Kínai oldalon akadtam rá egy nyers, utángyártott Ferrari kulcsra. Mivel sajnos a nyers kulcsszár nem ugyanolyan mint a GTV-é ezért kicsik faragni kellett.
- Másoltattam egy sima Fiat kulcsszárat, meg egy immo chip-et a gyári kulcsomról.
- Kioperáltam a Ferrai kulcsból a kulcsszárat, majd beragasztottam a helyére az újat.
- Az immo chip-nek megvolt a helye
És kész is.
Egész jól néz ki :-)
update: időközben találtam olyan nyerskulcsot aminek megegyezik a szára. Rendeltem is egyet, úgyhogy most már 2 van :-)
Ma felkerültek a télikerekek, lecseréltem a nyári ablakmosó folyadékot, leápoltam a kédergumikat. Jöhet a hideg és a hó!
km állás: 184.091km
Kopottas volt az embléma a verdán, így kicseréltem. Szerintem nagyon jól megy az ezüst autóhoz ez az újfajta jel.
Hétvégén volt egy kis időm és mivel az időjárás is szép volt szétszedtem az EGR szelepet, hogy kitakarítsam. Mikor levettem a helyéről, akkor szembesültem vele, hogy a pillangószelep háza is elég cudarul néz ki.
Úgy döntöttem, hogy lefalatom a szelepet. Annak idején a 156-nál is megcsináltam és ott is jó tapasztalatom volt.
El se merem képzelni, hogy a szívósorba micsoda lerakódás lehet, de az majd egy másik történet lesz. :-)
Segítségemre voltak:
- Hideg zsíroldó
- Féktisztító
- WD40
- Víz
- és nyers erő
km állás: 183.900km
Vettem egy másik fejegységet a kocsiba. Végre passzol a világítása a műszerfalhoz. :-)
Cserélve lettek a következő alkatrészek.
- Jobb-Bal első felső lengőkar
- Bal oldali axiális csukló
Természetesen futómű is újra be lett állítva.
Km állás: 183.440
Nem voltam kibékülve a kocsi hátsó kerekeinek nyomtávjával. Nagyon be voltak esve a kerekek a kaszni alá. Köszönet Zselé cartársnak a szélesítőkért.
Oldalanként 1,5-1,5cm került alá. Sokkal tetszetősebb a kocsi fara. :-)
Képek annyira nem adják vissza, de élőben nagyon sokat számít.
Végre ki lettek cserélve a vásárlás után "kötelező" alkatrészek. Megy néhány extra is. :-)
- Vezérműszíj+görgők+vízpumpa
- Balansz szíj+görgő
- Motorolaj (5W40 Mobil Super 3000)
- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- Szelepdekli tömítés
- 2db első flexibilis fékcső
- 2db első, külső stabilizátor szilent
- 2db hátsó lengőkar szilent (ami a lengéscsillapító alsó felfogatásánál van) Ide poliuretán szilent került
- Váltóolaj (75W90 Castrol)
- Szervóolaj (Mobil ATF320 Dexrol III)
- Fagyálló hűtőfolyadék
Km állás: 103.140km
Mióta megvan a kocsi egyszer már lecseréltem benne a váltógombot, mert amivel vettem nagyon-nagyon nem tetszett. Vettem bele újat, de valahogy azzal se voltam kibékülve. Aztán megláttam ezt a bőr MOMO gombot. Fekete, bőr, benne a sebességfokozatok, hímzés. Nem bírtam otthagyni.
Az oldalindexekkel hasonló módon jártam. Megvételkor átlátszó, megsárgult volt. Gyors megoldásként lámpasötétítővel befestettem feketére, de már akkor tudtam hogy ez így nem maradhat.
Egy debreceni tuning bolt weblapján találtam ezt a gyárinak kinéző füstszínű darabot.
Szerintem jobban néz ki vele.
Sajnos a gyári központi zár vezérlője valami miatt nem működik. Mint azt a korábbi tulajtól megtudtam próbálták megjavítani, de jobbnak és könnyebbnek látták egy utángyártott darabbal helyettesíteni.
3 dolog miatt nem tetszett:
- 1db távirányító van a kocsihoz
- az a távirányító is elég csúnya
- a 156-nál hozzászoktam hogy kulcsról nyílik a csomagtartó (ennél pedig nem)
Nem volt más teendő, keresni egy olyan vezérlőt aminek van egy plusz kimenete és szép a távirányítója.
Találtam egyet aminek a gombsora kicsit hasonlít az ALFA scudetto-ra. Megtetszett, megrendeltem és ma meg is érkezett. Nem volt nehéz kicserélni a kocsiban lévővel, plusz rákötöttem a kimenetét a csomagtér nyitógombjára. Rendeltem még nyomógomb nélküli nyerskulcsot is, mivel a nyomógombos úgysem üzemel. Ezért ha lemásoltattam nyugdíjazom is :-) Jó lesz tartalékkulcsnak.