Megmaradt a fütyülés... Mivel nem tudtam nélkülözni az autót akkor így maradt, megbeszéltük, hogy majd visszaviszem.
Visszavittem, kiderült hogy az EGR-nél eresztett. A szívócsonkhoz is került új tömítés. Most már tényleg jó.
Az utasét ventilátort is megnézettem, természetesen hibátlanul működött. (A fütyülés miatt ment vagy 100km-t mielőtt visszaadta) A hazaút legvégén ismét megállt.
A szokásos nyaralással egybekötött szervíz idén a TiBI alapozó szervize lett. Természetesen Csörgőéket látogattuk meg:
- vezérlés, vízpumpa
- hosszbordás és a sallangjai
- fékfolyadék
- váltóolaj
- motorolaj + szűrő
- levegőszűrő
- gyertyák
- munkadíj
A győri KwikFt-hez vittem klíma töltésre illetve ózonos tisztításra.
100 felett ijesztő táncba kezdtek az ablaktörlők, alapvetően azért mert fordítva!!! voltak felrakva, de jó irányba állítva se töröltek szépen, így kicseréltem őket, A084S számú Bosch Aerotwin-re.
Csak egy kulcsot kaptunk, így mielőbb pótolni akartam. Pápán a "Kulcs-Zár Szerviz"-t ajánlották többen is, így náluk készíttettem másolatot. 30-40 perc az egész mutatvány. Az utángyártott 50e, a gyári 80e. Az olcsóbbat választottam. GT készített hozzá matricát.
Győr, Bánfi. Alapvetően rendben volt, kicsit kellett rajta állítani.
A próbaúton teszteltük a klímát is, hűvöset fújt, de irgalmatlanul büdös volt. Amíg papíroztunk, addig betoltam egy klímabombát, így a hazaúton már lehetett használni. Otthon aztán cseréltem pollenszűrőt is.
Bécsből hazaindulva irgalmatlan melegben, mikor épp elkezdett hideget fújni, megállt az utastér ventilátor. A vezérlőn hiába állítottam bármit nem reagált, újraindítva se javult meg.
A hibatárolóban állandó hiba. Sikerült összehoznom, hogy fix 2-es fokozaton szépen működik. Egyelőre nem tudom mi a baja.
Fütyül valami a motortér bal oldalán, megfelelő turbonyomás felett. Először csak padlózásnál csinálta, majd szépen lassan rosszabbodott a helyzet. Hidegen kb. 1.2 báros nyomás felett, melegen a 0.8-as osztás alatti vonalat elérve. Olyan mintha egy magas hangú sípot fújna valaki. Csöri nagyon sokat kellett volna várnom, így Vincze Mátéhoz vittem el. Azt mondta megnézeti a turbo-t és lecsekkolja a leömlőt. A leömlő végig volt repedve, vettünk egy hibátlan bontottat (ha minden igaz akkor) 166-ról, és ez lett síkolva.
Máté elutazott így Kozi-hoz került az autó, Ő fejezte be. Összerakta, a turbot megnézették, az hibátlan. Kicserélte a stretch-szíjat is ami a klímakompresszorról hajt át, meg a megfelelő tömítéseket.
A 2.4Q4 pályafutása kompromisszumként indult. Akkoriban a 159-hez nem volt rendes benzinmotor. (legalábbis olyan együttállás, ami belefért a keretbe). A TBI nagyon drága és ritka volt, a 2.2JTS-t pedig gyengének gondoltam. Így lett a 2.4. Utólag a Q4 nagyon jó választás, mert a TI futóművel együtt elképesztő stabilitást ad.
Viszont 11 éves idén, korából, illetve km-ből adódóan jöttek különféle problémák. Természetesen mindegyik meg lett oldva (nem kókányolósan), de túl sokat kellett nélkülöznöm az autót. Nagyon régóta nézegetem a hírdetéseket, V6-ot szerettem volna, abból is TI-t, de nem jött szembe egyetlen megfelelő se az évek alatt, így lejjebb adtam az igényekből és megnyílt az út a kétkerékhajtás felé.
Osztottunk-szoroztunk, és mivel a Giulia jelenleg még nem fér bele a költségvetésbe (gyakorlatilag csak újként van), így a TBI is bekerült a kosárba. Más márkákat is nézegettem, de magasan van a léc, és erős benzinmotor, értelmes árban ritkább mint az igazmondó politikus. Mazda6, Insignia, BMW... mindet elvetettük szépen lassan, ilyen vagy olyan indokkal. Megkerestem Erhardot nincs-e valami jó tippje. Volt neki :) Egy fullos 2011-es TBI TI SW és egy fapadosabb szövetüléses 80e km-es 2009-ből. Inkább berlinát szerettünk volna így némi gondolkodás után megvettük a régebbi, "fapados" TiBI-t. Néhány évre tervezek vele, aztán remélhetőleg jöhet egy Júlia.
Átírással, tokkal-vonóval 2.630.000 lett a vége.