Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Újra kékes füstöt nyom szegény alfi.
UtolsĂł prĂłbálkozás a turbĂł csere. Ha Ăgy sem lesz jĂł akkor sajnos hengerfej gond lesz. A turbĂł ami felkerĂĽl az nagyobb mint volt, elmĂ©letileg 164es alfárĂłl valĂł, de utĂłlag egy 46oson volt.
A turbo után a leömlőben és az első dobban olaj található, remélem hogy nem a turbó előtt dolgozza bele a kipufogóba.
A másik jel ami utalhatna hengerfej problémára a habzó fagyálló, csak váljon mentségére hogy a pár napja leszedett fagyálló ami flakonban van megrázva is habzik, úgy hogy lehet a fagyálló ideje járt le. Kap egy átmosást aztán új fagyállót.
A szervĂł olajam szĂĽrke szĂnű, ami rĂ©gi problĂ©ma. MĂ©g megvĂ©telkor is olyan volt, kapott egy átmosást, aztán Ăşj szervĂł olajat mĂ©g 5 Ă©ve, de az is egybĹ‘l szĂĽrke lett. Most van tiszta levett bordĂł szervĂł olajam, amivel szintĂşgy át lesz tisztĂtva. Majd kap Ăşjat Ă©s ha az is szĂĽrke lesz akkor Ăşgy marad 5 Ă©vig :)
KikerĂĽlt a generátor, de már másik kerĂĽl vissza mert hidegen nyikorog vagy csĂşszik a szĂj, kB 2 percig. A szĂj nem olyan rĂ©gi Ă©s meg van feszĂtve mĂ©g is van ilyen problĂ©ma. CserĂ©s darab majd kiderĂĽl mit produkál.
A múltkori balos féltengely csere után most észre vettem egy csepp váltó olajat a féltengely és a váltó csatlakozásánál. Lehet hogy csak meg állt ott a váltó olaj szerelés közben, vagy szivárog :/ mindenesetre váltó olaj szint ellenőrzés lesz
HĂ©tfĹ‘n folyt... JĂł kis nap lesz :) + Ăşj tömĂtĂ©s a turbĂł Ă©s a kipufogĂł csatlakozásnál, Ă©s a rezor - elsĹ‘ dob között is.
Ha majd belefér az időbe akkor az első dob után a kipufogó csatlakozásánál össze lesz hegesztve a kipufogó, mivel kicsit kifúj ez az egyik a másikba csúsztatott csatlakozó








A baloldali lámpa magasságát akartam volna feljebb állĂtani, de nem akart feljebb menni, viszont le sem esett, hogy maga elĂ© világĂtson. Kiszereltem, aztán lámpa bĂşrát le Ă©s kiderĂĽlt hogy eltört a ház amiben benne van az állĂtĂł fej vĂ©ge. Csere bontottra.
A kábelek szigetelése is rossz volt, ledobta a gyári védőréteget. Be lett tekerve szigetelő szalaggal a biztonság végett.
A jobb oldali lámpa szigetelése is néhol rossz volt, de sokkal jobb állapotban mint a bal oldali, szintúgy szigetelve.
A jobb első index lámpa búrája leesett kiszerelés közben, az újra lett ragasztva.
VĂ©gĂĽl be lett állĂtva a lámpa magasság is. Most már jĂł :)
A fĂĽstölĂ©s vĂ©gett egy picit visszább állĂtottam a fĂĽstcsavaron, most aligha látszik valami fĂĽst lepadlĂłzáskor. Kicsit lomhább, 2500as fordulattĂłl kezd el hĂşzni igazán. Városban teljesen jĂł lesz Ăgy :)



A mĂşltkori csere után kiderĂĽlt hogy az egyik porlasztĂł alatti alátĂ©t már nem olyan jĂł, Ă©s ki szivárog az ĂĽzemanyag. Most ki lett cserĂ©lve Ă©s eddig okes. Már kevĂ©sbĂ© fĂĽstöl a kis TD. Mondhatni hogy egĂ©szsĂ©gesen.... RemĂ©lem Ăgy is marad :) mindenesetre kapott Ăşj Ăśzemanyag szűrĹ‘t Ă©s mĂ©g 50km-rel ezelĹ‘tt a Liqui moly-tĂłl egy ĂĽzemanyag rendszer tisztĂtĂłt. Majd szĂ©pen kidolgozza magát Ă©s meglatjuk.

*Bal oldali féltengely már kattogós volt már enyhe kanyarodásnál is, és kezdte megadni magát. Csere bontottra aminek hangja sincs és a pórvédő harmonikák is jók + a féltengely végére új anya
*nyomás szabályzĂłnál kicsike olaj folt, komplett csere csövekkel Ă©s kitakarĂtással + kipufogĂł pasztát kapott tömĂtĂ©snek az alap tömĂtĂ©s mellĂ©
*A következő ami még cserélve lett , azaz EGR + a hozzá tartozó csövek repedés végett
Kicsit erĹ‘teljesebben fĂĽstöl az autĂł, ezĂ©rt is cserĂ©ltem a dolgokat mint hogy csak takarĂtsam Ă©s pasztázzam. Ha meg nem változik Ă©s ugyan olyan mint elĹ‘tte akkor a rĂ©giek megmaradnak alkatrĂ©sznek. Aztán folytatás következik...





*Olajcsere elĹ‘tt kapott motor öblĂtĹ‘ adalĂ©kot amivel 10 percig járt alapjáraton ahogy az elĹ‘ volt Ărva
*Eresztett az olajteknĹ‘, Ăgy hát lett Ăşj tömĂtĂ©s Ă©s ki lett takarĂtva az olaj szivattyĂş szűrĹ‘je is
*Liqui moly 10w40 Diesel motor olaj
*Mann Filter olaj szűrő és levegő szűrő
*Új olaj nyomás mérő a digitális mérő órához
*4 db Ăşj H1 izzĂł, tompĂtott Ă©s reflektor. Evvel nem olyan sárgás a világĂtás
*Az erős helyzetjelző ki került belőle és vissza ment két új sima, na ez viszont sárga mint ahogy gyárilag
*Cserére szorult a jobb belső kormány összekötő is
Óra állás : 346000 km












Bontott db-okra cserĂ©ltem mind a 4 porlasztĂłt, mert már nagyon elkezdett fĂĽstölni, fĹ‘leg hideg motorral. Amik bent voltak porlasztĂłk, abbĂłl az egyik nem volt rendesen meghĂşzva mint kiderĂĽlt. KiszerelĂ©s után kivettem az alátĂ©teket Ă©s kipucoltam mindent majd ment vissza a másik 4 porlasztĂł. 17es Ă©s 27es kulcsok kellenek hozzá. A 27es az egy hosszĂtott dugĂłkulcs volt hogy könnyen ki lehessen szerelni.






Vissza kerültek a gyári rugói hátra.
Az ülésfűtés kapcsolói is el kezdtek bekerülni... + pár felirat (az 1.6ból 16V lett)








'15' mankó kerék 2.000,-
Fl bal első ajtó gumi kéder 1.000,-
EgyĂ©b aprĂłságok : ablak emelĹ‘, lámpa magasság állĂtĂł Ă©s tĂĽkör állĂtĂł kapcsolĂłk, patentok, kilomĂ©ter Ăłra elĹ‘tti műanyag keret, beltĂ©r hátsĂł lámpa, FL bal napellenzĹ‘, csomagtartĂł zár feletti műanyag burkolat, 1.6 felirat 2.000,-
