Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> Blog
LeventĂ©tĆl-epitesztĆl ĂĄtvettem pĂĄr TD alkatrĂ©szt. Kaptam ajĂĄndĂ©kba Ășj stabilizĂĄtor szilentek Ă©s motorhaztetĆ kĂĄrpit patentokat :) Rendes tĆle. :) Csomag tartalma: Ășj kuplung szett, vĂzpumpa, ventilĂĄtor ellenĂĄllĂĄs, bontott adagolĂł Ă©s porlasztĂłk, klĂma nĂ©lkĂŒli autĂłhoz mƱszerfal fabetĂ©t. PostĂĄval 32700,-



MegĂ©rkezett az Ășj diagnosztikai kĂĄbel. Most mĂĄr tudom idehaza is olvasni a nyƱgjĂ©t :)))
VezĂ©rlĂ©s rögzĂtĆ szerszĂĄm az autĂłhoz. ElĂ©g sok fajta JTD-hez jĂł. NĂĄlunk dobta is hogy vezĂ©rlĂ©s pozĂciĂł hiba. MĂĄr mikor vettĂŒk az autĂłt akkor is ezt dobta fel hibĂĄnak. VezĂ©rlĂ©s cserekor ellenĆrizve lett a pozĂciĂł, viszont a fĆtengelynĂ©l ezt nehĂ©z megĂĄllapĂtani hogy hol kellene lennie, Ăgy rajzot kerestem akkor hozzĂĄ. HĂĄt nem sikerĂŒlt a pontos beĂĄllĂtĂĄs sajnos, Ăgy vetettem rĂĄ magam erre Ă©s megkapta ami kellett neki. A helyzet olyan durva nem volt hogy összeverje magĂĄt csak hĂĄt ez mĂĄr okos kis autĂł.
Ts-hez is van mĂĄr rögzĂtĆm, viszont boxerhez Ă©s a TD-hez nem talĂĄltam, hacsak nem utĂłbbihoz lehet jĂł a JTD rögzĂtĆje is. Ha lenne a kĂ©t öreg motoroshoz is akkor mĂĄr azokhoz is megvennĂ©m.
SzerelĂ©s közben lĂĄttam hogy a jobb fĂ©ltengely belsĆ pĂłrvĂ©dĆ harmonikĂĄja kiszakadt, kicserĂ©ltem Ășjra.
PrĂłba Ășt, meg ĂșjbĂłl egy olvasĂĄs Ă©s minden rendben vele :))
... és még nem is olyan régen :
Bajuszkapcsolok vĂ©gein lĂ©vĆ nyomĂłgombok rezgĂ©s miatt cserĂ©lve. Baloldalinak a nyomĂłgomb fĂŒle volt letörve, a jobb oldalinak pedig a benne lĂ©vĆ kapcsolĂł fĂŒle volt eltörve.
Bal elsĆ elektromos ablak lefelĂ© nem ment idĆnkĂ©nt, de mire utĂĄna jĂĄrtam volna mƱködött. Most ki fogtam rajta, kapcsolĂłt cserĂ©ltem Ă©s ugyan Ășgy nem mƱködött, Ăgy hĂĄt cserĂ©ltem a vezĂ©rlĆjĂ©t, Ă©s azĂłta szuper. Valami Ă©rintkezĂ©s gondja lehetett.


Ăj klĂma hƱtĆ. KlĂma kĂĄbelezĂ©s elvĂ©gezve. EvaporĂĄtornĂĄl korĂĄbban bekerĂŒlt a hĆfokszabalyzĂł. 3°C-nĂĄl kikapcsol, 8-nĂĄl vissza. BelsĆ tĂ©r hĆmĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelĆ, 27°C-nĂĄl kapcsolja a kĂŒlsĆ ventilĂĄtor elsĆ fokozatĂĄt, 24-nĂ©l ki. Ezek a beĂĄllĂtĂĄsok mĂłdosĂthatok, digitĂĄlis hĆmĂ©rĆk. KorĂĄbban Ășj szĂĄrĂtĂł szƱrĆ kerĂŒlt be. NyomĂĄsmĂ©rĆ a rendszerben, 1.4 bĂĄr alatt nem engedi bekapcsolni a kompresszort. Ăj tömĂtĂ©sek a klĂma csĆ csatlakozĂłknĂĄl. KlĂma relĂ©je a motortĂ©rben. Most nyomĂĄsprĂłba alatt van.
ĂnindĂtĂł behĂșzĂłtekercse kicserĂ©lve.
FagyĂĄllĂł erĆsĂtĂ©s.
HƱtĆvĂz hĆmĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelĆ csatlakozĂł cserĂ©lve. RögzĂtĆ fĂŒl a csatlakozĂłrĂłl le volt törve, de most lett mĂĄsik.
TakarĂtas kĂvĂŒl belĂŒl.




