Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
CsomagtartĂł gumikĂ©der szokásosan elszakadt Ă©s minimálisan beázott, a kalaptartĂłn látszĂłdott egy pici folt. Bontott másik kĂ©derbĹ‘l összeraktam, Ăgy kĂ©t helyen van csatlakozása.
Tank szűrĹ‘ takarĂtás Ă©s Ăşj tömĂtĹ‘ gyűrű.
Kapott boxer feliratú gyári kerékkulcs tárolót, de még nincsenek benne a szerszámok.
CsomagtĂ©r porszĂvĂłzás, majd egy kárpittisztitás ráfĂ©r...











VĂzkifolyĂł takarĂtás.
HátsĂł ablakszál fűtĂ©s javĂtás, 4 sor hibás volt, 5 helyen javĂtva.
Korábban kicserélt szélvédő fújó műanyag időközben eltört az állásában. Lett bele másik...











Bal hangszĂłrĂł rács fĂĽle elvolt törve, ezĂ©rt venni nem akartam másikat Ăgy javĂtottam. KözĂ©pbox kĂ©zifĂ©knĂ©l a rögzĂtĂ©s szintĂşgy el volt törve, ezt is inkább javĂtottam csak. VáltĂłkar kapott egy kis kenĂ©st, takarĂtást. Kellett másik tĂĽkör állĂtĂł is, Ă©s Ăşj eredeti váltĂłszoknya is a helyĂ©re kerĂĽlt. Bontott váltĂłfejet kapott, ez szebb mint a korábbi.
HátsĂł ablakszálfűtĂ©s nem működött, tĂĽkörfűtĂ©s sem persze, Ă©s az elektromos tĂĽkörállĂtĂł sem. BiztosĂtĂ©k táblábĂłl hiányzott a relĂ©je.
Ablaktörlők kaptak egy kis festést mert már kopottak voltak, új lapátokkal felszerelve :) Első ablaktörlő karokat már előttem kicserélték faceliftes verzióra.
Index balra egyet villant és utána semmi. Kapott Kontakt sprayt és másik relét, működik rendesen, csak érintkezés gondja volt.
MotorháztetĹ‘ nyitĂł bowden kiakadt a nyitĂłkarbĂłl. Bowden szorult Ă©s a zár rugĂłja nem tudta vissza hĂşzni a bowden Ăgy az utastĂ©rben ha Ăşgy mozdult akkor kiakadt belĹ‘le. Ezt egy 15-20 nyitás után megjavult, bowden nem szorult Ă©s a rugĂł vissza tudta hĂşzni alaphelyzetbe.












Piros bĹ‘rfestĂ©k + lakk Ă©s lakk erĹ‘sĂtĹ‘ ĂĽlĂ©sekhez.
AjtĂłzárak javĂtás. Baloldali szokásos tĂpusbetegsĂ©g, eltörik a mozgatást vĂ©gzĹ‘ fĂĽl. A jobboldalinak a műanyag háza volt eltörve. Már prĂłbálták javĂtani mert hiányosan volt összerakva. AlátĂ©t hiányzott a rögzĂtĹ‘ zár fĂĽl alĂłl. Nekem 145 záram nem volt Ăgy 146-bĂłl kellett megoldanom, persze a kettĹ‘ nem egyforma. Egy kis hajlĂtás a műanyagon, elĹ‘tte melegĂtĂ©ssel Ă©s a rudazatot is kellett egy picit hajlĂtani hogy ne akadjon az ajtĂłzár szerkezetĂ©ben. TökĂ©letesen működik.
Hátsó zárból hiányzott egy fedőkupak.
Ajtóhatárolók elvoltak törve, csoda hogy nem kattogott, viszont magától csukodott be :) ebből is csak 146 volt nekem, aminek 1 cm-rel hosszabb a karja, próbaképpen beszereltem és jó bele :) Mind a két fokozatban megáll az ajtó és nincs hangja sem :)
Ajtókárpitok pattentjai közül voltak töröttek is, ezek kicserélve.
Jobb ajtĂł hangszĂłrĂł foglalatai utĂłlagos volt, Ăşgyan ilyen csak rövidebbek voltak. CserĂ©lve gyárira + a csavarok is. Valakinek a fĂ©lbehagyott munkáját folytattam mivel a csavarok nem voltak meghĂşzva szinte sehol sem, az ajtĂł felfogatás, az ablakmegvezetĹ‘ sĂnek, ezĂ©rt ablakemelĂ©snĂ©l be is billent az ablak Ă©s nem ment fel csak kĂ©zi rásegĂtĂ©ssel. Ez igaz volt a baloldali ajtĂłra is. SzĂ©pen működik mindegyik. Jobb ablakemelĹ‘ kapcsolĂłt cserĂ©ltem mert nĂ©ha beragadt a gomb felfelĂ©. Jobb hangszĂłrĂł rácsnak töröttek voltak a fĂĽlei, cserĂ©lve Ă©p darabra. Ă–rĂĽlök neki hogy akadt mĂ©g ilyen :) Jobb ajtĂłbĂłl a fĂłlia fele is hiányzott már, ez is pĂłtolva. Kárpit alatti szigetelĂ©sek megvannak, csak már leszedtem a javĂtás miatt.












