Tagok >> Cgo >> 156 SW JTD 16V >> Blog
- Típus:156 SW JTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Luci di Bosco (aranymetál 235/A)
2007. augusztus 14.
Megjött a 2 Kleber Hydraxer 205/55R16 91W gumi a teljesen slickre kopott KUMHO helyett. Eredetileg Pirelli P7 lett volna, de az internetes üzletek a nagy kedvezményekkel szinte mind 2 éves gumikat árulnak, amik fene tudja hol álltak mostanáig. A Kleberek ismeretségen keresztül lettek intézve, gyártás 10W2007. A két gumi ára 44000 Ft volt.
http://www.kleber.hu/KleberHU/front/affich.jsp?&codePage=KLEBER_PAG_HYDRAXER&lang=HU&codeRubrique=20060331091903
2007. augusztus 17.
Hirtelen eljött a műszaki vizsga ideje, így volt kb. fél órám, hogy elintézzem a gumicserét. A szomszéd városban álltam meg, a gumis bácsi megígérte, hogy nem megy ebédre, megvár és megcsinálja. De miért éppen ezt ment volna simán? Pitstop - 6 mp alatt lekapta az első kereket és már rakta is volna fel a gumit, ha azt fel lehetett volna. Úgy látszik a gumik túl sokáig feküdtek egymás felett, hiába fújta beléjük a levegőt, istennek sem akart rásimulni a gumi a felnire. Ilyen sem történt még velem soha... Végül azt találta ki, hogy belső gumit tett a gumiba és jól felfújta, amivel szétfeszítette a Klebert. Közben persze elment ebédelni, szerinte 1-2 óra kell és minden ok lesz. 20 percig napoztam a szerviz előtt, de ezt is elég volt a guminak, ezúttal simán felkerült a felnire. A 146-ból szerzett tapasztalat miatt szelepeket is cseréltettem és a gumikat Secure Pneu gázzal töltettem fel. Végül alig 1 óra alatt sikerült a két első felninek új papucsot adni. 800 Sk-t fizettem (6000 Ft), amiben benne volt két új szelep, a gumi átdobása, a gáz (mind a négy kerék), a két öreg gumi leadása, a két kerék centrírozása és a súlyok. Na meg a 4 piros szelepsapka :)))
Szép vasárnapi nap van ma, de az idő nem kedvező, fúj a szél, hűvös van. Ilyenkor a legjobb fogni egy jó könyvet vagy autózni. Igen ám, de autó nélkül nagyon nehéz, kivéve ha megvan az autó, csak éppen a papirokra vár az ember. Az autó ugye gázolajra megy, nem papírra, mondja a régi igazság, és ez a gondolat egyre inkább elkezdett foglalkoztatni... Mi lenne ha... csak egy kicsit... hmmm...
A gondolatokat tettek követték. Felöltöztünk, mintha ünnepségre mennénk és majdnem egy hónap állás után sétálni vittük az Alfa Romeot. Picit aggódtam, sikerül-e a startolás, hiszen az akku nem szereti a hosszú állást, de az ismerős traktoros kerregés megnyugtatott, működik a szerkezet. Méltóságteljesen gurult ki az Alfa a garázsból. Az ideális pillanattól csak a hangkulissza választott el, egy gurgulázó V8 már sok lenne, de egy duruzsoló V6 lenne az igazi. Gondoltam addig, míg vissza nem ültem a kapu bezárása után. Belül már csak halk zakatolás hallatszik, egyáltalán nem tolakodó és zavaró. Még mindig picit aggódva, hiszen rendszám és papirok nélkül nagy a kockázat, tapostam a gázpedált, hogy az autó dühös ordasként felmorduljon és egy kis késlekedéssel vaddisznó módra csörtetni kezdjen. Talán a 16 szelep teszi, talán Luigi hangolta így a rendszert, de ebben a pillanatban csak a fordulatszám mutatója szerint jön rá valaki, hogy dízel agregát repíti előre nyílként az autót. A váltó pontosan kapja el a kettest, az aktuális fogyasztás felurgik 12 literre, ami eszembe juttatja, hogy ideje lenne elintézni az első tankolást. Irány a szomszéd város. A rosszabb úton oroszlánként harapnak a fékek a tárcsába és gyomorszorítóan lassulunk, hogy benzines módon visszaváltva újra repítse a 140 lóerő a majd másfél tonnás gépet. Rövid váltások, a 305 Nm aszfaltszaggató átvitele pár másodperc alatt 120 kilométeres sebességgel repít a az út fölé boruló fák között, mintha a természet egy zöld alagutat készített volna elő, hogy így gyönyörködjön az olasz íveken megcsillanó napfényen. A városba érve óvatosság módba kapcsolok, ma nem szabad hibáznom, se nekem, se másoknak. Szomjas az arany szörnyeteg, hat első lámpájával gonoszul vigyorog, ahogy a tank sorra nyeli az ezreseim. De ma ez valahogy nem nagyon érdekel, sőt kap egy mosást is. A legjobbat. A legdrágábbat. Mert ez nagyon jó érzés. Kapni és adni, mint egy ideális kapcsolatban. A mosóból kigurulva a nap is visszahúzódik a felhők mögé, itt és most csak egy csillagnak van hely. Alfa Romeo - fordulnak meg utánunk az emberek, az autóbusz megállójából villognak az irigy tekintetek. Besimulunk a fekete bőrülésbe, a hűtést automatikára állítva fittyet hányunk a kiváncsian előkandikáló nap forró sugaraira és újra felhörög a JTD, s pillanatok alatt maga mögött hagyjuk a lakott területet. Kanyar kanyart követ, álmodunk vagy ez a valóság? Alig vesszük észre és máris 100 kilométert hagytunk magunk mögött. Nehéz dolog abbahagyni, de nem érdemes többet kockáztatni, mára ennyi volt. Nagyszerű volt. Mint egy élvezeti cikk, mely azonnali függőséget okoz. Mint egy kincs, egy ékszer, mely egyben fegyver is. Egy aranyba foglalt vaddisznó.
