Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Elindultunk a TS-be a bĹ‘r ĂĽlĂ©sekĂ©rt mikor a mĂşltkori hengerfejezĂ©s után ott maradt a blokk hátulján egy fekete rongy, Ă©s Ăgy a városozos 400km után mikor Ă©pp meszire mentĂĽnk volna, elkapta a hossz bordás szĂj a rongyot Ă©s vitt mindent.
Feltekerte a vĂzpumpara Ă©s az nem tudodt tovább forogni, el kezdte Ă©getni a szĂjat Ă©s elszakadt. Ez kB 10mp alatt törtĂ©nt, Ă©reztem is az autĂłn mikor elkapta a rongyot hogy egy picit megfolytotta, de akkor mĂ©g Ăgy hirtelen gondolni sem lehetett arra hogy az mi volt. Az Ă©kszĂj is sĂ©rĂĽlt, Ăgy hát kapott ma Ăşj Ă©kszĂjat Ă©s hossz bordás szĂjat. Most Ăşjra jĂł, már csak negatĂv sarut kell cserĂ©lni mert közben az el öregedett Ă©s elrepedt. Hát szerencse a szerencsĂ©tlensĂ©gbe hogy mĂ©g itt helyben törtĂ©nt, nem több száz kilomĂ©terre.
NĂ©zegettem bĹ‘r ĂĽlĂ©st Ă©s azt is inkább bĂ©zs szĂnben, a hahun volt fent egy 146os amiben Ă©pp ilyen volt, Ăgy hát egy prĂłbát megĂ©r, rá kĂ©rdeztem. Ez másfĂ©l hete volt, elĹ‘ször Ăşgy volt hogy egy sima szĂĽrke ĂĽlĂ©st viszek cserĂ©be, amik szĂ©p állapotban vannak, de az a tulajnak nem tetszett, meg közben kiderĂĽlt hogy lĂ©gzsákos kell, Ăgy hát kikerĂĽlt a JTDbĹ‘l mivel abban Ăşgy sem működik Ă©s majd a kĂ©sĹ‘bbiekben cserĂ©lve lesz vezetĹ‘ Ă©s utas oldali lĂ©gzsákos verziĂłra.
Ă–ssze raktam egy komplett szettet Ă©s az már megfelelĹ‘ volt a tulajnak is, Ăgy hát szombatra be lett tervezve a közel 400kmes Ăşt odafelĂ©re.
Reggel 4kor indultunk a kis TDvel , mert veszĂĽnk mĂ©g 10 napos Ăşt dĂjat, aztán ahogy elhagytuk GyĹ‘rt elszakadt a hossz bordás szĂj.
Fater gyors haza húzott, de siettünk mivel időre voltunk.
Gyors dobunk rá addig egy használt szĂjjat aknán, de látva hogy az Ă©kszĂj is sĂ©rĂĽlt nem bajlĂłdtam vele. A hiba oka hogy mikor hengerfejeztem a TD-t akkor a blokk hátulján ott maradt egy rongy, ami azĂ©rt volt ott hogy ne folyjon le a motor olaj mikor le lett emelve a hengerfej. Hát az a fekete rongy Ă©szrevĂ©tlenĂĽl ott is maradt, Ă©s kB azĂłta 400 kmert mentem de eddig nem kapta el. Most hogy indultunk messzire pont elkapta Ă©s feltekerte a vĂzpumpára Ă©s vĂ©ge. MĂ©g marha nagy szerencsĂ©m volt hogy itt helyben törtĂ©nt. Na vĂ©gĂĽl gyors át pakoltam a TS-be Ă©s indultunk, persze arra is Ăşjra Ăşt dĂj.
A helyszĂnen egy 3 Ăłrát töltöttĂĽnk, Ă©n a szerelĂ©ssel.
Kikaptam az első üléseket, aztán a hátsókat, 4 ajtókárpit és végül a 4 műszerfal betét. Majd a magunkkal vitt Special Edition ülések be.
A haza út már rövidebbnek tűnt, egy gyors kaja út közben és el is ment a nap :)
Az ülésekre 60.000 Ft-ot fizettem rá + úti költség











Hossz bordás szĂj feszĂtĹ‘je megadta magát, el ferdĂĽlt a futĂłpályája Ă©s le szakĂtotta a szĂj szĂ©lĂ©t, kĂ©sĹ‘bb aztán le is dobta.
Ăšj Dayco szĂj + vezetĹ‘ Ă©s feszĂtĹ‘ görgĹ‘
SzerelĂ©s közben kiderĂĽlt hogy a jobb fĂ©ltengely kĂĽlsĹ‘ gumi harang kisebbik bilincse nem szorĂt igazán Ă©s nyomott ki zsĂrt.
ElĹ‘ször feszĂteni prĂłbáltam a bilincsen, majd el tört Ăşgy hogy kapott egy Ăşjjat.
Kuplung pedál nem jött fel teljesen, hiányzott a rugó és a vég.
Ez pĂłtolva lett.





