Már egy ideje beráz az autó gyenge fékezésnél, valószínűleg behullámosodtak a tárcsák. Még nem voltak teljesen elkopva, de már volt válluk..
Nézelődtem egy csomót, hajlottam az ATE szett felé, de végül az EBC mellett döntöttem.
Abból is az USR + GreenStuff combo.





Kicseréltem, illetve pótoltam a szőnyeg rögzítő patentokat. Valamilyen ismeretlen okból, csak a hátsó üléssor előtti szőnyegeknél voltak rögzítő patentok. Ezeknek is a fele el volt törve. Mivel ugyanolyat nem tudtam venni, így vettem inkább egy rakat univerzálisat, és rögzítettem 3-3-mal az első szőnyegeket is. A szőnyegbe való részből vettem 2 garnitúrát, hogy jusson a gumiszőnyegekre is.








Eljött az ideje, hogy felhasználjam a tavalyi Selénia Rally-n nyert dolgokat. Csöri mesternél jártam ma. Cserélt olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, gázolajszűrőt és fékfolyadékot, közben megbeszéltük a világ dolgait :)
Sajnos az őszi gumicserekor láttam hogy még egy szezont már nem bírnak ki a Conti SP5-ök, amikkel a kocsit vettem. Rengeteget nézelődtem, hol mennyiért és főleg milyen gumit lenne érdemes venni. A Contikkal meg voltam elégedve, de szerettem volna kicsit kevesebből megúszni a dologot. Végül a Hankook, Nokian, Uniroyal trióra szűkítettem. Az Uniroyalról írtak a legjobbakat és CA-s a címkéje, ráadásul nagyon jól néz ki, így e mellett döntöttem. Végignéztem a méreteket, amik szóba jöhetnek. Kisebb átmérőt nem akartam, a gyári 235/40R19 viszont eszetlenül drága, így jutottam a 245/40R19-hez. Ez ugyanakkora mint a jelenleg használt 225/55R17, csak szélesebb. Kicsit nagyobb a gyári méretnél, de elfér gond nélkül. Emiatt gondoltam hogy a 245 is jó lesz. Német fórumokon láttam hogy páran használnak ilyet TI-n, gond nélkül, ellenvéleményt nem láttam. Sokat nézelődtem az árakról, és végül a Tirendo.at-ről rendeltem meg, mivel az átlag magyar webshopokhoz képest 8-15e ft-tal volt olcsóbb. Az egyetlen bökkenő a szállítás, de szerencsére a bécsi partner irodájába kiszállították ingyen. Rejtett szeleppel szereltettem fel Győrben. Ma fel is került az autóra.
157,8EUR / db volt az ára, rejtett szelepek + 5000 ( a felszerelés grátisz)






Kollegám keresett szivargyújtóról üzemelő nyomatékkulcsot, és Amazon-on talált egyet jó áron (Mannesmann M01725 - 50EUR), és úgy gondoltam ennyit megér nekem is. Meg is rendeltük. Viszont az Alfában található egyetlen szivargyújtót épp nemrég cseréltem le USB töltőre. A csomagtérbe szereltem egyet. Az áramot az erősítőtől vezettem el, és tettem rá kapcsolót illetve egy 20A-es biztosítékot, mivel az erősítő közvetlenül az aksira van kötve.
A következő téli-nyári kerékcserekor kiderül mit tud :)





Az OBD aljzat a kormány alatt/mellett van balról, a lenyitható burkolat mögött. Mivel én alapvetően buheráns beállítottságú vagyok, aki időnként csak úgy szórakozásból is nézegeti az autó különböző vezérlőinek állapotát, sőt akár programot is töltök fel és le, így mindig problémás volt csavarhúzót elővenni és lefeszegetni a burkolatot. Egyik alkalommal, mikor hidegebb volt szépen el is törtem az alsó rögzítőket. Rendeltem ebay-ről egy egyszerű hosszabbítót, és azt a burkolat aljára rögzítettem, úgy hogy az aljat nem látszik, de könnyen elérhető.




A szivargyújtót sose használtuk, az előzőleg beépített tápcsatlakozó viszont nem működött rendesen, így kerestem ebay-en olyat USB aljzatot, amit a szivargyújtó helyére lehet beépíteni. Ha előzőleg nem fúrtam volna lyukakat a tápcsatlakozóknak, akkor nagyon egyszerű lett volna a csere, bár az USB aljzat 1mm-rel nagyobb átmérőjű, így a lyukat kicsit meg kellett reszelnem. A hozzá kapott előlapot hozzáigazítottam a szivargyújtó lapjához.
A legnagyobb művelet a könyöklő ki- és szétszerelése illetve ugyanez vissza.






Megtörtént a bal első felső lengőkar, illetve a bal első kerékcsapágy cseréje. Ismét csend és nyugalom van.
A futómű másik problémája a kopogás, ami valahonnan (talán bal) előlről hallatszik. Ma reggel rántópadon voltam Samu-nál. A bal első felső lengőkart mondták mint 99%-os hibaforrást.