Az eredeti V6 hűtőventilátor és keret majdnem 7kg és az autó "elején" van. Szeretném kissé csökkenteni a tömeget (főleg a tengelyektől távol eső terhelést), ezért beszereztem egy 16 colos slim Mishimoto ventilátort és egy beépítő szettet. Ez így 1.8 kg súlyú. Tudom a különbség nem sok, de ha több helyen is tudok néhány kg-t faragni az már érezhető lehet Elvileg ez a ventilátor nagyobb mennyiségű levegőt is tud szívni, mint a gyári 2 db kicsi, ezért ezzel és az új vízhűtővel a hűtés is javul.
Átszakadt a hővédő lemez a kipufogó felett ezért egy nagyobb alátéttel felfogattam. Most újra csendben van, nem zörög.
Időszerű volt az olajcsere és újra Motul 10W60at kapott. Sajnos 4 literest vettem, ezért mehettem újra az olajboltba pótlásért.
Időközben kikerült a régi 3.0 V6 az autóból és a hengerfejet levéve a 2-es hengerben egy dugattyútörés fogadott. A hajtókar sem úszta meg.
Amennyiben lehetséges lesz és a főtengely jó, akkor felhasználom egy tartalékmotor építéshez az ép részeket.
Beszereztem néhány műanyag elemet. A hátsó vonószem takaró hiányzott, a zárhídon levő műanyag törött volt, a ködlámpa kereteket pedig majd át szeretném kicsit alakítani és légbeömlőként használni.
A tavaly nyári Hungaroringes pályanapokon amikor 30 fok felett volt a levegő hőmérséklete, akkor néhány kör után be kellett iktatni hűtőkört, mert kezdett a motor elmelegedni. Rendeltem egy nagyobb hőleadásra képes vízhűtőt, bár inkább a motorolaj melegedett, de azért ez sem árt.
208 GBP -be került maga az alkatrész, a többi posta+vám+ÁFA.
Az autóban egyre jobban lehetett érezni a benzin szagot. A szivattyú műanyag háza volt elrepedve. Az eredeti VDO-Siemens pumpa elég drága, ezért egy Delphi darabbal cseréltem.
Idő közben leszereltem a hengerfejeket és az olajteknőt. Ez a motor már volt szétszedve. Az egyik dugattyú tetején jobban, kettőn kisebb mértékben látszik hogy valamit "megevett". Feltehetőleg a a perselyeket is cserélték. A hajtókat és főtengely csapágyakból 1-1 db-ot szedtem csak le az olajpumpától távolabbi oldalon és mindegyik szinte hibátlannak tűnt, ezért nem is fűztem szét. Remélhetőleg a gyűrűket is cserélték amikor szét volt szedve. Az olajteknő csavarjaiból viszont kettő is beletört, ezeket szenvedés volt kiszedni.
A hengerfejeket a győrzámolyi 2T+M síkolta. A szelepeket becsiszolta és a szelepszár szimmeringeket kicserélte. Payen tömítéskészletet vettem, ezek is ebből származnak.
A további összerakás folyamatban csak sajnos kevés az időm.
Jelenleg a 166-osról származó 4 dugattyús Brembo nyergek 330mm-es tárcsákkal és PFC betétekkel vannak elöl és a gyári úszónyerges féknyergek Brembo max 251mm-es tárcsákkal és Brembo betétekkel hátul. Ez a konfiguráció azért alakult ki, mert fórumokon olvastam, hogy pályanapon a hátsó fék sokkal kisebb mértékben dolgozik, főleg úgy hogy az autó hátulja ki van pakolva és kb 100kg-al könyebb mint a gyári állapotban. Viszont tapasztalatom szerint ez már túl nagy fékerő elosztási különbséget generál. Csúszáshatárhoz közeli fékerőnél az autó hátulja hajlamos "mozogni", ezt én a nem elégséges fékerőnek tudtam be.
Gyárilag a GTA-k első szériája 305 mm-es 4 dugattyús Brembo nyergekkel elöl és 276 mm-es úszónyergekkel hátul merült szériába. Ezt a konfigurációt céloztam meg, bár fórumokon olvasni hogy sokat cserélték a nagyobb 330 mm-esre az első fékeket. Véleményem szerint viszont érdemes kipróbálni ezt a konfigurációt jó minőségű tárcsákkal és betétekkel.
A MiTo/Abarth 500 féknyerge a tartóval elvileg egyezik a nem GTA 156-osok csonkállványával, és ezt a kombinációt kerestem. A hátsó nyergek az olaszautobontoból származnak, kaptam egy plusz nyerget is tartalékba.
Első nyergek a tartóval - 260 ezer HUF. (nem felújított hanem gyári új, plusz gyári új fékbetét)
Hátsó nyergek a tartóval - 24 ezer/pár (felújítandó)
És amit nyerek vele: Egyenletesebb, gyárival megegyező fékerő elosztás, elöl kb 4-5 kg/ oldallal kisebb rugózatlan tömeg. (A nyereg is és a tárcsa is könyebb). Hátul minimálisan nagyobb rugózatlan tömeg. Az Enkei felniket 5 mm-el beljebb tudom rakni kisebb nyomtávszélesítővel, így szélesebb slicket (235-240/610 R17 a cél) is fel tudok rakni anélkül hogy nagyon kilógna a sárvédőn kívülre.
A jobb első rugó eltört, ezért az olaszautobontotól vettem cseredarabot. Mivel érdemes párban cserélni (a színjelöléseknek egyezni kell), ezért megvettem mindkettőt egy elbontott autóból. Az enyémben barna-barna-sárga volt, ezek pedig barna-sárga-sárga jelölések, de mindegyik passzol az autómhoz.
Szinte hibátlan állapotú a rugó, toronyszilen, porvédő gumi és a lengéscsillapító is. A csere még várat magára, őszig kell meglennie, addig nem nagyon használom az autót egyébként sem.