Liquid - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-08-22

Jani barátom Erhardnál járt, és felajánlotta a segítségét így rendeltem pár cuccot a következő szervízhez:
5L Selénia 20K AR
olajszűrő
2L Tutela ZC 75 Synth
Levegő és pooenszűrőm már van.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-05-26

Csöri kisakkozta mi a baja a gépnek. Először gyanús volt az inercia kapcsoló, meg a szivattyú is, de végül kiderült hogy a valamelyik előző tulaj által beszerelt extra immobilizer a ludas. "Caesar Anti-Lop" felirat volt a nyákon, ami egy kis dobozban volt.
Volt mégegy probléma: az önindító néha "elszalajtott". Ez is meg lett javítva.
Ismét a barátom Corsájával mentünk, hazafelé toltunk egy kis joyride-ot :)

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-05-05

Ma útrakeltem, hogy elvigyem a gépet Csörihez, mert nem éreztem kellően megbízhatónak. Jóbarátom elkísért, hogy segítsen ha kell, ill. hazahozzon. Egészen Nyúlig minden rendben volt (ez. kb. 10km), ott megállt és se kép se hang. AC nem műxik....
Barátom céges C Corsája megkapta rendesen a kiképzést, Nyúltól Várpalotáig vontatta a 156-ot. Szépnen bírta a gyűrődést a szintén olasz 1.3MultiJet. Nekem kicsit bedurrant a 2 karom meg a jobb lábam, a birkózástól, de szerencsésen odaértünk. Kicsit késtünk mert azért reméltem hogy nem fog megállni...
Majd kiderül mi a probléma.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-04-28

Munkából hazafele, a repülőnél lejöttem a pályáról és a felüljárón lefele leállt, vagy legalábbis nem reagált a gázpedálra. Viszont magához tért mire leértem a felüljáróról. 1-2 Km-rel odébb viszont megállt teljesen. Semmi rángás, előjel csak leállt. 3-ra elindult és szépen bementem az irodába utána haza, és a ház előtt 20m-re ismét leállt, szépen hazagurultam. Vacsora után megnéztem a hibatárolót, de semmi csak a P1172. Azóta csak a garázsba mentem el vele, hamarosan megy Csörihez, mert így nem megbízható.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-04-13

Szokásos szombat délelőttként indult, reggeli, bepakolás, indulás a Mamáékhoz. Marcinak pisilni kellett, így a börcsi pihenőbe kimentünk, beguruláskor, mikor kinyomtam a kuplungot megállt az autó, és nem indult. Reléket nézegettem, minden jónak tűnt, AC kapcsolt, befecskendező hibajel világít. Pár telefon, de senkinek se volt konkrét ötlete, viszont egy nagyon rendes középkorú Úriember (így nagy Ú-val) felajánlotta hogy segít bármiben, megpróbáltuk behúzni, sikertelenül. Megköszöntem a segítségét...Közben a tréler hívás előtti utolsó pillanatban beugrott, hogy itt van a laptop és az OBD kábel is, összedugtam, fordulatszám jeladó hiba (P0335). Töröltem a hibát és láss csodát elindult, szépen járt a motor. (hogy a törlésről, vagy még inkább a kihűléstől indult azt nem tudom). Gondoltam elmegyek a lébényi lehajtóig, ott ha esetleg leáll, már egyszerűbb vontatni mint a pályán. A lehajtónál, ugyanaz a szitu, kikanyarodáskor leállt. Szerencsére nem jött senki, nem kellett megállni, így elgurultam a Mosonszentmiklós tábláig. Onnan eltoltam a köv bekötőútig (100m), közben egy nagyon jófej biciklis segített tolni (már a második, segítőkész ember fél órán belül!!!). Hívtam Apóst jöjjön értünk. Közben eltelt egy jó fél óra de most már nem indult sehogy se. Hazavontattuk, másnap persze indult pöccre. Az utcában lévő szerelő srácot bíztam meg a javítással (RPM Max szervíz). Megrendelte a jeladót, kicserélte, az autó megy, holnap kiderül mit mutat hosszútávon. A P1172-es hiba visszajött, de a többi eltünt. Remélem a legjobbakat

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-02-15

2006 szeptemberében Conti SportContact 2 gumkkal vettem a gépet, szinte teljesen újak voltak. 4 és fél szezont alatt a belső felületük kopásjelzőig kopott, közben volt futómű állítás, valszeg ez volt a fő ok. Idén nyárra újak kellenek. Sokat agyaltam mi legyen a következő, hiszen a Contival maximálisan elégedett voltam, de tetszik a Falken ZE912, a Pirelli P7, a Nokian és még sokan mások. A végére a Conti SportContact2 és a Nokian H vagy V maradt a pakliban, ezek közül a Nokian -t tudtam sokkal olcsóbban megvenni, ezért amellett döntöttem. Rejtett szeleppel szerelve 20.375 Ft. volt darabja (205/55R16). Várom a jóidőt, hogy kipróbálhassam :)

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2010-11-07

Már régóta nem tökéletes az ablakmosó rendszer, visszaengedi a csőből a folyadékot, így ablakmosáskor az ablaktörlő töröl 2-őt mire elkezd spriccelni. Ezt javítottam meg. Az ablak előtti jobb oldali burkolat alatt (ahol a pollenszűrő is található) van egy Y-elágazás. Ez lenne hivatott meggátolni a folyadék visszafolyását. Ezt cseréltem ki.Eper cikkszám alapján jött a Hegyaljától.

>> EgyébAlfa 156 2.0TS // 2010-11-01

a téligumi garnitúrát eleve rejtett szeleppel szereltettem össze, az első szezonban nem volt gond, de tavaly állandóan elszökött a nyomás a 3 keréknél is, ráadásul nehezen fújható volt a szelep. Idén kicseréltettem a Pandánál már bevált másfajta szelepekre. Közben kiderült hogy az egyik kerékben volt egy jókora szög.
Át lett szerelve mind a 4 kerék, centír, defektjavítás + a szelepek

>> Tuning és extraAlfa 156 2.0TS // 2010-09-19

Alfacityben nyertem egy DefedLock váltózárat, így nyáron kissé lassan őrölnek a malmok, agy csak most került beépítésre.
A DefendLock szerelője eljött Győrbe és a Re-Cartánál (ők a helyi viszonteladók) beszerelte.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2010-09-17

utángyártott Marelli teleszkópok voltak a csomagtérajtón, de sajnos csillapítás nélkül, így teljes erővel felvágódott az ajtó. Trencsikről szereztem be egy pár gyári bontott teleszkópot. Ezek ugyan jóval gyengébbek, de csillapítottak.