Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
2021.03.05 - 2023.03.14
4 irányjelzĹ‘ izzĂł csere, kicsit kezdtek fehĂ©redni Ă©s a fĂ©nyszĂłrĂłk kicsit magasabban világĂtottak mint kellett volna. UtĂłbbi helyszĂnen beállĂtva. 4 izzĂł cserĂ©lve Ăşjra. Más minden egyĂ©b rendben volt.
Képek később ha letölthető lesz...



KilomĂ©ter Ăłránál gyanĂşs volt hogy gyĂşjtáskor nem világĂt sem a lĂ©gzsák sem a porlasztási mindenes hibalámpa. Volt egy másik boxer Ăłra csoportom, ott működött a lámpa csak a lĂ©gzsák hibán maradt. PrĂłbálkoztam hogy azt az Ăłrát hagyom akkor bent amivel teszteltem, de annak az Ăłrájában 32.000 km-el kevesebb van. KicserĂ©ltem a kijelzĹ‘ rĂ©szt a panelon, de sajnos nem ott van az agya, az csak egy kijelzĹ‘. ĂŤgy maradt az a verziĂł hogy a rĂ©git helyre hozni. Nem volt az sem nagy mutatvány, kĂ©t Ă©gĹ‘t kellet átforrasztani. Erre a cĂ©lra van itthon egy donor Ăłracsoport. Az porlasztĂł hibalámpa nem működött, a lĂ©gzsák izzĂłját pedig levettĂ©k hogy ne mutasson semmit. Ami mĂ©g hiányzott az a 8 db csavar ami az Ăłrát össze fogja a műanyag csatlakozásokon tĂşl, ez pĂłtolva. A lĂ©gzsák hiba Ăşgy oldĂłdott meg hogy kicserĂ©ltem a lĂ©gzsák vezĂ©rlĹ‘t egy teljesen ugyan olyanra mint amilyen benne volt. TĂpus szám alapján is ugyan az Ă©s szintĂşgy boxerbĂłl volt. SzerencsĂ©re ez nem volt hibán. Törölni is lehetne, de Ă©n mĂ©g nem tudtam a laptopot össze hangolni egyik autĂłval sem, Ăgy egyszerűbb volt most.
Másik a tank betöltĹ‘nĂ©l Ă©reztem ĂĽzemanyag szagot, a kĂ©pen láthatĂł bilincs helyett kĂ©t gyorskötözĹ‘ rögzĂtette. Talán itt "illatozott" .
SzĂ©lvĂ©dĹ‘ fĂşjĂł műanyag burkolaton ki volt törve egy darab, volt is másik csak nem teljesen egyforma a kettĹ‘. A közĂ©psĹ‘ rĂ©sznĂ©l egy picit kĂĽlönbözik amitĹ‘l nem lehet a helyĂ©re pattintani. Ki vágtam Ă©s Ăgy már a helyĂ©re ment.
2 db gyári gumi szőnyeg előre, hátra meg valami univerzális jutott.
... És végül felni próba, bár a földre nem tudtam leengedni mert az acél felni csavarok rövidek ide.












Ăšjabb kompressziĂł mĂ©rĂ©s meleg motor Ă©s gyertyák nĂ©lkĂĽl már csak kĂváncsiságbĂłl is :) EredmĂ©ny majdnem ugyan az mint mĂşltkor, csak most jobb mivel az az egy henger ami legutĂłbb picit gyengĂ©bb eredmĂ©nyt Ă©rt el, az most tudta azt amit a többi. Meleg motornál kiderĂĽlt hogy valĂłszĂnűleg a generátor picit szorul, az cserĂ©s lesz, de van másik ha az nem szorul persze :) kĂĽlönben felĂşjĂtás..
Eleje szĂ©tszerelve. LámpatartĂłn egy menetes szár megadta magát, az szervĂł hűtĹ‘spirál tartĂł csavarjai is inkább törtek bármennyi játszás Ă©s tisztĂtás után is. Minden rossz csavar kicserĂ©lve, Ăşj anyák Ă©s menetes szár hegesztĂ©ssel rögzĂtve.
MotortĂ©r megbontás Ă©s nyĂşlványok kezelĂ©se. Sajnos az elĹ‘zĹ‘ tulajnál nem maszkoltak semmit sem ki a motortĂ©rben. Lámpa feletti vĂzfelfogĂł műanyagok is cserĂ©lve, bár a rĂ©git csak takarĂtani kellene.
A hiányzó alkatrészek is megérkeztek. Első biztonsági öv pár (nálam a bal első nem működik), új gyári váltó szoknya, kalaptartó (ez nem volt benne) és csomagtér bal oldali lámpája is cserés lesz.
Talán Ăgy meglett minden hozzá.