Elmentem egy körre vele, korĂĄbbi tĂŒnetek nem jelentkeztek. Csak Ășgy suhan :)) tankolĂĄs, mosĂĄs kĂ©zi mosĂłban, idehaza takarĂtĂĄs. Ăgy hogy csilli-villi, boldogsĂĄg van ;-)








CartĂĄrs Ă©s Ă©n is ellenĆrzĂ©s szempontjĂĄbĂłl ki szerettĂŒk volna olvasni a motorvezĂ©rlĆt, de sajnos nem kommunikĂĄl. Hiba lĂĄmpa nincs, jĂłl mƱködik az autĂł, azt leszĂĄmĂtva hogy nĂ©ha kicsit alapjĂĄraton ugrĂĄl a fordulat, de van mikor semmi gond. Hideg motornĂĄl 2500as fordulatnĂĄl szintĂșgy kedve szerint rĂĄngatta az autĂłt , kisebb Ă©s magasabb fordulaton nem. ErĆteljes most is, illetve nyĂĄron a dög melegben dob egy hiba lĂĄmpĂĄt indĂtĂĄs elĆtt Ă©s csak teker de nem indĂthatĂł. LĂ©gtömegmĂ©rĆ csati le, Ășgy elindul majd vissza a csatlakozĂł, hiba lĂĄmpa eltƱnik Ă©s minden rendben vele. Ezek aprĂł idegesĂtĆ dolgok amit ha lehet akkor orvosolok. Tudom sokan körbejĂĄrtĂĄk ezt az utat több kevesebb sikerrel, de ha mĂ©gsem javul a dolog akkor is legalĂĄbb javarĂ©szt Ășj Ă©rzĂ©kelĆk vannak benne. A fogyasztĂĄs Ă©rdekel is meg nem is, de azĂ©rt nem bĂĄnnĂĄm hogy ha nem 11-12 körĂŒl lenne. Helyben hasznĂĄlva persze több mint pĂĄlyĂĄn. Meg nĂ©ha nĂ©ha jĂł kicsit elfelejteni vĂĄltani :)) MĂșltkorokban a trafĂłk Ă©s gyertya kĂĄbelok ellenĆrizve kĂŒlsĆleg, ott semmi repedĂ©s nem lĂĄtszĂłdott. Kapott Ășj lambda szondĂĄt is akkor mert mĂ©g nĂĄlam nem volt cserĂ©lve Ă©s ki tudja mikori volt benne. Lett Ășj levegĆ hĆmĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelĆ is bele. Kapott korĂĄbban Ășj gyertyĂĄkat is. TehĂĄt ez a zavarĂł is de közben hasznĂĄlhatĂł hiba utĂĄn most kapott lĂ©gtömegmĂ©rĆt, igaz nem Bosch hanem Magneti Marelli, tudom ebbĆl csak a gyĂĄri jĂł ĂĄllĂtĂłlag. AztĂĄn ki lett cserĂ©lve a vĂzhĆfok jeladĂł ami a motorvezĂ©rlĆre adja az infĂłt, ez is Ășj nem bontott. CartĂĄrs mondta hogy csinĂĄlhat bĂĄrmelyik ilyen tĂŒnetet, csak mivel nem tudjuk olvasni, mĂĄr pedig Ć elĂ©g sokmindenre rĂĄ tudott csatlakozni, Ăgy marad a talĂĄlgatĂĄs. Nem is akartam ezĂ©rt mĂĄsnĂĄl megprĂłbĂĄlni az olvasĂĄsos tĂ©mĂĄt. SzĂłval kicserĂ©ltem mĂ©g az alapjĂĄrati szabĂĄlyzĂł szelepet is, ez bontott ami volt itthon. Ha bĂĄrmi vĂĄltozĂĄs lesz akkor ezen 3 dolog közĂŒl lesz valamelyik amelyik rossz volt mĂĄr. ElindĂtottam minden rendben vele, de mĂ©g nem prĂłbĂĄltam le, kĂvĂĄncsi leszek hogy lesz vĂĄltozĂĄs vagy sem. Ha nem akkor marad ilyen, lehet vele egyĂŒtt Ă©lni csak tudva hogy valami okozza ezt inkĂĄbb megprĂłbĂĄltam hĂĄtha lesz valami vĂĄltozĂĄs. Ha a Kivett alkatrĂ©sz jĂł volt akkor kĂ©sĆbb jĂł lesz tartalĂ©kba, Ășgysem akarok megvĂĄlni az autĂłtĂłl Ăgy elfĂ©r a polcon. Ha egy tank benyĂĄbĂłl többet tudok kiautĂłzni akkor hosszĂștĂĄvon mĂĄr megĂ©rte. :)) ja Ă©s a harmonika csĆ sem repedt...




