Liquid - főkép
>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2019-07-23

Megmaradt a fütyülés... Mivel nem tudtam nélkülözni az autót akkor így maradt, megbeszéltük, hogy majd visszaviszem.
Visszavittem, kiderült hogy az EGR-nél eresztett. A szívócsonkhoz is került új tömítés. Most már tényleg jó.
Az utasét ventilátort is megnézettem, természetesen hibátlanul működött. (A fütyülés miatt ment vagy 100km-t mielőtt visszaadta) A hazaút legvégén ismét megállt.

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-07-10

A szokásos nyaralással egybekötött szervíz idén a TiBI alapozó szervize lett. Természetesen Csörgőéket látogattuk meg:
- vezérlés, vízpumpa
- hosszbordás és a sallangjai
- fékfolyadék
- váltóolaj
- motorolaj + szűrő
- levegőszűrő
- gyertyák
- munkadíj

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-07-03

A győri KwikFt-hez vittem klíma töltésre illetve ózonos tisztításra.

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-06-28

100 felett ijesztő táncba kezdtek az ablaktörlők, alapvetően azért mert fordítva!!! voltak felrakva, de jó irányba állítva se töröltek szépen, így kicseréltem őket, A084S számú Bosch Aerotwin-re.

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-06-20

Csak egy kulcsot kaptunk, így mielőbb pótolni akartam. Pápán a "Kulcs-Zár Szerviz"-t ajánlották többen is, így náluk készíttettem másolatot. 30-40 perc az egész mutatvány. Az utángyártott 50e, a gyári 80e. Az olcsóbbat választottam. GT készített hozzá matricát.

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-06-18

Győr, Bánfi. Alapvetően rendben volt, kicsit kellett rajta állítani.

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-06-15

A próbaúton teszteltük a klímát is, hűvöset fújt, de irgalmatlanul büdös volt. Amíg papíroztunk, addig betoltam egy klímabombát, így a hazaúton már lehetett használni. Otthon aztán cseréltem pollenszűrőt is.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2019-06-06

Bécsből hazaindulva irgalmatlan melegben, mikor épp elkezdett hideget fújni, megállt az utastér ventilátor. A vezérlőn hiába állítottam bármit nem reagált, újraindítva se javult meg.
A hibatárolóban állandó hiba. Sikerült összehoznom, hogy fix 2-es fokozaton szépen működik. Egyelőre nem tudom mi a baja.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2019-05-30

Fütyül valami a motortér bal oldalán, megfelelő turbonyomás felett. Először csak padlózásnál csinálta, majd szépen lassan rosszabbodott a helyzet. Hidegen kb. 1.2 báros nyomás felett, melegen a 0.8-as osztás alatti vonalat elérve. Olyan mintha egy magas hangú sípot fújna valaki. Csöri nagyon sokat kellett volna várnom, így Vincze Mátéhoz vittem el. Azt mondta megnézeti a turbo-t és lecsekkolja a leömlőt. A leömlő végig volt repedve, vettünk egy hibátlan bontottat (ha minden igaz akkor) 166-ról, és ez lett síkolva.
Máté elutazott így Kozi-hoz került az autó, Ő fejezte be. Összerakta, a turbot megnézették, az hibátlan. Kicserélte a stretch-szíjat is ami a klímakompresszorról hajt át, meg a megfelelő tömítéseket.

>> EseményAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-05-25

A 2.4Q4 pályafutása kompromisszumként indult. Akkoriban a 159-hez nem volt rendes benzinmotor. (legalábbis olyan együttállás, ami belefért a keretbe). A TBI nagyon drága és ritka volt, a 2.2JTS-t pedig gyengének gondoltam. Így lett a 2.4. Utólag a Q4 nagyon jó választás, mert a TI futóművel együtt elképesztő stabilitást ad.
Viszont 11 éves idén, korából, illetve km-ből adódóan jöttek különféle problémák. Természetesen mindegyik meg lett oldva (nem kókányolósan), de túl sokat kellett nélkülöznöm az autót. Nagyon régóta nézegetem a hírdetéseket, V6-ot szerettem volna, abból is TI-t, de nem jött szembe egyetlen megfelelő se az évek alatt, így lejjebb adtam az igényekből és megnyílt az út a kétkerékhajtás felé.
Osztottunk-szoroztunk, és mivel a Giulia jelenleg még nem fér bele a költségvetésbe (gyakorlatilag csak újként van), így a TBI is bekerült a kosárba. Más márkákat is nézegettem, de magasan van a léc, és erős benzinmotor, értelmes árban ritkább mint az igazmondó politikus. Mazda6, Insignia, BMW... mindet elvetettük szépen lassan, ilyen vagy olyan indokkal. Megkerestem Erhardot nincs-e valami jó tippje. Volt neki :) Egy fullos 2011-es TBI TI SW és egy fapadosabb szövetüléses 80e km-es 2009-ből. Inkább berlinát szerettünk volna így némi gondolkodás után megvettük a régebbi, "fapados" TiBI-t. Néhány évre tervezek vele, aztán remélhetőleg jöhet egy Júlia.
Átírással, tokkal-vonóval 2.630.000 lett a vége.