Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Vissza került az üzemanyag cső az alvázra és a védő burkolata
Hátsó féknyergek belső fele is kapott festést
ElsĹ‘ ajtĂłn lĂ©vĹ‘ vĂzterelĹ‘krĹ‘l szerettem volna matrica eltávolĂtĂłval leszedni a feliratokat, de az Ăłvatosság ellenĂ©re a bal oldali elrepedt. SzerencsĂ©re volt itthon egy Heko márkájĂş vĂzterelĹ‘ párban. A rĂ©gi Satuna volt, számomra kissĂ© nagy is.
Kuplung pedál gumija ki lett cserélve










Új jobb hátsó gumi fékcső és réz fékcső.
KĂĽszöbök, padlĂłlemez javĂtás. A kĂĽszöbök kĂĽlseje belseje kijavĂtva, merevĂtĂ©sek megcsinálva. PadlĂłlemez vĂzkifolyĂłk Ă©s szokásos rohadási helyek kijavĂtva. AlapozĂł, karosszĂ©ria tömĂtĹ‘ Ă©s alvázvĂ©dĹ‘. KĂĽszöbök belseje ĂĽregkezelve. Kasznis melĂł kifogyott, mehet össze lassacskán. KövetkezĹ‘ művelet a kormánymű csere lesz mivel szivárog. Aztán csak aprĂłságok már...












Mai nap közel 600km a Tádéval. Először átvettem Kazestól a vonóhorgot, amit itt is köszönök neki :)) utána elmentünk Szolnok mellé a felnikért amit foglalóztam, majd visszafelé megneztük a Dunakanyart.







Csomagtartóról a feliratok lekerültek, később az eredeti helyén kapnak helyet.
Bal hátsĂł lámpa kicserĂ©lve (csomagtartĂł rĂ©sze) Ă©s a rögzĂtĹ‘ menetes szárak bele ragasztva a lámpába. A jobb belsĹ‘ lámpánál szintĂşgy. Vissza szerelĂ©skor kaptak tömĂtĹ‘ ragasztĂłt az eredeti tömĂtĂ©sekre ami kiszerelĂ©s esetĂ©n leszedhetĹ‘ rĂłla.
Új alfás rendszám keret elől hátul.
Olaj betöltĹ‘ sapka tömĂtĂ©sei is felkerĂĽltek a szigetelĹ‘ szalag helyett.






OlajhĹ‘fok egy fĂ©l Ăłra városi használatnál felment 145 fokra, pályán ezt kevesebb idĹ‘ is alatt elĂ©rte. Ott általában 110-es tempĂłt vettem fel ez vĂ©gett de haladhattam volna gyorsabban is. Azt a megoldást találtam ki rá hogy átalakĂtom Ăşgy ahogy a többi motor tĂpust szereltĂ©k gyárilag (TS, JTD).
TörtĂ©nete hogy korábban a hozzá tartozĂł gyári olaj hűtĹ‘ cserĂ©lve volt Ăşjra, mivel szivárgott de kĂ©t Ă©v után az Ăşj is megadta magát Ă©s hát elĂ©g drága bele. MellĂ© párosult hogy a menetek sem voltak az igazik, Ăgy ott a kĂ©t darab csatlakozás kĂ©nyes volt, Ăgy korábban ez kikerĂĽlt belĹ‘le, mĂ©g egy kört nem akartam futni evvel. Volt utána cserĂ©be olajhűtĂ©snek egy spirál csĹ‘ (Boxer szervĂł hűtĹ‘ spirálja) , de a csatlakozás ott nem tudtam Ăşgy megoldani hogy mĂ©g csak egy minimális szivárgás sem legyen mivel ez prĂ©selt csatlakozás volt eredetileg, ami nem vĂ©letlen. ĂŤgy jutottam el a hĹ‘cserĂ©lĹ‘ pogácsához, amit fel is tettem, csak a hűtĹ‘vĂzet kellett hozzá elvezetni. Ez nálam Ăşgy is mindig 82 fokos Ăşgy hogy kell hogy segĂtse. Az elsĹ‘ prĂłba Ăşt azt mutatta hogy alapbĂłl amikor a 120 fokot elĂ©rte, onnantĂłl már lassan tudtam csak feljebb vinni, persze ezt egy intenzĂv terhelĂ©snĂ©l. Ekkor tudtam kihozni belĹ‘le a korábbi 145-150 fokrĂłl a 135 fokot. Az ĂĽzemi 120-130 fok amivel már megelĂ©gszem. Ha a TS-t nĂ©zem azt is fel tudtam vinni 120 fok felĂ© egy pörgĹ‘sebb napon. Ott az ĂĽzemi a 115 ha jĂłl emlĂ©kszem. Most teszt alatt van a kis TD, a gyári csövet a kiegyenlĂtĹ‘tĹ‘l a termosztátig nem bántottam csak átcsatlakoztattam. Alulra kĂ©t darab egyenes szakasz kellett, illetve a visszamenőágon a termosztátra kellett egy olyan csĹ‘, ami a megfelelĹ‘ oda. Ez volt a nehezebb rĂ©sze ilyent találni. Hamarosan talán autĂłpályán is le lesz tesztelve. BĂzok benne hogy ez beválik majd...
Egy TS-ről van a hőcserélő, szerencsére normál áron találtam.
A váltón lévő foltok a fagyálló ahogyan végig folyt a gyűjtőedénybe.
A párhuzamos csĹ‘ az saját gyártás, 2 db rögzĂtĹ‘ fĂĽllel.












