Tagok >> Cgo >> 156 SW JTD 16V >> Blog
- Típus:156 SW JTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Luci di Bosco (aranymetál 235/A)
Az összetört tükörházat megstoppoltam, de így nem volt az igazi, nagyon csúnya is volt és nem is záródott rendesen a tükör. Megint András bácsi segített ki egy új tükörrel, sőt, meglepetésként színt is kapott a tükör.
A kőfelverődések miatt a fekete háromszöget is újra kell majd festenem.
2009. május 8, 145070 km
A vétel után teljesen boldog voltam, milyen jó a 156 fékrendszere. A 146 után úgy tűnt, bárhol, bármikor meg tudok állni. Ennek ellenére jól tudtam, hogy egyszer cserélni kell majd a fékeket, amit a Szamosiék is megerősítettek, 93.300 km-es állásnál rámutattak a nagyon vállas tárcsákra és félig elkopott betétekre. Az idő múlott, a km-es száma nőtt és valahogy nem akartak kopni a fékek. Senki nem akarta hinni, 50 ezer km után a tárcsák ugyanúgy vállasak a betét meg ugyanúgy 50%-os volt. Végül a hátsó betétek fogytak el elsőként. A négy tárcsát és a betéteket már régebben megvettem BotiGTA-tól, számomra teljesen ismeretlen dán márkáról van szó - NK. Az első fékcsövek olaszok, Erhardtól vettem, a fékolaj meg maradt a TOP4. A cserét András bácsinál végeztük el.
A bal hátsó porvédő ki van szakadva, ez majd egyszer cserélni kell.
Képek:
1. A fékcső is cserélve
2. Az első betétek még mindig egész jók, pedig 51ezret én raktam bele és félig el volt kopva, mikor az autót vettem...
3. Eredeti, gyári betétek hátul
4. Hátsó betétek - teljesen elkoptak
Jobb rendszámmegvilágító izzó csere + bal javítása középerős odacsapással. Végre nem ijesztget a műszerfalon a visszajelző.
2009.04.08.
Átkozom magam. Megint azt csinálom, amit nem kéne. Az utóbbi szerviz meggyógyította az összes futómű nyikorgást, aminek úgy örültem, hogy a koppanásnak, ami már a Kölcsey utca végében fékezéskor hallatszott, nem tulajdonítottam jelentőséget. Vissza kellett volna mennem. Először csak indulásnál, fékezésnél, most már menet közben is koppanik vagy inkább kattanik valami. Mint amikor összecsap két merev alkatrész, mert kiesett közülük a gumi tömítés. Az alsó lengőkar adta meg magát? Esetleg a féltengely? Néha középről hallom a koppanást, néha egész oldalról. Éles kattanás...
2009.04.24.
Most már tényleg nem bírtam tovább, mentek a találgatások, hogy féltengely, alsó lengőkar, féknyereg, kipufogó vagy éppen egy rossz hegesztés pattog és mindig azt vártam, mikor esik ki alólam az autó. Ócska egy érzés.
Este 9-kor bevett a márkaszerviz, és 10 perc múlva álltak is ki az autóval. Valami módon mindkét oldalon kiszakadt az alsó lengőkar menete, így szabadon csapkodott fel-le. Kapott felülről egy kontrát és minden OK. Remélem ez egy szokványos megoldás, nem rajtam tesztelik. Ezen kívül az hátsó fékbetétek is kopoghatnak, mert ide oda lötykölődnek. Szerencsére már megvettem az új fékeket, alig várják, hogy felkerüljenek.
A "javításért" 5,80€-t fizettem :)
Mivel a hátsó ablaktörlő gumijának cseréje csak arra volt jó, hogy ne karcolja az üveget, arra viszont nem, hogy rendesen töröljön, vettem Erhardtól egy új, Champion márkájú ablaktörlőt. A csere fél perc volt.
Bécsben a Shopping City Sud elején felfedeztem a Maserati és Ferrari szalont, elvittem az Alfát, nézze meg, milyen családba is születhetett volna, ha pár kilométerrel hamarabb rakja le a gólya.
A Ferrarik közül főleg pár régebbi típus tetszett, az újaknál inkább a Maseratik körül forgolódtam. 120 ezresért már egész jó állapotú 3 évest lehet kapni :)
628 nap kellett, hogy a 50000 km-t együtt elguruljunk, ami napi 80 km-nek felel meg. 1,67 milliót költöttem a javításra, ami 33 Ft/km. 25x voltam szervizben, vagyis minden 2000 km után. A legtöbb pénzbe a felnik és gumik kerültek - 383 ezresbe. De a nyakán liheg a futómű is, meg az 5 olajcsere se volt ingyen. A kuplungcsere szerintem felesleges volt, viszont volt sok drága ékszíj. Ezen kívül csak apróságok, de cserben csak 1x hagyott - a szakadt ékszíjjal nem mertem tovább menni.
Egészségedre barátom, remélem még egyszer ennyit lehúzunk együtt!