Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
-IndĂtĂł kulcs kapott emblĂ©mát
-Kézifék kar visszajelzőjének a nyomógombja valamikor kiesett, ez pótolva.
-Bal elsĹ‘ ajtĂł zár kulcsos rĂ©sze csak az egyik irányban működött. Másik bontott zárbĂłl megjavĂtva.
-Bal elsĹ‘ ajtĂł zárszerkezet is cserĂ©lve. KĂvĂĽlrĹ‘l a kilincs csak felsĹ‘ vĂ©gállásban nyitotta az ajtĂłt.
-Bal elsĹ‘ ajtĂł határolĂł csere, rĂ©gi kattant minden állásban. Az "Ăşj" már fl elĹ‘tti szĂ©riábĂłl származik. Ezek jobban bĂrják Ă©s mĂ©g kĂvĂĽl stiftes rögzĂtĂ©ses Ă©s ha itt szĂ©t van szedve akkor könnyebben ki is szerelhetĹ‘ az ajtĂłbĂłl a szerkezet. FaceliftesnĂ©l már forgatni kell meg játszani hogy kitaláljon.
-Bal tĂĽkör cserĂ©lve. RĂ©gi tĂĽkörben a 3 db felfogatĂł csavarbĂłl az egyik beleszakadt korábban de szerintem menthetĹ‘ mĂ©g egyĂ©bkĂ©nt. Egy csere gyorsabb volt, viszont sikerĂĽlt ami eddig mĂ©g soha... A műanyag bĂşra visszahelyezĂ©snĂ©l megroppantottam a tĂĽkör lapot, Ăgy hát abbĂłl is másik kerĂĽlt fel.
-Jobb első ajtózár központival visszanyitott bal oldalról zárva, kicsit szorult a szerkezet
-Jobb első ajtó határoló csere, ez is kattant minden állásban. Szintúgy fl előtti.
-Jobb hátsó ajtó zárszerkezetnél az egyik rudazat nem volt a helyén és belülről nem lehett zárni az ajtót, ezt csak vissza kellett akasztani.
-4 ajtó szürke szigetelése visszarakva
-4 AjtĂłnak a vĂzkifolyĂł nyĂlásai ellenĹ‘rizve Ă©s takarĂtva
-TetĹ‘ antenna cserĂ©lve. Korábban beázhatott mert a tetĹ‘kárpit picit foltos volt, de tisztĂtással orvosolhatĂł volt. TömĂtĹ‘ anyaggal letömĂtettĂ©k a antennát kĂvĂĽlrĹ‘l, volt is rajt egy repedĂ©s mint a hiba oka. Egy egyszerű cserĂ©ben gondolkodtam, csak hogy ebben nem olyan a tetĹ‘n belĂĽlrĹ‘l csatlakozás sem mint az fl elĹ‘tti verziĂłn Ă©s már egy sima anya lelazĂtás helyett elĹ‘ször 2 aprĂł csavart kell kitekerni ami nem olyan Ă©lvezetes, akkor lejön a fedĹ‘ burkolat Ă©s alatta volt egy csavar ami össze volt rohadva. ĂŤgy hát maradt hogy kĂvĂĽlrĹ‘l sarokcsiszolĂłval levágtam majd mikor ki jött akkor a csavart bányásztam ki ebbĹ‘l a komoly kis szerkezetbĹ‘l Ă©s egy másik tetĹ‘antennával össze rakni, Ăşj csavar Ă©s Ă©n is tömĂtettem pluszban a tetĹ‘antenna alatt.
-Kapott 4 Ăşj nyári gumit. Sebring Road Performance 195/55 r15. 1 hĂłnapja gyártott gumik, mĂ©g felnire kell rakatni. TD-n ugyan ezek a gumik vannak Ă©s nincs negatĂv tapasztalat vele ;-)







Ăšj Bosch lambda szonda Ă©s Vemo beszĂvott levegĹ‘ hĹ‘mĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelĹ‘ a lĂ©gtömegmĂ©rĹ‘ elĹ‘tt.
Az új dolgok hatása vagy ténylegesen erősebbnek érezni magasabb fordulaton mint előtte. Nem olcsó de nem bántam meg. :)) km : ~182.000 km