Fent lĂ©vĹ‘ tĂ©lik jĂł állapotban vannak elsĹ‘ meglátásra, de ez majd kiderĂĽl, addig is felkerĂĽlt egy szett felni amin már elfogyott a gumi, Ăgy állhat vele. Találtam hozzá alufelnihez valĂł hosszabb csavarokat Ăgy nem kell venni hozzá. JĂłl mutat szerintem :)



Sebring road performance 195/50 r16 88V 2 db. Idén február elején gyártották.
Hátul is ezek vannak, csak már 3 évesek de semmi bajuk.
2 gumi + posta és átszerelés






ElsĹ‘ gumikat idĂ©n szerettem volna lefuttatni. Nagyok is mĂ©retben, azĂ©rt már öregek is Ă©s a jobb elsĹ‘ kezd repedezni a mintában (195/55 r16). Az elsĹ‘ kettĹ‘ gumi Ăgy csere lesz. A hátsĂłkat Ăşjan vettem 1-2 Ă©ve. (195/50 r16)










Hátsó lengéscsillapitók kicserélve. A régiek feladták a szolgálatot. Kényelmetlen lett a hátulja és mikor megnéztem a baloldali elengedte magát, a jobb még csak kezdte. Az új maxgear márkájú.
HátsĂł rugĂłkbĂłl kikerĂĽltek a lĂ©grugĂłk. Nem nagyon kellett használni. Korábbi beĂĽtközĹ‘ gumik a lĂ©grugĂł felfekvĂ©sĂ©hez volt alakĂtva, de most kapott Ăşjakat hogy már nincs.
Napokban javĂtani kellett a refi visszajelzĹ‘t. ElĹ‘ször csatlakozĂł Ă©rintkezĂ©s problĂ©mára gondoltam mivel egy kis ĂĽtĂ©s a műszerfalra Ă©s működött. A baj kisebb volt, csak az izzĂł foglalat nem mindig Ă©rintkezett, Ăgy cserĂ©lve. A bajuszkapcsolĂłn a reflektor kapcsolást mĂnusz fokogban nem mindig vette el elsĹ‘re, csak másodszor vagy harmadszor. Ez Ă©vek Ăłta ilyen volt, de jobb idĹ‘kben nem csinálta. Most az is egyre rosszabb lett Ăgy cserĂ©ltem elĹ‘ször kapcsolĂł kart. A másiknak a zárĂłfĂ©ny funkciĂłja nem működött, Ăgy a kettĹ‘bĹ‘l lett egy. A rĂ©gi kapcsolĂł hátulja lett lecserĂ©lve a másikra. Most működik ez is az is már :)
Korábban cserĂ©ltem pozitĂv sarut, a gyári eltört.


