A vízhűtő felső része elvált és folyatta a vizet. Rendeltem egy újat, de mivel a szakálmetal webshopjában az NRF márkájúhoz az volt írva hogy "réz" pont mint az eredeti, és kb 20 ezerrel drágább is volt, ezért ezt rendeltem. Sajnos ez kidobott pénz volt, mert ugyanúgy Mahle-t kaptam, ami pont olyan silány minőségű mnt amit kiszedtem. Nem érdemes a drágábbak közül választani, pont azt tudja a fele annyiba kerülő is.
A hibás 3.0 V6-ot átvizsgálva találtam egy kis lyukat a blokkon és a kompresszió is eltűnt 2 hengerből teljesen, 2-ből részlegesen. A szívó részen fémreszelék volt. Sajnos tovább nem érdemes vele foglalkozni. Szétszedem és a használható részeket elrakom.
Poló talált nekem egy hiányos 3.2-est a willhaben-en. Hiányzik róla a levegő gyűjtő, a króm csövek, a befecskendezők és trafók fele és a frontend oldali hengerfejről a két vezérműtengely kerék. Ezek az én motoromról pótolhatóak. Cserébe az összes segédberendezés és a két féltengely rajta van.
Az ültetés, a powerfelex szilentek és a 18 colos kerék miatt a hátsó futómű "kemény" lett, a passzív hátsókerék kormányzás jó része is elveszett. A rugótányér lengőkar nincs már szép állapotban, mert a kifolyó lyuk mindkettőn el volt dugulva. Keresgélni kezdtem és találtam helyette rozsdamentes darabokat. Az eladó megvált GTV-jétől és a tartalék cuccai jó részét átadta nekem. Kaptam az összes hátsó lengőkarból, emelett egy hátsó stabilizátor rudat, a két hátsó rugót, két első új féktárcsát és egy doboznyi apróságot.
Az első amivel foglalkoztam az a két képeken látható hátsó lengőkar. Tisztítás és festés után megvettem hozzá a szilenteket. Remélhetőleg ez egy picit használhatóbbá teszi az autót rosszabb minőségű utakon is.
Az összes bontott alkatrész egyben 30 ezer Huf-ba, a képen látható szilentek 38631 HUF-ba kerültek.
Az Osram ultra life nagyon jó abból a szempontból hogy nem ég ki, nem kell cserélni, de viszonylag keveset látni vele. Rendeltem 5000K-es színhőmérsékletű H7-es LED-et helyette. Ezek is sokat fejlődtek az utóbbi időben, simán befér a kupak alá, hibát nem jelez, a fénye ugyanolyan határozott vonallal választja egy fényes és sötét részt, mint a halogén izzó.
Valamikor kiszedem a vetítőlencsét is egy tisztításra.
Ismét ellátogattam a Slovakiaringre, ki akartam próbálni a fejlesztéseket, mert a Pannoniaringes hideg pályanap nem volt mérvadó. Erre viszont már hoztam a Slick gumikat a könnyű felnikkel.
2 etapra vettem jegyet, ez most 2x40 EUR. Az ebédszünet utáni elsőre és a harmadikra. Az elsőn viszonylag sokan voltunk, mindenki erre várt már. Ettől függetlenül próbáltam tanulni a pályát és kitapasztalni a sohasem használt Slick gumik tapadását. A tavalyi leggyorsabb köröm 2:54 volt. Ezt most már a felvezető utáni első körben sikerült megfutni. Ahogy jött a gumihőmérséklet jöttek az egyre jobb idők. 2:48ig sikerült lemenni.
A nekem második etapra úgy mentem fel, hogy egyedül álltam fel a boxutcába. Egész idő alatt egy Porsche és egy Suzuki versenyautó ment egy-egy kört. Ők valami beállítást teszteltek. Nekem viszont szabad volt az út, élveztem is nagyon ahogy egyre jobban tapadt, kezdtem ráérezni az ívekre, féktávokra. Ahogy jött a gumihőmérséklet megint egyre javult a köridő. Végül sikerült 2 db 2:47 es kört menni, majd egyszer csak a célegyenessel párhuzamos utolsó egyenesben nagy kék füst és lassulás következett. A motor leállt, de akkora volt a tempó hogy üresben sikerült kigurulni a boxkijáraton.
Kis hűtés után megnéztem, a vezérműszíj a helyén, víz van, olaj valamennyi van, megpróbáltam ráindítani. Nagyon veszíteni valóm már nincs, ha valami történt 6000 rpm-nél az úgyis elintézett mindent. Ráindítva néhány henger elindult, de a többinél érezni hogy kompresszió hiányos. Pontos hibaokot majd a motor megbontása után fogok látni.
