Már alig vártam, hogy egy kicsit jobb idő legyen és konzerválhatom a kocsi belsejét. A Decathlonba vettem lónyereghez való tisztírót és ápolót. Az amúgy tisztának tűnt ülésekről rengeteg kosz jött le.
Volt egy kis szabad időm. Szétszedtem és kitakarítottam az EGR szelepet. Ráfért. Teljesen meg volt szorulva a tengelye. (Egy kis WD40 csodákra képes) A MAP szenzort is kipucoltam.
Km állás: 169.294km
Mivel a 147-nél is cseréltem a hűtővizet, egy füst alatt itt is megcsináltam. :-)
Hétvégén lecseréltem a hűtővizet, mert elég koszosnak tűnt. Kitakarítottam a kiegyenlítő tartályt is. Majdnem olyan lett, mint az új. :-) Észrevettem, hogy a felső motorkitámasztó szét van szakadva, úgyhogy az is cserélve lett.
Felkerült még az indexek alá az alfa tetoválás és a hátuljára a saját céges reklám :-)
Vásárlás utáni kötelező szerviz + futómű apróságok:
- Vezérlés + vízpumpa
- Olajcsere
- Üzemanyagszűrő csere
- 1db axiál csukló
- 2db hátsó hosszkitámasztó
- 2db hátsó hídszilent
- kipufogótartó gumibakok
- 2db féltengely gumiharang (külső)
km állás: 168.840km
Beszereztem a Láng autóalkatrészbe 2db fehér depo márkájú oldalindexet kemény 1800Ft-ért.
A felnikre az olx-en akadtam rá. 16"-os Spider felni. Nem üt, nincs benne tojás. Esztétikailag nem túl szép, de azon majd segítünk. Jó kis nyári felni lesz belőle :-)
Már néhány napja használjuk a kocsit. Van néhány apróbb hibája, amit orvosolni kell.
- Anyós oldalon a biztonsági öv kis pöcke hiányzik, ami megakadályozza hogy a csatt leessen az aljára ✓ (update: pótolva)
- A fényszórómagasságot nem lehet állítani. A kapcsoló működik, a műszerfalon is visszajelzi, de a motorok nem mennek.
- A csúnya, kopott első emblémát mindenképp cserélni kell. ✓ (update: megtörtént)
- A távirányítóról nem lehet kinyitni a csomagtérajtót. ✓ (update: szétszedtem a kulcsot, a kis mikrokapcsoló hiányzott. Vettem kemény 80Ft-ért, visszaforrasztottam, most már működik)
Megérkezett, itt van, örülünk. :-)
Km állás: 168.025km
Az axial csukló és a kormányösszekötő cseréje után elengedhetetlen a futóműállítás.
Km óra állás: 212.475km
A kocsi bal elején elkezdett valami kopogni. Az a fura, hogy nem mindig lehet hallani. Na mondom egy újabb lengőkart dobhatok a kukába.
Elvittem a szerelőmhöz. A lengőkarnak semmi baja, viszont azt mondta hogy az axiális csuklót ki kellene cserélni, mert lóg egy kicsit. Miközben szedte szét a kocsit a csukló mellet kicseréltük a kormányösszekötőt, meg a kutyacsontot is. Biztos ami biztos. A meglepetés olyankor jött, mikor össze lett rakva lett a kocsi. Ugyanúgy megmaradt az a tompa puffanós, kopogós hang. Elvittük nyúzópadra a kocsit. Megrángatták, meggyötörték, hang sehol, a futómű, lengéscsillapító, kormány tökéletes.
De ha megyünk a kocsival csak lehet hallani az a rohadt hangot. A mai feladat az lesz, hogy a motortérbe megrángatok mindent, hátha ott koccan össze valami valamivel :-(