VáltĂł körĂĽli faberakás, saját kĂ©szĂtĂ©s. FurnĂ©rozással kĂ©szĂĽlt.
BelsĹ‘ világĂtás megadta magát, ezt javĂtva kerĂĽlt be az elsĹ‘ lábtĂ©rhez led lámpa ami a belsĹ‘ világĂtással egyĂĽtt kapcsol ajtĂłnyitásra.
Ülésfűtés kapcsolói átkerültek oda ahova eredetileg is helyezték.
RĂ©gi mĂ©lynyomĂł átkerĂĽlt a TD-be, azĂ©rt hogy azonos legyen ebben a szett, Ăgy a 4 ajtĂł hangszĂłrĂł, az erĹ‘sĂtĹ‘ Ă©s az Ăşj mĂ©lynyomĂł azonos márkájĂş. MĂ©lynyomĂłra vettem vĂ©dĹ‘ rácsot pluszban.












Nagyobb vĂzmennyisĂ©gnĂ©l beázik a csomagtartĂł. Baloldalon a 'C' - oszlop tetejĂ©nĂ©l belĂĽl a műanyagrĂłl csöpög be a vĂz a hátsĂł ĂĽlĂ©stámlára majd beszivárog az alsĂł ĂĽlĂ©srĂ©sz alá. SzigetelĂ©s felszĂvja a nedvessĂ©get. Kerestem hol lehet a baj Ă©s a csomagtartĂł zsanĂ©rra gondoltam, Ăgy le is tömĂtettem, de mĂ©g most is jön be a vĂz. Gumi kĂ©der jĂł, arrĂ©bb is csĂşsztattam az egĂ©szet de ugyan Ăşgy szivárgott. KĂvĂĽlrĹ‘l nem látszik nyoma sehol, csak bent a műanyag alĂłl jön, le is szedtem a műanyagot a lemezek illesztĂ©sĂ©nĂ©l jön Ă©s nem látni honnan indul az egĂ©sz Ăşgy hogy evvel mĂ©g kell foglalkozni.
BelsĹ‘ tĂĽkör leesett, vettem hozzávalĂł ragasztĂłt, bĂzok benne hogy nem dobja vissza majd. Ha mĂ©gis akkor ĂĽvegeshez elviszem.
Lett Ăşj lĂ©gterelĹ‘ az ablakokra. KĂ©toldalĂş ragasztĂłval erĹ‘sĂtve. A rĂ©gi Heko márkájĂş volt, amiben oldalankĂ©nt 2 db rögzĂtĹ‘ fĂ©m volt, Ăgy a baloldali le is esett Ăştközben mikor szembĹ‘l elzĂşgott egy kamion mellettĂĽnk. Sajnos összetört a leesĂ©s következtĂ©ben.
Ez a G3 márkájĂş sokkal jobb, pontos az illeszkedĂ©s, oldalankĂ©nt 7 db rögzĂtĹ‘ lemez van Ă©s fele annyiba kerĂĽl mint a korábbi. Anyaga rugalmas mĂ©g ilyen idĹ‘ben is.
Téli kerekeket feltettem, hamár egyszer tél van :)