Kapott pár liter MaxxMotion 100plus ĂĽzemanyagot, de mĂ©g Ăgy is világĂt a visszajelzĹ‘ lámpa, de legalább a mutatĂł már feljebb van :))
Tanksapkánál a tĂşlfolyĂł / elvezetĹ‘ csĹ‘ tele volt homokkal, ez kitakarĂtva. Ugyanitt a fedĹ‘lap gumi ĂĽtközöje hiányzott, pĂłtolva.
A kulcshoz tartozó zárak megolajozva.
Egy kis téli szélvédő mosó és próba.. Előre jön de az egyik csatlakozásnál ereszt. Hátra nem megy, valahol megszakad a folyamat, csak dolgozik a motor. Majd ki kell keresnem.
Motorháztető zárszerkezet cserélve hogy az ne legyen piros.
Motorháztető zsanéroknál szivacs pótlás.
Utoljára pedig egy belsĹ‘ porszĂvĂłzás, de evvel mĂ©g foglalkozni kell, kárpit tisztĂtĂłt is igĂ©nyel.












KilomĂ©ter Ăłra keret el volt törve Ă©s csavar is hiányzott belĹ‘le. Pedálok szerencsĂ©re szĂ©pek, nincsenek fĂ©lre kopva. BelsĹ‘ kilincsek alatti műanyagok is szĂ©pek, csak a jobboldalin látszik egy hajszál repedĂ©s ami majd javĂtva lesz. Műszerfal Ă©s közĂ©p box letakarĂtva. 2 db gyári kulcs kapott emblĂ©mákat.












Katalizátor már nem volt alatta Ă©s a maradĂ©k kĂ©t dob is rossz volt. TS kipufogĂł rendszer lett hozzá alakĂtva, annyi hogy most +1 dob van mint gyárilag. Katalizátor + 3 dob.
Az olaj betöltĹ‘ kupak is cserĂ©lve, már fa volt bent az eredeti helyett. MotortĂ©r takarĂtás Ă©s kompressziĂł mĂ©rĂ©s. EredmĂ©ny amit mutatott : 3 hengernĂ©l 9bar, 1 hengernĂ©l 8bar. Ez valĂłs nem valĂłs fene sem tudja, az biztos hogy a hengerenkĂ©nti kopás kĂĽlönbsĂ©get mutatja. EgyĂ©bkĂ©nt zöld Ă©rtĂ©kben vannak, de utĂłlag találtam egy cikket ahol Ărjak hogy az összes gyertya kiszedĂ©sĂ©vel kell mĂ©rni Ă©s ĂĽzemmeleg motornál. Na most Ă©n nem melegĂtettem Ă©s a maradĂ©k 3 hengerben gyertya volt pipa nĂ©lkĂĽl. Kicsit talán vissza fogta, de legalább nem 6baros eredmĂ©nyt kaptam :)












2021.01.28 a vĂ©tel napja :) vannak hibák persze, de ez Ăgy jĂł :)
Katalizátort kivettĂ©k alĂłla, Ăgy most nagyon hangos. Nem is indĂtom be a szomszĂ©dok kĂmĂ©lĂ©se Ă©rdekĂ©ben. Az alja nem tűnik vĂ©szesnek, egy átrohadás van a jobb taposĂł rĂ©szĂ©n, valĂłszĂnűleg beázás okozta. Többi majd kiderĂĽl ha eljön az ideje. Ăšgy nĂ©z ki törve talán nem volt az autĂł, viszont ĂşjrafĂ©nyeztĂ©k ami szĂ©p lett az oldalát tekintve. A tetĹ‘t Ăşjra kell fĂ©nyezni Ă©s a motortĂ©rnĂ©l látszik hogy nem maszkoltak semmit. Az autĂł 3 Ă©ve áll, meg mĂ©g egy ideig fog is mĂg felkĂ©szĂĽl a műszakira. ForgalombĂłl addig is ideiglenesen kivonva. VĂ©geredmĂ©nykĂ©nt Ă©n örĂĽlök neki :)) takarĂtás mĂ©g nem törtĂ©nt meg. VĂ©telár + trĂ©ller + eredetisĂ©g vizsga +átĂratás.










ElĹ‘zĹ‘leg elsimĂtották a rohadást, Ă©n most csak kalapáccsal levertem rĂłla. EmelĂ©si pont megerĹ‘sĂtve. FestĂ©s csak ideiglenes mĂg nem kap telifĂ©nyt.












Vettem egy gyári alufelnit, majd egyszer valamikor futni fog ha a mostani felniken lefogy a gumi ;-) addig is a fĂ©l Ă©ves tervben van egy Ăşj fĂ©nyezĂ©s neki kĂvĂĽl belĂĽl. Közben meglett a 360.000 km :)


