Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
TetĹ‘ ideiglenesen Ăşjra fĂşjva, ez nem a vĂ©gleges szĂn csak a felszĂni rozsda elkerĂĽlĂ©se vĂ©gett muszáj volt megcsinálni mivel a szabadban lesz az autĂł + egy kis mosás












Új alkatrészek:
Csomagtér teleszkóp párban
2db vezĂ©rműszĂj feszĂtĹ‘
Hosszbordás szĂj
ÉkszĂj
Olajszűrő, levegőszűrő
FĂ©nyszĂłrĂłmosĂł prĂłba. Csak oda prĂłbálva, majd el válik mi lesz vele. Fontos a pontos beállĂtás







IzzĂł csere
SzivargyĂşjtĂł box csere
Hamutálca pótlás
Rádió kábelek rendezése
Másik "CD" tároló rekesz
SzivargyĂşjtĂłs USB
Bal oldali tükör pótlás










Fa mintás lett korábban a műszerfal közĂ©psĹ‘ eleme, de a napsĂĽtĂ©s hatására a kĂ©t szellĹ‘zĹ‘ közötti Ăv negatĂv rĂ©sze kiegyenesedett. Ma leszedtem a fĂłliát Ă©s megtakarĂtottam a ragasztĂłtĂłl amit a fĂłlia hagyott maga után. Nekem Ăgy is nyerĹ‘ :))





MĂşltkori után be lett állĂtva a kerĂ©k összetartás Ă©s ki is lett lĂ©gtelenĂtve a kormánymű.
KipufogĂł Ăşj tömĂtĂ©s.
Felület kezelés a sebességváltó területén, bölcső és akkumulátor tálca.
SzĂvĂł oldali turbĂłra csatlakozĂł csĹ‘ repedĂ©s vĂ©gett cserĂ©lve. A bontott de jĂł állapotĂş csĹ‘re Ăşj dugĂłzás kerĂĽlt. Egy csĹ‘ darab, vĂ©ge lezárva Ă©s felĂĽl megperemezve. KĂ©pen az alsĂł az Ăşj ;-)
KlĂma csĹ‘ is cserĂ©lve mert ez már maszekolva volt. Mikor megvettĂĽk mĂ©g Ăşgy ahogy hideget fĂşjt a klĂma, de az utĂłbbi idĹ‘ben már nem is kapcsolt be.
Motortér összerakva.












MĂ©g áprilisban lett hozzá egy alkatrĂ©sz motor, működĹ‘kĂ©pes 1.4 + Ăşj vezĂ©rmű szĂjjak, rajta Ăşj vĂzpumpa Ă©s 4 Ăşj gyertya, Ăşj ĂĽzemanyag szűrĹ‘, olajteknĹ‘ tömĂtĂ©s Ă©s egyĂ©b a motorhoz tartozĂł sallangok. Ezt kiegĂ©szĂtve lesz meg majd a nagyszervĂz a mostani motoron. 30. 000 Ft volt összesen. SzerencsĂ©re nem kellett messzire menni Ă©rte.
KövetkezĹ‘ a fĂ©nyszĂłrĂłmosĂł ami nekem nagyon bejön. Gyáriba mĂ©g egy párt tudnĂ©k szerezni Ăşjan, de az 33. 000 lenne a kĂ©t kis műanyag darab, Ăşgy hogy ez elgondolkodtatĂł. Viszont keresgĂ©ltem más márkák mosĂłi között, sok kicsi aprĂł van ami nem tetszik. Olyan kellene ami közel hasonlĂt legalább a gyárira. Találtam egyet, mĂ©g pedig a Mitsubishi Pajero Montero 2003-2006 szĂ©ria közel áll hozzá, aztán majd kiderĂĽl. MĂ©g nem Ă©rkezett meg, de mĂ©retei alapján nem egy aprĂł darabka Ă©s ugyan Ăşgy oldalankĂ©nt dupla szĂłrĂłfejes. CsĹ‘vezetĂ©k utĂłlag vásárolhatĂł univerzálisan, motor meg van idehaza. Ha bejön akkor a TS-en is vĂ©grehajtĂłm majd, de ez a jövĹ‘. Ennek ára az eredetihez kĂ©pest csak 5564,- párban Ă©s Ăşjnak feltűntetve.
UtĂłlag, közel egy hete vettem bĹ‘r ĂĽlĂ©seket hozzá amiket már páran szerettek volna tudomásom szerint megcsinálni Ă©s lehet hogy van is olyan akinek ez sikerĂĽlt. 2 hĂ©ttel elĹ‘tte kerestem facen piros bĹ‘r ĂĽlĂ©seket, legjobb a 147-es 3 ajtĂłs verziĂł lett volna, de senki sem jelentkezett Ă©s Ă©n sem találtam. Aztán akadt egy 156 SW ĂĽlĂ©sei. KĂĽlönbsĂ©g a 145-ös kĂ©pest hogy a hátsĂł ĂĽlĂ©ssor zsanĂ©rjai mások Ă©s az ĂĽlĂ©s osztás is fordĂtva van. Ezt majd bele kell alakĂtani. Elhoztam hozzá a dönthetĹ‘ rĂ©sz zsaner darabját is amibe bele akad. Az elsĹ‘ ĂĽlĂ©sek mivel 5 ajtĂłs, nem dönthetĹ‘. Terv elsĹ‘körben áthĂşzni a 45 ĂĽlĂ©seire. LĂ©gzsákos ami nem lesz bekötve Ă©s elvileg ĂĽlĂ©s fűtĂ©s is van benne, de szerintem ez csere lesz majd Ăşjra. Voltak hozzá ajtĂłkárpitok Ă©s 'B' oszlop belsĹ‘ műanyag, minden ami piros ehhez a szetthez. Ha látszĂłlag nem válik be akkor mĂ©g tovább tudom adni. Az elsĹ‘ ĂĽlĂ©seket Ăşjra kell festeni a kopás vĂ©gett. Van kartámasz elĹ‘l hátul Ă©s a hátsĂł ĂĽlĂ©s közĂ©psĹ‘ rĂ©sze is vállnál jön le. KaposvárrĂłl hoztam, oda vissza 430 km... Egy dĂ©lelĹ‘tt volt. El rakva, majd kĂ©sĹ‘bb lesz vele vmi.. Ez 35.000 volt a komplett szett. Nekem nagyon bejön ;-)









