Tagok >> Cgo >> 156 SW JTD 16V >> Blog
- Típus:156 SW JTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Luci di Bosco (aranymetál 235/A)
17-->16 downgrade, az auto ujra hasznalhato, a vezetes ujra gyerekjatek es elvezet. Csak tudnam, minek nekem a 17es felni ;))
Éppen Budapestre igyekeztem, mikor elkezdett káprázni a szemem. Igaz, hogy lehúztam 9 órát a melóban, meg 170-180 között toltam, de az még nem ok arra, hogy a szemem hullámosat játsszon. Kihúztam magam az ülésben és a légkondi ellenére kivert a víz - a motorháztető vibrált, nem a szemem. Satuztam egy jót és félreálltam, kellett 5 másodperc, hogy elég erőt összeszedjek a kiszálláshoz. Azt hiszem ma az összes angyal mellettem állt, szerintem pillanatok kérdése volt, hogy felcsapódjon a tetőre, én meg ellátogassak az őseim örök vadászmezőjére. A további úton és máig is állandóan figyelem a motorháztetőt, de hiába rángatom, nem nyílik ki. Minden esetre a "beakasztó" jó sokat kibírt... Nem tudom, kinek köszönjem, de köszönöm...
154301 km
Az utolsó pillanatra hagytam megint, így péntek éjjel voltam kénytelen kiszerelni a xenont. A bal oldali izzótartó kapocs picit beragadt, így az egész fél óráig tartott, amiből 10 percen át tükröt kerestem, hogy lássam is, mi újság a lámpa belsejében. A bal oldalon leszedtem a trafót is, a jobb oldalon jól el van szúrva a műanyag takarólap alatt, így maradt. A lámpazáró műanyagokat nem raktam vissza, mert úgyis ki vannak fúrva és nem akaródzott kiszedni belőle a kábelezést.
A kerekek sincsenek rendben, ez a méret a papirok szerint nem való az autóra, de nem volt erőm felrakni a téli 16-os felniket, inkább kockáztattam.
Mást nem is ellenőriztem, az autó mindig tip-top állapotban van, nem hiszem, hogy bármit is találhatnak rajta.
Reggel 7.45-kor nyitnak, ezért már 6.45-kor elindultam, nehogy úgy járjak, mint a Puntoval (reggel 8-kor 14.). Sajnos nem lettem első, de a 4. pozícióval elégedett voltam. Mivel percre pontosan nyitnak, elég hamar sorra kerültem.
Az első meglepetés akkor ért, mikor jött a srác, hogy az autót nem engedi vizsgázni. Tudtam én, hogy az autó papírjai nincsenek rendben, de nem érdekelt a dolog és most se érdekel. Szépen elmondtam, hogy a hölgy a hivatalban azt írta be, hogy az autó motorja Peugeot, de az itt valódi Alfa JTD és én nem tehetek róla. Nincs speciális végzettségem, hogy ebben a multinacionális világban kérdőre vonjam a közlekedésügyi felügyelet felelős munkatársát, hogy milyen motort írt a papírba. Ha szerinte Peugeot, legyen Peugeot. A monológom hosszú volt és sikeres. Mégis nekifogott a vizsgának. Valamit ugyan mormogott az orra alatt, hogy az én bajom, ha majd nem tudom eladni.
Cserébe rögtön kiszúrta, hogy nincs vontatókötelem. Esküszöm, hogy volt, nem értem. Megígértem, hogy veszek egyet, ezzel lezártuk.
Az izzóknál a jobb tompított teljesen félre világított - picit görbén raktam be az izzót. Nem értem, miért nem lehet speciálisan kiképezni a lámpát, hogy csak egyféleképp lehessen berakni az izzót. Megcsinálták, ehhez persze leszedték a műanyagot és meglátták a xenon trafót, de nem szóltak semmit. A lámpát beállították és mentünk tovább.
A fékek bőven a zöld sávban mozogtak, kivéve a hátsó fékek ovalitását. Eléggé megijedtem, hogy baj van, de csak legyintettek, hogy a kézi vezérlésű műszer szórása nagyon nagy, átírták az értékeket és mehettem tovább....
A kormányrángatós és autó alá mászós sztori vége is klasszikus lett: 1 kisebb hiba - olajszivárgás a motornál. Nem volt kedvem magyarázkodni, hogy az a féltengelyről került oda, szerintem ezt a hibát eleve minden olasz autó megkapja, akár olajos az alja, akár nem.
A zöld kártya előtt elküldtek, hogy jól forgassam át a JTD-t, kormoljam ki a rendszert. Ez elég nehéz feladat volt és nem is sikerült jól. Egyrészt képtelen vagyok 4000 fölé pörgetni a motort, másrészt a környéken nincs is olyan út, hogy mondjuk harmadik fokozatban ki tudjam húzatni. A srácnak nem volt szíve, simán 5500-re pörgette, majd a szívem szakadt meg. Az Alfa meg majdnem kiköpte a tüdejét. Az első pörgésnél olyan füstfelhőt köpött ki, hogy pár másodpercre elfeketedett a világ. A nyolcadik ötezres már tűrhető volt, nekifoghattunk a mérésnek. Rögtön elsőre jó lett minden érték, már nem értem, hogyan volt beállítva, ha a képernyőn az volt, hogy katalizátor nélkül az autó meg katalizátoros a papirok szerint. Valaki hazudik :)
Az egész vizsga 56€ -ba került, kaptam két szép matricát, 2 évig nyugalmam lesz.