TörtĂ©net a lĂ©nyegĂ©ben hogy már Ăşgy vettĂĽk az autĂłt hogy a ventilátor 1. fokozata nem működött. Volt hiba lámpa, hiba kiolvasás Ă©s kiderĂĽlt hogy a motorvezĂ©rlĹ‘bĹ‘l nem adja ki a jelet a relĂ©nek. Az egyik verziĂł hogy motorvezĂ©rlĹ‘t cserĂ©lni kellene minden tartozĂ©kával amit mĂ©g be is kellene szerezni, vagy megoldani ennĂ©l hogy legyen egyes fokozat. A korábbi TD verziĂłnál a hűtĹ‘bĹ‘l nĂ©zi Ă©s kapcsolja a ventilátort. Korábban egy TD vĂzhűtĹ‘ kerĂĽlt bele az autĂłba amiben benne is volt a hĹ‘mĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelĹ‘je. Itthon kerestem elĹ‘ hozzávalĂł csatlakozĂłt körĂĽlbelĂĽl 1 mĂ©teres kábellel. ĂŤgy az egyes kört a hűtĹ‘ vĂzhĹ‘mĂ©rsĂ©gletĂ©bĹ‘l kapcsolja. Ez az fl elĹ‘tti TD vĂzhűtĂ©se. A kettes fokozat maradt az eredeti, amit a motorvezĂ©rlĹ‘ kapcsol Ă©s a termosztátban nĂ©zi a hĹ‘fokot. Ez a tartalĂ©k ha esetleg az egyes fokozat kevĂ©s lenne. PrĂłba alatt bekapcsolt körĂĽlbelĂĽl 8-10 mp-re, majd Ăşjra csak egy kĂ©t perc mĂşlva. Ha a kettes fokozatot kapcsolni szeretnĂ© akkor egy váltĂł relĂ©vel kikapcsolja az elsĹ‘ fokozatot. Egyes fokozatnál mindkĂ©t ventilátor megy lassan, kettesnĂ©l az egyik gyorsan. Ha egyszer a klĂma használatban lesz akkor szintĂşgy a kettest kapcsolja rá. Ez ingyen volt, csak idĹ‘be telt Ă©s működik.
Mint a kĂ©pen látszik, elĹ‘tte teszteltem hogy megfelelĹ‘en működik a jeladĂł avagy sem. KĂ©t elhasznált index izzĂł, pozitĂv Ă©s test rĂ©szre kábel forrasztva, majd csatlakoztatva a jeladĂłra a test rĂ©sze. A pozitĂv az aksi sarura. ĂŤgy kiderĂĽlt melyik az egyes Ă©s kettes kör kábele. Mikor világĂtott az már jelezte hogy kapcsolna. Majd a kettes is kĂ©sĹ‘bb Ă©s közben kapcsolta a motorvezĂ©rlĹ‘ is a ventit. Bent a hĹ‘fok a 90 fok felĂ© ment egy picivel, de semmi extra. ĂŤgy oldĂłdott meg a problĂ©mánk :)
Kapott 4 Ăşj Bosch IzzitĂł gyertyát Ă©s szerencsĂ©re az izzĂtás visszajelzĹ‘ lámpa sem villog indĂtás után. Ăšgyhogy minden rendben lett vele ;-)
TS-en mivel elhagytam az oldal lĂ©gterelĹ‘t, Ăgy hát a fĂ©m rögzĂtĂ©s mellett kapott kĂ©toldalĂş ragasztĂłt a biztonság kedvéért.











Alfacity-ről további képek amiket a napokban töltöttek fel ;-) utolsó két kép a győri találkozó








9-kor érkezés, 10-kor kapunyitás.
Eleje esős volt de szerencsére nem sokáig ;-)
DennisBeru cartárssal is találkoztam, megis csodáltuk egymás alfáját ;-)
Tombola után irány haza, mindenki elfáradt :))
Ja és még pénteken lett újabb 3 pár alfás rendszám keret a shop-ból, tartalékba ;-)