-Kábelek becsövezĂ©se Ă©s rendezĂ©se a kĂ©t nyĂşlványon Ă©s a vĂzhĂĽtĹ‘ mögött az adagolĂł körĂĽl
-Ăşj vĂz tartály
-ventilátor motor védő burkolata is felkerült (eredeti szép darab)
-találtam itthon gyári üzemanyag fűtőt, be is került de még rá kell jönni miért nem kap áramot. Lehet hiányzik valahonnan relé vagy csak a hideg érzékelő van benne. A csati már bent volt hozzá eredetileg
-kapott akkumulátor vĂ©dĹ‘ burkolatot, gyári csak fordĂtva lehet felrakni, de nem gond. A kivágások helye Ăgy passzol.
A klĂmám kiderĂĽlt hogy a párologtatĂłnál ereszt, Ăşgy hogy lesz egy műszerfal kibontás
A hengerfejezés is jó lett az eddigiek szerint.
Az hideg indĂtások nem tĂşl meggyĹ‘zĹ‘ek voltak, mintha fel levegĹ‘södĹ‘tt volna az ĂĽzemanyag rendszer, ami simán elkĂ©pzelhetĹ‘, ennek eredmĂ©nyekĂ©nt hidegen kopogĂłs hangja volt Ă©s magasabb fordulaton fĂĽstölt a prĂłba Ăşton.
ElĹ‘ször adagolĂł beállĂtásra gondoltam mivel ilyen sokáig nem lehet levegĹ‘s gondolván, de mikor lekerĂĽlt az ĂĽzemanyag szűrĹ‘ akkor látva hogy csak fĂ©lig volt ĂĽzemanyaggal. Feltöltöttem.
A tegnapi nap jól is indult, nem is volt kopogós hangja és a tükörben semmi füstöt nem lehetett látni.
Majd a folytatás kiderül hogy csak ennyi volt a probléma, vagy csak tegnap jó napja volt :)
A váltó olaj szint rendben van, később ránézek hogy esetleg a bal féltengelynél minden rendben van szivárgás ügyileg
A Kipufogó csatlakozó : össze hegesztés helyett maradt a bilincses megoldás. Eddig jó, és nem fúj ki.







Fél 8kor indulás ~11 körüli érkezés
Gyorsulás a többi alfással ami már hiányzott :)
Giulietta 8c Compentizione vörös szĂn, ami a kis JTD jövĹ‘ Ă©vi fĂ©nyezĂ©sĂ©ben lesz szerepe, vagy nagyon hasonlĂł árnyalatban.
Tombola kezdéséről majdnem lecsúsztunk, de még időben oda értünk és rá két percre már ki is húztak, amin nyertem egy Petronas ajándék csomagot. Ez már a második nyereményem tőlük :)
A csomag rengeteg minden jót tartalmaz 2 fő részére.
Itthon felfedeztük hogy az öv táska szintén tartalmaz ajándékokat. /utolsó kép :)
Nagyon jó nap volt és jövőre is mennünk kell! :)
Az ajándéknak nagyon örülünk és hasznát vesszük :)
Este fél6kor indulás haza, csak kajáltunk egyet még út közben :) Fél11re haza is értünk :)
KUL18'
KUL18'/2












Ăšjra összeállt a motor. Be indĂtás után járt egy 20 percig Ă©s a buborĂ©kok nem jelentkeztek. MĂ©g pár dolog van amit megcsinálok Ă©s Ăşjra az utakon ;-)







Akkor szétszedés...
Holnap ha minden a tervek szerint alakul akkor ketyeghet.
Amik kellenek a javĂtáshoz:
-Ăšj tömĂtĂ©sek, csavarok
-3 db Ăşj szelep
-8 db új szelep szár szimering
-4kg fagyálló /hogy inkább több legyen mint kevesebb
Szelepek záródása ellenőrizve / becsiszólva











Hát a szervó olaj is sikeresen tiszta lett. Kapott egy átmosást.
A szivattyĂşnál tölcsĂ©rbe töltöttem az olajat, a másik fele meg egy flakonban vĂ©gzĹ‘dött, Ă©s Ăgy átmostam a szervĂł rendszerĂ©t. Volt segĂtsĂ©gem aki tekergette a kormányt ide-oda :)
A hűtĹ‘vĂznĂ©l már mondhatni sima desztillált vĂz van csak többszöri átmosással Ă©s ugyan olyan mĂłdszerrel mint a szervĂł esetĂ©ben, csak itt nem járt a motor. A beltĂ©rbe vezetĹ‘ vĂzcsĹ‘ lett megszakĂtva Ă©s innen onnan kapta a vĂzet, közben a hűtĹ‘ alsĂł rĂ©szĂ©nĂ©l le volt oldva az alsĂł vĂzcsĹ‘ ami egy gyűjtĹ‘ edĂ©nybe vĂ©gzĹ‘dött.
Közben már most az elmĂşlt idĹ‘szak Ăłta egyre jobban mutatkozik hogy hengerfejes szegĂ©ny, mivel elkezdett enyhe kis pezsgĹ‘fĂĽrdĹ‘ lenni a kiegyenlĂtĹ‘ tartályban.
Úgy hogy még nincs vége a mókának :)
A váltĂł olaj szint ellenĹ‘rzĂ©s Ă©s a kipufogĂł csatlakozás össze hegesztĂ©se mĂ©g Ăgy tolĂłdik.



TurbĂł Ă©s generátor eddig cserĂ©lve. Ăšj tömĂtĂ©s a turbĂł Ă©s a leömlĹ‘ között. IndĂtáskor jĂłnak tűnik, a többi majd kiderĂĽl közĂşton ;-) mĂ©g pár dolog elmaradt.... Addig is most pihen mĂ©g :)