Vissza kerĂĽlt a bölcsĹ‘, friss szervĂł olaj, Fiat Tipo TD fogaslĂ©ces kormánymű. A rĂ©gi szivárgott. MĂ©rĂ©s alapján ez 10 mm-el hosszabb mint az elĹ‘zĹ‘, bár lehet ez a mĂ©ret nem pontos . Talán a 145 146 TD verziĂł lehet ugyan ez. Sallangok átkerĂĽltek a rĂ©girĹ‘l, de lĂ©nyegĂ©ben ugyan az. Kell majd a kormányművet lĂ©gtelenĂteni Ă©s a kerĂ©k összetartást beállĂtani. Ahogy nĂ©ztem az axial csuklĂł menetes rĂ©szĂ©t, simán lehet annyit rá tekerni a kĂĽlsĹ‘ összekötĹ‘re mint amennyit igĂ©nyelni fog. Ha kormány eltĂ©r pár fogazatot esetleg egyenes pozĂciĂłban akkor az is utána lesz állĂtva, de ez csak kiprĂłbálás után derĂĽl ki. Ha minden jĂł akkor kap a bölcsĹ‘ alja is festĂ©st, ahogy kiszerelve felĂĽlrĹ‘l is kapott. LengĹ‘karok, axial csuklĂłk Ă©s kĂĽlsĹ‘ összekötĹ‘k Ăşjak.. Korábban cserĂ©lve volt. Ăśzemanyag csepp tálca is felkerĂĽlt.





Az idő megette az alábbi dolgokat :
-ĂĽzemanyag szivárgása esetĂ©n van egy terelĹ‘ tálca ami már nem látta el a feladatát hogy ne a kipufogĂłra cseppenjen az ĂĽzemanyag ha gond van, ez kijavĂtva
-Bal elsĹ‘ tárcsa vĂ©dĹ‘ lemeze szintĂşgy... Sajnos ebbĹ‘l nem kapni Ăşjat, de a másik hárombĂłl mĂ©g igen, Ăşgy hogy ezt is fel kellett javĂtani. Hátul Ăşjak vannak, a jobb elsĹ‘ pedig mĂ©g jĂł állapotban volt, de abbĂłl is lett Ăşj csak felesleges lett volna cserĂ©lni.
Az első futómű bölcső része lekerült. Sikerült bebökni alá a csavarhúzót, pedig már úgy voltam vele hogy több kasznis meló nem akad, de mégis. Így végezetül helyrehozva :) A külső lemez tűnt el, a mögötte lévő szerkezet amibe a futómű csatlakozik az épségben maradt.
Előtte már valaki foglalkoztak vele, mivel vastagon be volt kátrányozva. Mehet vissza a bölcső most már..












2022. 04. 30.-ig ideiglenesen kivonatva, de leginkább addig amĂg nem kĂ©szĂĽl el . Március 1.-tĹ‘l már 1 Ă©vre is ki lehet a fĂ©lĂ©v helyett.
Szigetelés a 4 taposóra, majd a gyári réteg és végül egy újabb felső réteg az elsőkre, kirepedezettség végett. Elektromos kábelek vissza fűzve, küszöb üregkezelő lyukak kupakjai visszahelyezve. ABS hátsó csatlakozók visszafűzve.