AjtĂł zĂĄrak javĂtva. Bal oldali a hĂĄzon belĂŒl elvolt törve. TĂpus betegsĂ©g. Jobb oldali mƱködött, csak a kulcsnyĂlĂĄs nyelve nem zĂĄrt vissza.
AjtĂłk alja gumi csĂkok. Ăvekkel ezelĆtt lekerĂŒlt, most vissza. Eddig mindig elmaradt de tervben volt hogy vissza kerĂŒljön. AjtĂłrĂ©sek jobban porosodtak, talĂĄn most kevĂ©sbĂ© fog. A gumikon Ășj lyukakat furtam mert a gyĂĄri ĂĄltalĂĄban elszakad Ă©s valahogy az elsĆ hĂĄrom lyuk utĂĄn a többi mĂĄr nem passzolt. Lehet mĂĄs Ă©vjĂĄratbĂłl valĂł volt, de az eredeti.
ĂlĂ©sfƱtĂ©s kapcsolĂłi az eredeti helyen.
KĂ©t mƱanyag kĂŒszöb felkerĂŒlt. EzelĆtt Se szĂ©riĂĄs volt rajta, korĂĄbban viszont ez ami most vissza kerĂŒlt. KĂŒszöbök ellenĆrizve, a felfogatĂł patent lyukaknĂĄl volt enyhe felszĂni rozsda. FĂ©mtisztĂĄra vissza szedve, alapozĂł majd a kĂ©t kĂŒszöb teljes alvĂĄzvĂ©dĆzĂ©se.
Beltéri led a 4 låbnål és a csomagtartóban. Ajtó nyitåsokra kapcsolnak, mår évek óta bent a kåbelezes csak a led maradt le róla :)
Ezen felĂŒl mĂ©g:
Riasztó bekötve. A csomagteret is nyitja.
Volt egy folyamatos fogyasztĂł is az autĂłn, mĂĄr rĂ©gĂłta kiderĂŒlt de napi szinten hasznĂĄlva nem befolyĂĄsolt semmit. MultimĂ©terrel rĂĄnĂ©ztem Ă©s kiderĂŒlt a rĂĄdiĂł merĂti az akkumulĂĄtort. MĂĄr a 3. lejĂĄtszĂł van benne, mindegyiknĂ©l ezt csinĂĄlta. RĂĄdiĂł kĂ©zikönyv bekötĂ©s ellenĆrzĂ©s Ă©s kiderĂŒlt a kĂ©t pozitĂv kĂĄbelbĆl az egyiknek gyĂșjtĂĄsrĂłl kell mƱködnie, a mĂĄsik a fix pozitĂv ami a rĂĄdiĂł beĂĄllĂtĂĄsok megĆrzĂ©se vĂ©gett kell. Ăgy javĂtva, nincs fogyasztĂł mĂ©rĂ©s szerint, remĂ©lem a valĂłsĂĄgban sem lesz. 3-4 nap ĂĄllĂĄs utĂĄn kiderĂŒl, Ășgyanis korĂĄbban ennyi idĆ kellett hogy ne tudjam elindĂtani. A rĂĄdiĂł Ăgy csak gyĂșjtĂĄsrĂłl mƱködik de ez nem zavar. Ha leĂĄllĂtom kikapcsol, indĂtĂĄsnĂĄl meg vissza. Ha Ă©n kapcsolĂłm ki akkor indĂtĂĄsnĂĄl sem kapcsol be. RĂĄdiĂł jel erĆsĂtĆ mĂ©g kerĂŒlt bele hogy GyĆrĆn kĂvĂŒl is fogja az adĂĄst :))
TakarĂtĂĄs szerettem volna, de elmaradt Ăgy majd az legközelebb meglesz. ;-)












