra vitte az értéket.
Folytatás holnap...
update 2018.06.01.
A folytatásból nem lett semmi. Nem tudtam kilazítani az ellenanyát. 16 év alatt összegyógyult a szárral.
update 2018.06.02.
Az éjjel eszembe jutott a Minihez vett lambda szonda kulcs. Reggel megnéztem és pont jó. Kicsit a nyílásán köszörülni kellett, de megoldottam. A bal oldali kontraanyát ezzel se sikerült fellazítani, eltekerte a külső részét. A jobb oldalit ellenben sikerült. Egyenlőre 2,5 mm -es széttartást sikerült beállítani. Legfeljebb nem középen lesz a kormány. Azt a pár napot kibírja.
Tegnap belepróbáltam, ma véglegesítettem.
A könyöklőbe tettem egy kapcsolót, amivel 12V-ot tudok kapcsolni a gyújtás helyett, így bármikor be lehet kapcsolni. Ha meg elfelejtem kikapcsolni legfeljebb tölthetem az akkut.
A rádió maga abszolút minimalista, CD nélküli. Két panel, az egyik maga a rádió, a másik a végfok.
A doboza is kiesebb, így egy hosszabb csavart kellett keresnem a rögzítéshez.
A távirányítót továbbra sem értem hogy minek...
Szóval a hangja meglepően jó. A szubbal egész hallgatható, csak a rádióadó nevének a kijelzése hiányzik. Bár nem sok rádiót hallgatok megleszek nélküle.
Korábban említettem, hogy rendeltem egy rádiót, ma megjött.
Beraktam amihez át kellett forrasztani a sub vezetékét. RCA kellett rá.
Bekapcsoltam, semmi. Gyújtásra megszólal. Hopp, ennek "normál" bekötésű lesz az ISO csatlakozója. Visszafordítottam a fix és a gyújtás 12Voltot.
Megint csak gyújtásra szól. Hm... mit néztem be? Visszafordítottam.
Megint csak gyújtásra szól. Itt már elmentem egy sörért...
Ihletet merítve nem forrasztottam össze a vezetékeket, hanem csak összeérintve próbálgattam. Ekkor világosság gyúlt. A rádiót csak akkor lehet bekapcsolni, ha rajta van a gyújtás. Kikapcsolva is mutatja az időt és kb. 0,15 Ampert vesz fel a kijelző miatt. Ha mindig menne, akkor az akku bánná. Szóval kell majd egy ideiglenes kapcsoló, de addig is csak gyújtásra fog szólni.
Itt befejeztem a mai napot.
Csak USB-ről próbáltam ki, de nagyon meglepett a hangja. A beépített EQ-t ki is lehet kapcsolni, jó benyomást tett. Ráadásul könnyű léptetni a számok és a könyvtárak közt.
Távirányítós, de egyenlőre elképzelni sem tudom, hogy miért.
Eddig úgy néz ki, hogy a Spiderbe tökéletes lesz.
A múltkor sikerült beapplikálnom a távirányítót.
Tekintettel arra, hogy a próbálkozások kissé megviselték rendeltem még egyet a ebay-ről kemény 2.504 Ft-ért.
Ma megjött.
Kikaptam a km órát és kivettem a régit. Összehasonlítva belül nem egyforma a kettő. Az újabban más a panel kinézete. Kapcsolásilag egyformának tűnnek.
A projekt itt elakadt, mert nincs itthon a forrasztó pákám.
Folytatás holnap.
update 2018.05.24. "holnap"
A régiből áttettem az egyik relét a csomagtartó nyitáshoz, majd összeraktam. Működik.
Jobb mint a másik, mert nem olyan gyorsan villantja az indexeket. Most olyan mint a többi kocsiban.
Távirányítók kicserélve, projekt lezárva.
Rendeltem egy GPS-t az ebay-en próbaképpen. Kemény 8.473 Ft-ban volt és olyannak látszott, mint a 2xezres, amit itthon vettem és ami nemrég távozott az örök navigáció földjére.
Ma megjött.
Pont azt tudja, amit kell. iGO gyárilag feltelepítve a hozzá tartozó 16GB-os kártyán, még Ausztrália is.
...eddig jó. Teszt holnap.
update 2018.05.23.
Tökéletesen működik. Már a nyitóképet is lecseréltem rajta és a magaslati pontjaimat is ismeri POI-ként.
Ma gyml-hez költözött a cucc, hogy az ő autójában szolgáljon tovább:
- JBL ládástól
- Focal szett
- kondi
- Hifonics