UI: nem illene a szövegbe komponálni, de pár dolog aggasztott is a kiruccanás alatt. Az elején rettenetesen nyikorgott a futómű, később halkabb lett, de ez nem az igazi, valóban ideje meglátogatni a Szamosi szentélyt.
2007. július 28.
Az egyik legfontosabb dolog az autó felkészítése a műszaki vizsgára, amihez főleg a szétlopott kötelező felszerelés pótlása tartozik. Sajnos nem sok minden maradt, a háromszög és az izzókészlet mellett csak a vontatóhorog maradt az autóban. Első menetben a tatai bontót
(www.olaszautobonto.hu) látogattam meg, ahol egy rosso Selespeed-ből megvettem a pótkereket és a szerszámokat 8000 Ft-ért. A tökéletességhez csak a csavarhúzó hiányzott, azt majd a 146-ból pótolom. Hazaérva azonban csalódnom kellett. A pótkerék ugyan simán befér a javítókészlet helyére, a szerszámosláda csavarja azonban nem ér le a csomagtér aljára, hogy rögzíthessem. A pótkerék és a szerszámok egyaránt röpködnek, ráadásul ez alacsonyabb is, mint a javítókészlet doboza, így a csomagtér alja nem stabil és nehezebb dolgot nem is rakhatok be, esetleg aládúcolással. Utána kell járnom, hogy létezik-e több féle szerszámosláda és minél hamarabb kicserélni, vagy hagyni a pótkereket és venni fix&go javítókészletet. A műszaki vizsgához még kell mellény, vontatókötél és egészségügyi doboz.
2007. augusztus 8.
Évától kaptam ajándékba egy egészségügyi csomagot (350 Sk - 2590 Ft).
2007. augusztus 10.
Még mindig nincsenek rendben a papirok. Ilyen tempóban még egy hónapig biztosan nem ülök az autóba :( Megjött viszont a szőnyeg, egyszerű fekete, kezdetnek jó lesz. A Cobra tuning cégen keresztül szereztem be, az ára 499 Sk (3700 Ft) volt. A márkaszervizben vettem gumi borítást a kuplungpedálra - 127 Sk (940 Ft) és megrendeltem pár apróságot.
A hátsó ablaktörlő motor haldoklik, alig 10 cm után leáll és nem mozdul tovább. Ha kézzel rásegítek, akkor megindul és be is fejezi a ciklust, de ez nem vigasz...
2007. július 22.
10 csavar tartja az 5. ajtón a borítást, utána viszont még marad 4 bolha, amit lehetetlen normális módon leszedni. Feszegettem, tologattam, feladtam. Csavarok vissza, megpróbáltak egy kis olajat juttatni kivülről a tengelyre, hátha abbahagyja a nyekergést.
2007. július 23.
Tovább nyekereg... 10 csavar újra leszed, külső bolhákat csavarhúzóval kifeszít, az egyik túl is éli. A belső két bolha fordítva van berakva, nem lehet kifeszíteni, itt nem marad más, mint a brute force - el is törik szépen a fedél, ahogy kell. A motor 3 csavar tartja, sőt, simán le is lehet venni a műanyag borítást, de a tengelyhez nem férek hozzá. Pedig valahogy be kéne zsírozni...
2007. július 29.
A tatai bontóban (www.olaszautobonto.hu) kaptam új motort 10000 Ft-ért, pár perc alatt beszereltem, úgy megy, mintha új lenne.
2007.07.19.