Elindultunk, leĂ©rtĂĽnk... :) odafelĂ© frankĂłn leesett a bal elsĹ‘ lĂ©gterelĹ‘ az ajtĂłrĂłl mikor a kamion elzĂşgott mellettĂĽnk. Sajnos el is tört, Ăgy hát a jobbosat is lekaptam rĂłla. Majd talán kĂ©toldalĂş ragasztĂłval valahogy megkell erĹ‘sĂteni a rögzĂtĂ©st mert az halál, fĹ‘leg a melegben. Mondjuk ezen már nem mert nincs rajta, de a többin mindenkĂ©pp. :) ha jĂłl rĂ©mlik akkor a 186. sorszámot kaptuk az autĂłra. Zene volt, veterán Ă©s mĂ©g nem veterán autĂłk kiállĂtva. Ăšjabbak közĂĽl is akadt azĂ©rt. EttĂĽnk fagyiztunk aztán holnap folyt. köv. :)
U. I. : sorszám a 187 ;-)












Lengéscsillapitók felső része festés
Bal hátsĂł lengĹ‘kar javĂtás
Bal hátsó gumi fékcső csere
Bal első övpárna csere újra
Jobb hátsĂł Ăv festĂ©s javĂtás
HátsĂł lökös festĂ©s javĂtás (ezek csak ideiglenes szĂnek)
Gyári embléma előre, utángyártott hátra
Két hátsó ajtókárpit csere
TetĹ‘kárpit tisztĂtás












KipufogĂł vissza kerĂĽlt. ElĹ‘re Ăşj tömĂtĂ©s.
Gyári első embléma csere, hátulra utángyártott.
Vezető és utasoldali légzsák vezérlő és kábel köteg csere.
EgyenlĹ‘re hibamentes az autĂł, a lĂ©gzsák szuper, de lehet a motorvezĂ©rlĹ‘t cserĂ©lni kell majd. Ventilátor elsĹ‘ fokozatát nem kapcsolja Ă©s ha minden igaz ott hibázik a dolog. Kettes fokozatot kapcsolja Ă©s el is megy hibára vele. Itt a közelben egy alfás ismerĹ‘s segĂtett felderĂteni a hibát ennek is Ă©s a lĂ©gzsáknak is + a 3db legtömeg mĂ©rĹ‘bĹ‘l kiderĂĽlt melyik a jĂł amire nem hoz hibát. Közel 5 Ăłrát játszottunk vele este. Én nem tudok csatlakozni a laptopommal a hiba olvasásra egyenlĹ‘re, Ăgy hát jĂłl jött hogy itt volt a közelben olyan aki tud. Nagyon sokat segĂtett, talán egyszer összeáll a dolog Ă©s kĂ©sz lesz ezen a tĂ©ren is :)








Pár dolog a javĂtáshoz :
Ma elvoltam a JTD miatt a bontĂłba Ă©s hát közben volt egy FL 145 TS is ott, Ăgy hát hoztam ebbe is ami kell.
A képen nem minden ide tartozik, de lett hozzá gyári tetőkárpitom ami nagyon szép. Így már nem kell nekem kárpitoznom azt ami most benne van az autóban :)
3 ajtĂłnak a gumi tömĂtĂ©sei, ebbĹ‘l a csomagtartĂł tömĂtĂ©sre lesz szĂĽksĂ©g. A jelenlegi Ă©s ennek is az alsĂł rĂ©sze szakadt, de kettĹ‘bĹ‘l lesz majd egy.
Hátulsó hangszórók + fedél rácsok és fl napellenzők. Utóbbiból a balos kerül majd be, jobbos nem mert légzsák jelzéses és ennek nincs utasoldali légzsákja.
Jött még korábban a bőr ülésekhez ülésfűtés és 6 db övpárna. Ebből 5 db kell majd az autóba. Hátul közepén is vállnál jön az öv.




BĹ‘rtisztĂtĂł Ă©s ápolĂł, autĂł illatosĂtĂł Ă©s egyĂ©b aprĂłságok a shop-bĂłl.
Új könyöklő. Ez nem olyan szögletes és jobban néz ki benne.
TetĹ‘kárpit gĹ‘ztisztĂtĂłval megtakarĂtva, de nem a vĂ©gtelensĂ©gik.
Aztán gyári első embléma, bontott. Anno 2006-ban Olaszországi bontóból hoztam egy párat és most fel is használom ;-)
A hátsó embléma az csak a felragasztható féle.
Egy két matrica amit megevett az idő lekerült, pl KUL - os is, Alfacity-s és még két matrica viszont felkerült.
Hátsó feliratok módosultak. Vissza került jobb oldalra az 1.6, balra meg átkerült a 16V.











