Liquid - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2012-03-23

A múlt nyár vége óta többet és hosszabban kell utaznom a munkám miatt, így kezdett zavaró lenni a kipufogó hangossága. Győrben a Bánfi kipufogó szervízben rendeltem meg az új doobot. Első körben egy natúr dob lett volna, amit a kipufogós szerel be és lát el véggel. A kipufogóklinika volt a szállító. Megbeszéltük, és abban maradtunk hogy megrendeli. Este hívott, hogy van a szállítónál egy kész dob 156-ra, gyakorlatilag pont olyan mint amit szeretnék, és olcsóbb. (gondolom megmaradt nekik). Küldött képeket, rábólintottam, 2 nap múlva meg is érkezett és fel is szerelte. Nagyon kellemes hangja van. Sokkal halkabb, de azért maradt néma morgás is.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2012-01-14

Megérkezett az alkatrész, péntek 13-án délután elmentem Csörihez megejteni a cserét. A kiszerelt csövet megvizsgáltuk, hajlításra meggyűrődött és sürített levegővel csináltunk "nyomáspróbát", szépen sziszegett. Azóta hibátlan a vas. Egyelőre megúsztam a kuplungcserét. Kíváncsi vagyok meddig bírja. Óra szerint 194e, komp. szerint 210e km. van benne.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2012-01-06

Az ePer szerint nincs munkahenger a motortérben, tehát valszeg a kinyomócsapágy van oda, Csöri berendelte az összes alkatrészt ami elképzelhető hogy kell, én pedig mentem korán hogy beleférjen a nagyobb műtét az időbe.
De egyelőre úgy néz ki nem kell komolyabban hozzányúlni. Jobban - szakértő szemmel :) - megnézve kiderült, hogy az egyik hidraulika-cső (9-es) ereszti el az olajat, a pedált nyomvatartva nedvedzik és csöpög. Ez az aksi alatt van. Sajna ilyen alkatrész csak gyáriban van és nemigen raktározza senki, tehát rendelni kell, köv szerdára lesz meg. Így tehát volt egy kvázi felesleges utam, DE úgy fest megúszom a kuplungcserét, és legalább autóztam egy jót a család nélkül :) Szóval egyelőre nem jártam rosszul.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-12-28

Elkezdett szórakozni a kuplung. A tünet az, hogy indítás után közvetlenül, hidegen nem emel ki, kell pár másodperc. Ha kevés (nincs maxközelben) az olaj, akkor szintén nem akar kiemelni, hosszabb nyomvatartás (pl. csúsztatva tolatgatás) közben pedig átengedi az olajat és elmegy a nyomás, nem lehet kivenni sebességből. Csöri és Piritu segített telefonon kisakkozni mi lehet a baj. Mivel az utastérben nincs nyoma szivárgásnak ezért a motortérben lesz a baj. Ott van is nedvesség, meg valahol lent látok csillogni olajat (kb. a lengőkar csatlakozásánál), valszeg oda folyt le. A kuplung munkahengert kell cserélni így első blikkre. Január elején meglátogatom Csöri mestert...

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-12-20

Kicseréltettem az első fékeket. Az alapanyag már nagyrészt megvolt, még egy flakon Ferrodo fékolaj és 2 fékcső jött hozzá, plusz munkadíj.
Sajnos nem csak az egyik, hanem mindkét tárcsa belső oldala félre volt kopva. Nem tudom mi lehetett az oka. Elvben most jó lesz. Komolyan még nem tudtam kipróbálni.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-12-05

legutóbbi olajcsere és futómű reparálás alkalmával észrevettük, hogy a bal első féktárcsa felső fele csúnyán vállas. Olyan mintha a fékbetét levált vagy eltört volna párezer Km-rel ezelőtt. Úgy döntöttem kicsrélem. Hosszas nézelődés után egy barátom tudott "normál" árban beszerezni Brembo Max tárcsákat, betétestül. Ez fog felkerülni hamarosan.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-12-03

A légszűrőház fedelét rögzítő fülekből 2 letört, ideje volt megjavítani.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-11-18

Végre sor került az olajcserére. A váltóban is ki lett cserélve. A kipufogódobon kellett egy kicsit hegeszteni, és a jobb hátsó keréknél kellett kicserélni a stabilizátor rúd összekötőjét. Valami ropog elöl is, padkára felhajtásnál, kitekert kormánnyal hirtelen elindulásnál. A szerelő szerint féltengelycsukló lesz, de még bírja. Ezeken kívül a futómű tökéletes állapotban van.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-08-22

Jani barátom Erhardnál járt, és felajánlotta a segítségét így rendeltem pár cuccot a következő szervízhez:
5L Selénia 20K AR
olajszűrő
2L Tutela ZC 75 Synth
Levegő és pooenszűrőm már van.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-05-26

Csöri kisakkozta mi a baja a gépnek. Először gyanús volt az inercia kapcsoló, meg a szivattyú is, de végül kiderült hogy a valamelyik előző tulaj által beszerelt extra immobilizer a ludas. "Caesar Anti-Lop" felirat volt a nyákon, ami egy kis dobozban volt.
Volt mégegy probléma: az önindító néha "elszalajtott". Ez is meg lett javítva.
Ismét a barátom Corsájával mentünk, hazafelé toltunk egy kis joyride-ot :)