Lekaptam az ablaktörlő alatti műanyagot. Ahol pollenszűrőt vártam, ott fél kiló száraz falevél volt, a szellőző gyárilag ráccsal van ellátva, a szűrő valószínűleg belül lesz, azt majd a hétvégén megnézem. Az egész rendszer eléggé büdös, remélem a levelek kipucolása után minden ok lesz, de valószínűleg a légkondit is fertőtleníteni kell. A spricc dolog megoldódott, leesett a cső, amit gyorsan visszapattintottam. A megoldások hasonlóak, mint a 146 esetében, de sok dolog jobban át van gondolva, nagyon tetszik.
A kiégett izzót nem bírom megtalálni. Tutela kontaktspray-el átfújtam a bal ködlámpát (amit már 4 csavar tart, nem 3, mint a 146-nál, így nem esett ki) és a bal rendszámmegvilágítást, de semmi. A csomagtérben mindkét izzó rendben van a hátsó üléseknél is, elöl is. Akkor sem nyugszom bele az eladó "minden olasz ilyen" válaszába. Holnap folytatom...
2007.07.20.
Leszereltem a két tükröt, holnap felhívom a lakkozó ismerősöm, mennyiért vállalja. Tényleg egyszerű, elég lepattintani a műanyag háromszöget, lekapcsolni a kábeleket és kicsavarni 3 csavart.
Az izzókat elkezdem szisztematikusan cserélni. Továbbra is világít a hibajelző...
A hűtőfolyadékot feltöltöttem desztillált vízzel, a szine teljesen átlátszó, szerintem ezidáig is víz (rosszabb esetben csapvíz) volt benne :(
Az autó nagyon jól szerelhető, szinte hihetetlen, minden kézre áll, sokkal intelligensebbek a megoldások, mint a 146-ban voltak.
2007.07.21.
A lakkozó főnöke szinte szó szerint kidobott, ilyen vacak miatt nem indítja be a kemencét. Azt mondja, vegyek festéket és fújjam le magam... Úgy is lett, kézzel, dörzspapírral leszedtem az egész eredeti réteget. Több helyen is megrepedt a festék, az alumínium valami miatt elkezdett korrodálni és fehér réteg keletkezett a festék alatt, ami miatt lepörgött az egész. 3 óra csiszolás után úgy találtam, hogy mehet az alapozó. 24 órát írnak a teljes száradásra, de ki bírja azt kivárni? 2 óra múlva lefújtam mattfeketére és újabb 2 óra múlva össze is raktam. Nem olyan, mint a gyári, de sokkal jobb, mint volt.
Végre megoldottam az izzó rejtélyt!!! A bűnős a hamutárca megvilágítása volt, végre ez is tökéletes.
A hátsó ablaktörlővel nem tudok mit kezdeni, próbálom olajozni kívülről, de olyan hangokat ad ki, mintha szorulna. Ezt már egyszer eljátszottam a Tipoval, ha egyszer megszorul a tengely, azt már fölösleges javítgatni. Meglátjuk mennyibe kerül az eredeti alkatrész, aztán irány a bontó...
A műszaki vizsgáig ezt meg kell oldani és addigra kéne 2 gumi is.
Ismét nem bírtam ki, muszáj volt kerülnöm egyet, olyan hangja van, mint egy vaddisznónak, minden porcikáját imádom.
2007.07.18.
Az autó nagyon jó állapotban van, de messze nem tökéletes.
- a maszk körül meg van repedve a lakk, valószinűleg parkolásnál nyomódott meg
- az elso Alfa jelet cserélni kell
- mindkét ködlámpa törött
- az olaj szurokfekete
- ha a varázsszemnek hinni lehet, akkor az akkumulátor is cserére szorul
- a hátsó ablaktörlő nem működik (elindul majd leáll, ha kézzel segítek neki, akkor megy)
- a hűtőfolyadék szintje olyan alacsony, hogy nem is látszik a kiegyenlítőtartályban
- a motor hőfoka max 80-ra megy fel
- az első gumikat cserélni kell
- az 5. ajtón hiányzik a bal izzótakaró műanyag
- nincs pótkerék, javítókészlet, egészségügyi csomag
- ha ráadom a gyújtást, valami búg a rádió környékén (fűtéskapcsolók környékén)
- kéne pár szőnyeg
- a kupplungpedálon nincs gumitaposó
- a váltógomb teljesen el van koptatva
- a visszapillantó fekete részén patton le a festék
- az ötödik ajtó nyitáskor nyikorog
- a felnicsavarok ronda rozsdásak
- a szellőztető rendszert büdösnek találom
- minden izzó világít, a műszerfal mégis kiégett izzót jelez (a bal rendszámvilágítás és a bal első ködlámpa csak kocogtatás után kezd világítani, talán az lesz a baj)
- a kőfelverődéseknél mini rozsdafoltok a tetőn, elején, ...
- az ablakmosás egyáltalán nem működik. Feltöltés után változott a helyzet, a jobb első ablakspricc nem működik, a többi OK.
lassanként megpróbálom kipofozni :)