Ăj aksi saruk
MĂ©lynyomĂł tĂĄpkĂĄbel biztosĂtĂ©kkal
Ăj erĆsĂtĆ Ă©s meglevĆ mĂ©lynyomĂł bekötve
4 db Ășj ajtĂł hangszĂłrĂłk
AblakemelĆk Ă©s tĂŒkör ĂĄllĂtĂł kapcsolĂłk fa fĂłlia
KĂ©t elsĆ ajtĂłkĂĄrpit cserĂ©lve, ami ehhez a szetthez tartozik. Ăjra ragasztva a kĂĄrpit
Ăj hĂĄtsĂł ablaktörlĆ gumi












2021.12.23 FelesĂ©gem szĂłlt hogy nem mƱködik a hĂĄtsĂł ablaktörlĆ Ă©s az ablakszĂĄlfƱtes sem. HĂĄtsĂł ablaktörlĆ csak hallani lehetett hogy kattan de nem indult el, ablakszĂĄl fƱtĂ©s szintĂ©n nem ment, csomagteret folyamatosan nyitottnak jelezte Ă©s hĂĄtsĂł ablakszĂĄl fƱtĂ©skor a pĂłtfĂ©klĂĄmpa vilĂĄgĂtott. CsomagtĂ©rajtĂł burkolatok le, kimĂ©regetes hogy hol zĂĄr össze. BiztosĂtĂ©kok ellenĆrizve. HĂĄtsĂł ablakszĂĄlfƱtes relĂ©je is kicserĂ©lve a biztosĂtĂ©ktĂĄblĂĄban. A problĂ©ma a csomagtĂ©rajtĂłban lĂ©vĆ zĂĄr nyomĂłgombja volt. Ehhez kellett egy pĂĄr Ăłra mire meglett, mĂĄr Ășgy voltam hogy ki bontom a teljes kĂĄbelezest hĂĄtul hogy ĂĄtnĂ©zem hĂĄtha összedörzsölĆdött valahol mint kb. minden 5 ajtĂłs tĂpusnĂĄl.
Tettem bele mĂĄsik zĂĄrat Ă©s minden jĂł. Vissza a mĂĄsik Ă©s minden rossz. Nem Ă©rtem mi ment el benne mert elvileg csak egy nyomĂłgombos kapcsolĂł ami nyitott ajtĂłnĂĄl a testet zĂĄrja össze bĂĄr lehet rosszul tudom. A kĂĄbelĂĄtvezetĂ©st aztĂĄn ĂĄtnĂ©ztem a gumi harmonikĂĄn belĂŒl, kapott szigetelĂ©st is azĂ©rt a csoportkĂĄbel de semmi extra nem volt ott. VĂ©gĂŒl összeraktam Ă©s minden rendben vele :)
2022.01.09 ĂșjbĂłl elĆjött a hiba, annyi vĂĄltozĂĄssal hogy nem jelezte folyamatosan a nyitott csomagtĂ©rajtĂłt zĂĄrt ĂĄllapotban. ĂjbĂłl a burkolatok lebontĂĄsa, kimĂ©rĂ©s, tesztelĂ©s. TestkĂĄbel hiba volt, nem vette ĂĄt a karosszĂ©riĂĄrĂłl a negatĂvot.

