Tagok >> Cgo >> 156 SW JTD 16V >> Blog
- Típus:156 SW JTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Luci di Bosco (aranymetál 235/A)
Mióta megvan a JTD, nem nagyon törődtem a fogyasztással, mert... mert minek? Elraktároztam a fejemben, hogy bármit csinálok, a fogyasztás a számítógép szerint mindig 4.8 liter, a bankszámlám szerint pedig valahol 7 és 7.5 liter között mozgott. Figyelni inkább azt szoktam, hogy tele tankkal hány kilométert tudok megtenni, mert egy ideje már csak Shell kútra járok, és az nem mindig van útban. Az elején mindig 850 km körül tudtam teljesíteni, később ez 820-830 között állapodott meg.
Aztán megszületett a kisfiam és megpróbáltam párszor "just cruising" módban autózni, hiszen sehova nem siettünk, döcögtünk egyet a szabályok szerint, plusz mínusz (inkább plusz) 10 km/h. Az első meglepetés akkor ért, mikor a morva túra (kb. 250 km szabályok szerint) feltornászta 902 km-re a hatótávolságot. Azután jött Esztergom 350 kilométere majdnem szabályosan és 930-nál kellett tankolnom.
Ha ez így mind igaz, akkor a 140 lovas JTD-nek szabályok szerint nem nagy gond 1000 km fölé tornászni a hatótávolságot, vagyis 6 liter körül fogyasztani.
167055 km
Szakolca (Skalica) - Kromeriz - Trencsén (Trencin) - haza
415 km
Sajnos Trencsén magasságában belefutottam egy trafiba, pedig csak egy pillanatra mentem gyorsabban, hogy kikerüljek a forgalomból. A 145 km/h ára 20€ volt, ami nagyon baráti, főleg annak tükrében, hogy óra szerint 160 volt, GPS szerint meg 155 km/h. Hivatalosan ez 50 vagy 100€ lett volna.
Tatabányán jártam és maradt egy kis időm, így kitaláltam, hogy felmászok a turul szoborhoz. Úgy látszik ez az ötlet el van átkozva, már 5. alkalommal indultam neki a domboldalnak, de megint nem értem fel. Ezúttal én voltam a hibás, a vékony utacskán felfele ballagtam, mikor szemből megjelent egy toyota és nagyon úgy nézett ki, hogy nem fog lehúzódni. Fogtam magam és balra húzódtam, majd betolattam a képen látható kiugrásba (ez szemből van fényképezve). A baj csak az volt, hogy nem tudtam megállni. Az emelkedő, a sár és a tolatási sebesség azt eredményezték, hogy az első kerekek kipörögtem, mindent elborított a gumiszag, én meg zuhantam hátra - míg a kiugrás meg nem állított. A lakkozás sérült, szerintem nagyon ronda és főleg ilyen fölösleges mutatvány miatt....
2010. április 3, 166515 km
Immár (sajnos) rendszeressé vált a tavaszi futómű felújítás. A stabilizátor rúd táncol a helyén, az alsó lengőkarok szét vannak verve, a felső lengőkarok meg versenyt nyikorognak. A 4 lengőkar, stabilizátor rúd és stabilizátor pálcák ára 423€ volt az Erhardnál.
A futómű beállítása 30€ volt, bár a hátsóhoz nem nyúltunk, a biztonság kedvéért azt is megnézettem és volt rajta mit állítani. Az autó terpeszt, mint minden Alfa, de legalább ami állítható volt, be van rendesen állítva.
Az első ablaktörőket még soha nem cseréltem, csendben tették a dolgukat immár 3 éve (és ki tudja mennyit az előző tulajnál). Tavaly vettem Erhardnál speciális törlőket, gondoltam itt az ideje az cserének, a régiek jók lesznek még a téli jeges ablakokra. A csere gond nélkül megvolt, de a bal 53 cm hosszú volt (a régi 48), így a kart feljebb kellett raknom.
A ronda, sós és rideg tél után megváltásként érkezett az első napsugár, sőt március 20-án Győrbe menet már 21 fokot mutatott a hőmérő és először kapcsolt be az automatikus módba állított légkondicionálás. Minden ideálisnak tűnt, de nemsokára kiderült, hogy mégsem az. A huncut napsugarak ugyanis addig csiklandozták Matyi orrát, amíg sírva nem fakadt. Megpróbáltuk az ablakra csíptethető sötétítőt, de annyit sem ért, hogy Matyi legalább rácsodálkozzon: jé az apa próbálkozik. Nem maradt más választás, mint a fóliázás.