Hazaérve a garázsajtón bejelöltem a lámpák ívét és fókuszát, majd alig 10 perc alatt visszaraktam a xenont. Egy gyors ellenőrzés a garázsajtón - nem mozdult el a fókusz, készen is vagyunk.
Nem tudom a pótkereket védem-e vagy inkább az autót a koszos pótkeréktől, minden esetre a Tescoban talált vedőtasak hiánypótló tuning :))
A 146 1.9 JTD-vel valahonnan 12500 Sk/év magasságából kezdtünk (415 €), hiába védekeztem, hogy 5 éve hűséges kliens vagyok és az autót se töröm össze havonta. Nem volt mentség, az 1.9 már luxuskategória, ha kisebb biztosítás kell, vegyek Matizt. A 156 esetében már sikerült kiharcolnom egy 290 €-s biztosítást. A lustaságom miatt ezt annyiban is hagytam volna, ha egy évvel később nem azzal hálálják meg a balesetmentes 35000 km-t, hogy felviszik a biztosításom árát. 320 €-ra. Azon nyomban fel is mondtam a biztosítást.
Telt múlt az idő, már majdnem meg is feledkeztem a dologról, mikor az Allianz telefonon, majd levélben is megpróbált visszacsábítani. Egy hétig hagytam őket, aztán már közeledett az augusztus 22, muszáj volt valamit csinálnom, nehogy megint ők legyenek a lovon. A harmadik ajánlatuk -33% volt, amit versenyképesnek találtam, így jelenleg 215 €-t fizetek egy évre, amiben a Mondial Assistance is benne van.
Ez azt jelenti, hogy 6 év alatt sikerült majdnem a felére letornászni az összeget, de még mindig sokallom, így nemsokára újra felmondom a szerződést és jövő nyáron újra eljátszuk a marketinges-visszacsábítós játékot.
150996 km
Végre volt egy kis szabadidőm a levegőszűrő cseréjére. Egész jó kis gyakorlat, mert nem voltam hajlandó semmit leszedni. Sikerült, de nem volt sima ügy. A LMM csatlakozót persze elfelejtettem visszarakni, így másnap nagyon csodálkoztam, hogy miért megy az autó, mint a vadállat. Érdekes módon a számítógép nem jelzett semmit, úgy látszik nem is kell neki a LMM :) Biztos ami biztos inkább visszaszúrtam...
150.223 km
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő Ofi jóvoltából egész jó áron (kb. 25000 Ft, már nem is emlékszem), a cserét az Anda szerviz oldotta meg 25 €-ért. A szűrők gyáriak, a pollenszűrő aktív szenes olasz Kristal, az olaj meg a szokásos Selenia WR 5W40.
Egy dologtól megijedtem, az olajat nem engedték le, hanem kiszivattyúzták, aminek én nem nagyon hittem, valahogy furcsa az olajat felülről szedni ki. A szivattyú (1-es kép) több, mint 4 litert kiszívott a gép + kb. 2 deciliter kijött a szűrővel, ami elméletileg az összes olaj. Azért csinálják így, mert pár leeresztőcsavart már beleszakítottak a motorba és többet nem akarnak :) Ami érdekes volt, hogy az 5 liter új olaj simán belement a kiszívott 4,2 liter helyére - na erre kössön valaki csomót. A számítógép szerint egy egységnyi olaj fogyott 14226 megtett km alatt, a nívópálca szerint kb. 2 mm-el a MAX alatt volt. Olajcsere után a számítógép 0 egységnyi hiányzó olajat ír (de nem MAX-ot), nívópálca szerint MAX-on van.
A pollenszűrő cserétől jó vörös lett a srác feje, aztán az enyém is, mikor megláttam, milyen kosz jött ki belőle (3. kép)... Fúúúj, ezt lélegeztem? Ezentúl gyakrabban cserélem, nem csak 2 évente.
A gumiharangok, stb. ellenőrzése negatív lett, nem találtunk semmi galibát. Mivel tegnap csendben voltak a lengőkarok, ezeket nem ellenőriztük. A kipufogó leömlőjét védő pléh picit meg volt lazulva - meghúztuk, de az alacsony fordulaton hallható ciripelést nem ez okozta. Szerintem a kettőstömegű a hunyó, azóta útálom, mióta ki lett cserélve...
Az aktuális állapot tehát: néha meg-megszólaló első lengőkarok (?), teljesen jó, de nemszeretem kuplung (alacsony fordulatos ciripeléssel), a hátsó fék gumivédői picit lyukasak, lassan lejár a műszaki és a zöldkártya. Ezen kívül csak esztétikai gondok vannak, nagyon elégedett vagyok az autóval.