Jobb elsĆ ajtĂłzĂĄrszerkezet csere. Hidegben nem akart a központi zĂĄr mindig nyitni, csak ha kulccsal nyitottam azon az oldalon. Ăgy hogy szorult mĂ©g legutĂłbb valami össze is akadt benne Ă©s inkĂĄbb lecserĂ©ltem. ZĂĄrt ajtĂłnĂĄl kellett a kĂĄrpitot leszerelni, kicsit kifeszĂteni hogy hozzafĂ©rjek mert se kulccsal nem tudtam mĂĄr elfordĂtani sem kilincsel nyitni. AztĂĄn miutĂĄn hozzafĂ©rtem kinyitottam az ajtĂłt, onnantĂłl a csere mĂĄr könnyƱ volt. A csere darab szĂ©pen mƱködik.
Volt mĂ©g aztĂĄn elmaradĂĄs, az Ă©vekkel ezelĆtti zĂĄr cserĂ©knĂ©l a csomi Ă©s tank zĂĄr a rĂ©gi volt, Ăgy hogy egy kulcsos legyen ez is megtörtĂ©nt.
HĂĄtsĂł ablaktörlĆ nem mƱködött rendesen, körĂŒlbelĂŒl 1/5 gyorsasĂĄggal törölt hĂĄtul. Kiszedtem megtakarĂttam az Ă©rintkezĆjĂ©t Ă©s mƱködik.
KormĂĄny felsĆ rĂ©szĂ©re kerĂŒlt egy kis piros gumicsĂk.
CsomagtartĂł beĂĄzĂĄssal is foglalkoztam, mĂ©g ilyen szemerkĂ©lĆs idĆben is jött be vĂz. KĂ©der gumi szĂĄraz, Ăgy a zsanerokat eloldottam majd ĂșjbĂłl most mĂĄr mind a kĂ©t zsanĂ©rt letömĂttem. Sokkal jobb lett, de nem tökĂ©letes. 2 l vĂzzel leöntve a teteje, a flakon kiĂŒrĂtĂ©se utĂĄn jelent meg pĂĄr csepp bent. Ezt körĂŒlbelĂŒl olyan vĂzmennnyisĂ©g volt mint egy autĂłmosĂĄs, Ășgy hogy majd esĆben kiderĂŒl mennyire ĂĄzik be.
Több ötletem nincs egyenlĆre hogy hol jöhet be mĂ©g a vĂz.
SzerencsĂ©re a kĂ©sĆbbiekben garĂĄzsban fog ĂĄllni, de attĂłl mĂ©g persze nem jĂł ha tovĂĄbbra is beszĂvĂĄrog egy kevĂ©ske vĂz.





Ăj ĂŒzemanyag szƱrĆ.
Ăj NGK gyertyĂĄk. MegszĂŒnt a motor rĂĄszkodĂĄsa. AlapjĂĄraton billegett jobbra-balra, de a motor tartĂł bakokat majd ellenĆrĂzni kell mĂ©g.
Friss olaj, olajszƱrĆ Ă©s levegĆszƱrĆ. OlajszƱrĆ alĂĄ kerĂŒlt egy pogĂĄcsa, benne a az olajhĆfokmĂ©rĆvel Ă©s olajnyomĂĄsmĂ©rĆvel.
RĂ©gi olajba elĆször tettem szelepemelĆ tisztĂtĂł adalĂ©kot, jĂĄrattam vele majd Ășgy engedtem le a rĂ©gi olajat.
Kertecs cartĂĄrs adott nekem egy lĂ©gzsĂĄk nĂ©lkĂŒli kormĂĄnyt Ă©s kĂ©t szĂĄmomra hiĂĄnyzĂł ajtĂłkĂĄrpit csavartakarĂł fedĆ kupakot, Ăgy az ajtĂł rĂ©sze hiĂĄnytalan lesz :) itt is köszönöm neki.
Megvan a kormĂĄnyhoz a jobboldali elem is, ez mĂĄr korĂĄbban megvolt + beszerzett fekete betĂ©tes mƱszerfal elemek, amik az 1.8 Ă©s 2.0 TS-ekben voltak. Igaz ez mĂĄr facelift kategĂłria ami ehhez nem jĂł, csak összeraktam Ćket :))












0
790
FĂłrum
Friss topicok
- Giulia
- Coffee - Minden ami kåvé
- Alfa reklĂĄm
- Spider
- A Stellantis menedzsmen...
- Forma-1
- Filmek
- Ugyanaz kicsiben
- Alfa-HiFi
- A jövĆ AlfĂĄi
Tagok
Ăj tagjaink
- PolgĂĄrViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8
- Biaaa
- Steve Luki
- jimmy64
- alfĂĄspingvin
- LassĂșnĂ©zĂ©sƱ