Este fél nyolckor tettem le a kocsit és másnap délre kész is lett. Örültem. :-)
Elől nagyobb nyerget, tárcsát és betétet cseréltünk (284 mm). Meg a mellékes dolgokat: olajat, olajszűrőt, fékfolyadékot, szelepfedél tömítést, kipufogó gumibakokat. Hátsó dob elé kellett egy bilincs és a hővédő lemez egy csavarja cserés volt. 8 pénz volt a munkadíj.
Sajnos az olajam nem csak a szelepfedéltömítés mentén csepeg. Ez majd a kuplung javításnál lesz orvosolva. Úh, de sokba lesz az. A k.rva an..át.
Na most már húzok klímáshoz, mert az olaj legalább már nem megy a klímakompresszorra.
Sajnos még nincs kész. Sokat volt egy helyen, ahol nem tudták fémtisztára takarítani a 15"os Lancia Speedline felniket. Eddig két embernek tetszett azok közül, akik megnézték. Hát nem tudom. Nekem tetszik. '89es gyártásuak. Szerintem jól fog mutatni. Most nincs energiám folytatni a felniket. Alapozva van eddig csak.
7000 volt a festék
Az egyik képen látszik, hogy milyen lett, amikor nem tisztítják le szépen a felniket és úgy alapozzák le....
Beszereztem a 1.8-2.0 szívó oldali vezérműtengelyét (a kipu oldalival együtt, de za lényegtelen). :-) Olcsó volt. (5500 Ft) Bele lesz szépen rakva, de ez nem a jövőheti feladatok közé vannak sűrítve. Le kell majd szedni a váltót, kuplungot, stb, mert egyesbe kinyomott kuplungnál rángat az autó. Ekkor lesz a vez.m.tengely behelyezve. Kíváncsi leszek, mondjuk nem várok sokat.
Szerintem vennem kell hátsó jelet. Megadta magát a minta. :-) Csúnya lett.
Másodjára kezdem el, mert meghalt a lapi. :-)
Összeszedtem pár dolgot, amit egyszerre cserélünk majd a gépen. Az első fék nagyobb lesz és hűtött tárcsákat kap. A mostani tömör megy a kukába. (hátra is szeretnék majd nagyobbat. András bácsi beletette a bogarat a fülembe, de ez majd később, mert most volt tárcsa betét csere. Ha tudtam volna hamarabb....) Egy kicsit szívtam a nyereggel. Kaptam havertól nagyobbakat ingyen. :-) Az egyik este pakoltam a csomagtartóba a nyerget, tárcsát, betétet a többi alkatrésszel, hogy másnap GO szétszedni. Gondoltam összpászítom a nyerget a többi barátaival.....nem jött össze. Nem volt jó a nyeregbe a betét. De ehhez a nyereghez a tárcsa jó lett volna. Jött a játszadozás, hogy betét vagy nyereg legyen vásárolva. Inkább nyereg lett, mert valószínű ami volt az nem ment volna fel a helyére. Grande banditól szereztem be (ezt is :-)).
Sajnos még várok a haverra, mert most egy másik kocsit bombázott szét. Remélem jövő héten mehetünk. Húzzuk egy ideje.
Az alkatrészek:
Nyereg (10.000 Ft + posta 2000 Ft)
Féktárcsa (15.000 Ft + posta 2000)
Betét az van sok. 2 garnitúra az előző kettő árban benne volt.
Szelepfedél tömítés (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Kipufogó gumibak (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
6,7 Liter Selenia (11.500 Ft)
Fékfolyadék (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Olajszűrő (1000 Ft)
Remélem nem fogja már nyomni az olajat, mert a klímából emiatt szösszen el a gáz. Ezt utána fel kell tölteni. Kipu le lesz szedve és hegesztés alatt fog állni. A hővédő lemez a tartó csavarnál megadta magát. Nagyobb alátét kell oda, de a csavar nem akart kijönni. Meg a kipufogó miatt nehéz hozzáférni. Ha a kipu lejön, akkor ez is ki lesz cibálva.
Elhoztam (megvettem már kb 3 hónapja) a téligumikat acélfelnin. 11 pénz volt a négy kerék. Szerintem a felni kipattan a gumikból, mert megy fel a másik alura a téligumma.
Bekerült a xenon a H7es izzó helyére. Kell a távolsági fényszót is cserélni, mert így sárga mellette nagyon. 6000K-re lett cserélve. Volt egy 8000K-s, de a 45 mm-es izzó pont hozzáért az árnyékolóhoz és emiatt nem gyújtott be az izzó. Cseréltem egy 43 mm-es izzóra. A helyzetjelző helyére is egy "xenon töltésű izzó" került. (meg se éri, ez kurva drága). Ezzel is gond volt, mert rosszat foglalatút postáztak. :-)
Remélem nem égetem ki senki szemét vele. Úgy vettem észre a beállítás tökéletes. Eddig nem villogott senki....főleg nem zebrafényhídas jagelló.
Nem sok mindent írnék ide. Hétfő feljelentés. Később csak lesz több infóm.
Jó. Voltam festő vagy fényezőnél vagy már nem is tudom mi a neve. 180ezer számlával a sérült elem (6 db). Telibe az egész autó 250-300ezer Ft. Sztem teli lesz, mert a sok gyökér, aki hiányzott a rutin vizsgáról nem tud parkolni...... Ez az autó már nem lesz eladva, ha kap egy új fényt....az tuti. Így is sok lett ráköltve, így már 100%, hogy megmarad....
Eljött ismét az ideje. Most más haver intézte. Ennek megy le az ára. 5000 Ft + fizettem egy doboz Viceroyt :-)
Visszaraktam a fóliás üvegeket az első oldalsó ajtókba. Már nem lesnek be és nincs haszongépjármű fílling....szívtam egy cseppet. A jobb oldali feket üvegnek nem volt meg a kis műanyag bigyesz, ami vezeti az ablakot függőlegesen. Hiánya miatt bebukott előre az üveg. Nem értem eddig hogy működött. Leszenvedtem a másikról ezt a műanyagot. Kb 30 óra volt. Plussz rátenni a másikra... :-S mikor kezdtem volna a bal oldalit, akkor vettem észre, hogy kihagytam a jobb oldaliból a szigetelést. :-) Mehetett megint itt a szétszedés. A bal oldalitól volt kaka, mert van egy csavar, ami se ki se be nem megy. De nem volt arra szükség. Megoldódott nélküle. Várom a rendőrbácsik véleményét. Sz@rokbele
Elérkezett a műszaki vizsga ideje. Kaptam szép piros matricát a rendszámra. Mondjuk két napig nem volt autóm, de kész van. Hamarosan jön megint a zöldkártya. Áh
25 a vizsgadíj + 5 a gyereknek. Jól él.