Ma értünk haza a nyaralásból, szépen muzsikált a vas, viszont a hazaérés után pár órával nem akart indulni. Ugyanazt produkálta mint Csörinél, csak nem jött rendbe sehogy se. Viszont láttuk, hogy ismét elszulfátosodott mindkét pólus, így Apósom letisztogatta, közben rátettük töltőre. 2 órával később megnéztük 4A-rel töltött, viszont meleg volt a negatív pólus. ráadásul megmozgatva ugrált a töltő 4 és 8 között. Tehát nagy valószínűséggel az aki belsejében esett szét valami ami részleges kontakthibát eredményez. Így nem is szórakoztunk tovább vele, holnap kap egy új aksit.
A kattogás valószínűleg azért volt, mert az önindító reléjét nem bírta behúzni.
Úgy néz ki, hogy az első tipp volt a helyes és a csomagtérajtó átvezetésénél ment tönkre több kábel szigetelése. Bár nem 100%, mert a motortérben és meg lett birizgálva sok minden. Megvan a műszaki, és a tervezett nagyszerviz.
Volt némi érdekesség is: Csöri hívott, hogy az aksi mennyire régi, mert fura dolgokat produkált. Konkrétan kattogott de nem indult, bebikázták elindult, aztán kivették az aksit és feltöltötték (12.9 volt benne, tehát nem volt lemerülve), utána minden rendben volt. Így nem kapott új aksit.
Ma eljutott végre a gép a doktorbácsihoz :) Délelőtt elevickéltem Alsóörsről Várpalotára Csörgőékhez. Ugyanaz volt a szituáció, egyenesben, lejtőn 100-110, emelkedőn visszakapcsolgatás. Volt hogy egy 7.5-essel versenyeztem az emelkedőn, de szerencsére a nagyobb lendület miatt nem maradtam alul. Viszont a Pipacs utca emelkedője Várpalotán majdnem sok lett. Annak a tetejére már csak 1200 körül volt a fordulat 2-esben. A lényeg hogy leadtam. Remélem hamar kiderül a baja. Ezenkívül kap új műszakit, vezérlés cserét annak minden járulékos dolgával, fékfolyadékot, olajat, szűrőket.
Sajna újra előjött a parajelenség :( Nyaralásra indulva Varsány előtt egy kamion előzése után bedobta ismét a check-engine-t, ugyanazt mint 2 hete. Félreálltam a benzinkúthoz, megnéztem a biztosítékot. Hát persze hogy ugyanaz. Felkészültem, hoztam magammal kábelt. Kicseréltem a biztit, kiütöttem a hibát, de visszajött. Mégpedig azért, mert már gyújtásra kivágja a biztit. Felhívtam Csörit (hálás köszönet, hogy felvette, így este fél 10-kor). Azt mondja valami zárlat van, mondott pár tippet, de látatlanban, nehéz segíteni. Megbirizgáltam mindent amit tudtam, persze hogy nem segített. (Első gondolta a csomagtér ajtó átvezető kábel volt, de azt jónak láttam, szétszedni pedig nem volt ingerenciám ott és akkor.) Na úgy gondoltam, inkább előre mint hátra, valahogy leevickélek, vészprogrammal.Varsány után az emelkedő végén már csak 2-esben ment fel, viszont 2-esben 2100-on, kb. 35-tel stabilan ment mindenhol, annál nem volt lejjebb. Nem sokkal később beért egy fehér 159 (Kozi) látta hogy igencsak lassú vagyok, mellém érve megkérdezte, van-e baj. Félreálltam váltottunk pár szót, aztán megkértem kísérjen fel a szerpentinen, mert ha oda feljutok, akkor nem gond az út, de lehet hogy elkél a vontatókötél. Visszakapcsolgatva lassan de felmentünk, aztán ismét félreálltam, megköszöntem a segítségét, és mondtam neki menjen csak így már célba érek. volt ahol 90-100-at is bírta, sík úton. Igazából a fordulat max. 2100, és egy nagyon szűk gázpedál tartományban van ereje. Ha azt eltalálom, akkor egész jó, de persze emelkedőn lassul. Hamarosan megy Csörihez, az amúgy is betervezett szervizre.
Ma komoly parajelenséget produkált a gép. A pályáról lekanyarodás után párszáz méterrel bedobta a check-engine-t, a turbonyomás elment, és lett olyan 30 lóerős. Gyorsulás nincs, igaz füst se, 1000-1500 között leheletnyi gázzal valamelyest megy.
Hazaevickéltem és megnéztem a hibatárolót. 7 hiba, az EGR-től, a turbo vezérlésen át az izzításig. már gyújtásra visszajött mind, hiába törlöltem. Felhívtam Csörit hátha van ötlete. Azt mondta biztosan valami elektromos anomália, testhiba vagy biztosíték. Igaza lett, az F11-es számú 15A-es biztosíték ("Elektronikus befecskendezés másodlagos fogyasztók") volt kiégve. Kicseréltem, töröltem a hibákat és minden tökéletes. Megkergettem, semmi gond.
A kérdés az, hogy mi vágta ki...
Szivárgott az olaj a jobb első kihajtásnál. A szimering engedte el magát, de mivel a csapágyat is átmosta így inkább cserélve lett az is. Fotózás és netezés után kisakkoztuk, hogy Koyo 6008 2RS (RSX) kell bele, mivel külön nem kapható gyári alkatrészként, csak a szimeringek. Csapágyboltban megrendeltem. Élő Lajos végezte a műtétet.
A 3 éves AeroTwin-ek már 15 fokban is elkezdtek ugrálni, eddig csak 0 alatt tették.
Teszek egy próbát a Valeo-val.
Már egy ideje beráz az autó gyenge fékezésnél, valószínűleg behullámosodtak a tárcsák. Még nem voltak teljesen elkopva, de már volt válluk..
Nézelődtem egy csomót, hajlottam az ATE szett felé, de végül az EBC mellett döntöttem.
Abból is az USR + GreenStuff combo.
Kicseréltem, illetve pótoltam a szőnyeg rögzítő patentokat. Valamilyen ismeretlen okból, csak a hátsó üléssor előtti szőnyegeknél voltak rögzítő patentok. Ezeknek is a fele el volt törve. Mivel ugyanolyat nem tudtam venni, így vettem inkább egy rakat univerzálisat, és rögzítettem 3-3-mal az első szőnyegeket is. A szőnyegbe való részből vettem 2 garnitúrát, hogy jusson a gumiszőnyegekre is.