Lett pár alkatrĂ©sz amĂg mĂ©g találni hozzá.
146 Facelift 1999 JTD:
ElsĹ‘ lökhárĂtĂł ködlámpával, elsĹ‘ maszk, hátsĂł lökhárĂtĂł
Bal első lámpa
1 db újszerű lengéscsillapitó, bal első kerékagy féltengelyel
Tűzfalnál lévő fém üzemanyag cső oda-vissza
Bal-jobb tükör
Első ajtók kulcsos zárjai
Kormányoszlop bajuszkapcsolĂłkkal (ez mĂ©g korai verziĂł ami mĂ©g világĂt), Ă©s egy nagyon szĂ©p gyári állapotĂş kormánnyal ami 70.000 km futott autĂłbĂłl valĂł. Nem SE verziĂłs, csak a sima
Kilométer óra és kerete
Légzsák vezérlő (2 légzsákos)
Fekete padlószőnyeg
Belső küszöb műanyagok
FűtĹ‘ box kompletten (klĂmás)
Ajtó kéder gumik, mind az 5 + motorhaztető
Első szélvédő alatti levélrácsok
Kisebb beltĂ©ri aprĂłságok, egy dobozzal. (tĂĽkör állĂtĂł, kĂ©zifĂ©k Ă©s váltĂł szoknya, szivargyĂşjtĂł lenyĂlĂł rĂ©sze Ă©s egyĂ©b beltĂ©ri elemek)
Csomagtér kárpit kétoldali és alsó harmonika
Hátsó lámpák
Motortér és beltéri relék
BelsĹ‘ világĂtás vezĂ©rlĹ‘
Hátsó teljes dobbetétek párban
Tankfedél gumi ütközö
146 1996 2.0 TD
Bal első kerékagy (ABS-es) + féltengely
Fékszervó főfékhengerrel és tartállyal
Ez csak ide blogolva mivel a TD-nek ĂĽlt tĹ‘le a valaga, kĂ©sĹ‘bbiekben kerĂĽl belĹ‘le ide oda amoda. TĂpus szerint szĂ©tvalogatva ;-) kormányt több mint valĂłszĂnű a boxer kapja meg :))
Alkatrész költség kedvező volt ezért is jött létre ez a blog. Összesen 50 db Mátyás
Korábban már volt egyszer tömĂtve a csatlakozás mivel szivárgás látszĂłdott. KörĂĽlbelĂĽl 2 Ă©ve volt javĂtva. Most a hideg közelettĂ©vel Ăşjra elkezdett szivárogni, de most látványosabban Ă©s leginkább nem ott ahol korábban tömĂtve volt, hanem a csap adta meg magát, Ăgy cserĂ©ltem ami valĂłszĂnűleg amĂşgy sem az eredeti volt már. Kerestem idehaza egy másikat, szerencsĂ©re lett is egy eredeti. Jobban megfigyelve láttam a tömĂtĹ‘ gyűrű helyĂ©t, ahol eddig ez nem volt benne. KlĂmához valĂł Ăşj tömĂtĂ©sem volt itthon, azt tettem bele, majd a biztonság kedvéért kerĂĽlt körĂ© tömĂtĹ‘ lap Ă©s paszta. Eddig kiválĂł, kĂ©sĹ‘bb majd azĂ©rt ránĂ©zek. A hideg meleg levegĹ‘ állĂtĂł kar is rákötve, Ăgy hidegre állĂtva elzárja a fűtĹ‘ kört ami nekem eddig mindig nyitva volt Ă©s nyáron ezt Ă©rezni is lehetett, annak ellenĂ©re hogy hidegre volt állĂtva a tekerĹ‘ gomb.







Lancia 15'-s felnik. ElsĹ‘ kĂ©p mĂ©g 2013-ban kĂ©szĂĽlt. Ott akkor fel lett csiszolva, kapott kĂvĂĽl belĂĽl fekete festĂ©st Ă©s polirt. Akkoriban a TD-re raktam fel nyári szettnek.
Most a fekete rĂ©szt bezsĂroztam, kĂĽlsejĂ©t felcsiszoltam, lefĂşjtam ezĂĽsttel, zsĂrt letöröltem, majd ahol mĂ©g Ăgy is belefogott a feketĂ©be az ezĂĽst azt finom csiszolĂł papĂrral eltűntettem. TakarĂtás után kapott az egĂ©sz egy lakkrĂ©teget.
Jön rá a téligumi és mehet fel az autóra ;-)












2
814
FĂłrum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- A Stellantis menedzsmen...
- Alfa reklám
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Ugyanaz kicsiben
- Alfa-HiFi
- A jövő Alfái
Tagok
Ăšj tagjaink
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8
- Biaaa
- Steve Luki
- jimmy64
- alfáspingvin
- Lassúnézésű