A választás bárki számára könnyű lehet, nekem nagyon nehéz volt. Az olcsó amatőröktől a csillogó profikig tele a piac fóliázókkal. Az amatőröktől rettegtem, az ő aláírásuk van az összes felhólyagzott, leváló szélű, lilára fakult fólián, a profik meg szétszedik a fél autót. Végül mégis a profi mellett döntöttem, de megkértem, hogy nézhessem, hogy csinálják. A Saxo egy Chevroletet és egy P308-at fóliázott előttem és úgy döntöttem, tetszik, amit csinálnak. Persze tettem egy utolsó próbálkozást, az én felelősségemre ne szedjék ki az oldalsó üvegeket, ha csúnya lesz, aláírom, hogy így akartam, de nem egyeztek bele - amit ők csinálnak, annak tip-top minőségnek kell lenni. Másfél óra alatt végeztek, hárman csinálták felváltva az autót nagyon összehangoltan és profin. A legsötétebb SolarZone fóliát választottam, mégsem lett túl sötét, sőt, belülről fantasztikusan kilátok még este is. Annak ellenére, hogy az eddigi autóim lelkes amatőrök fóliázták, ez volt a legolcsóbb - 130€.
Amit nagyon sajnálok, hogy a szélvédőre hivatalosan nem lehet "fóliacsíkot" ragasztani, a két napellenző között gyakran zavaróan besüt a nap és szerintem sokkal balesetveszélyesebb, mint a fólia, ráadásul sok autóban gyárilag sötét a szélvédő teteje. De a törvényhozók nagyok okosak, így bízok benne, hogy jól döntöttek.
165431 km
Visszakerültek a Vredestein gumik a 17-es felnin, egy szezont még kibírnak. Az egyenesfutás persze megszűnt, rántja ki a kezemből a kormányt, de a kanyarokban mindenért kárpótol az autó. A gumik még a téli után is nagyon hangosak, de aszfaltja válogatja - az új utakon csendes és gondtalan az autózás - na de köztünk szólva mennyi új aszfalttakaró készült mostanában?
Elugrottunk Győrbe bizniszelni egyet az Erhardal, a végeredmény egy komplett első futómű...
163500 km, 2010.2.24.
Majdnem 40e km-el többet bírt ki a jobb oldali kerékcsapágy, mint a bal, viszont a halála gyors volt. Csütörtökön kezdett hangoskodni és szombaton már nem aludt el a fiam menet közben, úgy zúgott. Kedden már 100-as tempónál túlharsogta a rádiót és hányingerem volt a monoton, alacsony frekvenciás zúgástól.
Szerdára kaptam időpontot az itteni egyetlen normális szervizben - www.autocomp.sk. Nagyon drágára jött ki, Erhart fele ennyiből kihozta volna, de ilyen autóval képtelen voltam akár 1 km-t is megtenni.
Négy órás meló lett a csere, nem is volt olyan egyszerű, mint az ember gondolná. Ráadásul a tegnap kinézett, de meg nem rendelt (minek, ami este 6-kor van raktáron, az lesz reggel is) FAG csapágyat (143 €) valaki reggel - fél órával a rendelésünk előtt - megvette, így máshol kellett keresni (168 €).
A csere 219€ lett, de az öröm nem teljes, hiszem eltűnt a zúgás és most teljes gyönyörűségében hallani a rettenetesen nyikorgó bal felső lengőkart. Valamit ki kéne vele találni, de gyorsan...
160.466 km
Olajcsere (Selenia WD 40)
Olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő
Szervófolyadék cseréje (GI/A)
Váltóolaj csere (Technyx)
Hűtővíz csere (zöld Paraflu)
Az egész akció 50000 Ft volt.
15 ezres volt az új felső turbócső, amit végre sikerült kicserélni. Picit hiányozni fog a sikító fütyülés, de így az igazi. Ráadásul a lyukon egy rakás olaj csurgott a váltóra, így ott is takarítottunk egyet - akku ki házzal együtt. Ha már akku, letisztítottuk a sarukat, elég rondán oxidálodott.
Az izzók közül a jobb helyzetjelző volt soron (H6), szerencsére még egy volt otthon.
Futómű ügyben az alsó lengőkarok hátsó szilentje már nagyon az élete vége felé jár és ami meglepett, hogy a felső lengőkarok jó állapotban vannak, viszont a stabrúd már elmozdul hosszanti irányban és nyekkenik is - fordítva tippeltem.
Ami még tavasszal esedékes lesz, az egy új hűtő - ehhez már elég picit hozzáérni és morzsolódik szét.
Összességében az autó állapota jónak találtatott, amit hazafele bizonyított is, teljesen olyan érzésem volt, mint amikor megvettem - úgy látszik a lyukas cső jópár lovat elvett a teljesítményből. Ezek most visszatértek a gazdihoz és nagyon vaddisznósat autóztunk. TD autóhoz képest érces és élvezhető hang, 140-ig ingaként felpörgő sebesség és hármasban 2 és 3 ezres fordulat között nyakbiccentő gyorsulás. Az élményautózást csak a téli gumik rontották el, túl meleg és nedves volt az idő ezekre a gumikra: nyaklottak és csúsztak jobbra-balra.