Egy szép novemberi napon megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy a feleségem Kia Rio-ját le kellene cserélni egy olyan kocsira, amiben a szervókormányon kívül egy kicsivel több extra van. Hosszas nézelődés után bukkantam rá erre a szépségre. Tavaly ősszel érkezett Olaszországból. Eddig P-s rendszámmal használta a mostani tulaj, úgyhogy mi leszünk az első gazdája itthon.
Elmentünk, megnéztük, a jobb első sárvédőn kívül mindenhol gyári rajta a fényezés. Rozsda sehol, motorja szépen jár, belseje nagyon kulturált.
Kb. két hét mire megkapja a magyar rendszámot. Már alig várjuk :-)
Remélem vele is sok szép km-t teszünk meg, akárcsak a 156-tal.
Az éves pihenés egy kicsit későbbre csúszott mint szokott.
Régi vágyunk volt az asszonnyal, hogy meglátogassuk Toszkánát. Így hát kalandra fel, szállás lefoglal, Alfába bepakol és indulás.
Első úticél Caorle. Itt eltöltöttünk 2 éjszakát, illetve átkocsikáztunk Velencébe. Innen tovább folytattuk utunk Firenzébe, majd Casciano di Murlo volt a végállomás. Gyönyörű, festői táj. A szállásunk egy borászat 654 hektáros területén volt. Ezen a hatalmas területen voltak elszórva az apartmanházak. Csend, nyugalom, stb... 3 éjszakát töltöttünk itt, mialatt bejártuk a környéket szebbnél szebb utakon autózva.
Ezután elindultunk északnak. A cél Verona. Hangulatos városka, rengeteg ember még ilyenkor is. Itt viszont nem lehetett kihagyni Maranello-t. "pont útba esett" :-) Régi vágyam teljesült. Vezettem egy Ferrari 458 Italia-t. Feledhetetlen élmény. Olyan könnyű vezetni, mintha az ember egy számítógépes játékkal játszana.
Összesen 3200km-t tettünk bele a gépbe 1 hét alatt. 0 hiba, 5,3l-es fogyasztás, kényelem. IMÁDOM EZT AZ AUTÓT!!
Idén is eljött a nap. Mint tavaly az éven is többnaposra terveztük a "nyaralást" Már csütörtökön megérkeztünk a Balaton partjára. A szállásunk Balatonlellén volt. Szombaton komppal érkeztünk az északi partra, ahol már érezhető volt hogy valami készül. Minél közelebb érkeztünk Füredhez annál több cartárssal találkoztunk az úton. Megérkeztünk Alfacity-be: szép autók, sok fanatikus, stb...
Idén is egy gyönyörű napot töltöttünk el.
Gratula a szervezőknek!
Jövőre találkozunk :-)
Sok mindent nem lehet hozzáadni a 156-os gyönyörű formájához. Egy szép felni és egy szép kipufogóvég. A felni megvolt, de a kipufogó váratott magára. Eddig. :-)
Fura sziszegő hangot hallottam a kocsi elejéből. Először azt hittem valamelyik turbócső adta be az unalmast. Gondoltam, hogy nem lehet nagy baj, mert se teljesítménycsökkenést, se több füstöt nem produkált a kocsi. A csöveken nem láttam semmi hibát, mondom leveszem a cooler-t kitakarítani. Elég kuka állapotba volt, a lamellák össze vissza álltak benne, ami annyira nem is zavart volna, viszont észrevettem rajta hogy olajsáros az egyik csücske. Na megvolt a hibafelismerés. Innen jött a sziszegés. Találtam egész jó állapotú bontott collert. Köszönet érte Mreni -nek. Kicseréltem, megszűnt a hang. Örülés!
Egy ismerősöm e-bay-ezte nekem ezt a szép Alfa Romeo logo-s kuplungpedál gumit a régi elkopott helyére. Köszönet érte! :-)
Eljött a jó idő, eljött az ideje hogy a nyári kerekek felkerüljenek jól megérdemelt helyükre. Beruháztam egy kerékőr garnitúrára is. Bár nem szoktam huzamosabb ideig őrizetlenül hagyni a kocsit, de az ördög nem alszik.
Már decemberben fura hangot hallottam a bal hátsó kerék felől. Kiderült, hogy a kerékagy csapágy feladta a szolgálatot. Megvesz, kicserél, ismét csend honol a kocsiban :-)
A téli időszámítás beköszöntével rá kellett jönnöm, hogy s***t se látok ezekkel a tescos 300Ft-os izzókkal. :-)
Ezért megleptem magam egy garnitúra Osram Night Breaker Plus izzópárral. A különbség magáért beszél. Megéri az árát!
- Olaj, olajszűrő csere
- Levegőszűrő csere
- Gázolajszűrő csere
- Az olajszűrő ház tömítését is cserélni kellet, mert szivárgott az olaj
Km óra: 203.411Km