Sajnos nem alakult jól a nap vége, de az autó már a garázsban van és várja a javítást. Ameddig működött, addig nagyon élveztem a napot. Tényleg nagyon jó volt vezetni. A futómű mostmár a nagyobb kerékdőléssel és vastagabb stabilizátorokkal ideálisabb a pályanapokra. A Slick gumik rengeteget hozzáadnak a tapadáshoz. A fékek nem melegedtek el, viszont a hátsó féket hozzá kell igazítanom az elsőhöz. Nekem a fachlift előtti autó eredeti 251mmes hátsó tárcsái és nyergei vannak. Ezt kellene a fachlift utáni 274-esre cserélni. Mindezt arra alapozom, hogy egy rövid féktávnál mikor már tényleg megcsúszás határon voltak a kerekek a hátulja elkezdett mozogni.
A motorproblémához valószínűleg több dolog vezetett. Nem figyeltem a hőmérsékleteket, szabad volt a pálya, élveztem a gyors köröket. Emelett visszatért a korábbi probléma, hogy 6500 rpm felett bent ragadt a kuplung pedál és leszabályzáson forgott a motor, majd mikor kb 5 másodperc után visszaugrott akkor hirtelen megkapta a terhelést. Ráadásul a 634mm helyett 615 mm-es kerékátmérő miatt én is többször beleforgattam a legszabályzásba. A nagy fojtószelep és szívórész miatt nem gyengül el abszolút magas fordulaton, hanem folyamatosan csak jön az erő és ha nem figyelem a műszert nem veszem észre.
Sajnos a vége így alakult, most kisebb kényszerpihenő jön.
A maradék 3 gumi is felkerült a felnikre. Az autó lekönnyítva (kiporszívózva) és a kerekek bekészítve a következő pályanapra.
Nem voltam biztos benne, hogy a Slick gumik elférnek a 9 colos kerékkel az autó alatt, ezért elkezdtem keresgélni a sárvédő szélesítés lehetőségét. Találtam egy terepjárókhoz ajánlott kb 25 mm-es elvileg festhető öntapadós gumit. Rendeltem is belőle egy szettet, de ez csak 2 kerékjárati ívre elég. A 215 szélességű gumikhoz nem kellett felhasználnom, de a 240/610 R17-hez már mindenképp kellene. Viszont élőben szerintem nem nézett ki rosszul. Sőt, nekem tetszett is.
Papíron mindent kiszámoltam, de mivel nem vagyok profi versenyautó építő, ezért csak a próbában bíztam.
A Hankook honlapja alapján a 215/615 R17 C52 közepes keverékű Slick gumi 7-9 col széles felnire megy fel. A teljesítmény orientált felhasználásra mindig a gumi futófelületével megegyező szélességű felni az optimum, de a szélesebb felni keskenyebb gumi kombináció is jó. Ezt azért ajánlják kevésbé, mert a szélesebb felni általában nehezebb. Az én esetemben a 9 col szélesség adott volt, viszont ez a felni nagyon könnyűnek számít. A szerelt kerék a csavarokkal és kiegészítőkkel (már amelyiknél van). kb 3 kgval lett könyebb. A TSW felni a Michelin CUP2 gumikkal kb 21 kg volt, míg az Enkei a Hankook sliccekkel, a csavarokkal, nyomtávszélesítővel és tehermentesítővel alulról közelítette a 17 kgt. Megemelve is azonnal érezhető a különbség.
Van meg egy jelentős különbség. A Hankook slick 618 mm magas, míg a Michelin CUP2 634 mm volt újkorában. Gondolkodtam rajta, hogy emelnem kellene a hasmagasságon, amiatt kb 15 mm-t mert bizonytalan vagyok benne, hogy a Hungaroring rázókövein át tudok-e menni leérés nélkül szükség esetén.
A számolgatások fő témája az volt, hogy mennyire "lóg ki" a kerék a 25mm-es nyomtávszélesítőkkel. Erre az az eredmény jött ki, hogy pályanapon még elviselhető mértékben. A felni kb 20 mm-el van a karosszérián kívül, de mivel a gumi futófelülete kisebb, és befele hajlik, ezért a futófelület széle pontosan a sárvédő alatt van. Végül így még a féknyereg is elfér.
Kíváncsi leszek az én amatőr szintemen a kisebb rugózatlan tömeg és jóval nagyobb tapadás mennyit fog jelenteni.
Először csak 1 kereket szereltettem, amivel fel tudom próbálni az autóra hogy mindenhol elfér-e.
Jövő héten meglesz a maradék 3 is, ha minden jól megy.
Korábban úgy gondoltam, hogy a 9x17-es Enkei felniket eladom, mert túl nagy nyomtávszélesítő kellene alá, de újra átszámoltam mindent. Mivel ET45, ezért kell sajnos ekkora. Viszont ha a gyári 17-es felniből indulunk ki 215/45 R17 gumival, akkor néhány mm különbséggel ugyanoda kerül a gumi belső éle ha 215/615 R17-es sliccet használok, csak jóval szélesebb lesz.
Először 4x98-as darabokat postázott nekem a Tsnyomtávszelesito.hu ,de miután jeleztem a problémát korrekt módon cserélte 5x98-asra.